Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2022 10:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

wat een sjap is die outsiders ook, vieze vent.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2022 11:08 
 
Hardtraxxer

Ja ze hebben het hele concept natuurlijk gewoon verneukt, op zich niet gek als je daarmee een groter publiek denkt te bereiken. Wel jammer, want de oprechte schijtlolligheid en verrassende edits van vroeger hebben plaats moeten maken voor dit soort troep.

Q heeft denk ik zijn hand gewoon enorm overspeeld door naar de Gelredome te gaan, waardoor je gedwongen bent een hogere prijs te vragen. Geloof nooit dat dit iets jaarlijks gaat worden, al lijken ze dat met kreten als "we zijn weer terug" ook al te verantwoorden door middel van corona.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2022 11:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Prima plaatje toch? Ik zie niet in wat hier fout aan is.

Ik heb zelf nog nooit X-Q Holland bezocht al had ik zeker een paar edities uit het verleden willen bezoeken. De hype is er bij mij alleen wel vanaf. Ik hoop dat de 'zure' mensen lekker wat anders gaan doen. En dat het een mooi feest mag zijn voor de bezoekers. (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2022 11:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik vind 'm ook wel leuk eigenlijk ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2022 11:40 
 
Hardtraxx Addict

simon10pont schreef:
Prima plaatje toch? Ik zie niet in wat hier fout aan is.

Ik heb zelf nog nooit X-Q Holland bezocht al had ik zeker een paar edities uit het verleden willen bezoeken. De hype is er bij mij alleen wel vanaf. Ik hoop dat de 'zure' mensen lekker wat anders gaan doen. En dat het een mooi feest mag zijn voor de bezoekers. (L)

Zal vast wel een mooi feest zijn in de kwart gevulde Gelredome
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2022 11:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

heggenschaar schreef:
simon10pont schreef:
Prima plaatje toch? Ik zie niet in wat hier fout aan is.

Ik heb zelf nog nooit X-Q Holland bezocht al had ik zeker een paar edities uit het verleden willen bezoeken. De hype is er bij mij alleen wel vanaf. Ik hoop dat de 'zure' mensen lekker wat anders gaan doen. En dat het een mooi feest mag zijn voor de bezoekers. (L)

Zal vast wel een mooi feest zijn in de kwart gevulde Gelredome


Je kan ook een half Gelredome huren. Dus dan wordt het een halve gelredome half gevuld. :P :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2022 11:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

heggenschaar schreef:
simon10pont schreef:
Prima plaatje toch? Ik zie niet in wat hier fout aan is.

Ik heb zelf nog nooit X-Q Holland bezocht al had ik zeker een paar edities uit het verleden willen bezoeken. De hype is er bij mij alleen wel vanaf. Ik hoop dat de 'zure' mensen lekker wat anders gaan doen. En dat het een mooi feest mag zijn voor de bezoekers. (L)

Zal vast wel een mooi feest zijn in de kwart gevulde Gelredome

Aannames, je hebt geen idee hoeveel kaarten er verkocht zijn :P


Bij voorhand weet ik al dat dit echt geen feest is voor mij. De combinatie van Nederlands Pop met Hardstyle is uit den boze voor mij. Desniettemin leuk voor de mensen die het tof vinden. Er zal vast genoeg animo zijn anders zou Q de gok er niet op nemen denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2022 11:59 
 
Hardtraxx Addict

Nou dat het niet loopt is nu wel zeker

Hoor net een reclame hier voor langs komen op slam fm :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2022 12:04 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

zeke schreef:
heggenschaar schreef:
simon10pont schreef:
Prima plaatje toch? Ik zie niet in wat hier fout aan is.

Ik heb zelf nog nooit X-Q Holland bezocht al had ik zeker een paar edities uit het verleden willen bezoeken. De hype is er bij mij alleen wel vanaf. Ik hoop dat de 'zure' mensen lekker wat anders gaan doen. En dat het een mooi feest mag zijn voor de bezoekers. (L)

Zal vast wel een mooi feest zijn in de kwart gevulde Gelredome


Je kan ook een half Gelredome huren. Dus dan wordt het een halve gelredome half gevuld. :P :P


Ik zie geen problemen, Vitesse speelt elke thuiswedstrijd ook slechts in een half gevuld stadion.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2022 12:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind het eigenlijk wel logisch dat de verkoop (waarschijnlijk) niet zo goed loopt. Capaciteit is natuurlijk (meer dan) verdubbeld door naar het Gelredome te verhuizen. Daarnaast is de ticketprijs nu zo'n €20 hoger dan bij de laatste X-Qlusive Holland in het Ziggo Dome en met de torenhoge inflatie denken mensen wel twee keer na voor ze €85 uitgeven aan een ticket. En dan komen daar ook nog eens de enorm gestegen drank- en reiskosten (mits geen OV) bovenop. Dit soort feesten is nu nog veel meer een luxeproduct geworden dan het voor corona al was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2022 15:43 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Komt dan ook nog eens bij dat je op dezelfde dag nog Total Loss festival hebt, wat voor m'n gevoel redelijk in hetzelfde water vist als X-Qlusive voor minder dan de helft van de prijs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2022 18:51 
 
Hardtraxxer

Ik ben een muziek liefhebber en dit feest is duidelijk voor een andere doelgroep, het feestpubliek.
Zelf de eerste 3 edities van XQ holland mee gemaakt, toen draaide het nog wel om de muziek. Nu maakt het echt niet uit wie er staat of wat voor muziek ze draaien. Prima dat Q-Dance ook dat publiek wil bereiken maar val mij er niet mee lastig :list: . Want dat gevoel krijg ik steeds meer. Defqon staat ook vol met onzin act’s en zo kan ik nog wel door gaan.
Hoe fijn is het om dan als muziek liefhebber veel naar techno feesten te gaan. Geen mc’s die elk uur roepen hoe fantastisch wij toch zijn en dj’s die roepen om de handjes in de lucht.
Gewoon 10 uur langs dansen zonder poespas, daar ben ik lang geleden verliefd op geworden bij de hardstyle. Maar de commercie is het helaas aan het overnemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2022 19:19 
 
Hardtraxx Veteran

Gelukkig is techno niet commercieel idd lol
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2022 19:38 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Gelukkig is techno niet commercieel idd lol


Obscure acts als Charlotte De Witte en Reinier Zonneveld.

Nee ik snap zijn punt echter wel. Je hebt echt extreem veel keuze uit het soort feesten wat TBA+ bedoelt. Het is niet zo uitwaards en crowdpleasing gericht als het gros van hardstyle nu. Het heeft gewoon simpelweg meer overeenkomsten met EDM/Tomorrowland muziek tegenwoordig. Publiek opzwepen met herkenbare meezing melodieen of screech riedeltjes, bootlegs van bekende platen, veel meer break en opbouw dan daadwerkelijk kicks, MC's die steeds meer de boventoon voeren, veel showmomenten, veel liveacts, acts zijn hun eigen shows en afsluiter op en amper tot geen aansluitende opbouw over de avond met de acts daardoor en ten slotte, korte sets.

Het is natuurlijk niet het zelfde, maar het neemt over de jaren wel steeds meer elementen over.

Je hebt wel genoeg artiesten en feesten die daar minder of niet aan voldoen in hardstyle. Maar toch wel aanzienlijk minder dan dan dat je de keuze uit technofeesten/artiesten hebt. Ik noem een niet per sé beter, maar net wat je leuker vindt, maar er zijn wel gewoon duidelijke verschillen natuurlijk.

Elk genre heeft wel zijn commerciele kant maar ik ben het wel eens dat hardstyle qua muziek en show echt veel meer naar die typische populaire EDM neigt dan een techno, trance, drum & bass of welk ander groter elektronisch dans genre dan ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2022 19:49 
 
Hardtraxxer

Techno zou niet misstaan op een feest als X-Qlusive aangezien daar ook 80% van de bezoekers een dagjesmens is, en ja hier ben ik zelf ook schuldig aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2022 19:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TBA+ schreef:

Hoe fijn is het om dan als muziek liefhebber veel naar techno feesten te gaan. Geen mc’s die elk uur roepen hoe fantastisch wij toch zijn en dj’s die roepen om de handjes in de lucht.
Gewoon 10 uur langs dansen zonder poespas, daar ben ik lang geleden verliefd op geworden bij de hardstyle. Maar de commercie is het helaas aan het overnemen.


Hier kan ik mij erg in vinden bij Technofeesten inderdaad. Heerlijk hoe het gewoon om de muziek draait. Bij Awake kan je alleen iemand door de microfoon horen schreeuwen als Rocco op het podium staat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2022 20:36 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Spobbertiet schreef:
Gelukkig is techno niet commercieel idd lol


Obscure acts als Charlotte De Witte en Reinier Zonneveld.

.


Voor het eerst meegemaakt op Tomorrowland, niet normaal :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2022 23:28 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

joostmakaay schreef:
Techno zou niet misstaan op een feest als X-Qlusive aangezien daar ook 80% van de bezoekers een dagjesmens is, en ja hier ben ik zelf ook schuldig aan.


Dan heb jij een verkeerd beeld van techno, of de definitie van een dagjesmens. Zelfs op Awakenings, het grootste techno feest in NL, was 80% niet dagjesmens. Op vrijdag denk ik dat dat procent zelfs extreem laag was. Ze waren er zeker wel, maar 80% is echt maximaal het dubbele van wat er echt was op de zaterdag (de drukste dag).

Bij een dagjesmens (in de context van Defqon.1) dan, zie ik meer iemand die alleen bij de mainstage staat om een beetje gezien te worden en verder weinig met de muziek heeft. Vooral filmpjes maakt om gezegd te hebben dat ze op Defqon.1 zijn, weet verder niet wie er draait of wat er gedraaid wordt.

Bij Awake had je ze vooral op de zaterdag op plekken als de mains. Zondag vooral in de X, maar buiten dat heb ik ze amper tot niet gezien. En ik heb bij beide mains gestaan. Ik denk dat ze eerder dan namen zoals Reinier Zonneveld, Charlotte De Witte, Shlomo e.d. volgen. Maar zelfs bij Charlotte De Witte was het niet enorm druk en was het setje best wel tof.

En dan nog draait X-Qlusive Holland niet om dagjesmensen, maar om freestyle en bootlegs van Nederlands spul.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2022 23:57 
 
Hardtraxxer

chas1n schreef:
TBA+ schreef:

Hoe fijn is het om dan als muziek liefhebber veel naar techno feesten te gaan. Geen mc’s die elk uur roepen hoe fantastisch wij toch zijn en dj’s die roepen om de handjes in de lucht.
Gewoon 10 uur langs dansen zonder poespas, daar ben ik lang geleden verliefd op geworden bij de hardstyle. Maar de commercie is het helaas aan het overnemen.


Hier kan ik mij erg in vinden bij Technofeesten inderdaad. Heerlijk hoe het gewoon om de muziek draait. Bij Awake kan je alleen iemand door de microfoon horen schreeuwen als Rocco op het podium staat.


Wat de acts betreft misschien wel, en ligt er nog aan waar je precies staat, maar bij techno heb je toch wel veel dat het heel erg zien en gezien worden is.

Dat heb je in de hard scene een stuk minder, op de Red op defqon na dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2022 08:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tja zo kun je cherrypicking blijven doen, want 80% van de barbies/anabolen bij een pussylounge stage staan er ook om gezien te worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2022 11:16 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

chas1n schreef:
Tja zo kun je cherrypicking blijven doen, want 80% van de barbies/anabolen bij een pussylounge stage staan er ook om gezien te worden.


Je kan dat dan onder showvolk scharen. Dagjesvolk zijn imo meer mensen die gewoon voor de gezelligheid of reuring ergens heen gaan, en over het algemeen niet zo invested zijn in de muziek. Showvolk kan prima invested zijn in muziek, of juist als dagjesvolk naar een evenement gaan met muziek waar ze niet zo invested in zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2022 11:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TBA+ schreef:
Hoe fijn is het om dan als muziek liefhebber veel naar techno feesten te gaan.].


Oh meid wat heerlie voor je.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2022 07:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
TBA+ schreef:
Hoe fijn is het om dan als muziek liefhebber veel naar techno feesten te gaan.].


Oh meid wat heerlie voor je.

maat heb je ook zo staan beuken bij nico? :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2022 09:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

corneelwr schreef:
Rickzel schreef:
TBA+ schreef:
Hoe fijn is het om dan als muziek liefhebber veel naar techno feesten te gaan.].


Oh meid wat heerlie voor je.

maat heb je ook zo staan beuken bij nico? :drool:


Welke Nico ? Is dat de broer van Rookie Pranger?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2022 01:20 
 
Hardtraxxer

Start een technoforum als jullie t allemaal zo goed weten dan
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten