Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 10:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Scotty018 schreef:
Een vriendin van mij ook. Toch niet helemaal waterdicht dat qr paspoort


Allesbehalve ja. Je QR code wordt niet geblokkeerd als je positief test. Waarom dat zo is, is mij ook weer een raadsel. Maar ik denk dat er dus genoeg mensen zijn die positief testen en toch gaan feesten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 10:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Scotty018 schreef:
Een vriendin van mij ook. Toch niet helemaal waterdicht dat qr paspoort


Allesbehalve ja. Je QR code wordt niet geblokkeerd als je positief test. Waarom dat zo is, is mij ook weer een raadsel. Maar ik denk dat er dus genoeg mensen zijn die positief testen en toch gaan feesten.


Ik denk dat mensen die er schijt aan hebben dat ze met een Coronabesmetting alsnog gaan feesten zich überhaupt niet gaan laten testen. Dus dat blokkeren van de QR code bij positieve test zal je niet veel mee opschieten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 10:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als de QR-code wel geblokkeerd zou worden bij een positieve test, heb je kans dat mensen zich ook niet meer laten testen juist om die QR-code te behouden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 10:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zieke dochter en vriendin (ongevaccineerd) thuis, wel goed om te weten dat er meerdere gevallen zijn. Zou dus maarzo kunnen dat ik wat heb meegenomen.

Toch maar even een test inplannen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 10:44 
 
Hardtraxx Veteran

Scotty018 schreef:
Een vriendin van mij ook. Toch niet helemaal waterdicht dat qr paspoort


Als iemand al klachten heeft maar zich niet laat testen ondanks de vaccinaties en dus QR code dan gaat het fout inderdaad. Is dus menselijk handelen en niet het systeem
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 10:45 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Daarnaast is in recent onderzoek (gedaan van juli tm september) al uitgewezen dat je de delta-variant niet kan doorgeven als je gevaccineerd bent (RIVM en nog een groot buitenlands concern waar ik de naam ff van kwijt ben).

Dus ook al krijg je het somehow als gevaccineerde, dan kan je het niet doorgeven aan andere gevaccineerde. De tl;dr daarvan was geloof ik dat een ongevaccineerde wel een gevaccineerde kunnen besmetten, maar de gevaccineerde persoon niet andere gevaccineerde daarna wegens te weinig stoffen om door dat vaccin te gaan. (Niet een directe quote, ik geloof dat het zo was).

Als je dat met die code's hebt en nog genoeg mensen die niet gevaccineerd daar staan, ja dan kan het alsnog wel verspreiden maar het houdt op een punt op bij de gevaccineerde mensen.

Plus dat QR code systeem kan niet veel doen aan het feit dat mensen de gestelde richtlijnen alsnog overtreden. Hoe je het ook neerzet, mensen overtreden het toch wel, want ze vinden hunzelf belangrijker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 11:50 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Scotty018 schreef:
Een vriendin van mij ook. Toch niet helemaal waterdicht dat qr paspoort


Als iemand al klachten heeft maar zich niet laat testen ondanks de vaccinaties en dus QR code dan gaat het fout inderdaad. Is dus menselijk handelen en niet het systeem

Is deels wel het systeem natuurlijk. Je zou bij massa-evenementen gewoon iedereen moeten testen. Dus alleen toegang met een geldig negatief testbewijs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 11:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Daarnaast is in recent onderzoek (gedaan van juli tm september) al uitgewezen dat je de delta-variant niet kan doorgeven als je gevaccineerd bent (RIVM en nog een groot buitenlands concern waar ik de naam ff van kwijt ben).


Kun je die ff posten? Kan ik 'm ook doorsturen aan anderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 11:53 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Daarnaast is in recent onderzoek (gedaan van juli tm september) al uitgewezen dat je de delta-variant niet kan doorgeven als je gevaccineerd bent (RIVM en nog een groot buitenlands concern waar ik de naam ff van kwijt ben).

Dus ook al krijg je het somehow als gevaccineerde, dan kan je het niet doorgeven aan andere gevaccineerde. De tl;dr daarvan was geloof ik dat een ongevaccineerde wel een gevaccineerde kunnen besmetten, maar de gevaccineerde persoon niet andere gevaccineerde daarna wegens te weinig stoffen om door dat vaccin te gaan. (Niet een directe quote, ik geloof dat het zo was).

Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar volgens mij klopt dit niet.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ten-vaccin

Citaat:
Doordat besmette mensen dan alsnog toegang krijgen tot evenementen waar bijvoorbeeld geen 1,5 meter afstand wordt gehouden, kunnen zij ondanks hun vaccinatie het virus verspreiden. In sommige gevallen zou het goed zijn om van álle bezoekers een negatieve test te vragen, aldus het OMT.


De deltavariant kan net zo goed door gevaccineerden verspreid worden. Wat mij weer brengt bij mijn vorige post.

Daarnaast zijn veel jongeren in Nederland gevaccineerd met Janssen. Dit vaccin is inmiddels al zo gedaald in effectiviteit tegen de deltavariant dat ze in sommige landen mensen die dit vaccin hebben gekregen oproepen voor een tweede prik (met Pfizer). Uiteindelijk gaat het nu met een hoge vaccinatiegraad meer om de ziekenhuisopnames en daar heb je een kleinere kans op als je gevaccineerd bent, maar qua overdracht van het virus op dit soort massa-evenementen is de coronapas inderdaad niet waterdicht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 11:56 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dat artikel van jou is van september, dit onderzoek dat is in oktober uitgekomen, daarom zegt dat wat anders.

https://www.nu.nl/coronavirus/6162498/c ... redirect=1

Deze kan ik zo snel vinden, maar er was een groter artikel dat ik even zal opzoeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 12:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Heimwee.


Tering heb hier ook echt last van man :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 12:04 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Dat artikel van jou is van september, dit onderzoek dat is in oktober uitgekomen, daarom zegt dat wat anders.

https://www.nu.nl/coronavirus/6162498/c ... redirect=1

Deze kan ik zo snel vinden, maar er was een groter artikel dat ik even zal opzoeken.

Hier staat:

Citaat:
Volledig gevaccineerde personen die toch besmet raken, dragen het virus 63 procent minder vaak over aan ongevaccineerde huisgenoten dan besmette personen die niet gevaccineerd zijn.
(…)
Gevaccineerde personen die besmet zijn dragen het virus 40 procent minder vaak over op gevaccineerde huisgenoten dan ongevaccineerde personen die het virus hebben opgelopen, aldus het RIVM.


Gevaccineerden dragen het virus dus minder vaak over, maar het klopt niet dat ze het helemaal niet meer kunnen overdragen.

Ironisch genoeg zijn het tijdens massa-evenementen de geteste mensen die minder risico vormen om anderen te besmetten. Bij hen is de kans immers het kleinst dat ze corona hebben en het dus kunnen doorgeven. Het beste is nog altijd: vaccin om jezelf te beschermen en (tijdens massa-events) een test om anderen te beschermen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 12:27 
 
Hardtraxxer

Sarabande schreef:
ErikZ schreef:
Scotty018 schreef:
Een vriendin van mij ook. Toch niet helemaal waterdicht dat qr paspoort


Als iemand al klachten heeft maar zich niet laat testen ondanks de vaccinaties en dus QR code dan gaat het fout inderdaad. Is dus menselijk handelen en niet het systeem

Is deels wel het systeem natuurlijk. Je zou bij massa-evenementen gewoon iedereen moeten testen. Dus alleen toegang met een geldig negatief testbewijs.


Eens, gewoon iedereen testen voor toegang ook al ben je gevaccineerd. Vind het nog steeds vreemde gang van zaken dat niet gevaccineerde testen en dus kleine kans hebben om het mee te brengen terwijl de gevaccineerde het gewoon kunnen overdragen. lang leven het stokkie in het fokkie
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 12:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wanneer evenementen en het uitgaansleven echt een grote besmettingsbron gaan worden, vervalt de wettelijke basis voor de QR code. Die basis is er namelijk alleen wanneer een gevaccineerde een even groot of minder groot risico vormt, dan een geteste ongevaccineerde. Zoek het wetsartikel er maar bij. Een succesvolle rechtszaak tegen de QR code lijkt mij binnenkort op handen

Kopie uit het wetsartikel (58ra):

Regels met betrekking tot het beschikken over vaccinatie tegen covid-19 of herstel van een infectie met het virus SARS-CoV-2 worden slechts gesteld indien:

a. op basis van een bewijs van vaccinatie tegen covid-19 of een bewijs van herstel van een infectie met het virus SARS-CoV-2 kan worden vastgesteld dat een vergelijkbare kans op overdracht van het virus SARS-CoV-2 bestaat als bij een bewijs van een negatieve testuitslag; en

https://wetten.overheid.nl/BWBR0024705/ ... aragraaf3a
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 13:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind dit een betere plek voor deze discussie
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 13:17 
 
Hardtraxx Addict

Maar hoe erg is het door geven van een ziekte die niet meer dan een hoestje is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 13:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

heggenschaar schreef:
Maar hoe erg is het door geven van een ziekte die niet meer dan een hoestje is.

Permaban?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 13:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

LucG schreef:
Permaban?


Zou wel eens lekker zijn, mate.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 13:50 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Remi schreef:
LucG schreef:
Permaban?


Zou wel eens lekker zijn, mate.


Ja zou niemand rouwig om wezen
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 14:26 
 
Hardtraxx Addict

LucG schreef:
heggenschaar schreef:
Maar hoe erg is het door geven van een ziekte die niet meer dan een hoestje is.

Permaban?

Als gevaccineerde is het niet meer dan een hoestje ondertussen (in 99% van de gevallen)
Ben je niet gevaccineerd is dst ondertussen 100% je eigen risico
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 14:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zullen we die discussie gewoon doen in het topic waar het voor bedoelt is?
algemeen/corona-covid-19-topic-t69334-4650.html

Ik heb geen zin om deze bullshit in elk ander topic tegen te komen.
Daar is het niet voor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 16:23 
 
Hardtraxx Veteran

Vroeger werd ik ook wel eens ziek van een feestje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 23:02 
 
Hardtraxxer

Redman schreef:
Toevoeging aan mijn review:
Het feestje was zo goed dat ik gisteren positief testte bij de GGD :cry:

Dus als je klachten hebt, laat je testen.


Vriend van me ook positief getest en sinds maandag ziekjes. Ik heb tot op heden nergens last van. En natuurlijk is dat QR-systeem niet waterdicht, dat kan iedereen toch bedenken? Als gevaccineerde kun je overal naar binnen terwijl je misschien toch besmettelijk bent, maar niemand die het weet. En zoals al eerder genoemd, het succes van het systeem is afhankelijk van hoe de mensen de adviezen opvolgen. Maar ook dan is het nog niet waterdicht, de kans dat er een aantal mensen a-symptomatisch binnenkomen blijft aanwezig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2021 10:48 
 
Hardtraxxer

Ik kreeg sinds woensdag ook klachten en ben sindsdien ook positief getest.
2x gevaccineerd in juli en aug maar had al weken een zwakke keel dus denk dat ik daarom de lul ben. Op Reverze had ik ook al een zwakke keel.
Woensdag en donderdag een combinatie van grieperig, dizzy, verkouden. Nu op vrijdag is het grieperige er vanaf, ik hoop dat de rest ook snel afneemt.
On the Bright side, vrijdag kwam m'n Xbox Series X binnen. Die was ineens beschikbaar in de Microsoft store. Het leven is geven en nemen
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2021 17:00 
 
Hardtraxx Veteran

Psyko Punkz (gisteren) op Insta: How much fun was last weekend playing classics at VWAB tomorrow I will post a recap of my set

Was voor mij de set van de avond dus kom maar op
Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten