Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2025 11:13 

Hardtraxxer

Was veel te druk... Duwen en trekken tussen de stages in. En maar één rokersruimte voor zo'n groot feest is ook niet normaal.

Kwa muziek was het wel leuk. Vond de stages overigens ook een beetje kaal. Vooral de uptempo cage en dark dome waren gewoon zwarte doeken
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2025 11:57 

Hardtraxx Veteran

Thunderdome heeft via Instagram excuses aangeboden.

"We've fucked up".

Overigens volgend jaar twee dagen Thunderdome. Locatie(s) nog onbekend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2025 12:03 

Hardtraxxer

Zaterdagmiddag dus de beslissing genomen om een keer naar Thunderdome te gaan (was er nog nooit geweest). Rond 22:00 waren we daar en de kaartjescontrole en fouillering gingen relatief snel, maar daarna begon het gekloot. We moesten met de hele mensenmassa door een smalle gang, waardoor het een soort trechter werd, en dat heeft echt ontzettend lang geduurd.

Eenmaal binnen wilden we munten halen, maar daar stond zo’n lange rij dat we dat eerst hebben overgeslagen en zijn doorgelopen naar de main. Omdat we toch behoorlijk dorst hadden, hebben we een rondje gedaan langs alle muntenstands, maar overal stond een rij tot aan station Utrecht. Echt WTF waarom per hal maar één muntkassa???

Toen zagen we op de plattegrond dat er net na de ingang meerdere muntkassa’s waren, dus daar maar naartoe. Dat was echter vrijwel onmogelijk, omdat die gang nog steeds helemaal vol stond met mensen. Al met al heeft het tot bijna 01:00 geduurd voordat we eindelijk munten hadden. Daarna hebben we bij de bar ook nog erg lang moeten wachten, het personeel had het duidelijk niet echt onder controle.

Verder vond ik het thema, en dus de visuals bij de main niet top. Het wisselde voortdurend tussen wereldleiders en bigtech directeuren met een gagball in hun mond. Op feesten wil ik juist graag de dagelijkse gang van zaken vergeten en er niet mee geconfronteerd worden.

Verder wel echt een topfeest gehad, op al het wachten na. Ik had gedacht da een organisatie als ID&T dit wil onder de knie had na zo veel jaar. Dan zie je toch dat Qdance dit soort dingen een stuk beter doet.

Edit:
video van de de visuals https://streamable.com/1gb19r
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2025 13:20 

Hardtraxx Newbie

Dit was inderdaad een van de slechtste edities van Thunderdome die ik ooit heb meegemaakt. Zoals al vaker genoemd, was de ingang echt drama. Het trechtereffect veroorzaakte een enorme opstopping waardoor je niet verder kon lopen. Ook was niet goed aangegeven hoe je terug moest naar de kluisjes, wat ertoe leidde dat mensen vanaf de andere kant via diezelfde route terugkwamen. Dit zorgde voor nog meer blokkades.

Ik kwam iets later aan, waardoor het al mega druk was bij de tokenkassa’s bij de entree. Een vriend stond hier al 25 minuten in de rij, dus ik dacht bij mezelf: "Ik ga slim zijn en ga wel naar de tokenmachines bij de mainstage of naast de bar in de chill-out." Maar dit bleken ten eerste alleen maar 2 normale kassa's te zijn en geen automaten, en volgens mij waren deze de eerste paar uur dicht. Daarna stonden er rijen tot aan de Brabanthallen. Vervolgens wilden we toch terug naar de entree om tokens te halen, maar daar stond uiteindelijk beveiliging en we mochten een tijdlang niet terug omdat het veel te druk was. Ik heb uiteindelijk pas rond 03:00 tokens kunnen halen.

Beveiliging was ook nergens te bekennen, zowel voor crowd control als voor andere zaken. Ik had uiteindelijk beveiliging nodig voor een akkefietje en heb meer dan 15 minuten moeten zoeken naar iemand die überhaupt geïnteresseerd leek (dit was backstage, waar ik gewoon naartoe was gelopen omdat daar bij dat hek ook geen beveiliging stond en ik echt iemand nodig had).

Kijk bijvoorbeeld ook naar alle mensen die naar binnen zijn gesneaked. Ik weet dat er meerdere groepen waren, maar een van de groepen van 7 man heeft het gewoon op social media gezet:
https://www.vkmag.com/magazine/kaartje- ... aar-binnen

Ze konden blijkbaar gewoon door een deur lopen die openstond.

Verder was de aankleding van het evenement ook erg saai. De hal bij de attractie/uptempo/terror was wel leuk, met die grote cd’s aan het plafond. Met de miljoenen winst die Thunderdome maakt aan tickets, merch, tokens, etc., mogen ze echt wel een keer een goede samenwerking aangaan met mensen van Q-DANCE qua stage designers. Ze (Q-DANCE, ID&T en de rest van het gezelschap) zitten verdomd in hetzelfde kantoorpand omdat alles onder 1 groep valt.

Er is genoeg marge om geweldige stage-elementen te bouwen voor dit feest, maar ze bezuinigen letterlijk overal om zoveel mogelijk winst te maken. En ik ben bang dat als Thunderdome zo doorgaat en deze kant op blijft gaan, in plaats van zich echt voor de gabber en de scene in te zetten – wat Francois echt probeert – het misschien weer zal eindigen zoals in 2012, alhoewel dat om andere redenen was.

Volgens mij hoorde ik ook dat er wat kluisjes waren beschadigd door vuurwerk dat mensen mee naar binnen hadden genomen, maar ik weet niet helemaal of dit waar is. Ik vind dit ook wel kwalijk, zeker omdat beveiliging NA de kluisjes komt. Ik ken genoeg dealers die hun zooi daar allemaal leggen en alles makkelijk kunnen verkopen. Maar dit maakt het dus ook levensgevaarlijk, aangezien je alles naar binnen kunt krijgen zonder controle. Mocht dat verhaal over het vuurwerk waar zijn, dan kunnen het ook potentieel gevaarlijke wapens zijn, zoals een mes of een pistool. Dit ligt niet helemaal aan ID&T, maar ook gewoon aan hoe de Jaarbeurs werkt. Toch vind ik hier wel wat van.

Verder was de sfeer meh, naast alle mensen die constant op hun telefoons zaten en degenen die per se over het hek moesten klimmen om op stage te hakken (zoals bij Lekkerfaces). Volgens mij waren dit ook allemaal dezelfde gasten die gratis binnen waren gekomen, zoals op dat filmpje te zien was. Vind het jammer dat de nieuwe "TikTok"-generatie totaal geen respect heeft voor de scene of enig mens om zich heen en alleen maar asociaal bezig is op zo'n feest.
Vond het wel gezellig bij de early en terror stages etc waar wat meer 25+ volk rond liep, wat wel respect lijkt te hebben naar de scene.

Ben ergens wel blij dat Thunderdome volgend jaar 2 dagen is. Aangezien er dan een grote kans is dat ze dan weer naar het Sportpaleis gaan (of naar de RAI), waar de sfeer vorig jaar wel echt geweldig was en wel alles goed liep. Jaarbeurs is gewoon zeer achteruit gegaan na de sloop van de grootste hal (Maintstage/Oranje Hal eind 2022) en de hele recentelijke renovaties. Vind gewoon dat ze Thunderdome nooit meer hier moeten houden tot de Jaarbeurs hun shit onder controle krijgt.

Bedankt voor het lezen van mijn klaagboek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2025 13:30 

Hardtraxx Newbie

Kickzaag schreef:
Verder vond ik het thema, en dus de visuals bij de main niet top. Het wisselde voortdurend tussen wereldleiders en bigtech directeuren met een gagball in hun mond. Op feesten wil ik juist graag de dagelijkse gang van zaken vergeten en er niet mee geconfronteerd worden.

Hier ben ik het dus ook mee eens, Thunderdome is altijd al best over de top geweest met hun statements en trailers. Nou waren deze visuals bijvoorbeeld ook zichtbaar bij Angerfist van wat ik weet, dus weet ik niet of hij hier verantwoordelijk voor is en voor gevraagd heeft of dat dit op meer plekken was. Ben niet echt bij de main geweest door de constante drukte, dus heb verder niks gezien.

Maar door wereldleiders een soort van aan te vallen door AI genereerde visuals te laten zien van ze met een bal-gag in (volgens mij Elon Musk, Donald Trump, Kim Jong-un, Vladimir Putin etc.

Het lijkt ook wel alsof dat hele kantoor van ID&T zo'n betuttelende left-wing corporate organizatie aan het worden is, zeker aangezien ze met de visuals en alles toch wel voornamelijk alleen maar mensen aanvallen die right-wing ideologieën hebben. Ik vind dat ze hier in de toekomst gewoon minder op moeten focussen en meer op de scene en mensen zelf zodat we kunnen genieten zonder de dagelijkse bullshit weer te zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2025 13:51 

Hardtraxxer

ZaagKickje schreef:
Nou waren deze visuals bijvoorbeeld ook zichtbaar bij Angerfist van wat ik weet, dus weet ik niet of hij hier verantwoordelijk voor is en voor gevraagd heeft of dat dit op meer plekken was.

Deze visuals kwamen voort uit de Fuck the system "show" en gingen daarna door bij angerfist en de dj's erna.
Afbeelding

In 1 van de reclame filmpjes voor thunderdome kwamen Trump en Putin ook al voor dus dit komt wel echt bij Thunderdome zelf vandaan.

Edit:
Deze dus.

Ik snap de boodschap er achter wel maar zoals ik net al tikte hoef ik dit niet op een feest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2025 14:15 

Hardtraxx Veteran

ZaagKickje schreef:
Kickzaag schreef:

Vind alle kritiek terecht hoor, maar dit is wel een beetje overdreven. Als je zo'n softie bent dat je al getriggerd wordt omdat je Kim Jong Un met een gagbal in z'n bek zit moet je misschien niet naar Thunderdome gaan >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2025 14:23 

Hardtraxx Veteran

^ Mehhhh. Ik vind ook dat politiek, religie en al die shit niet hoeft gemengd te worden met de hardere stijlen scene. Dit is voor mij en velen anderen juist zo'n beetje de enige plek waar we dat soort dingen kunnen vermijden. Van mij hoeft t ook zeker niet. Niet omdat het triggering is, het triggert me niet, het boeit me namelijk totaal niet, en dus hoef ik het juist niet te zien op feesten waar ik kom vanwege iets dat me wel boeit - de muziek. Snap ook echt niet waarom sommige organisaties denken jaman, hier zitten mensen op te wachten. Er zijn genoeg visuals te bedenken die leuk zijn voor feestende mensen zonder dat ze juist op die plek waar ze zijn om hun zorgen te vergeten en niet herinnerd willen worden in wat voor verrotte wereld we leven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2025 14:26 

Hardtraxx Veteran

ZaagKickje schreef:
Kickzaag schreef:

Maar door wereldleiders een soort van aan te vallen door AI genereerde visuals te laten zien van ze met een bal-gag in (volgens mij Elon Musk, Donald Trump, Kim Jong-un, Vladimir Putin etc.

Ik interpreteerde Kickzaag z'n comment juist dat je er niet aan herinnerd wil worden dat er zo'n kut wereldleiders en techgiganten zijn.

Edit: Ja rt wat Zaagkick zegt
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2025 14:29 

Hardtraxx Veteran

Het is letterlijk het hele thema van het feest. Ligt het dan aan de organisatie of aan jou zelf dat je hier niet van op de hoogte bent?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2025 14:31 

Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
Het is letterlijk het hele thema van het feest. Ligt het dan aan de organisatie of aan jou zelf dat je hier niet van op de hoogte bent?

Het thema van Thunderdome 2025 was politiek / wereldleiders?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2025 14:33 

Hardtraxx Veteran

Zaagkick schreef:
Rickzel schreef:

ja.

Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2025 14:34 

Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
Zaagkick schreef:
Rickzel schreef:

ja

Ah, dan snap ik in ieder geval waarom ik hier niet heen ben geweest inderdaad :lol:

Wat mij betreft gewoon weg met dit soort thema's.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2025 14:37 

Hardtraxx Veteran

Ah dat verandert het voor mij wel
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2025 14:37 

Hardtraxxer

Rickzel schreef:
ZaagKickje schreef:
Kickzaag schreef:

Vind alle kritiek terecht hoor, maar dit is wel een beetje overdreven. Als je zo'n softie bent dat je al getriggerd wordt omdat je Kim Jong Un met een gagbal in z'n bek zit moet je misschien niet naar Thunderdome gaan >.<

Werd niet getriggerd hoor was meer dat ik dacht van ja van mij hoeft dit niet echt op een feest.
En moet toch wat te zeuren hebben anders ben je geen echte Nederlander :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2025 14:38 

Hardtraxx Veteran

Dan had je naar een ander feest moeten gaan. Je gaat ook niet een kaartje voor XQ Holland kopen en dan achteraf online gaan klagen dat er teveel Nederlandstalige zangers zijn :lol:

TLDR: dit was makkelijk te voorkomen door een beetje te weten waar je een kaartje voor koopt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2025 14:40 

Hardtraxxer

Rickzel schreef:
Dan had je naar een ander feest moeten gaan. Je gaat ook niet een kaartje voor XQ Holland kopen en dan achteraf online gaan klagen dat er teveel Nederlandstalige zangers zijn :lol:

TLDR: dit was makkelijk te voorkomen door een beetje te weten waar je een kaartje voor koopt.

Goeie wanneer er weer XQ Holland is gaan we daarheen en achteraf zeiken. Vind dit echt wel een leuk idee van je :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2025 17:27 

Hardtraxx Elite

Heb ook helemaal niks met politiek beladen feesten zoals dit (vind het errug dommig), maar ieder zn ding. Kan iemand mij vertellen waarom thunderdome dit heeft?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2025 17:32 

Hardtraxx Veteran

pim__ schreef:
Heb ook helemaal niks met politiek beladen feesten zoals dit (vind het errug dommig), maar ieder zn ding. Kan iemand mij vertellen waarom thunderdome dit heeft?

Waarom gebruikt Defqon oude meuk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2025 17:35 

Hardtraxx Veteran

Oude meuk > politiek

Alles > politiek
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2025 18:52 

Hardtraxx Veteran

Ik ben echt te oud voor deze shit. Thema's, visuals... Boeiuh...

Gewoon beetje muziek, lasers en drugs. En als het even kan een beetje ruimte om los te gaan.

fijn om te lezen dat ik niks heb gemist aan Thunderdome :lol: Dat feest is al sinds 2012 alleen maar voor mensen die zien en gezien willen worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2025 19:26 

Hardtraxx Elite

Rickzel schreef:
pim__ schreef:

Dit vond je toch niet zelf een heel sterk antwoord, he?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2025 21:38 

Hardtraxx Veteran

pim__ schreef:
Rickzel schreef:
pim__ schreef:

Dit vond je toch niet zelf een heel sterk antwoord, he?

Ja waarom kiest een event voor een thema, wat is dat voor vraag uberhaupt :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2025 20:29 

Hardtraxx Elite

Nvm
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2025 02:07 

Hardtraxx Veteran

Volgende editie 11 en 12 december 2026 Sportpaleis Antwerpen :)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten