G1LL schreef:
Juist, ik open over een paar weken op een feest en vind Delete helemaal geweldig. Maar zulke nummers ga je toch niet in een openingsset draaien?
In-Phase draaien als 2e vanavond, dan is For The Girls naar mijn mening ook te vroeg tenzij je Chris One ofzo na je hebt staan.
En die plaat is (als we 't over hardstyle hebben) wel hard, en TE hard voor het tijdstip waar deze 2 heren staan.
Ik vind dat je meer bezig bent met wat mensen van je vinden als je tracks die je vet vindt niet draait omdat het 'te vroeg' op de avond zou zijn. Ik weet wel dat het in de praktijk zo werkt maar ik vind dat echt bekrompen, omdat je dan maar doet wat er van je verwacht wordt, en dat tegen je eigen principes in. Op deze manier laat je niet zien waar je voor staat en ben je maar een DJ die niet boven de grijze massa uitkomt.
Wat is er nou zo erg aan om een track te draaien die wat harder is dan de tracks die de volgende DJ waarschijnlijk gaat draaien? Het is gewoon pure angst dat men dit niet doet. Bang om veroordeeld te worden door die ene track die misschien iets harder is dan de rest. En wat kan er nou mis gaan? Het publiek loopt niet weg ofzo.
DJ's willen gewoon populair zijn en denken te commerciëel, wat niet ten gunste komt van originaliteit en positieve ontwikkeling van de scene.
Dan nu jouw voorbeeld. Waarom zou je geen Delete draaien als hij een van je favoriete producers is? Door die tracks juist wel te draaien laat jij zien waar je voor staat, zodat men daar in de toekomst rekening mee kan houden. Maar jij bent een beginnende DJ en je bent gewoon bang dat je mensen afschrikt met je muziek. Dat is jouw keuze en die snap ik enigszins ook wel, maar het is totaal onlogisch naar mijn mening.