Lekker in de trein dus ik schrijf ook maar even een verslagje.
Rond half 5 aangekomen en de entree ging heel vlot, was ook de slechtste fouillering die ik dit jaar heb meegemaakt. Kluisjes ging ook vlot. Het eerste wat met opviel was die lucht van die van de eethoek af kwam, rook als aangebakken eten.
Toen gingen we munten halen, dit duurde wel vrij lang. Gelukkig stonden die muntenkiosken in de zaal, waardoor we al een stukje van Requiem konden meepakken. Het geluid stond al best hard en je voelde de bass al. Het was ook best zuiver zonder oordoppen. Vanaf de rij al kunnen genieten van The Black Demon, Wrong Impression, Bitcrusher (Chris One Remix)

, Godcore, Big Boys, The Wave (Sub Zero Project Bootleg), Godlike en Collateral Damage. Losgaan was er helaas nog niet bij.
Hierna was de beurt aan Chain Reaction. Hij draaide best voorspelbaar, onder andere: The Record Breaking, Endless Void, Reign Supreme, Ready 2 Die, Every Fucking Day, Impact of Sin, Death Awaits, Piece of Shit, Till 8 In The Morning, Headshot (van Geminizers & The Machine, niet van Headhunterz), Ghostwalkers, The Master. Ondertussen ook even op de gang/entree geweest. Hier waren ook toiletten waar een rij voor stond. Later ontdekte ik dat er bij de grote zaal ook toiletten waren, waar ik de rest van de avond naartoe ben gegaan, want daar waren er altijd minstens 5 vrij

.
Toen kwam Digital Punk. Ik twijfelde nog om naar zaal 2 te gaan, maar ik bleef toch maar bij de rest in zaal 1. Hij open met de Ran-D bootleg van Voodoo People en hij draaide nog een paar nummers die ik niet kende en ook een remix (volgens mij) van Invasion. Ook een bootleg van Adele - Hello (van The Pitcher denk ik). Gewoon 2 minuten naar dat zeiknummer zitten luisteren en toen een random climax

. Verder nog de standaard hits: Firestorm, Mystic, Firestarter, Whiplashed, Supreme, Knock You Down, May God Be With You All, Legends (Endymion Rework), In Control, Rest in Hell, Rebel To The Grave, My God
Opluchting toen Jack of Sound vs. B-Front aan de beurt was. Meteen gooide B-Front Cats, Jets & Breaks erop

. De rest van de set was wisselvallig, had er meer van verwacht. Wel het nieuwste nummer van B-Front gehoord en 2 nieuwe van Jack of Sound. Verder draaiden ze: Poltergeist (Jack Of Sound Remix), Blackness, No Guts No Glory, Heavy Damage, Dark Moon, Just Do It, Lost, 911, MPX-1, Das Weite Land, For The Streets (Regain Remix), Dikke Vette Bassplaat (X-Qlusive Holland Edit).
Een van de acts waar ik naar uitkeek was Phuture Noize Live. Tijdens deze set zijn we verder vooraan gaan staan. Daar heb ik mijn oordoppen wel in gedaan, want het was nodig. Ik kan hier ook wel een tracks gaan opnoemen die ik gehoord heb, maar het was een en al mashup en edit (Tracklist staat trouwens wel op FB). Zat heel goed in elkaar, verwachtingen meer dan waargemaakt. Toch nog even een speciale vermelding voor het laatste nummer, The Bass God.

nondeju wat een bass.
Tijdens Crypsis vs. Act of Rage wezen eten. Goed gevuld broodje beenham.

.
Nog wel een deel van de set meegepakt. Dit draaiden ze ongeveer: Gangsta Shit (Desnar Remix), Destroy, Brain Confusion, Crackin Your Ribs, Ain't Fucking Around, I Spit On You (Act of Rage Remix), Stay True, Knock You Down, Rings of Fire (2015 Raw Edit), Firing, Criminal (Radical Redemption Remix). Mixwerk va Crypsis was weer genieten.
Voor B-Freqz begon werd de trailer nog afgespeeld, was wel leuk. B-Freqz maaken ook de hoge verwachtingen waar, niet meer en niet minder. Leuke show erbij, confetti met hun logo erop werd het publiek in geschoten, maar muzikaal blijft dit voor mij de beste live-act van het moment. Allemaal geniale nummers: Destroy You, Divine, Ghost Town (Kick Edit), Fatality (2014 Edit), Psycho, Monsters Inside Me, Delusion, Overdose, TBA (B-Frez In The Club), One Of A Kind en een nieuwe.
Vervolgens was het tijd voor E-Force. Hij begon met Mashup 5.0 en Seven. Tijdens Seven werd er om een sitdown gevraagd, want dan zou er een verrassing komen. Er was dus al 'uitgelekt' dat dit Radical Redemption was. Nou vond ik dit persoonlijk een overbodige toevoeging. Ik heb niks tegen RR of E-Force, maar als ze allebei een half uurtje de tijd hebben om hun hits er doorheen te stampen, wordt het iets te veel van het goeie. En die voorspelling klopte: Brutal 5.0, Disphoria, Mad Man, Fuck This Nation, Judge Me, In The House, Choppin' Bodies, Crucifix, Suicide Bassline, Release The Fear, Be Prepared, East Side Connection, Big Boys, Masterclass (Hardcore Edit).
Frequencerz vs. Titan schakelde weer een tandje terug en opende met Wolfpack, The One Who Knocks, Men of Steel en Shotgun. Tijdens die set ben ik naar Regain geweest, omdat ik toch wel even zaal 2 wou meepakken. Aan het einde draaiden ze nog Menace, Heavy Damage en Open Your Mind.
Ik was er al eerder een paar keer langs zaal 2 gelopen en toen voelde je de warmte gewoon uit die zaal stromen. Nu hadden ze er een deur open gezet, dus was het best frisjes. Ik kwam _theon_ tegen in die zaal en ben tijdens Regain bij hem gaan staan. Achterin, waar we stonden, was het geluid best matig. Daardoor kwamen de tracks niet echt goed door, maar Regain draaide best aardig: For The Streets (Regain Remix), Broken, Bring The Riot, Heavy Damage, Wakin' Up, Total Kontrol en Ultimate Victory (met Typhoon die kwam joinen).
Als afsluiter Warface. Dat viel me positief mee. Niet alleen platen van zijn nieuwe album, maar ook oudere en nieuwere nummers van hemzelf en anderen. Hoogtepunt Formula 2012. Verder: Sanctuary, D.Y.F, Evolve, H8M3, For The Streets (Regain Remix), Fatal, Refuse To Follow, Mutilate & Destroy, Warzone, Total War, Wakin' Up en Noise Pumper.
Als afsluiter (Warface was al weg) werd er nog Bring Us Some gedraaid en toen gingen de lichten aan. Nu was het wel druk bij de kluisjes, maar uiteindelijk waren we na ongeveer 10 minuten buiten en konden we (op een fatsoenlijk tijdstip) lekker naar bed. Ik ging zonder verwachtingen en heb me uiteindelijk wel prima vermaakt.
+ B-Freqz, Phuture Noize live
+ Genoeg ruimte, ondanks dat het uitverkocht was
+ Visuals en persoonlijke intro bij iedere artiest
+ Geluid zaal 1
+ Toiletten zaal 1
+ Snelheid barbediening
- Geluid zaal 2
- Stank op de gang en achterin de zaal
- Snelheid munten halen