Toch maar iets proberen neer te typen. Aangezien er bij mij in de buurt hetzelfde weekend een festival is, nooit echt overwogen om naar Rebirth te gaan. Dit was dus mijn eerste keer. Vrijdag was ik nog wel naar dat festival (Daydream) geweest, dus ik was zaterdagmiddag al vrij tam eigenlijk. Ik ben ook heel de week ziek geweest en had flink wat last van mijn maag. Best balen, maar ik heb toch besloten om gewoon lekker naar Rebirth te gaan. Ik had met Grim afgesproken om samen naar Nederland te rijden.
We waren rond 13:45 binnen. Net optijd voor Phuture Noize, die al meteen begon met één van m'n favoriete platen van zijn album (I Got Noize). Even linksvoor een plaatsje uitgezocht, om daar dan al meteen de boel te slopen.

Hekzitter voegde zich toe aan ons groepje en we hebben eigenlijk samen heel het weekend gefeest.
Na PN heb ik eigenlijk tot Delete in de Reactivate gestaan. Alle setjes waren wel leuk, maar ik vond het bij momenten net iets te druk om dansjes te plaatsen. Vooral bij 2-Sidez. Mijn maag begon ook terug enorm pijn te doen, dus ik stond er maar wat te staan eigenlijk.
Uiteindelijk maar iets gaan eten en daarna voelde ik mij plots een heel stuk frisser en mijn maag deed ook niet meer zo'n pijn. Bij The Z. vs. Jones kon ik terug beginnen snoeien. Erg vette set was dat! Alleen hebben de beste mannen wel zo'n 10x The Fusion Of Sound geteased en niet gedraaid. Verdomme!

Tijdens het tuinieren bij hun laatste plaat (Pattern 2) begon, zoals eerder vermeld, plots mijn neus te bloeden. Wat was dit kut seg. Eerst keer ooit zelfs... Na een hele wc-rol vol te kladderen, toch maar besloten om naar de EHBO te gaan. Hier heb ik een gezellig praatje gedaan met een kerel die een dikke snee in zijn hand had. Even later was alles in orde en zijn we nog snel naar B-Freqz geweest en hebben we de hele set van Atmozfears vs. SZP bijgewoond. Normaal gezien zou ik op een feest nooit één van hun 2 bezoeken, maar ik vond deze set toch heel vet. Paar leuke nummers gehoord.
Toen was het eindelijk tijd voor Delete. Mijn levensverwachting is tijdens deze set weer wat ingekort. Ongekend dikke set was dit. Heel wat Spoontech nummers gehoord. Echt hulde voor deze man!

Na Delete hebben we met een aantal Hardtraxxers de boel afgesloten bij Alphaverb. Een paar pagina's terug staat een filmpje dat de sfeer wel goed beschrijft denk ik. Heerlijk dat ons treintje dat begon met 3/4 mensen uitgroeide tot een trein waarbij half de tent mee liep. Mooie afsluiter!
Zondag stond ik verrassend fris op en mijn maag deed niet meer pijn. Snel klaargemaakt, de auto ingestapt en terug richting Nederland gereden om net na 15u aan te komen. B-Front was hier zijn early set aan het draaien. Heel leuke binnenkomer was dit. Al flink staan dansen. Tijdens Prefix & Density belandden we dan bij een hoopje Hardtraxxers. P&D en ook de Frequencerz zette een leuke lijst neer! Phuture Noize vs. B-Front vond ik de set van de dag. Heel erg staan genieten. Ik vond het ook leuk dat er eigenlijk gedurende de hele dag voldoende ruimte was in de tent. Ook de temperatuur vond ik meevallen. Ik had wel een korte broek aan. Zeker geen spijt van gehad.
Tijdens Ran-D vs. Adaro ben ik met Hekzitter en twee van zijn maten random de Puinhoop Extravaganza stage gaan boycotten. Wat heb ik hier gelachen. Die stokjes van de gratis suikerspinnen werden ook weer heerlijk gebruikt als diverse attributes. Volgens mij staat Hekzitter nog beeldig mooi op een foto als Harry Potter.
Uiteraard heeft hij ook hier maximaal zitten hekzitten. We gingen nog snel wat eten halen en wat Pinsiren met Ncrypta fans. Ik had nog een man overtuigd dat Rebelion ging afsluiten i.p.v. Genox. Hij werd helemaal wild van enthousiasme. Snel maar gaan lopen voor ze ons doorhadden.
B-Front begon toen aan zijn Beyond Reality setje. Heel erg genoten van deze muziek. Wat een held is het toch! E-Force vond ik ook heel goed. Die kick edit van Seven had ik helemaal niet verwacht. Nog redelijk wat vette platen gehoord tijdens zijn set. Top!
Na Pleasure en Pain snel naar MYST gelopen. Ik denk dat Hekzitter hier trouwens wat te snel heeft gelopen. Hij besloot namelijk een klein deel van zijn maaginhoud neer te leggen tegen de tentpaal rechtsachter. Natuurlijk begon hij daarna meteen terug te snoeien. Wat een passie!
Ten slotte stonden we bij Genox linksvoor met een man of 20 nog aardig te maaien. Was heel erg vet jongens! Hier zaten redelijk wat Hardtraxxers bij. Er werden veel leuke muziekjes gedraaid door Genox.
Minpunten heb ik bijna niet eigenlijk. Misschien de parking en het feit dat we daarna telkens moesten rondjes rijden omdat we van een helper niet meteen rechtsaf mochten draaien. Ik vond het ook wel een beetje jammer dat we 2x een locker moesten huren voor 7 euro. Dit weegt natuurlijk niet op tegen de hoeveelheid pluspunten. Het eten vond ik erg lekker. De sfeer en aankleding van de tenten waren wel mooi. Samengevat wel een top festival dat zeker voor herhaling vatbaar is.