Gated_Piepkick schreef:
Waarom moet je voor elke DJ contest tegenwoordig ook kunnen produceren?
Omdat je met de hedendaagse hardstyle qua mixwerk alleen toch niks kan brengen en het gewoon een paar snel aan elkaar gemixte platen zijn die je elders op de dag ook wel gaat horen. Met alleen draaien kom je er niet in hardstyle gezien het totaal niet moeilijk is met de hedendaagse 2e climax > mid-intro mixjes die je hebt op zijn minst, in de realiteit is het meer stop > play.
Ben het er verder niet mee eens, maar in de hedendaagse context van hardstyle en waar je staat op dit feest snap ik het wel.
In sommige scenes is het vooral omdat veel dj's snel naar voren willen komen door alleen te draaien met andermans muziek. De producers werken zich uit de naad om wat muziek te maken, dat te draaien en er zo te komen. Dit terwijl de andere groep dat gewoon pakt en met geld en connecties dan op feesten mogen draaien. Die mensen die kopen zich snel omhoog.
In hardstyle heb je dat ook wel, maar dat zijn vaak mensen met een ghostproducer en een marketing team, wat ook een bak geld kost. Het is niet helemaal in de eerstgenoemde vorm, maar het kan wel om soortgelijke redenen zijn.
Misschien doen ze dit onder het motto "als je mee wilt doen moet je ook muzikaal bijdragen" om een beetje een drempel voor dit soort contests op te gooien. Je gaat wel mainstage e.d. staan dus ze willen wellicht alleen echt hard werkende opkomende mensen met een toekomst daar neerzetten als een zetje.
Je kan het er mee eens zijn of niet, ik ben het er ook niet 100% mee eens, maar ik snap het verder wel. Als het om een plek op een classics stage zou gaan dan zou ik het nog veel minder snappen, maar in deze context op zich wel.