Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 29  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 dec 2022 17:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Bron: ik ben zelf zo'n zenuwpees.

Ik kan deze bron onafhankelijk verifiëren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2022 01:18 
 
Hardtraxxer

Allright,

Dit probleem zou zichzelf op moeten lossen. Want;
Als dit in alle gevallen zou is, kunnen de handige onder ons voorlopig altijd een kaart voor een prikkie halen net voor het feest. Op een gegeven moment kopen minder een kaart direct.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2022 02:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zonet weekend tickets gekocht. Werd toch wat zenuwachtig van de posts boven mij!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2022 14:25 
 
Organisator
Avatar gebruiker

We zullen jullie helpen met dit onderzoek :kiss:

De reden dat we tickets laat uitsturen is ontstaan tijdens corona, door het annuleren van Rebirth Festival 2020 en vervolgens ook alle andere events hebben we zoveel werk gehad met vooral mensen te woord staan en te helpen die een ticket hadden aangeschaft via een onofficieel kanaal (bijvoorbeeld ticketswap) en daardoor niet door ons terugbetaald konden worden dat we dit zeker in de (nabije) toekomst wilde voorkomen. Wanneer er nu een event geannuleerd zou worden weten we exact wie we moeten benaderen en kaartkopers kunnen op die manier dus ook altijd hun geld terugkrijgen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2023 18:14 
 
Organisator
Avatar gebruiker

REBiRTH Festival is op zoek naar gedreven talenten om mee te gaan op een unieke expeditie naar de andere kant van de Melkweg. Pak je koptelefoon, master je nieuwste tracks en maak kans op een van de 21 plekken op onze line-up!

We zijn dit jaar op zoek naar een kapitein die onze ruimtereis gaat leiden, iemand die onze REBiRTH Festival mainstage zal openen op zaterdag; codenaam ‘Mainstage Winner’.

Daarnaast zoeken we voor zaterdag een bemanning van 10 personen om het exclusieve Hardstyle schip te besturen. En of dat nog niet alles is hebben we op zondag nog 10 plaatsen vrij in ons ruimteschip om wat hardcore/uptempo energie toe te voegen aan het universum.

Ben jij een opkomende DJ/producer? Doe dan mee met de My Road To The REBiRTH Mainstage DJ contest, maak kans op 1 van de 21 spots op REBiRTH Festival 2023 en wordt onderdeel van onze Expedition Crew!

Meer informatie is hier te vinden, de inschrijvingen starten zaterdag en je hebt een week om je set in te sturen!

Succes! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2023 18:22 
 
Hardtraxxer

Waarom moet je voor elke DJ contest tegenwoordig ook kunnen produceren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2023 18:32 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Gated_Piepkick schreef:
Waarom moet je voor elke DJ contest tegenwoordig ook kunnen produceren?


Omdat je met de hedendaagse hardstyle qua mixwerk alleen toch niks kan brengen en het gewoon een paar snel aan elkaar gemixte platen zijn die je elders op de dag ook wel gaat horen. Met alleen draaien kom je er niet in hardstyle gezien het totaal niet moeilijk is met de hedendaagse 2e climax > mid-intro mixjes die je hebt op zijn minst, in de realiteit is het meer stop > play.

Ben het er verder niet mee eens, maar in de hedendaagse context van hardstyle en waar je staat op dit feest snap ik het wel.

In sommige scenes is het vooral omdat veel dj's snel naar voren willen komen door alleen te draaien met andermans muziek. De producers werken zich uit de naad om wat muziek te maken, dat te draaien en er zo te komen. Dit terwijl de andere groep dat gewoon pakt en met geld en connecties dan op feesten mogen draaien. Die mensen die kopen zich snel omhoog.

In hardstyle heb je dat ook wel, maar dat zijn vaak mensen met een ghostproducer en een marketing team, wat ook een bak geld kost. Het is niet helemaal in de eerstgenoemde vorm, maar het kan wel om soortgelijke redenen zijn.

Misschien doen ze dit onder het motto "als je mee wilt doen moet je ook muzikaal bijdragen" om een beetje een drempel voor dit soort contests op te gooien. Je gaat wel mainstage e.d. staan dus ze willen wellicht alleen echt hard werkende opkomende mensen met een toekomst daar neerzetten als een zetje.

Je kan het er mee eens zijn of niet, ik ben het er ook niet 100% mee eens, maar ik snap het verder wel. Als het om een plek op een classics stage zou gaan dan zou ik het nog veel minder snappen, maar in deze context op zich wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2023 18:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Met al die fakedrops tegenwoordig vind ik het een beste kunst om een plaat op tijd in te starten, als je mis zit heb je tegenwoordig ook geen outro meer waar je t opnieuw mee kan proberen... :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2023 18:37 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Hyperactive schreef:
Met al die fakedrops tegenwoordig vind ik het een beste kunst om een plaat op tijd in te starten, als je mis zit heb je tegenwoordig ook geen outro meer waar je t opnieuw mee kan proberen... :P


Dj's kennen de platen wel die ze draaien, mag ik hopen, dus je zou dan niet voor verrassingen moeten komen staan. En als dat al mislukt heb je niks te zoeken op zo'n contest :P .

Het is ook niet dat alles zo standaard gaat tegenwoordig, een Crypsis of een Rooler bijvoorbeeld laten nog wel zien hoe het moet, maar dat zijn meer uitzonderingen dan de standaard.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2023 10:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Ben het er verder niet mee eens, maar in de hedendaagse context van hardstyle en waar je staat op dit feest snap ik het wel.


Ik vond die vereiste vroeger ook altijd maar kut, maar nu ik zelf al meer dan 5 jaar produceer vind ik het alleen maar goed. Organisaties helpen op deze manier mensen om ook echt dat stapje hogerop te kunnen zetten voor op de lange(re) termijn, daar waar het voor puur een hobby DJ waarschijnlijk slechts een eenmalige (prachtige) ervaring zou zijn. Daarnaast ben ik nu ook eerlijk gezegd wel van mening dat iemand die jarenlang duizenden uren heeft gestoken in het maken van muziek een plekje bij zo'n contest meer verdient dan iemand die gewoon lekker kan draaien. Nogmaals, vond ik vroeger ook allemaal maar kut omdat ik vond dat ik gewoon veel beter kon draaien dan veel anderen. Maar nu ik die grind van oneindig veel uren in de studio ook heb gemaakt is mijn mening daar wel wat in gedraaid.

Succes iedereen die mee doet ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2023 11:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gated_Piepkick schreef:
Waarom moet je voor elke DJ contest tegenwoordig ook kunnen produceren?


Omdat iedere boerenlul een setje in elkaar kan flansen en je daar amper/geen skills meer voor nodig hebt. Vet mixwerk is bijna niet meer mogelijk met de huidige hardstyle.

Dus dan kun je je onderscheiden met eigen tracks. Logisch toch.

Je kan wel weer jan met de pet neerzetten die er een obscuur B-kantje bij pakt waar niemand op zit te wachten. Maar waarom zou je die op Rebirth zetten.

edit:
Hyperactive schreef:
Met al die fakedrops tegenwoordig vind ik het een beste kunst om een plaat op tijd in te starten, als je mis zit heb je tegenwoordig ook geen outro meer waar je t opnieuw mee kan proberen... :P


Dit is trouwens wel een goed punt :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2023 15:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Gated_Piepkick schreef:
Waarom moet je voor elke DJ contest tegenwoordig ook kunnen produceren?


Waar staat dat? Je moet alleen een track onder jouw artiestenprofiel aanleveren... Zou het ook niet als DJ contest zien eigenlijk. Wel heel leuk dat Rebirth Events nog zo'n hart uitdraagt voor nieuw talent!

Broken Balance schreef:
De producers werken zich uit de naad om wat muziek te maken, dat te draaien en er zo te komen. Dit terwijl de andere groep dat gewoon pakt en met geld en connecties dan op feesten mogen draaien. Die mensen die kopen zich snel omhoog.

In hardstyle heb je dat ook wel, maar dat zijn vaak mensen met een ghostproducer en een marketing team, wat ook een bak geld kost. Het is niet helemaal in de eerstgenoemde vorm, maar het kan wel om soortgelijke redenen zijn.


Nouja als jij als niet-producer verder een geweldige entertainer bent is het gewoon heel interesant om daar een producer (die daar geen zin in heeft maar gewoon graag muziek maakt) aan te koppelen om dat te vermarkten. Het wordt hier op HTXX wel eens als cheaten gezien maar het is gewoon een hele logische gang van zaken. De producer kan zo ook makkelijk meerdere projecten draaien achter de schermen en dus meer verdienen // stabieler inkomen.

In andere muziekwerelden is dat vaak zelfs de standaard. Opvallend dat er nog zo vaak op neergekeken wordt in de hardstyle. Producers en performers zijn vaak andere beestjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2023 16:34 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Klopt, dat gebeurt in hardstyle wel (waar marketing en entertainment ook heel belangrijk is). Maar ik bedoel echt mensen die zich in de scene of op de podia kopen met connecties. Waar het entertainer vlak gewoon ontbreekt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2023 17:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Klopt, dat gebeurt in hardstyle wel (waar marketing en entertainment ook heel belangrijk is). Maar ik bedoel echt mensen die zich in de scene of op de podia kopen met connecties. Waar het entertainer vlak gewoon ontbreekt.


Haha ja die heb je natuurlijk wel, maar ik heb die nooit echt heel ver zien komen in de hardstyle scene.

Inb4 dat iemand begint over iemand als Mandy; zo iemand zorgt er in het buitenland ook gewoon voor dat er kaarten verkocht worden, dusja, entertainment.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2023 18:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Nouja als jij als niet-producer verder een geweldige entertainer bent is het gewoon heel interesant om daar een producer (die daar geen zin in heeft maar gewoon graag muziek maakt) aan te koppelen om dat te vermarkten. Het wordt hier op HTXX wel eens als cheaten gezien maar het is gewoon een hele logische gang van zaken. De producer kan zo ook makkelijk meerdere projecten draaien achter de schermen en dus meer verdienen // stabieler inkomen.

In andere muziekwerelden is dat vaak zelfs de standaard. Opvallend dat er nog zo vaak op neergekeken wordt in de hardstyle. Producers en performers zijn vaak andere beestjes.


Nouja, er zit wat mij betreft wel een groot verschil in hoe open iemand er over is. Met een Warface als bekendste voorbeeld, daar zijn ze vanaf dag één al duidelijk geweest hoe de rolverdeling is binnen het project. Triax als producer en Youri als dj. Daar heb ik meer respect voor dan voor iemand die geghost wordt, maar doet alsof hij/zij alles helemaal zelf doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2023 18:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kijk naar Jones, produceert niet maar staat wel overal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2023 20:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:

Nouja, er zit wat mij betreft wel een groot verschil in hoe open iemand er over is. Met een Warface als bekendste voorbeeld, daar zijn ze vanaf dag één al duidelijk geweest hoe de rolverdeling is binnen het project. Triax als producer en Youri als dj. Daar heb ik meer respect voor dan voor iemand die geghost wordt, maar doet alsof hij/zij alles helemaal zelf doet.


Ik zou er geen probleem mee hebben dat je het ietwat stil houdt dat iemand anders muziek voor je maakt, maar glashard er over liegen is natuurlijk niet helemaal fair. Echter zijn er daar ook grijstinten, want iemand kan best als songwriter meegeschreven hebben aan een nummer door bepaalde input te leveren of teksten te schrijven, maar heeft de productie uitbesteed aan iemand anders. In de credits zie je daarom ook een splitsing tussen schrijvers van tracks en producenten.

Al met al interesseer het gros van het publiek geen ene moer hoe het precies achter de schermen zit, zij willen gewoon entertainment :). In de hardstyle ligt dat vaak moeilijker omdat het van oudsher een hele persoonlijke scene is.


Nuracore schreef:
Kijk naar Jones, produceert niet maar staat wel overal.


Tja, met z'n classics. Wilde dat ook oprekken naar niet-classics maar zie hem daar niet voor geboekt worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2023 21:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker



JA JA AMIGO'S we maken kans om op REBiRTH te draaien.

Stemmen doe je via:
https://roadto.rebirth-festival.nl/vote/
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2023 21:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gezellige Uptempo schreef:


JA JA AMIGO'S we maken kans om op REBiRTH te draaien.

Stemmen doe je via:
https://roadto.rebirth-festival.nl/vote/


Gvd wat een bagger!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2023 21:48 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker



Ik zit ook bij de laatste 20 als RESONANCE dus jullie zijn helden wanneer je op ons zou stemmen! :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2023 22:37 
 
Hardtraxxer

Mocht je nog geen keuze hebben kunnen maken, ook ik zit bij de laatste 20 als VYAX én met Hardtraxx-classics-politie vriendelijke muziek :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2023 22:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gestemd op chapter V and Gezellige uptempo
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2023 22:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Gestemd op chapter V and Gezellige uptempo
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2023 00:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

FransBezig schreef:
makrooy schreef:
Gestemd op chapter V and Gezellige uptempo
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 feb 2023 08:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
FransBezig schreef:
makrooy schreef:
Gestemd op chapter V and Gezellige uptempo

Eens bossen. Gestemd op m'n makkers van het bijna dooie forum :loving:
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 29  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten