Beetje laat mijn verslag, aangezien ik alleen zaterdag er was, maar alsnog komt ie nu nog vanuit mijn kant

Heb iig een heerlijk dagje gehad!
Uiteindelijk half 1 binnen, beetje apart dat het terrein voor de niet-campinggangers pas kwart over 12 openging maargoed. Even wezen kijken bij Jones vs The Z en een paar classics hitjes meegepakt. Daarna al meteen een van de vetste setjes van de dag, Clockartz. Jammer dat het geluid echt matig was op dat moment, ofja het klonk wel zuiver maar echt veel te zacht, zelfs zonder oordoppen, maar hun set maakte veel goed! Prisma eindelijk live gehoord en wat ging dat lekker, net als de andere nieuwe platen van ze, en ook tof dat ze Reflection draaiden! Daarna even bij Udex wezen kijken wat een verrassend lekker setje was, die jongen is nogal ondergewaardeerd vind ik
Vervolgens naar de main, die er overigens gaaf uitzag, voor Sound Rush. Hun eigen plaatjes blijven fijn en verder was het wel tof om Keep It Up en Phases te horen

Stukje KELTEK meegepakt wat ook prima was, en na 20 minuten even wezen kijken bij The Pitcher & Slim Shore. Weinig bijzonders gehoord, al was Abyss & Judge - Hardstyle Revolution (Showtek Remix) wel een leuke verrassing! Vervolgens weer terug naar de Reborn voor The Apexx Machine, dat vond ik mwah. Vind zijn platen niet verkeerd maar ze doen me niet zoveel ofzo, het matige geluid hielp ook niet echt mee. Hierna een hapje wezen eten en toen was het zo koud dat we ons even hebben opgewarmd in de Bavaria feesttent. Was erg geinig om daar even een half uurtje te staan en van die heerlijke kutmuziek te horen.
Toen een paar uurtjes op de main vertoefd. B-Front & MYST was een vrij standaard setje, maar wel echt enorm lekker. Hun stijlen pasten heel goed bij elkaar vond ik, en de sound van B-Front verveelt mij nog steeds niet. Ook gaaf om Break It Down te horen. Al was het alleen de mid-intro en met Reflection bij Clockartz maar t/m de 1e climax, het is wel tof om te zien dat het album iig een beetje door de grote(re) artiesten wordt opgepakt. Phuture Noize daarna was ook vet, alleen merk ik wel, i.t.t. bij B-Front, dat het mij langzaam een klein beetje begint te vervelen. Zijn nummers blijven heerlijk maar om voor de zoveelste keer Fire en The Paradox te horen was ik wel een beetje klaar mee.
Daarna onverwachts by far vetste set van de dag: D-Block & S-Te-Fan. Qua platenkeuze weinig verrassends, maar wat kwam alles geweldig door op dat sublieme geluid op de main zeg! Ook de sfeer was echt onwijs genieten. Besefte me ook wel dat het mijn favoriete euforische producers zijn op dit moment, ze staan zelfs een beetje boven Wildstylez denk ik. Hun platen klinken vooral live zo lekker en vol.
Vervolgens afgesloten bij de Reactivate. Eerst stukje Alphaverb wat niet verkeerd was, hij draaide wel Final Song als afsluiter maar dat vond ik nou niet echt misplaatst eigenlijk. D-Block & S-Te-Fan opnieuw meegepakt en wederom was het top, vooral door wederom de geweldige sfeer. Hierna naar huis gegaan omdat ik mijn laatste trein moest halen.
Was mijn 3e keer Rebirth (2014 zaterdags en 2017 zondags) en qua sfeer is dit denk ik toch wel een van mijn favoriete festivals, daar springt het echt in uit. Opzet was ook prima, 7 stages maar toch vrij dicht op elkaar allemaal waardoor het knus aanvoelde. De kou is al genoeg over gezegd. Het was koud, maar het heeft niet echt mijn plezier op het feest beïnvloed. In het begin was het buiten nog wel te doen en in de tenten erg fris omdat daar natuurlijk geen zon was en nog erg rustig was. Eind van de middag toen het bewolkt werd en in de tenten drukker werd was het andersom, toen was het vooraan bij de mainstage nog goed te doen met een vest aan.
Verder geen minpunten op het geluid bij de Reborn na. Bij de Rebellion zou het wel gelegen hebben aan het feit dat het op het begin van de dag was. Het was verder alleen bij Phuture Noize vrij druk, eigenlijk ook het enige moment de hele dag dat ik een beetje last van de drukte heb gehad, en vond het nog wel acceptabel. Verder was het qua drukte meer dan prima te doen.

Verder volgend jaar sowieso weer proberen aanwezig te zijn! Het liefst 2 dagen, maar ben er sowieso eentje bij verwacht ik.