Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2026 11:35 

Hardtraxx Veteran

Jullie behoren zelf onderhand ook al wel tot de classics stel ouwe bokken
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2026 12:12 

Hardtraxx Veteran

Shots fired
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2026 13:03 

Hardtraxx Veteran

pecola-tje schreef:
Jullie behoren zelf onderhand ook al wel tot de classics stel ouwe bokken

Tijd voor ons bokkenfeest naamgenoot. Vanmiddag er bij of nog druk bezig met je badkamer verbouwen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2026 13:17 

Hardtraxx Veteran

Hahaha, alles klaar alles klaar.
Ben erbij
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2026 14:14 

Hardtraxx Veteran

Goeie,

Nie bij, mag carnavalsnummer afmaken haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2026 18:26 

Hardtraxxer

Heerlijk dagje feest!
Uitschieters van Psyko Punkz, Audiotricz en afsluiter Crypsis. Ook even lekker gestart bij Noisecult.
Voor de rest 013 altijd dikke prima. Wel duidelijk dat het niet uitverkocht was aangezien de balkonnen beiden dicht waren.
Daardoor wellicht altijd net iets te druk op de vloer in de zaal, op de trap daarentegen prima ruimte.
Volgend jaar zoiezo weer. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2026 09:36 

Hardtraxx Veteran

Jawel schreef:
Silvio Aquila schreef:
HanM schreef:
Moet inderdaad zeggen dat het classic moe-heid hier ook wel een beetje aan het komen is

Komt het dan vooral door de vele classic feestjes die je dan bezoekt of is het omdat je elke keer maar weer dezelfde classic hitjes krijgt te horen?

Ik herken deze vorm van classics moeheid ook bij mezelf en in mijn omgeving. Na de laatste VWAB was de algemene reactie eigenlijk weer hetzelfde: het was een feestje zoals zovelen, met opnieuw veel van de bekende nummers.

Hahaha ja, dit roep ik al een tijdje. Ik word ook echt niet meer warm voor een classicsfeest. Mocht ik gaan is het puur voor de gezelligheid met de muziek op de achtergrond gedrukt. Die specials zoals VWAB Fusion trap ik ook niet meer in.

Maar zoals DJ's zelf aangeven, als ze de hitjes niet draaien worden ze daarop afgerekend. Het is dus nooit goed. Mij lijkt een verboden-eigen-tracks-te-draaien editie dan wel weer spannend, mits niet elke DJ dezelfde tracks erbij pakt. Zou leuk zijn als ze ook draaien alsof het 2007 is (en je dit soort shizzle voorgeschoteld krijgt, of dit soort lijsten). Maar in deze tijd wanneer je naam een branding is, treed een DJ op waar hij/zij voor staat, hun eigen tracks. Weet nog wel toen (volgens mij) een Frontliner op een Defqon hier een hoop kritiek kreeg omdat 'ie alleen maar eigen tracks draaide. Simpelere tijden.

Maarja ik ben dan maar gewoon een ordinaire Hardtraxx Veteran nerd die neerkijkt op het overige plebs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2026 10:17 

Hardtraxxer

Alm1ghty schreef:
Hahaha ja, dit roep ik al een tijdje. Ik word ook echt niet meer warm voor een classicsfeest. Mocht ik gaan is het puur voor de gezelligheid met de muziek op de achtergrond gedrukt. Die specials zoals VWAB Fusion trap ik ook niet meer in.

Maar zoals DJ's zelf aangeven, als ze de hitjes niet draaien worden ze daarop afgerekend. Het is dus nooit goed. Mij lijkt een verboden-eigen-tracks-te-draaien editie dan wel weer spannend, mits niet elke DJ dezelfde tracks erbij pakt. Zou leuk zijn als ze ook draaien alsof het 2007 is (en je dit soort shizzle voorgeschoteld krijgt, of dit soort lijsten). Maar in deze tijd wanneer je naam een branding is, treed een DJ op waar hij/zij voor staat, hun eigen tracks. Weet nog wel toen (volgens mij) een Frontliner op een Defqon hier een hoop kritiek kreeg omdat 'ie alleen maar eigen tracks draaide. Simpelere tijden.

Maarja ik ben dan maar gewoon een ordinaire Hardtraxx Veteran nerd die neerkijkt op het overige plebs.

Ik weet ook niet goed hoe het anders kan, maar ik denk zeker dat er mogelijkheden zijn. Ik weet niet wat een organisatie aan een dj oplegt qua platenkeuze en hoe hoog de verwachtingen zijn van het publiek, maar ik kan mij niet voorstellen dat als je een dijk van een set neerzet iedereen loopt te klagen. Er zullen altijd mensen zijn die op social media hun ongenoegen uiten, maar dat heb je ook als je het andersom doet. En je moet dingen niet veranderen omdat een paar mensen op hardtraxx het anders voor zich zien. Maar als ik bijv naar een vwab festival kijk: op de main gewoon sfeerloos een groot deel van de dag (geluid was overigens ook niet best), maar bij terminal C ging het o.a bij DR en Thera & Geck-O best lekker. Dat zijn mannen die bekend staan om hun afwisselende sets. Dat is hun branding, zoals jij ook benoemt, en dat werkt volgens mij best aardig. Ik denk uiteindelijk dat je er een substantieel deel van je publiek mee gaat verliezen, een groot deel van onze groep komt gewoon niet meer en we zijn echt niet de enigen. Ander voorbeeld: Isaac op 20 years DBSTF. Die zet mij daar toch een dijk van niet-gangbare set neer! Vette early hardstyle met dikke gated kicks! Ik kende geen enkel nummer! Isaac had er zelf veel lol in en het werkte volgens mij best aardig. Wordt hij dan ook helemaal neergesabeld op internet? Dan moet je maar iets aan je branding gaan doen denk ik dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2026 11:06 

Hardtraxxer

Vergeet niet dat dj’s zelf ook geld verdienen aan gedraaide platen. 5% van de kaartverkoop gaat naar Buma en wordt verdeeld over de makers van elk gedraaid nummer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2026 11:17 

Hardtraxx Elite

Ltmbr schreef:
Vergeet niet dat dj’s zelf ook geld verdienen aan gedraaide platen. 5% van de kaartverkoop gaat naar Buma en wordt verdeeld over de makers van elk gedraaid nummer.

Leuk bedacht. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2026 12:49 

Hardtraxxer

heggenschaar schreef:
Ltmbr schreef:

Haha ja ik ben alleen zelf niet de bedenker ;)

Hier wat info uit 2018:
https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overz ... ieuw-.html

Deze is recenter (2025):
https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... :2025:5929
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2026 12:50 

Hardtraxx Elite

Ltmbr schreef:
heggenschaar schreef:
Ltmbr schreef:

Hier wat info uit 2018:

Deze is recenter (2025):

Hoe vaak je wel niet hoort dat djs zelf niet eens meer precies hun track list weten. Hoe willen ze dit in godsnaam doen
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2026 13:24 

Hardtraxx Veteran

heggenschaar schreef:
Hoe vaak je wel niet hoort dat djs zelf niet eens meer precies hun track list weten. Hoe willen ze dit in godsnaam doen

Wat denk je zelf? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2026 14:33 

Hardtraxxer

heggenschaar schreef:

Dit is interessant willen doen als dj....die 'grotere' dj's weten echt wel wat ze gedraaid hebben. Ze moeten zelf de setlijsten aanleveren met wat ze gaan draaien. Is het niet voor de royalty's (waar hier de discussie over gaat) dan is het wel om de visuals etc er op af te stemmen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2026 15:38 

Artiest

heggenschaar schreef:

Als het goed is gebruikt elke dj rekordbox voor zn usb's en die houdt altijd de geschiedenis en tracklist bij :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2026 16:09 

Hardtraxx Veteran

Ltmbr schreef:
heggenschaar schreef:
Ltmbr schreef:

Hier wat info uit 2018:

Deze is recenter (2025):

Zeer interessant die tweede link. Thanks :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2026 21:11 

Hardtraxxer

Ltmbr schreef:
heggenschaar schreef:
Ltmbr schreef:

Hier wat info uit 2018:

Deze is recenter (2025):

Echt zeer interessant om te lezen dit, nooit geweten dat een Buma zoveel macht heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2026 21:18 

Hardtraxx Veteran

Daarom vroeger altijd gewoon opgeven bij de Buma dat je alleen eigen platen hebt gedraaid op kleimaks :cool:

Maar ik denk niet dat het hier aan ligt. Het publiek op een classics feest is meer een stille /gezellige genieter dan dat er echt zichtbaar los wordt gegaan, en dat is m.i. ook prima. Maar een DJ is gewend het publiek te lezen en als die geen uitbundige fysieke activiteit ziet is dat een signaal om er een hitje bij te pakken om het publiek op te zwepen.

Die hitjes zullen wel blijven, en dat is op zich niet zo erg, als er daar tussen maar wat gevarieerd wordt. Laidback Luke zei het 15 jaar geleden al iets van "wat je tussen de hitjes draait is wat je als DJ definieert".

just my 2 euro's
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2026 21:40 

Hardtraxx Elite

Mark With A Tarrel schreef:
Daarom vroeger altijd gewoon opgeven bij de Buma dat je alleen eigen platen hebt gedraaid op kleimaks :cool:

Maar ik denk niet dat het hier aan ligt. Het publiek op een classics feest is meer een stille /gezellige genieter dan dat er echt zichtbaar los wordt gegaan, en dat is m.i. ook prima. Maar een DJ is gewend het publiek te lezen en als die geen uitbundige fysieke activiteit ziet is dat een signaal om er een hitje bij te pakken om het publiek op te zwepen.

Die hitjes zullen wel blijven, en dat is op zich niet zo erg, als er daar tussen maar wat gevarieerd wordt. Laidback Luke zei het 15 jaar geleden al iets van "wat je tussen de hitjes draait is wat je als DJ definieert".

just my 2 euro's

Denk dat vrijwel iedereen hier het daarmee eens is. Een hitje is altijd goed voor de sfeer, maar een hele set vol hitjes is dan (iig voor de meeste hier) een dooddoener
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2026 14:33 

Hardtraxx Addict

Alm1ghty schreef:

Bedankt zit weer allemaal oude Q-Base setjes terug te luisteren :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2026 11:03 

Hardtraxx Veteran

Was n prima feestje. Wel heel rustig, maar vond dat eigenlijk wel n keer lekker in de 013.
Psyko Punkz, Noisecult en Crypsis fijnste setjes van de dag.

Wel eeuwig sund om de afsluiter op je feest n half uur live te zetten.
Ik had liever n half uur B-Front live en daarna n uur Crypsis maar hey ik ben ook niet helemaal objectief als fanboy.
Was voorbij voor je t doorhad. Gelukkig wel lekkere drive erin met dat mixwerk van hem en alle ruimte rechts op de trap :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2026 17:48 

Hardtraxxer

MelvinFR schreef:
heggenschaar schreef:

Wat denk je zelf? :P

Het antwoord ligt anders: Buma (of de partner die het geluid doet) installeert vaak voorafgaand aan het event (wanneer het niet een venue is zoals 013 die dit al standaard heeft) een kastje met herkenningssoftware die registreert welke tracks gedraaid worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2026 18:42 

Hardtraxx Veteran

En vroeger moest je het vgm nog handmatig doorgeven, dus draaide iedereen op papier alleen maar eigen nrs (want = meer geld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2026 12:14 

Hardtraxx Veteran

Martin schreef:
Alm1ghty schreef:

Bedankt zit weer allemaal oude Q-Base setjes terug te luisteren :D

Sets (langer dan 45 min) waar dj's platen van andere artiesten draaien.... waar blijft de tijd *mijmert*
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten