Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 22:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nou sorry hoor misunderstood Albert Einstein-sequel, maar je punt raakt kant noch wal. Het thema en achterliggende concept van RR heeft bar weinig met het verschuiven van het politieke spectrum aangezien, aangezien a) dit zoals je het zelf al onnodig verboos (haha kijk mij eens dure woorden gebruiken niemand snapt mijn IQ van 329) omschrijft te maken heeft met onze "genen", en dus verder niet gebonden is aan een politieke richting, en b) Radical dit concept al had staan rond 2011/2012, toen een groot deel van onze maatschappij nog een stuk linkser gericht was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 22:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

:corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 22:21 
 
Hardtraxx Veteran

Triggered
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 22:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

broodjebeenham schreef:
Nou sorry hoor misunderstood Albert Einstein-sequel.

Hahaha
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 22:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

broodjebeenham schreef:
a) dit zoals je het zelf al onnodig verboos (haha kijk mij eens dure woorden gebruiken niemand snapt mijn IQ van 329) omschrijft te maken heeft met onze "genen", en dus verder niet gebonden is aan een politieke richting


Politiek is een menselijk construct en daarmee een product van onze genen.

broodjebeenham schreef:
en b) Radical dit concept al had staan rond 2011/2012, toen een groot deel van onze maatschappij nog een stuk linkser gericht was.


Het beschreven effect, de verbondenheid door intersubjectieve realiteiten, bestaat al sinds de ontwikkeling van de eerste mensen.

Het 'schuiven naar rechts' is niet eens zo zeer van belang, vond het vooral leuk om het concept van intersubjectieve realiteit eens naar voren te schuiven binnen de context van muziek en met een voorbeeld uit de maatschappij te verduidelijken dat in me op kwam. Het verklaart heel helder menselijk gedrag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 22:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jij bent een mooi eind van de pot gerukt :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 22:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Als je je pik nou eens uit het woord "intersubjectiviteit" zou halen en eens zou kijken wat je aan het uitkotsen bent, zou je zien dat het echt totale onzin is.

Mark With A Tarrel schreef:
Politiek is een menselijk construct en daarmee een product van onze genen.


Een zwaar copout answer, aangezien je hiermee elk concept kan abstraheren naar een menselijk construct en daarmee een product van onze genen, maar daardoor is het zo geabstraheerd dat het je niets nuttigs meer verteld.

Mark With A Tarrel schreef:

Het beschreven effect, de verbondenheid door intersubjectieve realiteiten, bestaat al sinds de ontwikkeling van de eerste mensen.


Waardoor het ook een superleeg punt is om dit aan dit specifieke evenement te binden, aangezien de complete Dance-industrie al jaren hierop inspeelt met het hele "we are one family" concept. Een wij-gevoel creeeren doen we in de hardstyle al jaren, of dit nu Radical zn totaalpakket is of Defqon z'n weekend warriors.

Ik weet niet of je nou loopt te trollen of echt zo bent, maar ik ga ophouden met deze discussie aangezien het niet echt goed is voor m'n bloeddruk
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 22:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

:lol: :lol: :lol:

ik ga bier drinken
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 22:47 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Hhahahahaha ik vind dit echt grandioos zeg, ik ga aart ff roepe wacht
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 22:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
broodjebeenham schreef:
a) dit zoals je het zelf al onnodig verboos (haha kijk mij eens dure woorden gebruiken niemand snapt mijn IQ van 329) omschrijft te maken heeft met onze "genen", en dus verder niet gebonden is aan een politieke richting


Politiek is een menselijk construct en daarmee een product van onze genen.



In al je moeite om interessant over te komen vergeet je alleen wel dat opvoeding en omgeving invloed hebben op je persoonlijkheid en dus je politiek opvattingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 22:56 
 
Hardtraxx Veteran

Dit hoort eigenlijk in het Qlimax topic :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 23:01 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

broodjebeenham schreef:
Van The Outside Agency

Citaat:
Nowadays the industrial area is host to virtually everything on the hardcore spectrum that’s not too cheesy or happy. All are welcome: fast, slow, super slow, breakbeats, snares, kicks… as long as it’s not too cheesy. (Remember: dark, moody, angry music makes us happy. Happy music makes us moody, dark and angry.)


Ik denk dat RR hier zeker in past. Daarnaast is het onzin om het over de kwaliteit te hebben, aangezien dat niks inherent met een genre te maken heeft; je kan net zo makkelijke een superkutte industrial plaat maken als een geniale uptempo plaat (al gebeurt dit niet heel veel). Ik vind zelf niet dat RR zich onder industrial schaart om de simpele reden dat hij zichzelf onder hardstyle schaart, maar de vergelijking is zeker niet zo bizar. Zeker in de eerdere jaren was het commentaar nog wel eens dat zn muziek klonk als hardcore op 150 BPM, waardoor je al pittig snel over de vergelijking met industrial kan praten.


RR past zeker niet in het genre Industrial hardcore. Als je RR zijn platen versnelt is het gewoon mainstream hardcore.

Industrial is juist als afscheiding van mainstream gemaakt, en RR is ENORM mainstream (zowel in de raw als zijn hardcore platen in mainstream hardcore). Geen enkele plaat van RR klinkt als een representatieve Industrial plaat.
Niks van RR klinkt als The Outside Agency, Ophidian, Mindustries, Embrionyc, The DJ Producer, AK-Industry, eDub, Tymon en genoeg andere namen die ik kan noemen die typisch industrial zijn en niks op RR lijken. De eerste die op RR lijkt, logisch, is mainstream hardcore artiest Angerfist.

Zoals TOA het brengt kan je alle muziek ooit wel op een manier onder industrial hardcore scharen. Hetgene wat TOA bedoelt is juist het brede spectrum van Industrial Hardcore, het kan 110 bpm zijn of 220, het kan vol met breakbeats zitten of met enorm lompe kicks, het kan een epische sfeer hebben, lomp en overstuurd of enorm duister. Er is daarom niet een specifieke definitie, daarom ga je op een feest als Convoi, een typisch industrial event, ook over de avond van 130 bpm naar 200+. Het is breed, maar je weet meteen wanneer iets onder industrial valt.

Ik ben naar zat industrial feesten geweest en heb nog nooit iets gehoord wat als Radical klinkt, het eerste wat in de buurt komt is N-Vitral, en die wordt al niet meer onder industrial geschaard maar onder mainstream en uptempo (met BMBSQD). Als een DJ op een industrial feest RR platen gaat draaien, dan ga je het publiek teleurstellen, dit deed N-Vitral bijvoorbeeld op de eerste R_awunion en kreeg best wat kritiek daarover.

Dus TL;DR, als je TOA hun uitspraak letterlijk neemt kun je RR en letterlijk alles onder industrial scharen. Maar een goed oor, een simpele vergelijking met industrial platen van de laatste 15 jaar en het woord van iedereen die van industrial houdt laat zien dat RR nimmer en nooit onder industrial hoort.

Als je de vergelijking trekt dan hoor je toch meteen Angerfist, aka mainstream hardcore?

Pls hou dit soort muziek weg van het genre industrial, industrial is goed zoals het is, lomp, gevarieerd en met een heerlijke fanbase zonder poespas of anti mainstream/kijk ons stoer zijn borden voor hun kop op feesten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 23:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Stefan :lol: Goeiedag eem

Wat vind je verder van het idee om wintertijd af te schaffen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 23:16 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Stefan :lol: Goeiedag eem

Wat vind je verder van het idee om wintertijd af te schaffen?


Mooi toch hoef ik nooit meer mijn winterkleding van zolder te halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 23:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mn punt was dan ook niet dat RR onder industrial valt (noem ik nog expliciet), maar dat als je kijkt naar de iets klassiekere elementen van industrial (langzaam, hard, duistere sfeer) is de vergelijking met een hoop werk van RR niet superver gezocht. Dat het niet klinkt als de gemiddelde industrial plaat ben ik ook met je eens, maar leg binnen 3 zinnen iemand die nog nooit hardere stijlen heeft geluisterd uit wat de belangrijkste componenten van industrial zijn en laat hem een RR plaat als brutal 3.0 horen, en je zou het ze niet schuldig kunnen nemen dat ze het als industrial zien. Er zit een groot gat tussen wat een genre momenteel is en wat het allemaal zou kunnen zijn

Broken Balance schreef:
Pls hou dit soort muziek weg van het genre industrial, industrial is goed zoals het is, lomp, gevarieerd en met een heerlijke fanbase zonder poespas of anti mainstream/kijk ons stoer zijn borden voor hun kop op feesten.


Van die gatekeeping en het puur houden van een genre ben ik totaal geen fan, als je hardcore ook "goed vond het zoals was" was het hele genre industrial nooit ontstaan. Alweer, ik ben het met je eens dat RR geen industrial is en dat de industrial die tegenwoordig uit komt echt geniaal is, maar met deze instelling duw je alleen maar nieuwe mensen weg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 23:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

++ veel tracks van het album gehoord
++ Unlike Others

- Warmte

Weet iemand toevallig hoe het met die kerel is die out ging rond 0600 midden-links schuinonder die lampen aan het dak? Zag er niet best uit..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 23:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
++ veel tracks van het album gehoord
++ Unlike Others

- Warmte

Weet iemand toevallig hoe het met die kerel is die out ging rond 0600 midden-links schuinonder die lampen aan het dak? Zag er niet best uit..

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 23:32 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Hoe heet die plaat die Radical draaide met iets van God of Pain erin ofzo. Was tussen 2 en 6
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 23:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker



Na het lezen van de laatste pagina kan ik me alleen vereenzelvigen met het stuk vanaf 4:30.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 23:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zo eindelijk thuis:

+++ ik ging me toch een partij lekker rond 0600 midden-links schuinonder die lampen aan het dak
++ leuke sporthal qua ontwerp
+ gebowld met een Hongaarse dwerg
+- opkomst van de nieuwe doos kroketten bij de Food
- - de intersubjectieve muziek gedurende de avond
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 23:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

DonnyD schreef:
++ leuke sporthal qua ontwerp
+ gebowld met een Hongaarse dwerg
+- opkomst van de nieuwe doos kroketten bij de Food
- - de intersubjectieve muziek gedurende de avond


:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2018 00:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:

Mensen steken graag de koppen bij elkaar om in een intersubjectief gezamenlijk ideaal te geloven. Dit intersubjectief element bindt mensen.


Daarnaast zie je in beide gevallen sterk het gevoel van een ‘wij’ creëren tegen een gezamenlijke vijandige entiteit.



Dit is naar mijn mening het enige relevante van je hele theorie. Het imago van radical redemption en de fanbase die hij daar omheen heeft opgebouwd zorgt idd voor een "wij" gevoel. Mensen willen graag bij een groep horen en je zou idd kunnen zeggen dat we zo geevolueerd zijn (in een groep zijn we sterker en voelen we ons veiliger).

Je vergelijking met het politieke rechts is wat vergezocht. Behalve dat het meerendeel van de extreem rechtse politici idd vaak een "wij tegen de rest" politiek spelletje spelen.
De opkomst van rechts hangt van veel meer factoren af dan alleen het "wij" gevoel binnen een groep, een "wij" gevoel bestaat namelijk ook in het extreem linkse kamp, sterker nog, dit is aanwezig in zowat elke groep/community (inclusief hardtraxx zelf ofc)

Je gaat zelf in je theorie nog verder over andere factoren die invloed hebben op de opkomst van rechts, maar deze factoren hebben maar weinig met radical redemption te maken imo
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2018 09:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Heel veel verhaal


Leest niet echt lekker weg die zinnen van je
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2018 09:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

DonnyD schreef:
Zo eindelijk thuis:

+++ ik ging me toch een partij lekker rond 0600 midden-links schuinonder die lampen aan het dak
++ leuke sporthal qua ontwerp
+ gebowld met een Hongaarse dwerg
+- opkomst van de nieuwe doos kroketten bij de Food
- - de intersubjectieve muziek gedurende de avond

:lol: :lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2018 10:17 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Wanneer je wilt weten hoe dit evenement was en ineens een stuk wijzer bent geworden over de politiek.

Kaartje gekocht wegens pvv
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten