Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 11:47 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Veel van de problematiek voor Radical komt doordat nog altijd 2 uiteinden van het muzikale spectrum onder dezelfde noemer vermarkt worden. Radical en consorten kunnen met de meeste van hun muziek beter verkassen naar het kopje industrial hardcore.

Aan de andere kant vind ik dat juist wel weer tof aan Radical. Die zou, naar eigen zeggen, ook het liefste alles onder de noemer Hardstyle scharen en dus per direct kappen met termen als Xtreme pleuris raw. Maarja dan zou het ook nice zijn als hij eens wat vaker toenadering tot de andere kant van diezelfde scene zou zoeken. Met NC was iig geslaagd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 12:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tsja, dat is toch social media? Kijk onder nieuwsberichten op FB wat voor WAJONG/Pensioen harry's de hele dagen onder zitten te reageren. (Fred Rutte ROT OP!)

Als je louter positiviteit wilt lezen dan zul moet je tegenwoordig alleen op je fanpagina kijken.. Als artiest zijnde, populair bent en de zaken prima lopen (dat mag ik toch wel zeggen als je eigen events hebt?) dan prik je daar toch lekker doorheen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 12:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Tsja, dat is toch social media? Kijk onder nieuwsberichten op FB wat voor WAJONG/Pensioen harry's de hele dagen onder zitten te reageren. (Fred Rutte ROT OP!)

Als je louter positiviteit wilt lezen dan zul moet je tegenwoordig alleen op je fanpagina kijken.. Als artiest zijnde, populair bent en de zaken prima lopen (dat mag ik toch wel zeggen als je eigen events hebt?) dan prik je daar toch lekker doorheen?

Kunt hem idd ook omdraaien. Als je alleen positieve reacties wil zien kijk je toch alleen op je fanpage?
Snijdt net zoveel hout als RR's reactie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 13:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zulke uitspraken zijn idd extreem kortzichtig. We leven in een wereld waarin we continue worden blootgesteld aan de expressies en meningen van anderen. We hebben vaak niet eens de keuze om in onze eigen wereld te keren. Als je dan het gevoel hebt dat een alternatieve intersubjectieve realiteit de overhand neemt dan wil je je daarvoor uitspreken, dat zit ingebakken in de mens. Het komt dan neer op het individu, en zoals we allemaal wel door hebben reageert een individu eerder op basis van emotie dan op rationaliteit. Met dit soort gevolgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 13:19 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Zulke uitspraken zijn idd extreem kortzichtig. We leven in een wereld waarin we continue worden blootgesteld aan de expressies en meningen van anderen. We hebben vaak niet eens de keuze om in onze eigen wereld te keren. Als je dan het gevoel hebt dat een alternatieve intersubjectieve realiteit de overhand neemt dan wil je je daarvoor uitspreken, dat zit ingebakken in de mens. Het komt dan neer op het individu, en zoals we allemaal wel door hebben reageert een individu eerder op basis van emotie dan op rationaliteit. Met dit soort gevolgen.

Jezus :lol:

Ik verwachtte ergens halverwege op "and i don't have any clue what i'm talking about" te stuiten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 13:48 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

hihi ja sorry ben hooggeleid hoogbegaafd en hoogsensitief lol

Had in mijn hoofd dus ook al een analyse gemaakt waarin ik dit evenement vergelijk met het populairder worden van politiek rechts maar dat vond ik een beetje te ver gaan om neer te zetten op hardtraxx.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 13:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
hihi ja sorry ben hooggeleid hoogbegaafd en hoogsensitief lol

Had in mijn hoofd dus ook al een analyse gemaakt waarin ik dit evenement vergelijk met het populairder worden van politiek rechts maar dat vond ik een beetje te ver gaan om neer te zetten op hardtraxx.

Ik zie wel een PB verschijnen. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 13:55 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik hou me (bij gebrek aan een goedlopend extreemrechts DefQon-topic op dit moment) ook voorbehouden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 13:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Ik hou me (bij gebrek aan een goedlopend extreemrechts DefQon-topic op dit moment) ook voorbehouden.

Never forget xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 14:05 
 
Artiest

TheUnnamed schreef:
:worship:

:surrender: wat een ontzettend vette en overweldigende opening!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 14:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Justinhafc schreef:
TiMOTHYb schreef:
Ik hou me (bij gebrek aan een goedlopend extreemrechts DefQon-topic op dit moment) ook voorbehouden.

Never forget xd


We hebben wel een duidelijke winnaar voor het Hardtraxx moment van het jaar denk ik :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 14:11 
 
Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
hihi ja sorry ben hooggeleid hoogbegaafd en hoogsensitief lol

Had in mijn hoofd dus ook al een analyse gemaakt waarin ik dit evenement vergelijk met het populairder worden van politiek rechts maar dat vond ik een beetje te ver gaan om neer te zetten op hardtraxx.

Gooi maar online. Ben wel benieuwd hoe je die analyse aan elkaar breidt
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 14:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

ff tijd zoeken voor dit
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 14:34 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik ga nergens heen! :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 14:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

terugvindpost
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 16:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
ff tijd zoeken voor dit

Kom maar op met een PB.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 16:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
RR gooit er zo'n post uit, HHZ maakt een Just Say My Name.

Radical heeft al 100 van zulke tracks :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 16:18 
 
Hardtraxx Veteran

Jammere is dat niemand zijn naam zegt, dus moet die dat zelf maar doen (en vaak)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 21:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nou komt ie

Ten eerste. Ik vind Radical zijn muziek prima om af en toe op te zetten en op te kickfisten als ik half bezopen in de kroeg sta. De volgende vergelijking is meer een vergelijking tussen menselijke gedrags patronen en gaat niet inhoudelijk in op Joey’s muziek (ik mag gewoon Joey zeggen want ik kwam hem een keer tegen op vakantie).

Mensen steken graag de koppen bij elkaar om in een intersubjectief gezamenlijk ideaal te geloven. Dit intersubjectief element bindt mensen. Het zit in onze genen, zorgt voor gemakkelijke samenwerking en is in principe de reden waarom mensen zo succesvol zijn (iemand hier Sapiens gelezen?).

Momenteel kan je stellen dat er een verschuiving plaatsvind naar het rechter politiek spectrum. De wereld staat momenteel aan de wieg van grote verandering die een aanpassing van onze levensstijl vereisen voor een duurzame continuïteit van levensstandaarden voor de gehele wereld. Veel mensen accepteren deze verandering niet omdat het hun comfortabele positie aantast en daardoor zijn ze geneigd conservatiever te stemmen. Dit terwijl hun luxepositie precies de oorzaak is van de onheil. Economische vluchtelingen kan je bijvoorbeeld terugleiden tot neokolonialisme ten dienste van goedkope producten in de supermarkt van de westerse consument. Politieke vluchtelingen kan je vaak terugleiden tot omgevingsfactoren, zoals klimaatverandering (veroorzaakt door het westen), vervuiling (veroorzaakt door het westen), en demografische factoren (ontwikkelingslanden hebben vaak de demografische transitie niet kunnen voltooien door neokolonialisme van het westen) en ultimately globalisering (kapitalistische groeidrang, een idee uit het westen). Klimaatverandering is een probleem van ons neoliberaal / kapitalistisch economisch model wat oneindige groei op een eindige groei probeert te realiseren zonder daar de volledige kostprijs voor te betalen.

Hoe trek ik nou in godsnaam de vergelijking met Radical Redemption?

De intersubjectieve realiteit is bij Radical Redemption heel krachtig, dat kan je merken aan de mate waarin zijn publiek zich laat meeslepen door zijn performance, de teksten en de achterliggende gedachte van zijn act. Je ziet dat mensen erin meegaan, terwijl zijn act, muziek en thema vaak doem, dood en verderfenis propageren. Hier zag ik de vergelijking; mensen kiezen ervoor om deel uit te maken van een intersubjectieve realiteit, terwijl het inherent haaks staat op een duurzame continuïteit van hun leven of levensomstandigheden. Mensen kiezen ervoor om de gevaren te accepteren, om zelf een comfortabel leven te hebben of in Radical zijn geval, een leuke tijd te hebben. Gelukkig wordt wat Radical met zijn act, muziek en thema propageert niet voltrokken, maar hetzelfde psychologische effect ligt mijn inziens aan de grondslag. Tegelijkertijd; de mensen die rechts stemmen gaan er van uit dat hun problemen ook niet werkelijkheid worden door daadwerkelijk rechts te stemmen.

Daarnaast zie je in beide gevallen sterk het gevoel van een ‘wij’ creëren tegen een gezamenlijke vijandige entiteit. Dat is een duidelijk product van menselijke evolutie. Mensen die zich konden verenigen tegenover een gemeenschappelijk obstakel of vijandigheid waren succesvoller in het evolutieproces.

Welkom in mijn hersenpan. Dit doet mijn hoofd elke dag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 21:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Radical en consorten kunnen met de meeste van hun muziek beter verkassen naar het kopje industrial hardcore.


Ho ho, je kunt ook te ver gaan. Daar zit het schandalig ver vanaf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 21:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

allemachtig

en de parallel met industrial is voor mij reden om af te haken
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 21:27 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Radical en consorten kunnen met de meeste van hun muziek beter verkassen naar het kopje industrial hardcore.


Hahaha, met dit soort uitspraken weet ik niet hoe veel ik van het bovenstaande verhaal serieus moet nemen.

Wou je zeggen dat Radical Redemption hier op lijkt?









Dan kan ik Malice ook wel vergelijken met Ophidian, want dat zit er net zo ver van af. De productiekwaliteit en afwerking van de gemiddelde industrial plaat ligt torenhoog vergeleken met Radical Redemption.

Ik ben het eens met het eerste deel, maar RR speelt hier echt niet bewust op in, dat is echt veel te diep gezocht, zo denken gegarandeerd 99% van zijn volgers ook niet, niet op zo'n diep niveau.

RR is bewust bezig met een "Militaire leider of een ander vorm van leider" te spelen omdat het inderdaad aanslaat, maar met die rede denk ik niet. Mensen zien de vocalen meer als stoer dan een diepgaand iets over de maatschappij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 21:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Van The Outside Agency

Citaat:
Nowadays the industrial area is host to virtually everything on the hardcore spectrum that’s not too cheesy or happy. All are welcome: fast, slow, super slow, breakbeats, snares, kicks… as long as it’s not too cheesy. (Remember: dark, moody, angry music makes us happy. Happy music makes us moody, dark and angry.)


Ik denk dat RR hier zeker in past. Daarnaast is het onzin om het over de kwaliteit te hebben, aangezien dat niks inherent met een genre te maken heeft; je kan net zo makkelijke een superkutte industrial plaat maken als een geniale uptempo plaat (al gebeurt dit niet heel veel). Ik vind zelf niet dat RR zich onder industrial schaart om de simpele reden dat hij zichzelf onder hardstyle schaart, maar de vergelijking is zeker niet zo bizar. Zeker in de eerdere jaren was het commentaar nog wel eens dat zn muziek klonk als hardcore op 150 BPM, waardoor je al pittig snel over de vergelijking met industrial kan praten.

Oh en
Mark With A Tarrel schreef:

Welkom in mijn hersenpan. Dit doet mijn hoofd elke dag.


Mark With A Tarrel schreef:
hihi ja sorry ben hooggeleid hoogbegaafd en hoogsensitief lol


Je klinkt als een 15-jarige jongen die op VWO hoge cijfers haalt en zich daardoor superieur voelt aan de rest van de wereld. Gooi je toevallig ook af en toe je IQ dat je hebt gevonden op een facebookpagina in gesprekken ofzo
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 22:00 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mij boeit het niet wat jullie over die uitspraak denken. Ik ben niet heel bekend met zowel heel raw als industrial maar wanneer industrial four to the floor is op 150 bpm of sneller vind ik de muziek van Radical qua feeling meer overeenkomsten hebben met die van (industrial) hardcore dan met die van Sound Rush.

Jullie hebben denk ik veel te veel emotie met de muziek en gaan het verdedigen als anders omdat je niet met de de intersubjectieve realiteit van een aangrenzende muziekstroming en alles wat er daar bij komt geïdentificeerd willen worden. Het is verder heel afhankelijk hoe bekend je bent met de muziek en dus wat jouw intersubjectieve realiteit is. Zo vindt bijvoorbeeld een vocalist waar ik mee samen werk alles met een distorted kickdrum 'hardcore'.

Daarnaast moet je je realiseren dat je nooit consensus gaat krijgen over wat een bepaald muziek stuk tot een bepaald genre laat horen. Dat is wat gedragen wordt door het intersubjectieve en het intersubjectieve van iedereen in verhouding tot muziek is bijzonder complex en gebaseerd op collectieve individuele perceptie en omdat je nooit jezelf 100% in iemand anders kan verplaatsen gaat deze discussie pas het graf in met het uitsterven van de mens.

Mijn uitspraak was wat arbitrair maar doet verder niet af aan mijn stelling dat het ietwat bizar is dat hardstyle zo breed onder één noemer vermarkt wordt, waardoor intersubjectieve gedachten over wat hardstyle is of zou moeten zijn sneller in conflict komen.


Broken Balance schreef:

Ik ben het eens met het eerste deel, maar RR speelt hier echt niet bewust op in, dat is echt veel te diep gezocht, zo denken gegarandeerd 99% van zijn volgers ook niet, niet op zo'n diep niveau.

RR is bewust bezig met een "Militaire leider of een ander vorm van leider" te spelen omdat het inderdaad aanslaat, maar met die rede denk ik niet. Mensen zien de vocalen meer als stoer dan een diepgaand iets over de maatschappij.


Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat Radical Redemption dit bewust doet en of dat hij het bewust of onbewust doet is ook helemaal niet waar ik op in ga. Wat ik beschreef zijn breed gedragen fundamenten van de menselijke psychologie. We doen hier allemaal aan mee, bewust of onbewust. Het is gewoon wat en wie we zijn. Radical en zijn team benaderen deze fundamenten empirisch en hebben daarop hun marketing plan afgesteld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 22:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

broodjebeenham schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
hihi ja sorry ben hooggeleid hoogbegaafd en hoogsensitief lol


Je klinkt als een 15-jarige jongen die op VWO hoge cijfers haalt en zich daardoor superieur voelt aan de rest van de wereld. Gooi je toevallig ook af en toe je IQ dat je hebt gevonden op een facebookpagina in gesprekken ofzo


Dit was meer bedoelt als ludieke grap. Vandaar ook de hihi en lol.

De realiteit is echter dat deze condities in een wereld gebaseerd op mensen zonder deze condities meer nadelen dan voordelen leveren.
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten