Mij boeit het niet wat jullie over die uitspraak denken. Ik ben niet heel bekend met zowel heel raw als industrial maar wanneer industrial four to the floor is op 150 bpm of sneller vind ik de muziek van Radical qua feeling meer overeenkomsten hebben met die van (industrial) hardcore dan met die van Sound Rush.
Jullie hebben denk ik veel te veel emotie met de muziek en gaan het verdedigen als anders omdat je niet met de de intersubjectieve realiteit van een aangrenzende muziekstroming en alles wat er daar bij komt geïdentificeerd willen worden. Het is verder heel afhankelijk hoe bekend je bent met de muziek en dus wat jouw intersubjectieve realiteit is. Zo vindt bijvoorbeeld een vocalist waar ik mee samen werk alles met een distorted kickdrum 'hardcore'.
Daarnaast moet je je realiseren dat je nooit consensus gaat krijgen over wat een bepaald muziek stuk tot een bepaald genre laat horen. Dat is wat gedragen wordt door het intersubjectieve en het intersubjectieve van iedereen in verhouding tot muziek is bijzonder complex en gebaseerd op collectieve individuele perceptie en omdat je nooit jezelf 100% in iemand anders kan verplaatsen gaat deze discussie pas het graf in met het uitsterven van de mens.
Mijn uitspraak was wat arbitrair maar doet verder niet af aan mijn stelling dat het ietwat bizar is dat hardstyle zo breed onder één noemer vermarkt wordt, waardoor intersubjectieve gedachten over wat hardstyle is of zou moeten zijn sneller in conflict komen.
Broken Balance schreef:
Ik ben het eens met het eerste deel, maar RR speelt hier echt niet bewust op in, dat is echt veel te diep gezocht, zo denken gegarandeerd 99% van zijn volgers ook niet, niet op zo'n diep niveau.
RR is bewust bezig met een "Militaire leider of een ander vorm van leider" te spelen omdat het inderdaad aanslaat, maar met die rede denk ik niet. Mensen zien de vocalen meer als stoer dan een diepgaand iets over de maatschappij.
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat Radical Redemption dit bewust doet en of dat hij het bewust of onbewust doet is ook helemaal niet waar ik op in ga. Wat ik beschreef zijn breed gedragen fundamenten van de menselijke psychologie. We doen hier allemaal aan mee, bewust of onbewust. Het is gewoon wat en wie we zijn. Radical en zijn team benaderen deze fundamenten empirisch en hebben daarop hun marketing plan afgesteld.