Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2013 10:13 

Hardtraxxer

hurricane schreef:
https://www.facebook.com/ATM-Stage-design-en-Maquettes/#!/pages/ATM-Stage-design-en-Maquettes/309328102449447?fref=ts

Dit bedrijf heeft de stage ontworpen, er staat wel een mooi filmpje over hoe alles uit elkaar klapte

Nu zie ik ook pas dat het een kever was xd
Nu kijk ik weer heel anders tegen de fotos aan haha :D

What has been seen, cannot been unseen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2013 13:57 

Hardtraxxer

hurricane schreef:
https://www.facebook.com/ATM-Stage-design-en-Maquettes/#!/pages/ATM-Stage-design-en-Maquettes/309328102449447?fref=ts

Dit bedrijf heeft de stage ontworpen, er staat wel een mooi filmpje over hoe alles uit elkaar klapte

Nu zie ik ook pas dat het een kever was xd
Nu kijk ik weer heel anders tegen de fotos aan haha :D

Ligt het nou aan mij of kan ik dat filmpje niet vinden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2013 17:34 

Hardtraxxer

Hmm, ik heb hem gister nog via de geposte link bekeken. Helaas zie ik op dit moment het filmpje ook niet meer staan? Ligt dus niet aan jou denk ik!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2013 18:02 

Op mobiel werkt die bij mij ook niet laptop wel
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2013 21:04 

Hardtraxx Veteran

Goldenprei schreef:
Hmm, ik heb hem gister nog via de geposte link bekeken. Helaas zie ik op dit moment het filmpje ook niet meer staan? Ligt dus niet aan jou denk ik!

De fotos en filmpje zijn offline gehaald.. Heel flauw :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2013 21:09 

Hardtraxx Addict

hurricane schreef:
Goldenprei schreef:

De fotos en filmpje zijn offline gehaald.. Heel flauw :/

Ik denk eerder gedwongen door Q
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2013 21:23 

Donateur

Toch nog even wat over Qlimax schrijven. Liepen uiteindelijk aan het einde van ACTI z'n set naar binnen en hebben achteraan nog even op de rest gewacht. Was wel echt een hele survivaltocht naar het midden van de zaal. Echt ziek hoe mensen gaan staan om van die eerste uren te 'genieten' met bosjes op elkaar, camera's in de lucht en genieten maar. Gelukkig was het precies onder die discobol beter te doen.

Sets
Wildstylez & Max Enforcer
Net als vorig jaar aan Wildstylez (en ME) de beurt om te openen. Wederom niet veel soeps, en ik hoop van harte dat HHz het volgend jaar weer solo mag proberen. Niet alleen is Joram z'n platenkeuze de laatste tijd zo ergerlijk, het mixwerk sluit daar naadloos bij aan. Hoe vet ik Wildstylez ook vond in de jaren dat ik begon met hardstyle luisteren, ik kan mij er nu nauwelijks nog mee identificeren.

Achteraf denk ik dat Max Enforcer toch van goede invloed is geweest getuige de oude (Art of Creation, Gold, Tonight & I See Stars) plaatjes. Ik geloof niet dat deze platen waren gedraaid als Wildstylez solo had gestaan, en dit maakte de set wel een stuk dragelijker

Dat idee wordt eigenlijk alleen maar hierdoor ondersteund:

Citaat:
19. Zany VS. Duro - Back Again
20. Hardwell & Dyro - Never Say Goodbye (Wildstylez Remix)

Koekoek..

Code Black
Heb hier helaas nog nooit wat voor kunnen voelen, met HWS heb ik zelfs z'n gehele set op de tribune van het Ziggodome gelegen. Can´t Hold Me Back heeft van de zomer ook niet kunnen raken, en Red Planet vind ik al helemaal een echte zeikplaat. Dan nog die MF Earthquake dikke baszzplaat on top (doe is het origineel, prima melodie) en een Fade Into Darkness bootleg die na Wildstylez z'n set compleet overbodig was. Misschien dat je dit gewoon overdag in de zon op een mainstage moet zien ofzo. Lichtpuntjes waren de laatste 3 platen uit de set (waarvan 2 Outbreak remixes!). Tevens Imaginary voor het eerst gehoord en dat is nu wel van een heel andere klasse moet ik zeggen, ben benieuwd of die plaat nog wordt opgepakt voor een afsluiter van een trancefeest ofzo.

Coone
Volgens mij het gehele jaar nergens gezien, en dat is best een prestatie. Een van z'n eerste platen was P1- BoBW waar ik toch wel blij door verrast werd, daarop volgde Earthquake (YC Remix) waardoor het gevoel weer snel verdwenen was. Vervolgens draait hij Raging (Coone Remix) en HS & WS - BIOTM. Als hij deze platen nou eens wat verderop in die set had geduwd had ik er wellicht wel een redelijk positief gevoel aan over gehouden. Nu liep ik weer tegen hetzelfde probleem aan dat ik wel vaker op dit soort feesten herken; gebrek aan opbouw. Sorry, maar kan er nog steeds slecht tegen. Buiten dat zou ik een plaat geremixt door YC op m'n zolderkamer nog niet aan een P1 plaat durven te mixen, maar goed zo wordt het wel erg subjectief.

Gunz For Hire
Tijdens Gunz, met in het achterhoofd Hard Bass begin dit jaar, lekker op de Tribune plaatsgenomen. Waren vooral bang voor totale chaos op de vloer, maar ook mede door de bui die ik had leek het wel verstandig. Raad iedereen aan om dit toch een keer een half uurtje te doen op Qlimax. Ik zelf had dit eigenlijk nog nooit gedaan (in elk geval niet aan de achterzijde), maar dit is ongetwijfeld een van de mooiste beelden die ik heb kunnen aanschouwen. Bijna al het publiek op de vloer, die voor de verandering eens een set lang alleen maar met de muziek bezig waren. Of althans zo leek het. Tijdens KOTU hoorde je in de nok van het stadion een stem de vocals meeschreeuwen; echt heel vet.

Goed dan het anthem; waarom wordt hier niet weer eens een speerpunt van gemaakt? Zodat je als anthem maker gewoon kan openen met je anthem en daar een vette show omheen bouwen, in plaats van het nummer waar je al je andere sets ook mee begint. Er wordt tegenwoordig hals over kop een anthem gemaakt door artiesten die daar helemaal geen tijd voor lijken te hebben, althans dat lijkt mij de reden dat het wederom een mislukking is. Begrijp er ook vrij weinig van, ik kan er vrij weinig Adaro (drive/kicks) uithalen, en de melo (die bij Ran-D vaak juist wel in orde zijn) ligt nog ergens op de ring van het Gelredome

Maak nou weer eens een echt feestje van een anthem maken, bouw er desnoods het concept omheen (Nature of Our mind / Scrap Attack). Dit slaat echt helemaal nergens op.

Oh wat mij ook nog opviel; naast dat alles stop/play werd gedraaid werden er ook platen van andere artiesten gedraaid. WTF is dit nu weer, draaien artiesten een normale set is variatie soms ver te zoeken. Wordt er een liveact geboekt gaan ze ineens platen van anderen draaien? -edit- Dit waren dus nieuwe platen, op het verkeerde been gezet door de LSDB tracklist die de TL van de stream geeft die op dat moment weggedraaid werd.

Noisecontrollers
Voor mij, en een hele hoop anderen (+135 op lsdb!), de beste set van de nacht. Ik moet wel zeggen dat er wel erg gespeeld werd met het breakup-nieuwtje, en ik geloof nooit dat de hele situatie "uit de lucht kwam vallen". Ik denk meer iets van plannen voor album -> plannen voor breakup -> gevraagd voor Qlimax -> nieuws een aantal dagen voor Qlimax bekend maken en zo de set een ontzettende aandachtsboost geven. Dit is ook zo ongeveer de enige set die ik kon typen zonder TL ernaast.

Beginnen met E=NC² bracht mij direct weer terug naar begin vorig jaar, met al het nieuws rondom het album én die zeer vette XQ. Vervolgens werd, eerlijk is eerlijk, ietwat misplaatst D.O.N.K.E.Y ingemixt. In een set als deze viel mij dat echter veel minder op aangezien het spul dat eromheen werd gedraaid van zeer hoge kwaliteit was. Ik weet nog dat een van de mensen in de buurt nog begon over het verschil in kwaliteit van de producties tussen de vorige acts en deze. Kon ik het eigenlijk alleen maar mee eens zijn; die nieuwe platen klinken ontzettend vol en verzorgd.

Weet nog dat ik alleen GDD (NC Remix) echt jammer vond, dit heeft mij ook nog niet weten te interesseren verder. Daarnaast las ik veel positieve reacties over Pillars of Astral Creation; was ik het op dat moment dus totaal niet mee eens. Heb hem nog niet teruggehoord maar het kwam mij maar wat rommelig over, melodieën passen totaal niet bij elkaar maar die van Astral was er wel doorheen gedraaid. Had ze graag los van elkaar gehoord, en dan een keer niet die lollerremix van Audiofreq. Verder nog CTRL.ALT.DELETE die echt ziek goed uit de verf kwam op deze locatie.

Als kers op de taart draaiden ze nog de Faster 'n Further (Bass Modulators Remix). Wat een vette plaat! Trekt die melodie nog even lekker door om het nog wat extra euforisch te maken. Het allerziekste moment van heel Qlimax beleefde ik net voor de tweede climax van die plaat; die "Dance!" vocal uit Tonight. Dat gaf mij dus echt overal kippenvel.

Wederom (2011 ook) zoveel aandacht aan een Qlimax set besteden, wat een helden. Van de 10 oude platen waren er 9 edit's of mashups met iets anders. Leg dit eens naast setjes van andere producers die hier creatief genoeg voor zijn. Er zullen ongetwijfeld 101 commerciële aspecten aan het NC verhaal zitten, maar in dit geval laat ik mij daar graag voor lenen. Hoop dat ze deze set lekker releasen als het album uit is.

Zatox
Pannenkoek, maar helaas Italiaan net als een groot % bezoekers, dus daar zullen we totdat Q iets in Italië gaat organiseren mee om moeten gaan. Mij is het echt totaal onduidelijk wat hier nu leuk aan is; geen verschil in tempo, kicks, vocals en vrijwel alleen collabs met italianen. Waar was The Perfect Weapon? Perfecte Qlimax plaat lijkt mij. Rolde bijna over de vloer met WMF - Wild Wild West; stond ineens het halve Gelredome het Good Bad Ugly mee te bleren. Wat in- en in triest zeg. Vocals van Kiss My Ass zijn ook echt verschrikkelijk. Kronos trouwens; 2 vette platen met Jajox, naam veranderd omdat hij nodig met Zatox wilde.. kijk maar wat daar nu van over is.

Enige vette platen Satana, NBR en in mindere mate Action als ik dan toch een melodieuze plaat eruit moet kiezen. De rest is allemaal of niet te volgen of kiss my ass of beide. Oh of Gangsta (2013 Just Reversed 3xOSC Mix). Italië, echt een aanwinst op Qlimax.

Alpha2
Gewoon weer schaamteloos met Tonight remix openen (vraag dan of WS die wil draaien) net als op HB 2012. Rest van de set was eigenlijk wel redelijk wat ik ervan verwacht had, misschien nog gehoopt op nog een iets andere plaat maar in feite was het nog best een harde Qlimax lijst. Hollow is wel echt helemaal ziek in zo'n grote zaal, onder andere door die stilte rond de kicks. DoAD (B-Front Remix) is ook echt een parel, zieke kickrolls! Aangename set al met al na het lage tempo van de rest van de avond (op NC na), had dit eigenlijk erger verwacht mede door de setjes die ik van A² heb gezien; vaak dramatisch mixwerk.

Mad Dog & Art Of Fighters
Weinig verstand en kennis van hardcore; wat aardige platen zoals Restart the Party, Hardcore Italia, Game Over, Nirvana of Noise. Voor de rest voor mij al aardig wat platen die ik vaak gehoord heb dit jaar, en heb eigenlijk maar twee hardcore feesten meegemaakt. Tempo lag aan het begin erg laag, maar dit zal wel bij Mad Dog horen (of in elk geval draaide hij ook zo met Dominator)

Hosted by: Ruffian
Op de avond zelf weinig last van gehad, maar ik merk dat ik alweer irritatie voel opkomen bij het luisteren van de streams. Tot wanneer loopt het Qlimax-contract met Ruffian eigenlijk?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2013 21:25 

Donateur

Overal
Heb al met al een prima Qlimax gehad, entree was weer zeer goed verzorgd. Had vanaf de bus binnen 10 minuten op de vloer kunnen staan, nergens echt lang moeten wachten. Q lijkt het in elk geval prima op orde te hebben na het debacle in 2010. Bij het onthullen van de stage schrok ik wel even, het zag er allemaal niet zo indrukwekkend uit maar had wel ergens het idee dat ze nog uit zouden pakken met een lasershow. Keek na een paar uur weer eens goed naar de stage en had al vaag (dat was de gehele avond wel) het idee dat er wat veranderd was. Kreeg pas na een echt lange tijd door dat hij zich langzaam uitklapte. Dieper in de nacht was ik echt helemaal in de bang van 'dat ding'. Wat een zieke productie met die lasers! Ruimte ook goed gebruikt door die bouwwerkjes door de zaal. Had echt weer het gevoel op een indoorfeest te staan in plaats van in het Gelredome voor een podium. Tot grote vreugde hadden ze ook nog eens het meest succesvolle element van vorig jaar (die doorkijkcirkel) herbruikt; zeer vet effect. Ook dat oog (soms een soort van FPS game) creëerde een vaag diepte effect. Dit jaar vrij weinig last gehad van opdringerige Italianen met rugzakjes. Zorg dat je met Qlimax tussen een groep van 10 personen staat, dan heb je er gewoon weinig last van.

6/10 Muziek
6/10 Sfeer
8/10 Overig (aankleding, wachttijden en personeel)

(M*3+S*2+O*1 = 38) / 6 = 6,3
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2013 21:47 

Hardtraxxer

TiMOTHYb schreef:
als het album uit is.

Is dit al zeker?

Mooie review ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2013 21:47 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
Oh wat mij ook nog opviel; naast dat alles stop/play werd gedraaid werden er ook platen van andere artiesten gedraaid. WTF is dit nu weer, draaien artiesten een normale set is variatie soms ver te zoeken. Wordt er een liveact geboekt gaan ze ineens platen van anderen draaien?

Ehm dit klopt niet. Gunz for Hire heeft gewoon wel degelijk Live gedraaid, zoals altijd. Daarbij hebben ze dan ook genoeg tracks om te draaien van hunzelf in die korte tijd. Welke tracks van anderen meen je dan gehoord te hebben?
Er zat in elk geval 1 TBA bij (met die There's a storm coming vocals), maar die is gewoon van Gunz for Hire zelf hoor.
(Tracklist was als het goed is; Sorrow, Swagger, Uprising Bootleg, KotU, Bolivia, The Massacre, TBA, Military, Immortal.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2013 21:48 

Hardtraxxer

TiMOTHYb schreef:
Overal
Heb al met al een prima Qlimax gehad, entree was weer zeer goed verzorgd. Had vanaf de bus binnen 10 minuten op de vloer kunnen staan, nergens echt lang moeten wachten. Q lijkt het in elk geval prima op orde te hebben na het debacle in 2010. Bij het onthullen van de stage schrok ik wel even, het zag er allemaal niet zo indrukwekkend uit maar had wel ergens het idee dat ze nog uit zouden pakken met een lasershow. Keek na een paar uur weer eens goed naar de stage en had al vaag (dat was de gehele avond wel) het idee dat er wat veranderd was. Kreeg pas na een echt lange tijd door dat hij zich langzaam uitklapte. Dieper in de nacht was ik echt helemaal in de bang van 'dat ding'. Wat een zieke productie met die lasers! Ruimte ook goed gebruikt door die bouwwerkjes door de zaal. Had echt weer het gevoel op een indoorfeest te staan in plaats van in het Gelredome voor een podium. Tot grote vreugde hadden ze ook nog eens het meest succesvolle element van vorig jaar (die doorkijkcirkel) herbruikt; zeer vet effect. Ook dat oog (soms een soort van FPS game) creëerde een vaag diepte effect. Dit jaar vrij weinig last gehad van opdringerige Italianen met rugzakjes. Zorg dat je met Qlimax tussen een groep van 10 personen staat, dan heb je er gewoon weinig last van.

6/10 Muziek
6/10 Sfeer

(M*3+S*2+O*1 = 44) / 6 = 7,3

Mooi stukje tekst, maar je berekening klopt niet echt. Het is 38/6 = 6,3

Ik ben dit jaar niet geweest, maar ik zit ook vaak op de achter tribune. Erg vet om daar te zitten inderdaad :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2013 21:49 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:

6/10 Muziek
6/10 Sfeer

(M*3+S*2+O*1 = 44) / 6 = 7,3

Leuke review van het hele feest man ;) , wel klopt hier iets niet in de berekening :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 nov 2013 23:06 

Donateur

Dank heren; heb het verhaal onder G4H aangepast. Dat zou nu moeten kloppen, net als de berekening (6*3 = Niet 24. Overigens is het hele verhaal natuurlijk zeer subjectief, vind het alleen wel eens leuk om het bij te houden zodat ik over een jaar makkelijk terug kan zien wat er veranderd is. Het jip en janneke cijfer heb ik er maar aangehangen zodat ik ze makkelijk kan sorteren, maar dan niet op 'zeer goed/geweldig'. Wat een dom systeem zeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2013 17:30 

Hardtraxxer

Ik heb stiekem toch wel een beetje last van heimwee.. muzikaal was het niet geweldig maar toch heb ik een supernacht gehad!! Vind het altijd zo vervelend dat zo'n nacht voorbij vliegt :mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2013 20:00 

Hardtraxxer

dennisje030 schreef:
Ik heb stiekem toch wel een beetje last van heimwee.. muzikaal was het niet geweldig maar toch heb ik een supernacht gehad!! Vind het altijd zo vervelend dat zo'n nacht voorbij vliegt :mad:

heb ik afgelopen week ook heel erg gehad, elke keer die livesetjes terug luisteren en echt zoiets hebben van "AAAA ik wil terug" :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2013 22:00 

Hardtraxx Elite

Ik heb echt heel erg heimwee! Zegt ook genoeg over het feest :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2013 16:09 

Hardtraxxer

Ik was pas om 08:00 buiten, toen waren er geen posters en boekjes meer.
Hoe zag de poster er uit? Al vast bedankt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2013 16:38 

Hardtraxxer

opaa schreef:
Ik was pas om 08:00 buiten, toen waren er geen posters en boekjes meer.
Hoe zag de poster er uit? Al vast bedankt :)

Gewoon de flyer in het groot die ook op pagina 1 van dit topic staat.

Wel heel mooi artwork dit jaar. De mijne ligt alleen ergens op de grond bij het Gelredome.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2013 18:36 

Hardtraxx Veteran

Vond dat boek van vorig jaar wel leuker met al die foto's van dezelfde avond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2013 13:41 

Hardtraxx Veteran

Zie je verhaal net pas Tim, tof om te lezen. En ik denk dat ik de avond precies hetzelfde als jou beleeft zou hebben :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2013 17:16 

Hardtraxxer

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2013 23:34 

Hardtraxx Veteran

Wat was trouwens dat laatste of voorlaatste nummer met dat opera-gedoe erin...?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2013 00:50 

Hardtraxx Veteran

The Skribbler schreef:

Maria Callas - O Mio Babbino Caro - Giacomo Puccini
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2013 11:48 

Hardtraxx Veteran

chas1n schreef:
The Skribbler schreef:

Maria Callas - O Mio Babbino Caro - Giacomo Puccini
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2013 12:39 

Donateur

Jurheinen schreef:
Zie je verhaal net pas Tim, tof om te lezen. En ik denk dat ik de avond precies hetzelfde als jou beleeft zou hebben :P

Ja denk het ook wel, al dacht ik wel dat jij CB heel wat meer kon waarderen?
Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten