Het meeste is al gezegd, maar toch nog even mijn mening toevoegen want ik heb echt genoten van bijna het hele feest! Met de pendelbus vanaf centraal naar de Gelredome gegaan, kluisje halen, fouilleren etc ging redelijk vlot. Ik weet zeker dat ik ergens nog een wallet thuis had liggen omdat ik hem nog 2 jaar na de vorige editie in mijn portemonnee heb gehad, maar natuurlijk nergens meer kunnen vinden. Zorgde voor wat vertraging bij binnenkomst, maar gelukkig precies op het moment de zaal ik gelopen dat de opening van Deepack begon. Deepack, Blademasterz, Showtek & TNT waren allemaal echt top. Vond die nieuwe versie van The Prophecy stiekem wel vet

.Die Dear Hardstyle plaat van Showtek was toch wel kippenvel en baalde dat ze maar 30 minuten kregen. Live heb ik me overigens totaal niet echt gestoord aan het MC'en van Showtek zelf.
Hard Driver heeft stiekem toch best wel veel platen die ik leuk vind ook al zet ik zijn muziek niet zo snel aan thuis, dus was leuk om hem weer eens live te zien. Anthem show vond ik erg vet gedaan en hoopte al dat hij By The Sword zou draaien, dus was erg blij om die voorbij te horen komen. Devin Wild was ook vet en vind het ook mooi om te zien dat hij nu een volledig uur kreeg na de 15 minuten van vorig jaar. Vind zijn kicks andere kicks beter dan de wat schellere (?) kicks die hij soms gebruikt in bv zijn WHAT THE FXCK remix of laatste Hard Gaan edit. Down Down is echt één van mijn favoriete hardstyle platen dus was een hoogtepuntje toen die voorbij kwam.
The Qreator was totaal onverwacht maar was een set met veel onverwachte platen: oa 2x Delete en Myst - Life Eternal

. Van The Enlightenment helaas niet veel meegekregen wegens rondje toilet en bar, voelde wat kort daardoor. Als shadow priests The Purge wel verwacht door de tease van Tunnelvision in de livestream van vrijdag, maar aanvulling van Adjuzt en daarnaast Cryex was ook niet verkeerd. Merk dat ik wat minder up to date ben met Cryex' nieuwe platen dan grofweg een jaar geleden dus voelde wat chaotischer. Bij Vertile toch eindelijk maar eten wezen halen na de eerste twee platen en een daarna een stuk vanaf de tribune gekeken dus niet heel erg een mening over. Was vantevoren bang dat hij alleen maar zaag edits zou draaien maar viel volgens mij nog mee. Bij Warface nog even alles er uit gegooid op het deck rechtsvoor en helaas is uptempo niet mijn ding dus om 6:30 langzaam richting het station gegaan met de groep.
Het grootste gedeelte van het feest achteraan in het midden gestaan, waar de lichtshow echt perfect was. Was goed merkbaar dat het niet uitverkocht was want heel de nacht voldoende ruimte gehad om te dansen. Om ons heen ook veel gezellig Nederlands publiek (o.a Chapter 2.5 nog even gesproken) waar dat ik mijn herinnering andere jaren toch minder was. Erg leuk feest gehad met veel goeie sets, hoop wel dat ze volgende keer gewoon een Mad Dog neerzetten als afsluiter.
Pannenkoek schreef:
Vooral die eerste helft van de lineup icm de fantastische show/stage, maakte dit voor mij dan ook de beste Qlimax sinds 2016.
+ Eerste uptempo plaat volgens mij pas om 5:30
+ Down Down, By The Sword, Take It Back, Kick It, Life Eternal
+ Showtek - Dear Hardstyle, Devin Wild's nieuwe 'Qlimax' plaat
+ Villain was erg stil
+ Geluid en lichtshow
+- Nachtfeest. Makkelijker met vervoer maar ben net pas weer een beetje mens
- Eten. Frituur, pizza, broodje unox, salade of droge hamburger is niet echt iets waar ik een nacht mee door kom.
- Bier was 5,25 voor 35 cl. Tja het is duur maar dat is het eigenlijk altijd in de Gelredome. Doordat het hogere, smallere bekers waren wel minder snel bier over de rand gehad tijdens het dansen dan normaal
- Ran-D - Zombie en het 'verplicht' draaien van Aversion - Activation bij The Qreator.
- Warface & Deadly Guns - Last Resort volgens mij bij beide artiesten gehoord met 5 minuten er tussen?