Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2023 07:57 
 
Hardtraxx Addict

Broken Balance schreef:
heggenschaar schreef:
de eeuwige discussie


Welke discussie?

Dit was al jaren vrij bekend en logisch ook gezien showelementen.

Dat er dus wel live gedraaid wordt juist en jij dus ongelijk had dat alles pre mix is
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2023 09:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://www.google.com/amp/s/www.gld.nl ... ast-qlimax
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2023 09:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Devin Wild draaide absoluut niet live. Sterker nog, hij stond meerdere keren tijdens de overgang van 2 platen óp in plaats van ín de booth. Vooral toen Down Down begin viel het me op dat hij ook niet eens moeite doet om te doen alsof ie draait. TNT was ook paar keer duidelijk te zien dat het niet live is, maar zij doen juist onwijs alsof xd

Heb een aantal setjes opgenomen,
Blademasterz
Showtek
TNT
Devin Wild
PN & Bfront
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2023 11:20 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Mij iets te veel zeehondenzaagherrie en fakedrops en dat soort meuk. Extra vervelend omdat door al die herrie geen ruimte meer overblijft voor een melo en je dus urenlang naar pure oversturing staat te luisteren. Vaak nog kicks zonder laag of punch dus wat mij betreft voor geen meter dansbaar. Begrijp de lol er echt niet van. Vraag me ook af in hoeverre dit nu een duurzame stroming is want op een gegeven moment heb je iedere 'kick' wel gehoord zou je zeggen. Verder ook totaal niet te combineren met storytelling of shows dus het concept gaat halverwege het feest wel goed naar de haaien.

Hoop van harte dat die euforische beweging een beetje door zet. Volgens mij is het onzin dat er geen markt meer voor is en al was die er niet dan creëer je die toch? Waren we zo niet ooit begonnen ook? Je voelt bijv. bij Let the music play DBSTF de zaal direct weer tot leven komen nadat het behoorlijk was ingezakt. Ik snap denk ik wel dat Q en artiesten niet te veel bij 'het oude' willen blijven hangen, maar volgens mij zit er toch altijd het meeste sfeer in zo'n classic setje als van Deepack of iets dergelijks. Zou fijn zijn als die sound weer wat meer ruimte gaat krijgen.

Verder onbegrijpelijke keuze voor Hard Driver primetime en anthem, bijna in slaap gevallen werkelijk. Kijk nu in TL en zie ook feitelijk maar 1 of 2 platen voor Qlimax gemaakt. Echt heel erg karig vind ik dat als je zo'n spot krijgt en dan moeten we het over de inhoud nog hebben... Begrijp niet waarom Q hier niet voor Rejecta, PN of Adaro kiest. Overall ook erg rommelige timetable en tijdsverdeling.

Productie wel weer werelds en heerlijke plus dat het echt een stuk minder druk was dan voorheen. Blijft toch grandioos en vrijwel de enige grote hardstyle indoor die we over hebben. Hoop van harte dat hij gehandhaafd blijft. Entree ook weer vlotgetrokken (vorig jaar 3 kwartier voor te fouilleren gestaan). Dank!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2023 11:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kort en bondig verslagje. Deepack was heerlijk binnenkomen. Veel hitjes, hele zaal ging mee, werkte als een tierelier. Blademasterz voor mij set van de dag. Veel gated kicks, grootste melodieën en en gepaste edits. Showtek was ook gewoon een heerlijke set. Dit nieuwe platen klonken prima! TnT was ook een strakke energieke set met veel drive. Na TnT heeft alleen de set van B-Front en Phuture Noize mij nog kunnen bekoren. De sets van Hard Driver, Devin Wild, Warface, Vertile en Deadly Guns waren niet aan mij besteed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2023 11:58 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Markm93 schreef:
En wat een vervelende trend is, dat er zo veel stiltes vallen tussen nummers in. Het lijkt niet meer gemixt, maar het lijkt alsof alles gewoon in een playlistje achter elkaar wordt gespeeld en het hele dj-gebeuren een grote scam is. Beetje knopjes draaien om niks. Tijdens de nummers zijn er ook pauzes, laat het daar lekker bij.

Ja joh, gaat al jaren nergens meer over. Je kunt inderdaad net zo goed een CD-tje aanzetten. Dit gecombineerd met het eigenplatensyndroom maakt het zo ontiegelijk saai en voorspelbaar allemaal. Eigenlijk erg pijnlijk dat inmiddels alle huisgemaakte setjes boeiender zijn dan livesetjes. Of je ff 97eu wil overmaken?

Je zou zeggen: als je niet spannend wil/kan draaien, dan maak een plaat met iets meer dan enkel 1x mid + 1x climax, maar zelfs dat lijkt al te veel moeite. Dat gekloot met die white noise fade outs is ook zo tergend vervelend inderdaad: zo van let je op? Oke dan hier mijn volgende plaat, veel plezier. Over en over again. Veredelde concerten gewoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2023 12:16 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

heggenschaar schreef:
Broken Balance schreef:
heggenschaar schreef:
de eeuwige discussie


Welke discussie?

Dit was al jaren vrij bekend en logisch ook gezien showelementen.

Dat er dus wel live gedraaid wordt juist en jij dus ongelijk had dat alles pre mix is


Als je selectief wilt lezen dan wel.

Wat Cryex zegt sluit aan op wat ik van mensen hoor die meewerken aan de show. Alles moet van te voren bekend zijn zodat de show er op aangepast kan worden. Extreem veel showelementen worden gedaan door waveforms en timecodes te lezen zodat alles echt precies op de maat is.

Zodra die momenten niet in een set zijn, kan er live gemixt worden verder. Want veel lichten e.d. die reageren op geluid of de input van de opname/waveform maar daar zit dus vertraging in. Maar als je iets specifieks wilt doen dan ga je het niet laten afhangen van de dj en een responsief systeem maar dan wil je gewoon alles timen en automatiseren op de premix zodat alles soepel zonder extra moeite verloopt. Ongeacht dat moet nog steeds de hele TL en timing vantevoren bekend zijn zodat alles precies op tijd loopt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2023 12:26 
 
Hardtraxxer

PvO Hardstyle schreef:
Kort en bondig verslagje. Deepack was heerlijk binnenkomen. Veel hitjes, hele zaal ging mee, werkte als een tierelier. Blademasterz voor mij set van de dag. Veel gated kicks, grootste melodieën en en gepaste edits. Showtek was ook gewoon een heerlijke set. Dit nieuwe platen klonken prima! TnT was ook een strakke energieke set met veel drive. Na TnT heeft alleen de set van B-Front en Phuture Noize mij nog kunnen bekoren. De sets van Hard Driver, Devin Wild, Warface, Vertile en Deadly Guns waren niet aan mij besteed.


Exact hoe ik het ook beleefd heb. Wat een bak herrie man na B-front & PN en paste ook totaal niet bij de avond vond ik. Waar ik stond leken ook meer mensen hetzelfde te hebben. Toch wat oude garde misschien die voor het eerste deel kwam? Leuk feestje gehad hoor maar op deze manier ga ik er niet meer heen. Hopelijk herstelt de Hardstyle zich snel van die kick en zaag rotzooi :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2023 12:30 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Leuker dan verwacht! Had vorig jaar voor het eerst na 4 edities een Qlimax overgeslagen vanwege geen zin in nachtfeest, saaie line-up en weinig bekenden die gingen. Dit jaar besloten om wel te gaan, mede vanwege gratis ticket, maar ben wel weer positief verrast. Er is toch niks zo magisch als zo’n groots evenement in de GelreDome. Beste locatie voor een indoor feest en wat is het heerlijk om zo meegezogen te worden in een show waar alles klopt. 



Qua muziek ook goed vermaakt. Deepack helaas niet compleet meegemaakt doordat we redelijk lang vast stonden op de parking, waren om 21:00 bij de GelreDome en stonden uiteindelijk pas om 22:15 bij de lockers. Tapijt lag los boven in de premium lounge, dus moest opnieuw worden gelegd??? Wat een ellende als je daar met je winterjas staat en je hoort de muziek al en wilt gewoon naar binnen. Blademasterz hoogtepunt, gewoon helemaal top top. Showtek vond ik mwahhhh, maar ga bijna aan mezelf twijfelen door al die positieve verhalen hier + in hardstyle Facebook groepen. Ga het setje wel eens terugluisteren. TNT heerlijk ja maar die ellenlange intro van Ti Sento had niet gehoeven tussendoor, pak dan een andere lekkere classic. Hard Driver echt helemaal niks mee, dus toen even rondjes gaan lopen en bekenden gedag gezegd. Vreselijke kicks en de melodieën van hem blijven nooit echt hangen bij me. Dieptepunt dat “welcome to the world of hardstyle motherfucker” plaatje HAHA ik kon het niet aan die lyrics zo ongemakkelijk. Echt een van de kutste platen die de afgelopen jaren is gemaakt. Devin Wild ook niet zo veel mee maar goed vermaakt door weer rondjes te lopen en theekranjes te houden. Headhunterz en Wildstylez gespot dus ging er wel vanuit dat die later wel on stage zouden staan als Project One, helaas.. The Qreator ook wel leuk al ging die set wel echt alle kanten op qua trackkeuze. Kwam een beetje over alsof Project One wel gepland was als surprise act maar dat The Qreator last minute als reserve naar voren was geschoven? B-Front en Phuture Noize helemaal geweldig, die 2 passen echt perfect op zo’n feest als Qlimax. Halverwege Shadow Priests naar huis gegaan, heb weinig met de raw namen + uptempo die dan nog zou komen dus het hoogtepunt was wel geweest.

De stage vond ik echt mega, wel een van de beste die ik de afgelopen jaren heb gezien. Tijdens The Qreator nog even helemaal achterin gestaan waardoor je weer een heel ander beeld kreeg dan linksvoor. Die middelste elementen hingen zo laag en het leek net een soort tunnel waar je in werd meegenomen, lekker gevoel. Volgend jaar wel weer bij als het een dagfeest wordt en ik niet de volle mep hoef te betalen en de line-up prima is. Maar geen idee hoe ze dat moeten doen, het lijkt toch alsof het met de huidige scene steeds lastiger is om iedereen tevreden te houden. Uiteindelijk was het ook de ondergang van Hard Bass, de euforische liefhebbers hadden niks met de tweede helft van de lineup en andersom de mensen die van wat harder houden hebben niks met het begin van de avond. Hoop dat het niet ook de ondergang van Qlimax hoeft te betekenen, vind het toch een van de mooiste indoor concepten die er bestaat.

Hoogtepunt van de avond was het entertainment van TiMOTHYb! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2023 12:43 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik denk niet eens dat het een probleem met hardstyle is.
Qlimax als concept is daarin gewoon gedoemd te falen.

Met de hedendaagse raw die voor 90% het zelfde template is slaat het hele concept van Qlimax dood. Korte opbouw, focus op fakedrops en (overdreven) kicks, dan krijg je gewoon de hele avond bijna het zelfde. Ook de focus op melodieus zou het zelfde resultaat geven, de laatste 8 jaar is 90% van de euforische hardstyle ook gewoon de zelfde template. Als Raw het gros gaat overnemen, gaat Qlimax als concept niet overleven omdat Supremacy dit veel beter doet.

Als je juist gaat focussen op classics tot aan iets als Phuture Noize, B-Front en Devin Wild ga je enorm veel van het mainstream publiek missen. Dan verkoopt het verre van uit en moet het gaan krimpen. Je kan dit in het huidige klimaat gewoon niet doen, dat zou een enorm domme zet van Q zijn.

En als je beiden doet krijg je shit wat je hier leest. Iedereen is maar tevreden met de helft van de avond en vind het het geld niet waard voor een hele avond. De groep die beiden goed vindt is veel te klein.

Qlimax is in deze vorm als concept daarom gewoon gedoemd als het zo door gaat met de scene en de tickets voor zo'n hoge prijs blijven. Je kan niemand pleasen nu hardstyle anno 2023 veel meer in hokjes zit. Je krijgt gewoon het zelfde als wat er met Hard Bass gebeurde. Je ziet het in zekere zin al door de krimpende verkoopcijfers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2023 12:50 
 
Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:


Verder onbegrijpelijke keuze voor Hard Driver primetime en anthem, bijna in slaap gevallen werkelijk. Kijk nu in TL en zie ook feitelijk maar 1 of 2 platen voor Qlimax gemaakt. Echt heel erg karig vind ik dat als je zo'n spot krijgt en dan moeten we het over de inhoud nog hebben... Begrijp niet waarom Q hier niet voor Rejecta, PN of Adaro kiest. Overall ook erg rommelige timetable en tijdsverdeling.


Weet niet waar jij kijkt, maar ik tel toch echt 6 nieuwe platen
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2023 12:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Na deze editie vind ik het de 100 euro toch wel weer waard.
Geeft toch wel wat extras dat grote hok als de gelredome.
Zelfs op de stamptribunes was het geluid zuiver en hard en temperatuur perfect
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2023 12:54 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Basshunterzz schreef:
TiMOTHYb schreef:


Verder onbegrijpelijke keuze voor Hard Driver primetime en anthem, bijna in slaap gevallen werkelijk. Kijk nu in TL en zie ook feitelijk maar 1 of 2 platen voor Qlimax gemaakt. Echt heel erg karig vind ik dat als je zo'n spot krijgt en dan moeten we het over de inhoud nog hebben... Begrijp niet waarom Q hier niet voor Rejecta, PN of Adaro kiest. Overall ook erg rommelige timetable en tijdsverdeling.


Weet niet waar jij kijkt, maar ik tel toch echt 6 nieuwe platen

Allen nog niet eerder gedraaid?

@BB Ben het er niet mee eens. Volgens mij zou het prima kunnen. Frontliner kon ook een fantastische collab met RR maken. NC maakte vroeger enorm duistere en harde shit. Er is momenteel gewoon geen enkel plan en iedereen springt gewoon op de eerste de beste hype. We hebben nu de pech dat die hype neerkomt op herrie maken en ik denk niet dat dat lang blijft verkopen.

Ik dacht altijd dat Q wel iets van een langere termijnvisie hanteerde maar die ontbreekt nu volledig. Ik had het na succes van Rejecta de afgelopen jaren (+ succesvolle Qlimax boeking) veel logischer gevonden als hij dat anthem had gekregen. Of Adaro. Nu komen ze met Hard Driver waarvan ik al niets begrijp.

b2s deed bijv. wel een toffe poging van de zomer door B-front met NC neer te zetten. Stijlen combineerden perfect en je 'dwingt' ze beide wat water bij de wijn te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2023 12:55 
 
Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
Basshunterzz schreef:
TiMOTHYb schreef:


Verder onbegrijpelijke keuze voor Hard Driver primetime en anthem, bijna in slaap gevallen werkelijk. Kijk nu in TL en zie ook feitelijk maar 1 of 2 platen voor Qlimax gemaakt. Echt heel erg karig vind ik dat als je zo'n spot krijgt en dan moeten we het over de inhoud nog hebben... Begrijp niet waarom Q hier niet voor Rejecta, PN of Adaro kiest. Overall ook erg rommelige timetable en tijdsverdeling.


Weet niet waar jij kijkt, maar ik tel toch echt 6 nieuwe platen

Allen nog niet eerder gedraaid?


Als ik 1001tracklists moet geloven niet nee. Niet in eerder vernoemde sets.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2023 13:03 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Hmm, misschien toch in slaap gevallen dan. :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2023 13:23 
 
Hardtraxxer

Denk als Qlimax het iets langer wat minder extra RAW programmeert ze het echt wel uitverkocht krijgen. Als je Hard Driver, Warface, Shadow p en Vertile weglaat en je zet project one, B-frontliner en dan het laatste uurtje een rejecta of Adaro er met een halfuur afsluiten hardcore het prima kan.

Denk inderdaad wel dat er kant gekozen moet worden, of Raw of wat meer euf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2023 14:03 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Basshunterzz schreef:
TiMOTHYb schreef:


Verder onbegrijpelijke keuze voor Hard Driver primetime en anthem, bijna in slaap gevallen werkelijk. Kijk nu in TL en zie ook feitelijk maar 1 of 2 platen voor Qlimax gemaakt. Echt heel erg karig vind ik dat als je zo'n spot krijgt en dan moeten we het over de inhoud nog hebben... Begrijp niet waarom Q hier niet voor Rejecta, PN of Adaro kiest. Overall ook erg rommelige timetable en tijdsverdeling.


Weet niet waar jij kijkt, maar ik tel toch echt 6 nieuwe platen

Allen nog niet eerder gedraaid?

@BB Ben het er niet mee eens. Volgens mij zou het prima kunnen. Frontliner kon ook een fantastische collab met RR maken. NC maakte vroeger enorm duistere en harde shit. Er is momenteel gewoon geen enkel plan en iedereen springt gewoon op de eerste de beste hype. We hebben nu de pech dat die hype neerkomt op herrie maken en ik denk niet dat dat lang blijft verkopen.

Ik dacht altijd dat Q wel iets van een langere termijnvisie hanteerde maar die ontbreekt nu volledig. Ik had het na succes van Rejecta de afgelopen jaren (+ succesvolle Qlimax boeking) veel logischer gevonden als hij dat anthem had gekregen. Of Adaro. Nu komen ze met Hard Driver waarvan ik al niets begrijp.

b2s deed bijv. wel een toffe poging van de zomer door B-front met NC neer te zetten. Stijlen combineerden perfect en je 'dwingt' ze beide wat water bij de wijn te doen.


Je kijkt dan wel vanuit een vroegaah bril en niet vanuit het hedendaagse gros van het hardstyle publiek.

Het gros van het hardstyle publiek, het publiek dat feesten als Supremacy en Gearbox in de Ziggo meteen doet uitverkopen, zit niet te wachten op zoiets. Er is een stroming in hardstyle die nu populair is en waar de kaartverkoopgarantie in zit, en dat is raw of harder spul. Of je moet namen hebben die het in het buitenland enorm goed doen.

Namen als Wildstylez, Noisecontrollers, Frontliner, Radical Redemption e.d. doen dat niet meer, namen als Vertile, Hard Driver, Sub Zero Project, Rebelion, Warface, Cryex en Adjuzt wel.

Vroeger natuurlijk wel, nu niet. Maar het genre is nu ook compleet anders dan toen, het is natuurlijk voor een genre om zich steeds meer te splitten naar mate een bepaalde stijl oud wordt. Als hardstyle nu nog zo was als toen, dan zou de fanbase langzaam doodbloeden vanwege stagnatie. Iets wat bij meerdere hardere genres al eens is gebeurd of aan het gebeuren is. En dan verkoop je al helemaal niks meer als Qlimax zijnde. Als er zo'n gigantische animo was voor dat, dan zag je het wel.

Het zelfde als Awakenings, dat feest had nooit echt harde namen geboekt en kon prima overleven. Nu zie je dat hun kaartverkoopt steeds verder krimpt. Dat en dat ze altijd last minute de welbekende Verknipt namen of je Reinier Zonneveld oid er achteraf bij boeken, en opeens stijgt de kaartenverkoop enorm.

Dus linksom of rechtsom, welke kant je ook bedient, je gaat krimpen in kaartverkoop of je identiteit verliezen. Er is geen gouden tussenweg, want als die er was dan zouden meer orgainsatoren dat pad bewandelen. Zij baseren hun line-ups niet op hete lucht, uiteindelijk is overeind blijven als organisator belangrijker dan vasthouden aan je identiteit in de echte wereld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2023 14:14 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Waarom zou je met die 2 indoors en Qapital opgedoekt dan alsnog hiervoor kiezen? Dan lijkt het logischer om juist iets meer de andere kant op te bewegen (wat Pantermaat ook aangeeft). Anders alsnog geen identiteitsbehoud en kennelijk ook geen succes met kaartverkoop..

Ik probeer juist weg te blijven bij vroegah: ik begrijp heel goed dat ze niet met te veel classics aan komen zetten want dan is het over een paar jaar inderdaad gedaan. Ik geef alleen wat voorbeelden van platen en combinaties die best een breed spectrum dekken. Daarnaast denk ik zoals gezegd niet dat dit echt een duurzame stroming is. De kunst is dus balans zoeken op basis van een visie maar dat mis ik momenteel. Voor mij voelt het juist enorm als 'hete lucht'.

Wat ik bijvoorbeeld veel beter zou snappen: Voidax werd destijds op die Defqon livestream als talent neergezet. Daarna wat mooie boekingen gehad en wat mij betreft goeie match met Qlimax qua muziek. Ik zou het 10x beter begrijpen als ze die hier hadden neergezet dan een Warface, Devin Wild (omdat vorig jaar ook al), The Qreator of HD.

Onderliggende problemen zijn natuurlijk ook de verzadiging door enorme aanbod aan feesten waardoor er niet tegenaan te produceren valt. En weinig nieuwe aanwas door covid-jaren want die hele generatie is via memes de hardtechno in getrokken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2023 15:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pantermaat schreef:
Denk als Qlimax het iets langer wat minder extra RAW programmeert ze het echt wel uitverkocht krijgen. .


Denk dat jij totaal verkeerd om denkt, vermoed dat het huidige feestpubliek juist totaal niet geprikkeld werd door Blademasterz/Deepack/Showtek. Welke 24jarige wordt er nou hyped van Showtek. Toen die nog hardstyle maakten speelden zij nog met knikkers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2023 15:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

eens, vooral zijn opkomende release is vet
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2023 15:12 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

De reden waarom je hem niet ziet is omdat hij niet populair genoeg is.

Hij werd gepushed door Q, ja, en hij zou er goed bij passen. Maar ik was bij zijn set op Defqon.1 in de blue en het was misschien net voor 25% vol.

Hij is niet groot genoeg voor podia als Qlimax. Qlimax, juist omdat ze niet een groep kunnen bedienen, moet het hebben van de grote namen die tickets verkopen. Vroeger zat het genre, en de populaire namen, veel dichter bij elkaar en had je zelfs bij de hardere namen melodieen (Radical, B-Front, MYST, E-Force e.d.). Tegenwoordig is het gemiddelde meer aan de rauwe kant en het verschil veel groter, daarom heb je eerst een enorme groep daarvan nodig om uberhaupt 75% van je tickets te verkopen voor je eens kan kijken naar variatie.

En die platen die je noemt dekken een breed spectrum, maar zijn onderhand ook al minstens 10 jaar oud. Dat is niet meer hoe het nu is. Ipv dat het samen gaat, is het nu enorm gesplitst. De populaire namen die nu tussen raw en melodieus hangen zijn namen als Vertile, D-Sturb, Sub Zero Project, Devin Wild, Phuture Noize en B-Front en het gros daarvan leunt al veel meer naar raw.

Qlimax met zo'n grote venue moet het nou eenmaal hebben van de grote namen van het moment, en niet wie op dat moment nou maar net bij Qlimax past. Zoals je zegt, bij een hou je de identiteit maar gaat je ticketverkoop nog slechter lopen, bij de ander verlies je de identiteit van Qlimax. Je zag zelfs dit jaar, met relatief veel "classics" namen, dat de ticketverkoop de slechtste tot nu toe was voor Qlimax.

Dus de meeste opmerkingen dat het weer terug naar vanouds moet, zijn waarschijnlijk omdat die mensen dat zelf willen, maar als je kijkt naar wat populair is, hoe de verkoop van Qlimax gaat en concurrerende feesten van het zelfde formaat, dan is het gewoon zo dat een meer raw line-up meer verkoopt dan variatie. Muziekevolutie kan je als organisator niks aan doen, dat gebeurt nou eenmaal. Als je er niet in meegaat, dan kelder je, je moet met de tijd meegaan.

Dus terugkomend op wat ik zei, Qlimax als concept is gedoemd in dit format.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2023 15:29 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Het probleem is dat jij (en Q) oorzaak/gevolg door elkaar haalt. Voidax is/wordt nooit populair genoeg als je 'm de kans niet geeft. En hoe verantwoord je dan de keuze voor Cryex/TP? Als ik Insta aanhaal zit het bijv. niet zo ver van elkaar af. Met "dat is niet meer hoe het nu is" kan ik ook niks Den. Dat is precies de reden voor mijn kritiek, zo wordt het in ieder geval niet beter en graaf je je eigen graf. Qreator op een belangrijk tijdstip een hitjeslijst af te laten werken is echt geen toekomstgerichte keuze. Daar had gewoon wat anders moeten staan als je vooruit wilt.

Vind dat er wel heel makkelijk wordt opgegeven en bovendien is het geen nieuw fenomeen: in 2014 ging het al van Atmoz tot Partyraiser en ook toen waren er vanuit beide hoeken logischerwijs klachten. Om volgend jaar vanwege die herriehype afstand te nemen van het concept en een volle raw-lineup te programmeren is de slechtst denkbare zet omdat we daar al zoveel van hebben momenteel en omdat je identiteit als feest (van a tot z) dan vervalt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2023 15:31 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik zou verwachten dat Q-Dance het bij een volgende editie veel meer op de 'middenweg' tussen de twee kampen gaat gooien. Dus een hele batterij met artiesten er neerzet die zowel wat melodieuzer als wat harder in één set kunnen draaien. Dan denk ik aan namen als D-Sturb, Phuture Noize, Cryex, Rebelion, Vertile, E-Force etc. Het zijn niet allemaal per se de namen waar ik op zou hopen, maar ik denk dat je dan een veel groter deel van het hedendaagse Nederlandse publiek aanspreekt. Zet er een paar namen bij die iets meer naar één kant schieten (Adrenalize of Progressive Hardstyle vroeg bijvoorbeeld), en dan ben je al een aardig eind. Hardcore afsluiter en een typische opwarmact erbij, en dan ben je waarschijnlijk gewoon weer uitverkocht.

Dat gezegd hebbende, vind ik het juist mooi om te zien dat Q-Dance zich dit jaar minder aantrok van wat het hedendaagse raw publiek wil. Als iemand die langzamerhand ook bij de oude garde hoort, is het heerlijk om ook eens flink bediend te worden met namen als Showtek en Blademasterz. Vooral die eerste helft van de lineup icm de fantastische show/stage, maakte dit voor mij dan ook de beste Qlimax sinds 2016.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2023 15:57 
 
Hardtraxxer

Rickzel schreef:
Pantermaat schreef:
Denk als Qlimax het iets langer wat minder extra RAW programmeert ze het echt wel uitverkocht krijgen. .


Denk dat jij totaal verkeerd om denkt, vermoed dat het huidige feestpubliek juist totaal niet geprikkeld werd door Blademasterz/Deepack/Showtek. Welke 24jarige wordt er nou hyped van Showtek. Toen die nog hardstyle maakten speelden zij nog met knikkers.


Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Natuurlijk weet ik dat RAW momenteel de veel populairder kant is. Wanneer je er een line up op RAW gericht zet zal het vast en zeker uitverkopen. Maar om de identiteit te behouden van Qlimax en dus de eerdere line up aan te passen zoals ik schets verwacht ik nog steeds dat een Qlimax kan uitverkopen. Nu zijn er mensen die de eerste 4 uur geen klote aan vinden of juiste de laatste 4 uur. Daardoor laten ze het feest voorbij gaan want ze kiezen voor dat geld een echt raw of echt euf feest zodat ze de hele avond muzikaal genoeg voldoening hebben.

Dat 24jarige niet hyped van een Showtek word is complete onzin natuurlijk. Ik denk dat er zat jongere hen muziek kan bekoren. Denk dat hun bereik enorm is en ook de jongeren daarmee weten te triggeren. Denk dat er tussen hun 1mil volgers wel wat jongeren te vinden zijn die hyped van hun nieuwe word. Zet dat even tegenover de volgens van Cryex (met alle respect natuurlijk)

Kortom, wellicht als Q-dance meer een kant kiest en welke dat ook mag zijn gaat het heus weer uitverkocht raken. Zeker als ze ook nog switchen naar een dag feest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2023 16:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Het meeste is al gezegd, maar toch nog even mijn mening toevoegen want ik heb echt genoten van bijna het hele feest! Met de pendelbus vanaf centraal naar de Gelredome gegaan, kluisje halen, fouilleren etc ging redelijk vlot. Ik weet zeker dat ik ergens nog een wallet thuis had liggen omdat ik hem nog 2 jaar na de vorige editie in mijn portemonnee heb gehad, maar natuurlijk nergens meer kunnen vinden. Zorgde voor wat vertraging bij binnenkomst, maar gelukkig precies op het moment de zaal ik gelopen dat de opening van Deepack begon. Deepack, Blademasterz, Showtek & TNT waren allemaal echt top. Vond die nieuwe versie van The Prophecy stiekem wel vet :whistle: .Die Dear Hardstyle plaat van Showtek was toch wel kippenvel en baalde dat ze maar 30 minuten kregen. Live heb ik me overigens totaal niet echt gestoord aan het MC'en van Showtek zelf.

Hard Driver heeft stiekem toch best wel veel platen die ik leuk vind ook al zet ik zijn muziek niet zo snel aan thuis, dus was leuk om hem weer eens live te zien. Anthem show vond ik erg vet gedaan en hoopte al dat hij By The Sword zou draaien, dus was erg blij om die voorbij te horen komen. Devin Wild was ook vet en vind het ook mooi om te zien dat hij nu een volledig uur kreeg na de 15 minuten van vorig jaar. Vind zijn kicks andere kicks beter dan de wat schellere (?) kicks die hij soms gebruikt in bv zijn WHAT THE FXCK remix of laatste Hard Gaan edit. Down Down is echt één van mijn favoriete hardstyle platen dus was een hoogtepuntje toen die voorbij kwam.

The Qreator was totaal onverwacht maar was een set met veel onverwachte platen: oa 2x Delete en Myst - Life Eternal :loving:. Van The Enlightenment helaas niet veel meegekregen wegens rondje toilet en bar, voelde wat kort daardoor. Als shadow priests The Purge wel verwacht door de tease van Tunnelvision in de livestream van vrijdag, maar aanvulling van Adjuzt en daarnaast Cryex was ook niet verkeerd. Merk dat ik wat minder up to date ben met Cryex' nieuwe platen dan grofweg een jaar geleden dus voelde wat chaotischer. Bij Vertile toch eindelijk maar eten wezen halen na de eerste twee platen en een daarna een stuk vanaf de tribune gekeken dus niet heel erg een mening over. Was vantevoren bang dat hij alleen maar zaag edits zou draaien maar viel volgens mij nog mee. Bij Warface nog even alles er uit gegooid op het deck rechtsvoor en helaas is uptempo niet mijn ding dus om 6:30 langzaam richting het station gegaan met de groep.

Het grootste gedeelte van het feest achteraan in het midden gestaan, waar de lichtshow echt perfect was. Was goed merkbaar dat het niet uitverkocht was want heel de nacht voldoende ruimte gehad om te dansen. Om ons heen ook veel gezellig Nederlands publiek (o.a Chapter 2.5 nog even gesproken) waar dat ik mijn herinnering andere jaren toch minder was. Erg leuk feest gehad met veel goeie sets, hoop wel dat ze volgende keer gewoon een Mad Dog neerzetten als afsluiter.

Pannenkoek schreef:
Vooral die eerste helft van de lineup icm de fantastische show/stage, maakte dit voor mij dan ook de beste Qlimax sinds 2016.


+ Eerste uptempo plaat volgens mij pas om 5:30
+ Down Down, By The Sword, Take It Back, Kick It, Life Eternal
+ Showtek - Dear Hardstyle, Devin Wild's nieuwe 'Qlimax' plaat
+ Villain was erg stil
+ Geluid en lichtshow
+- Nachtfeest. Makkelijker met vervoer maar ben net pas weer een beetje mens
- Eten. Frituur, pizza, broodje unox, salade of droge hamburger is niet echt iets waar ik een nacht mee door kom.
- Bier was 5,25 voor 35 cl. Tja het is duur maar dat is het eigenlijk altijd in de Gelredome. Doordat het hogere, smallere bekers waren wel minder snel bier over de rand gehad tijdens het dansen dan normaal
- Ran-D - Zombie en het 'verplicht' draaien van Aversion - Activation bij The Qreator.
- Warface & Deadly Guns - Last Resort volgens mij bij beide artiesten gehoord met 5 minuten er tussen?
Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten