Zo. En dat was Qlimax 2011. Tijd ging snel ook. Betekend dat het leuk was.
Met mijn Catatonic Overload shirt, waarmee ik veel ogen naar me toe trok, begon ik aan mijn derde Qlimax.
In de hoop een betere Qlimax te krijgen dan die van vorig jaar en een evenaring van de Qlimax 2009.
Binnenkomende tijdens Stana viel me direct op dat het druk was op de vloer. Nu waren we dan ook met een groep van 11.
Dusja, vindt dan maar een geschikte plaats. Uiteindelijk een beetje rechts middenvoor centraal gestaan.
Opening: vet gedaan met dat aftellen. Dacht eerst dat het middelste doek verkeerd ging, maar t was de bedoeling dat die omhoog ging, wat dan ook gebeurde.
Coone had een aardig setje. Wel grappig dat de Opposites er even bijkwamen maar langer had het niet moeten duren.
Het is en blijft Qlimax. Vond het een leuke opening. Het geluid was ook prima op de plek waar we stonden.
Na Coone begon voor mij de avond pas echt. Het was tijd voor
Headhunterz. Wat me opviel was de lage BPM.
Dit viel mij echter zo op dat de tracks Headshot en Doomed helemaal niet tot hun recht kwamen.
Ik weet niet of het meer mensen is opgevallen? Supervet dat die We Are Posessed draaide en ondanks het bpm draaide Willem een goede set.
Zany & The Pitcher: Wat een drama opening met Lighters. Ik heb veel respect voor Zany, en die kan dit ook hebben, maar COME ON! Hierna veel 'meezing' liedjes gehoord, afwisselend met lekkere tracks. Net aan voldoende als je het mij vraagt.
Hierna kwamen de
Noisecontrollers. Ik had hoge verwachtingen en die hebben ze ook waargemaakt.
Veel nieuwe tracks die heerlijk in de oren klonken. Revolution is Here (DR Remix), jammer!
Niet dat die niet lekker is, maar original blijft mijn alltime #1. Maak dan een remix van Faster n Further, haha!
Tot nu toe was mijn hoogtepunt dus met stip Noisecontrollers. Hierna was het de beurt aan
Zatox.
Ik moet zeggen dat Zatox mij echt heeft verwend. Ik stond met één iemand van de groep in het midden-midden.
Daar was een aardige ruimte dus ik ben heerlijk, zonder zorgen, losgegaan.
Anthem was gemengd met een spectaculaire show. (Was ook nodig om de anthem aantrekkelijker te maken)
Supertof dat Strike er even inknalde waarna die ons trakteerde op een paar heerlijke beukers.
Dikke voldoende.
Bij
Ran-D even een rondje gelopen langs wat drink en eettentjes en ik heb volgens mij niet zoveel gemist.
Stiekem had ik verwacht dat Ran-D niet solo zou staan want ik vond het een beetje dubbelop ivm G4H.
Bij
Gunz for Hire weer teruggegaan en hier heb ik echt van genoten. Wat de meeste ook zeggen, WAT EEN GEWELD!
Heerlijk nog een half uur keihard losgegaan en vond het echt een geslaagde liveact!!! Props.
Aan
The Prophet ga ik geen woorden vuil maken. Na de eerste track zijn we ook gewoon weggegaan.
Vond het ook jammer dat ze The Prophet gewoon anderhalf uur gaven, en dat niet stiekem Kasparov om het hoekje kwam, haha!
Samenvatting++ Noisecontrollers
++ Gunz for Hire
++ Zatox
+ Headhunterz
+ Decor/Show was weer geweldig (Overtreft 2009 alleen nog steeds niet)
+- Coone
+- Drukte. T was soms gewoon geen doen, soms wel. (verkoop 1000 kaarten minder ofzo)
- Naast mijn CO2 shirt NIEMAND gezien met een Theracords iets.
- Zany & The Pitcher (Had meer verwachtingen)
- Ran-D. Niet volledig meegemaakt maar kijkende naar de lijst niet vernieuwend. (Waar was Frontliner?)
-- The Prophet. (Kan hier uiteraard niet goed over oordelen, maar Just as Easy draaien zegt genoeg)
-- Mensen met die goodie tasjes. Als je ze dan uitdeelt, laat ze dan ook terug naar de kluisjes lopen....
Qlimax: 7,5
Bedankt Q-Dance!