Ik hou nooit zo (voor mezelf hoor) van kaarten opkopen en doorverkopen met voorbedachte rade. Volgens mij is het snel opkopen en doorverkopen de reden dat het zo snel uitverkocht is. En dat maakt dus dat ik als een malloot moet F5'en totdat ik in een digitale wachtrij kom. En dan moet ik maar hopen dat ik nog aan de beurt kom. En dan nog hopen dat mijn vrienden ook in die wachtrij komen, zodat we genoeg kaarten hebben om met de hele groep te gaan. En zo niet: dan moeten mensen dure kaarten kopen, van mensen die alleen maar in die wachtrij stonden om ze door te kunnen verkopen. Zoiets voelt gewoon niet in de spirit van zo'n feestje...
Organisaties zouden dit heel makkelijk kunnen voorkomen door het systeem wat ze in België gebruiken voor (in ieder geval bepaalde, weet niet bij alle) festivals: je koopt een kaartje op naam. Komt je naam van je rijbewijs/id/paspoort ofzo niet overeen met de naam op het kaartje, dan kom je er niet in. Dan kunnen er helemaal geen kaarten doorverkocht worden. En je kan een kaartje wat teveel blijkt, omdat ineens iemand toch niet kan, bij de kassa inleveren en je geld terug krijgen dan.
Maar ik denk dat organisaties het alleen maar als goede reclame gebruiken dat ze snel uitverkocht zijn en daarom niet zo snel zo'n systeem in zullen voeren.
En zolang het systeem niet zo is, is het natuurlijk mogelijk om kaarten op te kopen en door te verkopen. En dan geldt het systeem van vraag en aanbod en zijn de kaarten vet duur. Ik snap dat wel en ik vind het ook okay dat mensen hier gebruik van maken. Nou ja, het voelt gewoon kunstmatig die vraag creëren, want als alleen de mensen die gaan een kaartje kopen, dan zou heel het probleem van kaartjes te kort niet bestaan, denk ik.
Dus dan maar 1 oktober als een malle F5'en om in de digitale wachtrij te komen.
Dat heeft ook wel wat: als het lukt voelt het echt als een overwinning!

Maar wat een gezeur van de buren over geluid... Je gaat naast een stadion slash evenementen hal wonen en dan achteraf zeuren over geluid... Of ze gaan een stadion/evenementen hal vlakbij je huis bouwen, dan kan je toch gewoon bezwaren indienen om het te blokkeren en dealtjes sluiten zodat je een oprot premie krijgt ofzo.
En ik denk niet dat het echt aan de decibellen ligt, maar meer van het idee dat hardstyle feesten evil zijn ofzo. Dus als je dat idee hebt, dan zal je ieder geluidje wat je hoort een last vinden, ook al blijft het binnen de gestelde geluidsnormen. En als je zelf van voetbal houdt en je dan een keer niet zelf in het stadion bent, maar wel alle spreekkoren hoort enzo, dan voel je je gelukkig. Ook al gaat dat waarschijnlijk harder omdat dan het dak gewoon open staat...
Gooi bij die 25 klagende mensen anders gewoon oordoppen in de brievenbus.

Klaar