Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 66  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2019 09:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Kan nou niet zeggen dat de show en decors tegenwoordig vele malen vetter zijn dan in bijv 2011.


Wat... :lol:

Een statische stage met het Qlimax logo in 2011

Afbeelding

Een openklappende geisha kop met een robotkop er achter in 2018

Afbeelding

Dat is toch een wereld van verschil? Dat is voor mij juist de reden dat ik de prijsverhoging kan accepteren, omdat dit soort zaken telkens beduidend beter zijn dan de jaren daarvoor (met uitzondering van de stage in 2017*).
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2019 09:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Qlimax 2011 70 euro ex servicekosten (bron: partyflock event pagina)
Qlimax 2019 82,50 ex servicekosten (bron: eigen bevestigingsmail van ticket)

Ik kan genoeg feesten bedenken die (zeker procentueel gezien) hogere prijsstijgingen hebben meegemaakt in diezelfde periode

^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2019 11:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alsnog kannone veel geld voor een uurtje of 8 Qlimax experience, imo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2019 11:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Alsnog kannone veel geld voor een uurtje of 8 Qlimax experience, imo.


Ja dat inderdaad. Ondanks dat de prijs door de jaren heen normaal is gestegen is het voor mij gewoon teveel geld.. Alles erop en eraan ben je gewoon erg veel geld kwijt voor een avondje Qlimax. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2019 11:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geld mo-j neet over proat'n, da he-j gewone
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2019 11:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

@Rickzel

Qua hoeveelheid techniek en decor is er niet heel veel verschil tussen 2011 en 2018 hoor.
Sterker nog, in 2011 hingen er in de zaal nog trussen die tijdens de show op en neer gingen, tegenover over een 'statische' zaal in 2018.

Betreft het uitverkocht raken denk ik ook dat het ermee te maken heeft welke kant hardstyle is opgegaan.
Iedere mainstage heeft tegenwoordig een opbouwende line-up van hard, harder, rauwer, nog meer rauwer en hardcore.
Persoonijk vind ik een Ran-D of B-front nog wel prima, maar dat rauwe geram wat daarna komt kan ik helemaal niks mee. Dan worden een hoop line-ups al minder leuk omdat tegenwoordig overal maar afgesloten moet worden met raw. En andersom net zo, mensen die niks met keltek of wildstylez enzo hebben vinden er in het begin niks aan.

Maarja, ik kom dan ook uit een tijd dat Technoboy nog stages afsloot ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2019 12:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
@Rickzel

Qua hoeveelheid techniek en decor is er niet heel veel verschil tussen 2011 en 2018 hoor.
Sterker nog, in 2011 hingen er in de zaal nog trussen die tijdens de show op en neer gingen, tegenover over een 'statische' zaal in 2018.
\


Ja zal allemaal best, maar ik kijk puur naar wat ik zie qua design/show en dan vind ik die van 2018 gewoon 10 keer vetter, mooier, en dynamischer dan die van 2011. Kun je toch niet ontkennen dat dat tegenwoordig veel interessanter is dan een 2010/2011 ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2019 13:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zeke schreef:
@Rickzel

Betreft het uitverkocht raken denk ik ook dat het ermee te maken heeft welke kant hardstyle is opgegaan.
Iedere mainstage heeft tegenwoordig een opbouwende line-up van hard, harder, rauwer, nog meer rauwer en hardcore.
Persoonijk vind ik een Ran-D of B-front nog wel prima, maar dat rauwe geram wat daarna komt kan ik helemaal niks mee. Dan worden een hoop line-ups al minder leuk omdat tegenwoordig overal maar afgesloten moet worden met raw. En andersom net zo, mensen die niks met keltek of wildstylez enzo hebben vinden er in het begin niks aan.

Maarja, ik kom dan ook uit een tijd dat Technoboy nog stages afsloot ;)


Allemaal heel leuk maar of je het nou leuk vind of niet; mensen zien het liefst Malice of Rebelion afsluiten. En Qlimax verkoopt toch wel uit, al zetten ze DJ Blear vs Poephark er 8 uur neer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2019 13:06 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Qlimax 2011 70 euro ex servicekosten (bron: partyflock event pagina)
Qlimax 2019 82,50 ex servicekosten (bron: eigen bevestigingsmail van ticket)

Ik kan genoeg feesten bedenken die (zeker procentueel gezien) hogere prijsstijgingen hebben meegemaakt in diezelfde periode

^^


Reken je er dan ook bij dat de service kosten ook steeds hoger liggen? Waar je eerst meestal nog een eurootje of een/twee betaalde ligt dat soms nu op 6 tot 8 euro. Soms zit het bij de prijs in, soms wordt het apart benoemd.

@Rickzel

De stages zijn inderdaad vooruit gegaan, maar in hoeverre moet dat? Ik denk als je een stage uit 2013 (die ook bewoog) neerzet dat mensen ook dik tevreden zijn, die stage doet zeker niet onder aan 2018 of 2016. Zelfde met Defqon podia, imo waren die van dit jaar en die van 2017 ver ondermaats aan die van 2016 en 2018 bijvoorbeeld.

Niet alles rechtvaardigt een hogere ticketprijs ;). Veel dingen die "groter en mooier" lijken kunnen gewoon smaak zijn. Wellicht was het podium van 2018 wel veel goedkoper om te bouwen dan die van 2013. Er zitten wel veel meer factoren aan zo'n ticketprijs vast (ook dingen als locatie huren en artiesten boeken die enorm veel duurder worden), maar ook overheidsfactoren (hogere energie rekening en eigenlijk alles dat wel duurder wordt tegenwoordig).

Is volgensmij een algeheel iets dat de koopkracht niet meestijgt met de inflatie in Nederland (als dat de correcte termen zijn) waardoor alles duurder wordt (alles wordt duurder, wij krijgen meer loon, maar alle belastingen worden ook duurder dan verwacht waardoor we er op achteruit gaan. Was aan het begin van dat jaar sowieso een politiek relletje over). Maar bij evenementen gaat het best hard omdat veel factoren duurder worden.

Komt vanzelf een punt wanneer mensen het te veel vinden, maar dat is dan niet alleen voor feesten zo. Dan heb je sowieso een gehele economische crisis in het land. Dan heb je dat ticketprijzen waarschijnlijk weer iets gaan dalen of stagneren en dan gaan kleinere organisatoren met goede reputaties denk ik de voorgrond nemen omdat ze qua muziek hetzelfde bieden voor een lagere prijs.

Weet in ieder geval dat organisatoren ook genoeg dingen moeten afnemen om een evenement te organiseren (artiesten, stagebouw, licht, geluid, locatie, werknemers). En die aanbieders kunnen ook grote prijzen vragen, als Q dan zegt we zoeken een goedkoper alternatief krijg je straks dat feestgangers klagen over de niet "Q Waardige" kwaliteit.

Er zijn namelijk niet veel factoren waar je op kan inkorten bij iets als Defqon en specifiek Qlimax. Waar je ook kosten op bezuinigt, er zullen klachten komen.
Bar of personeel? Te trage bar
WC's? Smerige wc's
Geluid? Klachten over slecht geluid
Show? Show was niet Qlimax waardig
Line up? Artiest A en B verdienen geen plek/past niet bij Qlimax
Stage? Stage was te simple

De grote vraag blijft gewoon hoeveel Q extra rekent zodat ze winst maken. Maken ze net aan winst of maken ze dik winst. Dat zullen wij echter nooit weten. Je kan het hooguit vergelijken met andere events, maar er is niets dat in de buurt komt van Qlimax of Defqon. Je zou het alleen bij iets als Qapital en Impaqt kunnen meten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2019 14:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
WC's? Smerige wc's

Nou gelukkig zien we dit bijna nooit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2019 16:45 
 
Hardtraxxer

zeke schreef:

Maarja, ik kom dan ook uit een tijd dat Technoboy nog stages afsloot ;)


06:00 - 07:00: Technoboy

01.­ Tuneboy - Wackie Jackie
02.­ Citizen - If I Say Stop!­
03.­ ID (vocal: We Create The Sound, We Control The Voice)
04.­ Smashing Guys - Step Inside The Party (Technoboy Remix)
05.­ ID (vocal: Funky Beat)
06.­ Speedwave - Zhangar (Builder Mix)
07.­ Unknown - Puff Een Keer (Zenith Remix)
08.­ Dark Oscillators - Superstar Dj (Original Mix)
09.­ The Hose - My Little Stalker (Technoboy's Opera Mix)
10.­ TNT - Second Match

Wát een tijden waren dit jongens
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2019 16:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lekker mixtempo wel
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2019 16:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nou ben ik blij dat niet te hebben meegemaakt, 10 nummers in een uur man man man :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2019 17:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zie liever een uur maffe Peacock tracks met z'n viool in z'n nek afsluiten dan bovengenoemd setje van TB :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2019 17:28 
 
Hardtraxxer

3x ban
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2019 17:33 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Ik zie liever een uur maffe Peacock tracks met z'n viool in z'n nek afsluiten dan bovengenoemd setje van TB :lol:


Wil niet zo ver gaan, maar ik zou absoluut niet dat specifieke setje van Technoboy hoeven te horen. De tracks zijn vet, maar door dat trage mixwerk van hem met 10 platen in een uur zou ik mezelf dood vervelen bij al die uitgebreide mix-outro's en intro's.

Geef me dan de set van Dana van de zelfde Qlimax editie, bijna twee keer zo veel platen in hetzelfde uur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2019 18:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als afsluit set? Tering wat saai :x

Als opener: top! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2019 18:09 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Als afsluit set? Tering wat saai :x

Als opener: top!:)


Andere tijden he bruur. Toen had je nog geen Rebelion of Peacock, is appels met peren vergelijken. Zelfs namen als Deepack (met lompe shit als The Prophecy en Down Low) en Activator waren er toen nog niet. Denk dat The Beholder een beetje de lompste naam in de scene was toen, en dat was niet eens heel veel harder dan de Italiaanse hardstyle in die tijd.

Pas in 2004 kreeg Qlimax een hardcore afsluiter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2019 18:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eens broer. Volgend jaar Rebelion om 01:00 met anthem!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2019 18:14 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Eens broer. Volgend jaar Rebelion om 01:00 met anthem!


We hebben het over afsluiters he :kiss:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2019 19:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niet zo mekkeren over de ticketprijs.

Een wijs man zei ooit:
Maximaal lenen = maximaal leven
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2019 20:03 
 
Hardtraxx Veteran

Grim schreef:
Niet zo mekkeren over de ticketprijs.

Een wijs man zei ooit:
Maximaal lenen = maximaal leven


Een man naar m'n hart. (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2019 20:22 
 
Hardtraxx Veteran

Grim schreef:
Niet zo mekkeren over de ticketprijs.

Een wijs man zei ooit:
Maximaal lenen = maximaal leven

Tot dat je een huis moet kopen met hypotheek. Dan is dat toch effe een tegenslag op je leven. :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2019 21:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Grim schreef:
Niet zo mekkeren over de ticketprijs.

Een wijs man zei ooit:
Maximaal lenen = maximaal leven

Tot dat je een huis moet kopen met hypotheek. Dan is dat toch effe een tegenslag op je leven. :whistle:


Een te dure hypotheek nemen en vervolgens niks meer kunnen? Het is maar net waarvoor je kiest. Maar dat is een hele andere discussie en totaal offtopic :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2019 05:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

NightFly013 schreef:
RTM93 schreef:
Grim schreef:
Niet zo mekkeren over de ticketprijs.

Een wijs man zei ooit:
Maximaal lenen = maximaal leven

Tot dat je een huis moet kopen met hypotheek. Dan is dat toch effe een tegenslag op je leven. :whistle:


Een te dure hypotheek nemen en vervolgens niks meer kunnen? Het is maar net waarvoor je kiest. Maar dat is een hele andere discussie en totaal offtopic :innocent:

Aah ok
Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 66  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten