Who was there

Nobody yet
Nobody has said they're going yet.

Active topics in Feesten

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 3 hours ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 12 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 9 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 5 days ago
Poster: Qlimax 2019 | Symphony of Shadows
Past

Qlimax 2019 | Symphony of Shadows

Time
(Sun)
Nobody yet
Nobody has said they're going yet.
Hardtraxx Veteran
5116 posts member since 2017
last seen 4 days ago
Wat mij overigens wel op valt is dat bij elke set vrijwel iedereen alleen hun eigen platen draait... Waarin we vroeger Frontliner verafschuwde voor het feit dat hij alleen zijn eigen platen zou draaien, is dit nu gewoon genormaliseerd. Iets wat ik zelf totaal kut vind en daardoor ook steeds minder naar hardstyle feesten ga, omdat dit soort capriolen gewoon normaal worden.
B
Hardtraxxer
478 posts member since 2017
last seen Jun 2026
Hekzitter wrote:Wat mij overigens wel op valt is dat bij elke set vrijwel iedereen alleen hun eigen platen draait... Waarin we vroeger Frontliner verafschuwde voor het feit dat hij alleen zijn eigen platen zou draaien, is dit nu gewoon genormaliseerd. Iets wat ik zelf totaal kut vind en daardoor ook steeds minder naar hardstyle feesten ga, omdat dit soort capriolen gewoon normaal worden.
Aan de ene kant is het goed omdat je weet wat je kan verwachten (en mensen komen dus om die reden), maar aan de andere kant kan je dus ook bijna niet meer verrast worden. IMO moet er een goeie balans gevonden worden tussen eigen tracks en tracks van anderen (en graag ook wat classics erbij). Probleem is dat een artiest maar 1 uur heeft meestal, wat de variatie en opties niet ten goede komt.

Graag weer 1,5uur setjes met variatie!
Hardtraxxer
730 posts member since 2017
last seen May 2024
Hekzitter wrote:Wat mij overigens wel op valt is dat bij elke set vrijwel iedereen alleen hun eigen platen draait... Waarin we vroeger Frontliner verafschuwde voor het feit dat hij alleen zijn eigen platen zou draaien, is dit nu gewoon genormaliseerd. Iets wat ik zelf totaal kut vind en daardoor ook steeds minder naar hardstyle feesten ga, omdat dit soort capriolen gewoon normaal worden.
Over het algemeen wel mee eens, maar qlimax heeft dan wel het voordeel dat er een gigantische lading aan nieuwe muziek langs komt, waardoor de sets alsnog wat minder voorspelbaar zijn.
Overigens hoop ik wel dat The Qreator een jaarlijks terugkerend ding wordt. Wat een heerlijk gevarieerde openingsset was dat zeg, had echt het gevoel dat van alles voorbij kon komen!
Donateur
15013 posts member since 2010
last seen Aug 2024
Ben het met je eens hoor, maar dit is inmiddels al een jaar of 4 op ieder feest. Als het nou alleen nog op Qlimax en bijv DefQon mainstage was kon ik me er misschien nog wel in vinden. Bijvoorbeeld omdat je daar veel promo's draait.
Trieste ontwikkeling idd.

Leuk idee dat Qreator, maar dan liever 2-3 ofzo.
J
Hardtraxxer
277 posts member since 2015
last seen 20 days ago
Helemaal mee eens en ik denk dat de meeste Dj's ook wel anders zouden willen. Het wordt ook nog benoemd door Luna, Isaac en Max Enforcer tijdens het interview in aanloop naar Dediqated. De B-kanten weer terugbrengen bij het uitbrengen van een plaat werd o.a genoemd om weer meer te kunnen experimenteren. Maar het feit isdat Dj's nu gewoon artiesten zijn en bang zijn dat het grootste gedeelte van het publiek waarschijnlijk begint te mopperen zodra een groot deel van de set uit muziek van een ander bestaat. Toch ben ik er ook een voorstander van dat er weer meer afgeweken wordt van de eigen discografie en gewoon kijken wat er gebeurd.Wie durft het aan? Het is voor een groot deel heel voorspelbaar aan het worden.
Hardtraxx Elite
2714 posts member since 2008
last seen 16 days ago
Ik denk dat het bij Qlimax ook deels door de korte setduur komt.
De draaitijd is max. 50/55 minuten (voor een aantal nog een stuk korter) waardoor er automatisch minder tijd overblijft voor ‘andere’ muziek...
Hardtraxx Elite
2714 posts member since 2008
last seen 16 days ago
Oeps, een Miwertje :$
Last edited by Vitality on , edited 1 time in total.
Hardtraxxer
630 posts member since 2015
last seen Feb 2025
Ik denk dat Qlimax uberhaupt ook niet echt het platform is om een flinke lading tracks van andere artiesten te draaien en b-kantjes erbij te pakken. Kan me goed voorstellen dat je zeker hier je eigen (nieuwe) platen wilt laten horen en wat promo's van directe collega's van je. Wel mee eens dat dit een trend is die je vrijwel op ieder feest ziet, wat inderdaad zonde is.

Zou er zelf ook fan van zijn als er meer feestconcepten het leven in worden geroepen waarbij de focus idd meer uitgaat naar langere sets en meer variatie. Vraag is alleen in welke mate dit zou aanslaan bij het grote publiek.
M
Hardtraxxer
104 posts member since 2014
last seen Mar 2020
Ben twee keer qlimax geweest en twee keer was het geweldig, een derde keer komt er niet voor mij. Jezus wat heb ik me lopen ergeren aan die kut buitenlanders die zo vaag waren. Ik ben zelf ook niet vies van drugs maar dit was gewoon extreem en irritant :sick:
Hardtraxx Crew
30636 posts member since 2010
last seen 9 hours ago
Moeraskat wrote:Jezus wat heb ik me lopen ergeren aan die kut buitenlanders die zo vaag waren. Ik ben zelf ook niet vies van drugs maar dit was gewoon extreem en irritant :sick:
Heb me hier deze editie ook wel aan gestoord. Mensen die tijdens de oerwoud-geluiden (dus nog voor The Qreator) al niet meer wisten wat voor of achter was. Dat op zich is nog niet eens zo erg, maar wel als ze 12m2 nodig hebben en tegen iedereen oplopen.
Hardtraxx Veteran
14698 posts member since 2009
last seen 5 hours ago
Dat stukje op 5 minuten. Met dat meisje aan die kabels tussen de schermen. :worship:
Hardtraxx Veteran
7456 posts member since 2011
last seen 23 days ago
View on YouTube
Hardtraxx Addict
1583 posts member since 2018
last seen 16 hours ago
ErikZ wrote:View on YouTube
Volgens mij is bob een flinke meur eruit aan het persen op de foto van de thumbnail
P
Hardtraxx Veteran
13099 posts member since 2015
last seen Jan 2025
Zelfs Koning Bob laat scheten!

We zijn allemaal mensen.
Hardtraxx Veteran
8659 posts member since 2013
last seen 17 hours ago
Eens. Los van de korte setjes op Qlimax, het is overal al een tijd lang de trend.
Hardtraxxer
784 posts member since 2017
last seen Jul 2026
View on YouTube

Denk dat we de setjes van HHZ en Ran-D wel kunnen vergeten nu.
A
Ik zou hier wel extra vooraan gaan jezus :drool:
Hardtraxx Veteran
4364 posts member since 2017
last seen Feb 2022
Anonymous wrote:Ik zou hier wel extra vooraan gaan jezus :drool:
Lekker wief! :yay:
Hardtraxx Addict
1583 posts member since 2018
last seen 16 hours ago
Na het zien van de Foto geplaatst door hurricane in het Dediqated Topic eens gezocht op dat bedrijf 'Backbone International' en kwam op de website dit tegen:

http://www.backbone-international.com/c ... imax-2019/

Wel vet om zo de ontwerpen en de opbouw foto's te zien :cool: :thumbup:
Hardtraxx Addict
1712 posts member since 2015
last seen Aug 2025
Opgericht door iemand die te vaak zijn ruggengraat is verloren
Hardtraxx Addict
1137 posts member since 2009
last seen Aug 2026
roy_ wrote:Opgericht door iemand die te vaak zijn ruggengraat is verloren
Het opbouwen zal ergonomische gezien best zwaar zijn! En zal er wel een rugje ergens sneuvelen in het bedrijf -.-
Donateur
last seen Aug 2024
Qlimax 2019 | Symphony of Shadows (23-11-2019, Gelredome, Arnhem)

Jezus ik vind een spiegel ophangen al lastig.
Bierkoning
25324 posts member since 2010
last seen 28 days ago
TiMOTHYb wrote:
Maar er één neer leggen niet!!!!
Donateur
last seen Aug 2024
Nee dat doe ik blind :lol:
Hardtraxx Veteran
8659 posts member since 2013
last seen 17 hours ago
Pommer wrote:
TiMOTHYb wrote:
Maar er één neer leggen niet!!!!
Fuzzylogic kom er maar innnnnnn