Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2024 23:22 

Hardtraxxer

tering dikke techne op qlimax eindelijk keer goeie muziek
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2024 10:17 

Hardtraxx Veteran

Prima laatste Qlimax gehad. Over het algemeen veel positieve punten, oa de pendel van Arnhem naar het feest (en terug ook, niet eens hoeven wachten!), redelijk snelle doorloop voor klusjes (wallet duurde nog het langste). Aankleding goed, muziek op zich prima. Vond het geluid wat wisselen, wij stonden onder die pilaar boven de zaal, maar daar was het geluid wat modderig. Dat terwijl op de decks echt gigantisch goed was. Op een gegeven moment bijna vooraan de stage gestaan, daar leken ook weinig subs te staan.

Uitschieters voor mij waren de pre-mixed opener, Wildstylez, NC, TNT, Adaro, B-Front/Phuture Noize en Mad Dog aan de bovenkant, Brennan Heart (die schedel met lichtjes op het podium met Imaginary, groter contrast kan haast niet..), Rebelion en Act of Rage aan de onderkant. Vond Peacock niet echt mijn ding, maar goed iedere andere uptempo act was dat misschien nog wat minder.
Show elementen waren prima, laat eigenlijk zien dat voor sfeer soms niet eens een DJ nodig is :lol:.
Ik merk wel dat ik die korte sets niet zo spannend vind. Je kon met een beetje mazzel even naar de WC, wat eten en je kon met haast alweer naar beneden voor de volgende. Met name 20 minuten sets vind ik echt wel te ver onder de ondergrens, kun je als DJ met moeite 5 plaatjes draaien, sla dan gewoon 2 acts over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2024 10:33 

Hardtraxx Addict

Khadber schreef:
Uitschieters voor mij waren de pre-mixed opener, .

Ging er een beetje vanuit dat alles premixed was, zeker gezien de korte sets. Was dat niet het geval?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2024 11:14 

Hardtraxx Veteran

Absoluut genoten afgelopen zaterdag, maar ook tot de conclusie gekomen dat nachtfeesten niet meer voor mij besteed zijn. Uiteindelijk tot 5:00 uur volgehouden en na Adaro naar huis gegaan. Qlimax blijft qua show toch wel echt uniek qua binnenfeesten. Vond qua sets alleen Brennan Heart echt drama, rest allemaal dik in orde :thumbup:

Trouwens ook best geërgerd aan al die vdk buitenlanders. De tering man >.< niet normaal in vergelijking met andere feesten waar ik de afgelopen jaren geweest ben. Ook viel het mij hier op dat het publiek er bovengemiddeld onaantrekkelijk uitzag xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2024 11:15 

Hardtraxx Veteran

Paling schreef:
Khadber schreef:

Ging er een beetje vanuit dat alles premixed was, zeker gezien de korte sets. Was dat niet het geval?

Alles premixed idd
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2024 11:29 

Hardtraxxer

Citaat:
Alles premixed idd

Logisch als je zo'n mega show wilt neerzetten
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2024 12:13 

Hardtraxx Veteran

Paling schreef:
Khadber schreef:

Aantal leken iets "rustiger"gemixt, daarom weet ik het niet zeker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2024 12:40 

Hardtraxx Veteran

Prachtige avond gehad. Muzikaal sterk met een goede afwisseling tussen oud spul en nieuwe platen. Qua staging had ik wel gehoopt op wat meer bewegende elementen. Wel veel referentie naar het verleden in de stage maar had het gevoel dat er wel wat meer uitgehaald kon worden, het was allemaal wat statisch. Ook enorm genoten van de sfeer rond ons, waar ik vorige edities van Qlimax echt vond dat het wat tam was of het vdk-gehalte erg hoog was viel het me dit jaar alleszins mee.

Hoogtepunten:
- De openingsset t/m Coone
- De originele Fatality eindelijk weer eens live horen in de Dark Mix
- Blokje Power of the Mind t/m Adaro
- Live Forever live gehoord

Kritiekpunten:
- Ik had de Dark Mix persoonlijk omgewisseld met een van de andere showblokken, voelde raar om dit al zo vroeg op de avond te hebben
- Sandstorm Remix
- Ik had het idee dat er bij de Closing Show bijzonder weinig gebeurde tijdens het Enya stuk. Ik heb hier naar mijn weten alleen zo'n fakkels gezien, de laatste Hard Bass bevatte meer ritueel dan een feest wat letterlijk gebaseerd is op rituelen
(- Sub Zero Project die de collab met Dual Damage niet draait)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2024 12:41 

Hardtraxxer

Ik vond de show (lasers, lampen, vuur en vuurwerk) wel erg strak in elkaar zitten voor niet premix. Ik heb alle setjes gedownload dus van de week eens goed kijken wat elke dj aan het uitspoken is op de draaitafels.

Grootste minpunt vond ik wel Brennan Heart die als 1 van de weinigen Uptempo in zijn set had en dat al zo vroeg op de avond. Ik had hem net zo hoog zitten omdat vrijdag de save euphoric LP was binnen gekomen en deze erg goed is en dan doet hij dit.

De Dark Mix was echt top precies de hitjes waar ik van hou.

En het geluid was dit je toch niet echt geweldig. precies in het midden tot aan de geluidsmensen was het prima maar iets naar rechts of links en de bas was compleet weg. Op de tribunes was het 1 galmbak maar dat zijn ook moeilijke plekken dus daar wil ik niks overzeggen. Maar in de zaal was het zo nu en dan niet goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2024 12:58 

Hardtraxx Veteran

Kickzaag schreef:
Ik vond de show (lasers, lampen, vuur en vuurwerk) wel erg strak in elkaar zitten voor niet premix. Ik heb alle setjes gedownload dus van de week eens goed kijken wat elke dj aan het uitspoken is op de draaitafels.

Grootste minpunt vond ik wel Brennan Heart die als 1 van de weinigen Uptempo in zijn set had en dat al zo vroeg op de avond. Ik had hem net zo hoog zitten omdat vrijdag de save euphoric LP was binnen gekomen en deze erg goed is en dan doet hij dit.

De Dark Mix was echt top precies de hitjes waar ik van hou.

En het geluid was dit je toch niet echt geweldig. precies in het midden tot aan de geluidsmensen was het prima maar iets naar rechts of links en de bas was compleet weg. Op de tribunes was het 1 galmbak maar dat zijn ook moeilijke plekken dus daar wil ik niks overzeggen. Maar in de zaal was het zo nu en dan niet goed.

Sowieso bijzonder dat hij maar 1 track van dat album heeft gedraaid. Laat dan lekker die Sweet Caroline en Wake Up thuis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2024 13:32 

Hardtraxx Elite

In principe een prima editie gehad maar vond de stage eigenlijk de minste tot nu toe.
Wat doe boog en dan vooral die pilaren toevoegde vraag ik me nog af, die pilaren hingen voornamelijk in de weg.
Als ze dit nou tot achter in de zaal door hadden getrokken had het er denk ik al stukken beter uit gezien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2024 13:41 

Hardtraxxer

heggenschaar schreef:
In principe een prima editie gehad maar vond de stage eigenlijk de minste tot nu toe.
Wat doe boog en dan vooral die pilaren toevoegde vraag ik me nog af, die pilaren hingen voornamelijk in de weg.
Als ze dit nou tot achter in de zaal door hadden getrokken had het er denk ik al stukken beter uit gezien.

Nouja ik vond alle stages van na corona juist zeer matig. Dit was juist weer wat beter, zeker icm die panelen door de zaal heen. Misschien zag t er op de livestream ook wel wat gelikter uit dan live
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2024 14:46 

Hardtraxxer

Justinhafc schreef:
Paling schreef:
Khadber schreef:

Alles premixed idd

Heeft iemand dit wel gecheckt bij FOH?! Volgens mij was niet alles pre-recorded, zie bijvoorbeeld TNT op 22:40, daar maken ze volgens mij toch een klein foutje in het mixen.

Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2024 15:06 

Hardtraxx Veteran

Naar mijn idee was alleen de openingsset pre-recorded. Een goede zaak w.m.b.t., nu een mooie afwisseling van platen en zelfs nog wat onverwachte platen. Als we die set aan de heren zelf hadden overgelaten was het denk ik een heel stuk minder geweest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2024 15:07 

Hardtraxxer

Alleen de opening en de mixen waren premixed. De rest draaide live , waren af en toe wat foutjes te horen idd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2024 15:45 

Hardtraxxer

Niet per sé met superhoge verwachtingen hier heen gegaan omdat ik niet zo heel veel meer heb met hardstyle.

Precies om 21:45 kwamen we binnenlopen. Ik had de aankondiging van de DJ's even gemist dus had geen idee wie er draaide (was ook niet te zien haha). Begon wel gelijk goed met early hardstyleplaten zoals Motherfuck en wat van Isaac (?). Wat me wel opviel tijdens mijn eerste rondje door het publiek was dat het tijdens die early hardstyle echt stil stond, althans achteraan. Viel me dan ook gelijk op dat je met een compleet ander publiek en andere sfeer te maken hebt dan bij genres als hardtechno, raw en (uptempo) hardcore. Vind het persoonlijk wel knap dat je stil kan staan als er early hardstyle gedraaid wordt. Bij het eerste melodietje (Pounding Senses) kwam het publiek tot leven waar ik stond.

Verder was het begin echt heel dik, de standaard hitjes grotendeels. Vond het echt superdik om tracks te horen die ik zelf een beetje vergeten was zoals Lockdown en Church Of The Darkside.

Wildstylez prima, Noisecontrollers ook goed (nieuwe tracks klonken wel dik). Zij hadden, voor hardstylebegrippen, nog een oké drive in hun set.

Dat laatste was voor Coone al wat minder het geval en bij Brennan Heart was het al helemaal erg. Volgensmij soms gewoon bijna 2 minuten aan break, een keer 20 minuten aan kicks, repeat. Die hardstyle met hele pop-zanglijnen hoef ik sowieso niet te horen op zo'n feest maargoed, dat weet je van tevoren. Tussen die twee nog de Dark Mix, die echt goud was. Om mij heen weinig reactie van het publiek op tracks zoals Satana, Sorrow en Strike. Dat vind ik dus echt vaag. Maargoed, op de meer euforische muziek ging het telkens wel los.

Toen D-Block & S-Te-Fan die snappen hoe het moet. Dubbele mid-intro's, drops van langer dan 20 seconden, enzovoorts. Dikke drive altijd.

Moest even pissen dus heb de hele Alignment show gemist. Daarna TNT wat echt heel dik was zoals altijd. Sub Zero heeft me nooit geïnteresseerd. Power Of The Mind mix was vet! B-Front, Phuture Noize en Adaro hebben gewoon echt tering dik 'gedraaid (?)', maar er was vanwege de beperkte tijd niet echt ruimte voor verrassing.

Rebelion gemist maar daar lig ik niet wakker van. D-Sturb wel prima. Act of Rage pakt me niet meer. Mad Dog echt harstikke dik al was het publiek wat tam bij zn set. Sefa en Peacock wel prima, maar de hele tijd 200bpm werd op een gegeven moment wel taai en aan het publiek te zien was ik niet de enige die dat dacht.

Premixed sets, zoals in dit geval (bijna) het hele feest, vind ik niet wat. Zelfde geldt voor korte sets; wat mij betreft mogen ze minimaal een uur zijn. Verder leek het publiek geen normaal feest / rave publiek maar meer gamers enzo, haha.

Met name alle oude klappers hebben mijn avond wel gemaakt. Al met al prima feest maar niet 100% meer mijn ding (teveel show, stilstaan, niet echt een rave vibe) zoals verwacht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2024 15:49 

Hardtraxxer

Sven-O schreef:

Heeft iemand dit wel gecheckt bij FOH?! Volgens mij was niet alles pre-recorded, zie bijvoorbeeld TNT op 22:40, daar maken ze volgens mij toch een klein foutje in het mixen.

Ik hoor geen fout? Vind het wel een typische TNT-manier van mixen
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2024 16:03 

Hardtraxxer

Een heerlijke nacht gehad afgelopen zaterdag! Moet eerlijk toegeven dat ik het met name tussen 05:00 & 06:00 wel erg taai had, maar de nachtsetting hoort wmb echt bij Qlimax. Ga er ook wel van uit dat dit nu voor mij de laatste keer in jaren gaat zijn dat ik in de Gelredome kom.

Heel de week al de livestream en andere warmup mixen aangehad om een beetje hype te krijgen. Normaliter heeft Q natuurlijk wat hints naar artiesten/een lineup in de aanloop naar het evenement, maar doordat die er nu niet was miste ik de bijbehorende hype wel een beetje. Had er overigens wel zin in; lekker vroeg wakker en begin van de dag een beetje uit zitten wachten tot de rest van de groep zou komen voor de borrel en avondeten.

Treintje gepakt naar Arnhem, rond 19:45 op het station en daar rustig nog wat te eten gehaald. Met de pendelbus om 20:15 aangekomen en toen waren de deuren al open? (Normaal was dat toch nooit zo vroeg?) Ik had als enige van mijn groep ingang Q, waar om de 1 of andere reden een mega lange rij stond terwijl er bij E nauwelijks een rij was. Deze rij stond wel alleen voor de rechterkant van de tent, maar links kon je zo aansluiten en doorlopen, dus was erg rap binnen :lol: Kluisje gefixt en wallet had al incl een lekker saldo op van vorige keer, dus dat was mooi meegenomen.

Sluit me qua sets eigenlijk compleet aan bij Khadber.
Khadber schreef:
Uitschieters voor mij waren de pre-mixed opener, Wildstylez, NC, TNT, Adaro, B-Front/Phuture Noize en Mad Dog aan de bovenkant, Brennan Heart, Rebelion en Act of Rage aan de onderkant. Vond Peacock niet echt mijn ding, maar goed iedere andere uptempo act was dat misschien nog wat minder.

Ben normaal wel fan maar Rebelion kan echt beter dan SIMU FKN LATION, Das Ist Kein Techno & Numb (Imaginary remix was dan wel weer goed). Snap ook niet dat ze Act of Rage hier weer planten ipv een E-Force of Frequencerz al is er natuurlijk ook maar een erg select groepje mainstream raw namen om uit te kiezen die de legacy hebben om hier te draaien en 'hard genoeg' zijn voor dat tijdstip.

Nog even een speciale shoutout naar die Project One platen, wat klonken die ongelofelijk goed geproduceerd en gingen die kicks hard :worship: :worship:

Het gebruik van intro's van eerdere edities is op zich wel een leuk detail voor deze setting, maar ik miste hierdoor icm de kortere sets wel echt het storytelling aspect waar Qlimax juist zo sterk in is. Beetje jammer, maar niet het eind van de wereld. De closing vond ik ook een beetje 'meh'. Gebeurde weinig in t begin en Our Church was niet echt de emotionele afscheidsplaat waar ik op hoopte al paste hij natuurlijk goed in deze setting. Was wel mooi op te zien dat de zaal daar nog 1 keer weer helemaal tot leven kwam, terwijl de sets daarvoor bijna iedereen als zombie gewoon maar een beetje stond te staan.

Bij het weggaan met de pendelbus weer hetzelfde kuddegedrag gezien als bij de rijen voor de ingang, al was het hier vooral in de vorm van veel dom duwen om vooraan de komen :thumbdown:. Hadden best wat hekken voor een normale rij mogen staan. Uiteindelijk 09:10 compleet kapot thuis.

Ik ga Qlimax toch wel een beetje missen denk ik. Ik wilde al jaren gaan (met name 2016), maar was nog niet oud genoeg. In 2017 wilde er niemand mee en heb ik (met spijt) overgeslagen. In 2018 zelfde verhaal dus toen maar alleen gegaan en was eigenlijk gelijk verkocht. In de jaren daarna wel met vrienden geweest en in de lockdown samen The Source gevolgd. Ik denk dat voor mij 2023 meer als echte laatste 'Qlimax' voelde met 2024 meer als eerbetoon door de indeling en opzet, maar dat vind ik eigenlijk wel prima want dat was toen ook een fantastische editie.

- Brennan Heart met z'n Sweet Caroline naar Uptempo edit, WTF was dat joh :lol:
- Baalde eigenlijk wel dat ik hier de timetable al gezien had. Gelukkig expres niet heel goed naar gekeken en de volgorde grotendeels vergeten.
+ Die teringgrote vlammen over bijna de hele hoogte van de stage vond ik heel erg gaaf
++ Sowieso alle shows (met name curtain drop) vond ik erg goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2024 16:06 

Hardtraxxer

rikraben schreef:
Sven-O schreef:

Ik hoor geen fout? Vind het wel een typische TNT-manier van mixen

Je hoort letterlijk het einde van de mixintro omdat ze die te laat ingestart hebben?? Als er nou gelijk kicks achteraan komen ala maar het gaat gewoon over in stilte.

Noisecontrollers (vgm) draaide ook nog 2x gewoon alle low weg in zn b2b met Wildstylez.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2024 16:08 

Hardtraxx Veteran

Sven-O schreef:

Wat een vette set! Was er niet bij maar hier kan ik wel van genieten.

Kan natuurlijk prima dat dit live gemixt is. Armin van Buuren heeft dit eens uitgelegd in een video hoe dat werkt met je show syncen op je set. Wellicht dat ze dit ook gewoon veel gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2024 16:28 

Hardtraxxer

Kom net dit tegen op reddit en dat klink wel aannemelijk.

Citaat:
Here’s my two cents about why the Qlimax actual Lineup / Time-table maybe ended in not What was supposed to be at the beginning and was changed in the last weeks

• 25 shadow priests in the original poster, not 25 saturday
  • each of the original 25 had a specific reminder of their edition as Anthem Maker (With even the duos matching)
  • the chapter listing image not including the three useslessly long show moments (The Dark Mix, The Alignment, The power of the mind) seen on the “official” leaked time-table
  • the dark mix clearly being the space of alpha Twins
  • the alignment with two ran d songs one after the other with even Le Prince singin but without the dj
  • the hhz Moment without hhz
  • adaro without ran d but with g4h songs
  • the lineup t shirt available only after the festival

And I’m surely missing something.

I think at some point like one/two month ago something went wrong with some bookings / routings and the show we saw saturday could be the result.

https://www.reddit.com/r/hardstyle/comm ... n_changes/
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2024 16:42 

Hardtraxx Veteran

Kickzaag schreef:
Kom net dit tegen op reddit en dat klink wel aannemelijk.

Citaat:
Here’s my two cents about why the Qlimax actual Lineup / Time-table maybe ended in not What was supposed to be at the beginning and was changed in the last weeks

• 25 shadow priests in the original poster, not 25 saturday
  • each of the original 25 had a specific reminder of their edition as Anthem Maker (With even the duos matching)
  • the chapter listing image not including the three useslessly long show moments (The Dark Mix, The Alignment, The power of the mind) seen on the “official” leaked time-table
  • the dark mix clearly being the space of alpha Twins
  • the alignment with two ran d songs one after the other with even Le Prince singin but without the dj
  • the hhz Moment without hhz
  • adaro without ran d but with g4h songs
  • the lineup t shirt available only after the festival

And I’m surely missing something.

I think at some point like one/two month ago something went wrong with some bookings / routings and the show we saw saturday could be the result.

https://www.reddit.com/r/hardstyle/comm ... n_changes/

Volgens mij zijn mensen echt aan het zoeken. Het is nou niet dat Headhunterz en Alpha2 wat beters te doen hadden die avond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2024 16:46 

Hardtraxx Veteran

Wbt Headhunterz snap ik heel goed dat hij daar niet is gaan staan. Als je zegt dat je niet meer gaat optreden,groot afscheid doet, en dan binnen een jaar weer op Qlimax staat. Dat snappen je fans ook gewoon niet. Dan moet je ook gewoon je poot stijf houden (zelfs voor de allerlaatste qlimax).

Kan dat juist wel respecteren dat je je dan ook niet laat overhalen, ondanks al het sentiment dat er omheen hangt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2024 16:59 

Hardtraxx Veteran

rikraben schreef:
Church Of The Darkside.

Die maakte ik nog ff mee op de stream. Wat een draak van een remix.

Verder vond ik Anxiety wel nice om te horen, niet verwacht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2024 17:42 

Hardtraxx Addict

Ik had echt een mega drukte verwacht, maar het viel alles mee. Genoeg ruimte. Zelfs de barren waren op elk moment van de avond goed bereikbaar en snel in het bedienen.
Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten