Hoewel ik sinds 2015 naar feesten ga, was ik helaas door meerdere uiteenlopende redenen nog nooit op Qlimax geweest. Ik had me er al bij neergelegd Qlimax mee te maken, totdat m'n vriendin zaterdag zo hyped werd door de livestream op het begin om toch maar kaartjes van Ticketswap af te plukken. Zo snel mogelijk omgekleed en klaargemaakt en de trein naar Arnhem in gesprongen om dan toch eindelijk m'n grootste bucketlist-feest een keer af te kunnen strepen
Het stelde niet teleur. Omdat ik dus aan de late kant was kon ik zo door de ticketscan en beveiliging lopen om door m'n vriendin en haar vrienden warm ontvangen te worden met een biertje. We kwamen het Gelredome binnenlopen tijdens E-Force - Seven als afsluiter van de Dark Mix, prima entree. Ik had me vooraf al erop ingesteld dat het een beetje een hitjesparade zou worden, maar dat vond ik voor deze setting en situatie juist wel lekker een keer. Brennan Heart draaide een vrij teleurstellende set, maar door de hype dat ik ineens op Qlimax stond kon het me eigenlijk allemaal niet zoveel interesseren en was ik toch wel aan het genieten.
Vervolgens de beurt aan DBSTF, die zoals altijd wel weten wat ze doen. Je weet wel min of meer wat je kan verwachten maar ik vind het toch altijd weer leuk om die tracks van ze te horen, waardoor ik er wel heerlijk in kwam. Ondertussen genieten van de lichtshow en ook qua sfeer was er niks op aan te merken. Bovendien was ik erg te spreken over de hoeveelheid ruimte die je eigenlijk de hele avond had. Zoals altijd wel heel erg warm in de Gelredome, maar goed. Die Phases of Hardstyle-set was lachen, altijd leuk om The Unknown, Shadows, Handz Up! etc. te horen. Wel een vreemde keuze qua tijd, ik had die Dark Mix en deze set omgedraaid in de timetable. TNT was ook een lekkere set. Sub Zero Project had voor mij niet gehoeven, haalden de drive en sfeer er een beetje uit imo.
De Headhunterz-tribute was ofcourse vrij dubbel, vet en verdiend ook om al zn platen voorbij te horen komen, maar wel vreemd om dat met een lege DJ-booth te zien, maar daar is wel genoeg over gezegd. Vervolgens was het tijd voor mijn hoogtepunt van de avond: B-Front en Phuture Noize. Wat een heerlijke platen hebben die toch gemaakt. Die muziek is precies wat Qlimax ademt wat mij betreft
. Adaro was ook lachen, al had Ran-D daarnaast natuurlijk niet misstaan. Tijdens die set al besloten om tijdens Rebellion even de tribunes op te zoeken voor wat broodnodige rust om de avond vol te kunnen houden en dat was geen verkeerde keuze. Was voor mij wel de flater van de avond, compleet misplaatst op dit feest en een waardeloze trackkeuze
.
Na het zitten zo laat ben je eigenlijk dan toch een beetje eruit en dus lukte het tijdens D-Sturb en Act of Rage niet écht meer om er goed in te komen, mede omdat ik niks met laatstgenoemde heb. Toch bracht Mad Dog even later wel weer een onverwachte bak energie terug om nog even alles eruit te gooien, wat een superdikke set was dat! Ik wist al dat het daarna wel klaar zou zijn voor mij, want met Sefa en Peacock heb ik helemaal niks. Daar was de rest het vervolgens ook wel mee eens en dus zijn we lekker op tijd voor de drukte afgetaaid richting de Uber. Onderaan de streep echt ontzettend genoten van deze super last minute beslissing om tóch nog m'n eerste Qlimax mee te mogen maken
.
+++ B-Front en Phuture Noize
++ DBSTF, Mad Dog, lichtshow en visuals, onverwachte feestjes altijd +1
+ Dansruimte, leuke mensen en voornamelijk wat ouder volk, goede sfeer
- Geen HHZ op het podium
-- Brennan Heart met z'n Sweet Caronline x uptempo-combo
--- Rebellion