Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 25  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 08:43 

Hardtraxx Elite

Aaltveeg schreef:
Dit doet toch wel een beetje pijn hoor om het grote Qlimax te zien wegvallen.. Heel benieuwd hoe de komende jaren gaat worden ook qua strategie van Q. Zullen ze Defqon dan wereldwijd verder uitbreiden ofzo?

Zoals ik al zei
Defqon wordt het hoofd merk en zelfs Q gaat naar de achtergrond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 08:45 

Hardtraxx Veteran

Verwacht je dat Defqon dan ook weer naar het buitenland gaat? Of bedoel je echt puur focus op dat ene event in NL?

Denk dat Defqon als merk wel een stuk sterker staat dan in de jaren dat ze nog in Chili en Australie zaten met al dat viral succes dat ze online gehad hebben. Zou me niet eens verbazen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 08:53 

Hardtraxx Veteran

HardDB schreef:
Hier is het in 2004 voor mij mee begonnen allemaal.

Ben totaaaaaaal niet jaloers hoor..
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 08:55 

Hardtraxx Veteran

Wel sick dat zo'n groot event ook beëindigd gaat worden. Die mystiek van Qlimax heeft mij wel de muziek in getrokken in 2007/2008. Wie weet bij een vette line up wel aanwezig, maar als het weer 50% huidige raw wordt dan sla ik over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 08:59 

Hardtraxx Veteran

Ja weetje, ik denk maar gewoon aan Thunderdome. Ik denk als ze nog 2 of 3 jaar gewacht hadden e het concept echt om zeep hadden geholpen dan was het pas treurig geweest, maar stel voor je ziet over een jaar of wat een trailer met het prophecy pingeltje met een paar schaduwpriesters die uit de duisternis stappen.

Denk een keiharde reset gewoon echt even nodig is voor Q en Qlimax om in de toekomst weer de impact te kunnen maken die ze eerder altijd hadden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 09:13 

Hardtraxx Veteran

Rickzel schreef:
Ja weetje, ik denk maar gewoon aan Thunderdome. Ik denk als ze nog 2 of 3 jaar gewacht hadden e het concept echt om zeep hadden geholpen dan was het pas treurig geweest, maar stel voor je ziet over een jaar of wat een trailer met het prophecy pingeltje met een paar schaduwpriesters die uit de duisternis stappen.

Denk een keiharde reset gewoon echt even nodig is voor Q en Qlimax om in de toekomst weer de impact te kunnen maken die ze eerder altijd hadden.

Dat zou mooi zijn :D Beetje de hunkering naar Qlimax weer langzaam opbouwen.
Als je kijkt hoe fel de reacties op Facebook of Reddit zijn, dan lijkt het alsof mensen niet klaar zijn met Qlimax. Alsof mensen hiermee even de reset gehad hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 09:29 

Hardtraxxer

Echt belachelijk dat een bedrijf geen verlies wil draaien op een nostalgisch evenement dat al jaren niet meer loopt op een veel te dure locatie, ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 09:31 

Hardtraxx Newbie

Justinhafc schreef:
Wel sick dat zo'n groot event ook beëindigd gaat worden. Die mystiek van Qlimax heeft mij wel de muziek in getrokken in 2007/2008. Wie weet bij een vette line up wel aanwezig, maar als het weer 50% huidige raw wordt dan sla ik over.

Wat een evenement als Qlimax echt nodig heeft is denk ik populaire artiesten als sound rush en dbstf. Dat zijn de grote publiekstrekkers. Maar wel jammer dat het stopt.

Had het anders kleiner gehouden in een Ziggodome of iets dergelijks. Dan heb je nog steeds de magie, maar dan wat kleiner. Een beetje als Reverze doet. Maar wel gek dat het in België wel lukt, maar bij ons niet. Reverze is groter dan ooit volgens mij.

Vroeger had je altijd een harde scheiding: Qapital voor raw, Qlimax voor normaal, Dominator voor hardcore. Defqon voor een weekendfestival, Q-Base voor een buiten nachtfestival. Dat is helaas allang niet meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 09:31 

Hardtraxx Veteran

Riiss schreef:
Echt belachelijk dat een bedrijf geen verlies wil draaien op een nostalgisch evenement dat al jaren niet meer loopt op een veel te dure locatie, ja.

Tegen wie praat je, niemand zegt dat dat belachelijk is :lol:

@hierboven: belangrijke factor is wel het feit dat Reverze 2 zalen kan hebben waardoor je een act die je niet tof vind makkelijk kan skippen. Als je bij Qlimax 3 of 4 namen hebt die je niet liggen dan is 110 euro voor een ticket vrij lastig.

En daarnaast ook dat er niet een torenhogen mythische epische verwachting is wat ze in 24 jaar hebben opgebouwd. Oftewel: veel meer vrijheid zonder trouwe fans voor de borst te stoten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 09:40 

Hardtraxxer

Rickzel schreef:
Riiss schreef:

Tegen wie praat je, niemand zegt dat dat belachelijk is :lol:

Wel. Bah geld verdienen en de investeerders maken het stuk!!

Logische keuze. Jammer, maar logisch. En heeft niets met "de investeerders" te maken.

Opvallend is het wel ja, eerst alle concepten van b2s kapot en nu volgt Q.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 09:45 

Hardtraxx Veteran

heggenschaar schreef:
En eigenlijk kloppen de Brabanthallen soort van ook. Ging aeen over vwab

Bijna hetzelfde, inderdaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 09:46 

Hardtraxx Elite

Rickzel schreef:
Verwacht je dat Defqon dan ook weer naar het buitenland gaat? Of bedoel je echt puur focus op dat ene event in NL?

Denk dat Defqon als merk wel een stuk sterker staat dan in de jaren dat ze nog in Chili en Australie zaten met al dat viral succes dat ze online gehad hebben. Zou me niet eens verbazen.

Wat ik begreep is dat in eerste instantie niet de intentie.
Maar de Q-dance stage take overs worden Defqon.1 stage take overs.

Een extra weekend in Biddinghuizen gaat hem ook niet worden want dat kan daar niet (of er moet een ander meer daags evenement stoppen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 09:50 

Hardtraxx Veteran

heggenschaar schreef:
Rickzel schreef:

Een extra weekend in Biddinghuizen gaat hem ook niet worden want dat kan daar niet (of er moet een ander meer daags evenement stoppen)

Een extra weekend zou ook de doodsteek zijn wat mij betreft. Nooit dat ze 2x 4 dagen Defqon in twee weken kunnen uitverkopen. Tomorrowland heeft de internationale bekendheid, verschillende muziekstijlen en mogelijkheden wat betreft variatie in de line-up. Bij Defqon krijg je twee keer dezelfde namen voorgeschoteld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 10:04 

Hardtraxxer

Basshunterzz schreef:
heggenschaar schreef:
Rickzel schreef:

Een extra weekend zou ook de doodsteek zijn wat mij betreft. Nooit dat ze 2x 4 dagen Defqon in twee weken kunnen uitverkopen. Tomorrowland heeft de internationale bekendheid, verschillende muziekstijlen en mogelijkheden wat betreft variatie in de line-up. Bij Defqon krijg je twee keer dezelfde namen voorgeschoteld.

Ik kan me ergens wel voorstellen, mocht je het voor elkaar krijgen twee weekenden achter elkaar te plannen, dat de entreeprijzen naar beneden kunnen. Alles staat er immers al, artiesten zullen wellicht ook niet 200% vangen voor twee weekenden. Dat trekt wellicht meer publiek dat normaal gesproken niet zou gaan wegens de hoge kostenpost.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 10:35 

Hardtraxxer

Toch wel zonde dat dit feest ermee gaat stoppen :cry: Voor mij de meest speciale indoor die de scene te bieden heeft, al was de combi van 's nachts en steeds meer raw op de line up wel een reden geweest om de edities sinds covid te skippen. Ik wacht de line up af, maar wellicht dat ik toch nog een laatste keer ga (in die zin werkt de marketing van een laatste editie neerzetten wel).

Wat betreft of het nou ligt aan hoe goed het concept loopt of de investeerders achter ID&T, zal de waarheid gok ik in het midden liggen. Het is iig duidelijk dat Q-Dance niet meer de organisatie is die events neerzet die gegarandeerd stijf uitverkopen. Waar een zelfstandige organisatie met een event genoegen zou kunnen nemen met quitte spelen, een klein verlies maar wel een les voor de toekomst, of een kleine winst, is dat bij investeerders minder snel het geval. Investeerders willen gewoon een zo hoog mogelijk rendement halen uit hun investering, wantja zo werkt investeren. Met een feest als Defqon kan je er veel meer geld uit trekken omdat het toch het walhalla van de hardere stijlen is en mensen toch wel betalen. Ergens logisch dat ze volledig op Defqon focussen, maar het doet Q-Dance en alle concepten die ze tot stand hebben gebracht wel tekort en vind het daarom jammer dat Q-Dance in zulke handen is gevallen.

Qlimax en genoeg andere gesneuvelde concepten zullen waarschijnlijk financieel veel minder gepresteerd hebben. De investeerder ziet minder groene cijfers, dus zijn dat minder interessante investeringen en wordt het afgedankt. Onafhankelijke organisaties zouden wellicht toch nog hun best doen om het feest in een andere hoedanigheid in stand te houden, omdat het toch een van hun kindjes is.

Uiteindelijk zie je in veel markten (veelal in de entertainment industrie) de trend terug dat nadat een investeerder een bedrijf/organisatie/merk heeft opgekocht, dat de ziel uit het product/de dienst wordt gezogen en het wordt omgevormd tot iets wat zoveel mogelijk winst moet binnenhalen. Dat terwijl de beleving er niet evenredig op vooruit gaat omdat de investeerder, dus diegene met het laatste woord, geen binding met het product/de dienst heeft en pas zal schakelen als de cijfers minder groen worden. Dat gevoel krijg ik helaas wel steeds meer bij Q-Dance, al zullen daar nog altijd genoeg mensen werken die hun hart en ziel stoppen in wat ze doen.

Hopelijk heeft ons Rickzel gelijk en gaan we over een paar jaar de Return Of Qlimax zien. Doe het overdag, hou het muzikaal gezien melodisch en duister/sfeervol en je zal toch een flinke zaal kunnen vullen. Misschien geen Gelredome, maar bijvoorbeeld een Ziggodome krijg je makkelijk gevuld en kan je toch een waardige productie neerzetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 10:38 

Hardtraxx Veteran

[quote="Albatrots"]Een Ziggodome krijg je makkelijk gevuld[quote]

Waar baseer je dit op?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 10:42 

Hardtraxxer

Rickzel schreef:
Albatrots schreef:
Een Ziggodome krijg je makkelijk gevuld

Waar baseer je dit op?

Dat bij de 2023 editie van Qlimax de zaal absoluut meer dan half gevuld leek te zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 10:57 

Hardtraxx Elite

hurricane schreef:
Afbeelding

The Qontinent ook.. Maar ook FreaQshow, Qult, Qore3.0

En ImpaQt (al was dat maar 1 editie en daarna na corona nooit meer doorgestart)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 11:22 

Hardtraxxer

Lees allemaal dingen over "vet concept" en "waarom???".

Het concept Qlimax bestaat toch al lang niet meer man, misschien een handjevol hedendaagse artiesten die dat concept nog wel in leven zouden kunnen houden, maar daar is de populariteit van deze artiesten niet groot genoeg meer voor.

Is de laatste jaren een "gewoon" feest geworden, helaas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 11:55 

Hardtraxx Veteran

Joey schreef:
Hebben jullie al bepaald of dit de laatste Qlimax wordt? Ben nu wel benieuwd!

Oké dit had nou ook weer niet gehoeven, ik maakte maar een grapje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 12:03 

Hardtraxx Veteran

Blear schreef:
Lees allemaal dingen over "vet concept" en "waarom???".

Het concept Qlimax bestaat toch al lang niet meer man, misschien een handjevol hedendaagse artiesten die dat concept nog wel in leven zouden kunnen houden, maar daar is de populariteit van deze artiesten niet groot genoeg meer voor.

Is de laatste jaren een "gewoon" feest geworden, helaas.

:yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 12:06 

Hardtraxx Elite

Laatste keer? Waarom???
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 12:12 

Hardtraxx Veteran

Deze editie dan eindelijk P1 album presentatie? Wel mooi moment ervoor
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 12:16 

Hardtraxxer

ErikZ schreef:
Deze dan eindelijk P1 album presentatie? Wel mooi moment ervoor

Kwam ook al in mij op idd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 12:51 

Hardtraxx Veteran

Albatrots schreef:
Rickzel schreef:
Albatrots schreef:
Een Ziggodome krijg je makkelijk gevuld

Waar baseer je dit op?

Dat bij de 2023 editie van Qlimax de zaal absoluut meer dan half gevuld leek te zijn

Half is wel wat overdreven.
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 25  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten