Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 25  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 12:56 

Hardtraxxer

Nuracore schreef:
Albatrots schreef:
Dat bij de 2023 editie van Qlimax de zaal absoluut meer dan half gevuld leek te zijn

Half is wel wat overdreven.

Ziggdome is de helft vd capaciteit van Gelredome... vandaar
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 15:26 

Hardtraxx Veteran

Ronzz schreef:
ErikZ schreef:
Deze dan eindelijk P1 album presentatie? Wel mooi moment ervoor

Kwam ook al in mij op idd.

Pfff. HHZ released al een lange tijd niks meer, terwijl hij zich meer op producen ging focussen. Wildstylez heeft nu een paar nieuwe platen, maar daarvoor lange tijd niks. Daarnaast lopen ze al jaren mensen aan het lijntje te houden en te trollen over het P1 album, beetje grappen maken dat we in 2040 het album nog niet hebben. Ondertussen is het album er nog steeds niet. Geef die Qlimax plek aub aan namen die de afgelopen paar jaar keihard gewerkt hebben ipv een legacy act die niks uitbrengt en onder hun solo namen ook nauwelijks meer wat. Maarja, het zal wel weer moeten want het is P1.

Headhunterz & Wildstylez zijn echt de enige 2 acts die met P1 op Qlimax 'mogen' staan met zo weinig activiteit, waar anderen het moeten 'verdienen' door een muzikaal productief jaar/jaren te hebben. :yawn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 15:31 

Hardtraxx Veteran

Als het een Qlimax wordt in de vorm van een terugblik / evolutie van het feest dan is daar zeker een plek voor P1.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 15:35 

Hardtraxx Veteran

Ik zou die keus ook ergens wel snappen, vind het gewoon totaal onverdiend gebaseerd op de laatste 2 jaar. Snap ook niet dat mensen uberhaupt nog geinteresseerd in dat album uit 2018 zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 15:38 

Hardtraxx Veteran

Zaagkick schreef:
Ik zou die keus ook ergens wel snappen, vind het gewoon totaal onverdiend gebaseerd op de laatste 2 jaar. Snap ook niet dat mensen uberhaupt nog geinteresseerd in dat album uit 2018 zijn.

B-Frontliner wachten we bijna net zo lang op en heb ik nog steeds vaak op staan
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 15:45 

Hardtraxx Veteran

ErikZ schreef:
Zaagkick schreef:

B-Frontliner wachten we bijna net zo lang op en heb ik nog steeds vaak op staan

Kan zo'n passie project wel waarderen. Bijna niemand draait (op grote podia) verder de platen van dat album, zo ook Frontliner en B-Front zelf niet echt en alsnog de tijd nemen om het uit te brengen. Zou het wel vet vinden als zij ook op Qlimax zouden staan eigenlijk.

P1 zal wel in het zelfde straatje komen te vallen net als het Bioweapon album (als die nog in de maak is).

Maar waar ik absoluut op hoop is een mooie ode naar 20 jaar Qlimax. Met zelfs potentieel een uurtje la Dediqated, 1 megamix met de platen die Qlimax maakte.

Nu we toch over line-up beginnen. Wat is voor jullie de beste line-up die je kan bedenken nu dit de laatste editie is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 15:50 

Hardtraxx Veteran

Zaagkick schreef:

Beetje vreemde redenering? Alsof tracks die toen gemaakt zijn en nog niet officieel gereleased, nu niet meer kunnen?
B-Frontliner album is idd een goed voorbeeld.
Dat ze van de aankondiging en tijdsverloop van het P1 album een chaos hebben gemaakt wil nog niet zeggen dat de tracks dan opeens geen waarde in het hier en nu hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 15:52 

Hardtraxx Veteran

Oejoei dit had ik nou echt niet verwacht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 15:54 

Hardtraxx Veteran

@hurricane Ja was ff vergeten dat ik op hardtraxx zat, een album met tracks die 6+ jaar geleden gemaakt zijn in de sound van toen die dan nu uitgebracht wordt in een tijd waarin ik allang gewend ben aan hoe de sound verder geevolueerd is (een evolutie die, hoe raar het hier op het forum ook klinkt, mij prima bevalt) boeit me persoonlijk echt niet meer. Helemaal niet als het tot in den treuren opgehyped wordt voor niks. De manier waarop ze er op een gegeven moment over gingen trollen zegt wel hoe serieus ze het album en de fans die erop wachten nemen en dat zuigt echt het laatste overgebleven interesse weg wmbt. Maar ieder z'n ding natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 16:08 

Hardtraxx Veteran

Zaagkick schreef:
verhaal

Oke Emre, ook goed. Maar dan heb je t over je eigen smaak. Je had het eerder over dat je er niets van snapt waarom mensen nog graag P1 willen zien. Misschien omdat die een andere smaak hebben qua muziek en dat nog wel vet vinden? Ook dat kan op een forum heh.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 16:12 

Hardtraxxer

Is er al een haakje gevonden om te haten op gehaat op Dual Damage?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 16:15 

Hardtraxxer

Zaagkick schreef:
@hurricane Ja was ff vergeten dat ik op hardtraxx zat, een album met tracks die 6+ jaar geleden gemaakt zijn in de sound van die tijd boeien me echt niet meer. helemaal niet als het tot in den treuren opgehyped wordt en vervolgens nooit wat uitgebracht wordt. of het nou euforisch, raw of wat dan ook is. maar ieder z'n ding natuurlijk.

Ik zou nog steeds best hyped zijn voor een P1 album. Zelfs al zouden ze gewoon alles in hun oude staat releasen. Rond de tijd van 2017-2019 had ik het idee dat er best een tijdloze sound werd aangesneden door veel artiesten (ten minste wat ik zelf het vetste vind). Veel gated of reverse bass mid intro's met drive, voornamelijk de focus op een climax en met wat meer kick variaties dan de tijd ervoor.

T is ook gewoon kut hoe het gelopen is met dat album: de corona periode en een deel van de platen die gelekt waren (al heb ik daar misschien wel de vruchten van geplukt :whistle: daar baseer ik iig mijn hype op). Combineer dat met 2 extreme perfectionisten, de scene die drastisch verandert en dan is het logisch dat het loopt zoals het is gelopen. Hopelijke betekent de stilte rondom Headhunterz dat er gewerkt wordt aan iets groots, maar ik heb er toch een hard hoofd in vanwege diezelfde stilte.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 16:20 

Hardtraxxer

Pfoeh deze doet wel beetje pijn. Keer of 3 geweest, maar voor mijn gevoel was Qlimax altijd 'het' hardstyle feest waar je geweest moet zijn. De absolute top van show, licht en geluid gecombineerd in een opbouwende hardstyle avond.

De tweedeling in onze hardstyle scene zal ongetwijfeld ervoor hebben gezorgd dat dit concept niet kan blijven overleven.. Echt balen :cry: :thumbdown:

Wat aannemelijke namen die mij te binnen schieten;
- Sound Rush
- Adrenalize
- Wildstylez
- D-Block & S-te-fan
- Phuture Noize
- Rejecta
- E-Force
- Rejecta
- Barber
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 16:21 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
Zaagkick schreef:
verhaal

Oke Emre, ook goed. Maar dan heb je t over je eigen smaak. Je had het eerder over dat je er niets van snapt waarom mensen nog graag P1 willen zien. Misschien omdat die een andere smaak hebben qua muziek en dat nog wel vet vinden? Ook dat kan op een forum heh.

Ik snap wel dat mensen het vet vinden, ik vind het gewoon teren op oud succes met zo min mogelijk moeite wat ze doen, vind het niet terecht om ze een timeslot te geven op de laatste Qlimax gebaseerd op nauwelijks activiteit en mensen trollen ipv shit uit te brengen, maar snap het zakelijk gezien wel allemaal. Heb het over moeite, zeker niet alleen over smaak. Om ff een vergelijking te maken, als een act die ik vet vind nu een album aankondigd en die in 2030 nog niet af is en er tussendoor steeds beloofd / getrolld wordt en 2028 & 2029 nauwelijks gereleased wordt, heb ik in 2030 toch ook allang 10+ andere acts ontdekt die ik vetter vind en die wel spul uitbrengen. Pleur daar dan liever m'n tijd in dan een act waarvan ik niet weet of ze uberhaupt nog leven.

Wat betreft je laatste zin.. zowat iedereen geeft hier toch ook z'n mening over hoe kut 80% van de nieuwe releases en trends volgens hun zijn? Als ik alles persoonlijk op zou nemen wat er over liefhebbers van de huidige raw en uptempo op socials wordt gezegd :lol: brainrot tiktok junkie boeoeohoeohoeoe.

Nu wordt er iets gezegd over de machtige Willem & Joram, gelijk paar man meteen reageren.

Maar ey, dit is gewoon m'n mening, net zoals ik bijv ooit gezegd heb dat ik het kapot triest vind dat iemand als Noisecontrollers in jaren inactiviteit niet ff 5 min achter z'n laptop zitten om 5 minuten de tijd te nemen om z'n fans aan wie hij z'n carriere te danken heeft ff te informeren dat hij er ff geen kut meer aan vind, en een tijd inactief is. Daar waren ook allemaal mensen verontwaardigd over. :lol: en ja, ik weet dat ie ondertussen weer met nieuw spul bezig is.

idk, je mag hier van de veteranenboyz van het dode forum bij sommige artiesten alleen in de kont zitten zonder enige vorm van kritiek omdat ze er vanaf het begin van het genre bijwaren ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 16:43 

Hardtraxx Veteran

Zaagkick schreef:
hurricane schreef:
Zaagkick schreef:
verhaal

Ik snap wel dat mensen het vet vinden, ik vind het gewoon teren op oud succes met zo min mogelijk moeite wat ze doen, vind het niet terecht om ze een timeslot te geven op de laatste Qlimax gebaseerd op nauwelijks activiteit en mensen trollen ipv shit uit te brengen, maar snap het zakelijk gezien wel allemaal. Heb het over moeite, zeker niet alleen over smaak. Om ff een vergelijiking te maken, als m'n favoriete act nu een album aankondigd en die in 2030 nog niet af is en er tussendoor steeds beloofd / getrolld wordt en 2028 & 2029 heb ik ondertussen toch ook allang 10+ andere acts ontdekt die ik vetter vind en die wel spul uitbrengen.

Ik zou zelf geen uitspraken durven doen over hoeveel moeite artiesten in hun tracks stoppen. Dat hoeft volgens mij ook geen vereiste te zijn om wel of niet op Qlimax te staan. Gezien hun verleden (om de +/- 8 jaar een optreden op Qlimax) en volgens mij, maar misschien heb ik een roze bril op, best wel positieve ontvangst van hun shows; zou een optreden in 2024 best wel gerechtvaardigd kunnen zijn.
Oh en je gaf aan dat het je niet om de smaak gaat. Je geeft zelf aan dat binnen een tijdsbestek van pak em beet 6 jaar je best andere acts vetter kunt gaan vinden. Dat snap ik best, maar dat heeft dan toch ook met je muzieksmaak te maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 16:46 

Hardtraxx Veteran

Jeetje Emre hoe kan ik nu ooit op je post reageren wanneer je die 10x aanpast en unmundig groter maakt :lol:
Keep it cool.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 16:46 

Hardtraxx Veteran

Marks schreef:
Wat aannemelijke namen die mij te binnen schieten;

Het zal wel een classics / tijdsreis editie worden zoals Dediqated.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 16:54 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
Ik zou zelf geen uitspraken durven doen over hoeveel moeite artiesten in hun tracks stoppen. Dat hoeft volgens mij ook geen vereiste te zijn om wel of niet op Qlimax te staan. Gezien hun verleden (om de +/- 8 jaar een optreden op Qlimax) en volgens mij, maar misschien heb ik een roze bril op, best wel positieve ontvangst van hun shows; zou een optreden in 2024 best wel gerechtvaardigd kunnen zijn.
Oh en je gaf aan dat het je niet om de smaak gaat. Je geeft zelf aan dat binnen een tijdsbestek van pak em beet 6 jaar je best andere acts vetter kunt gaan vinden. Dat snap ik best, maar dat heeft dan toch ook met je muzieksmaak te maken?

Nee dat is idd niet per se een vereiste, maar als je naar debuterende Qlimax acts kijkt bijvoorbeeld, zoals SZP rond 2017, Phuture Noize etc, werden de goede jaren van die gasten beloond en speelde relevantie een rol op Qlimax. In ieder geval kan ik geen enkele act bedenken die een Qlimax spot krijgt met zo weinig activiteit in de 1-2 jaren voor de desbetreffende Qlimax editie.

HHZ released geen drol, en als ie wat released staat t meteen ergens bovenaan de alle lijsten. Wat ze beiden doen is kwalitatief allemaal supergoed, maar hoezo is iets hier meteen geweldig is als het strak geproduceerd is, is dat de enige criteria hier? Creativiteit is nergens te bekennen (EDIT: Live Forever is hierop een uitzondering) geef mij dan maar iets minder strakke producties van gasten die continu bezig zijn nieuwe dingen te verzinnen, gekke collabs doen, dagelijks bezig te zijn met hun fanbase etc, zelf ook muzieknerdjes zijn die zich orienteren ipv alleen hun eigen producties luisteren enz. Om 1 voorbeeld te noemen van iemand die hier dit jaar op basis van hard werk en liefde voor het genre wel 100% hoort te staan: Adjuzt.

En wat betreft je laatste 2 zinnen, natuurlijk is dat smaak, maar als artiest(en) waar ik ooit tegen opkeek nauwelijks meer begaan zijn met het genre zelf (en 1-2 plaatjes per jaar releasen zonder innovatie is in mijn ogen niet 'begaan zijn met') kan dat voor mij ook een prima reden zijn om interesse te verliezen. En in dit geval is het dus allebei. Vandaar de 'ik snap niet dat mensen nog in dat album geinteresseerd zijn'. Ze zijn er zelf niet eens in geinteresseerd :lol: .
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 17:16 

Hardtraxx Veteran

hurricane schreef:
Jeetje Emre hoe kan ik nu ooit op je post reageren wanneer je die 10x aanpast en unmundig groter maakt :lol:
Keep it cool.

Ik ben nou eenmaal niet altijd even goed in hetgene zeggen / goed verwoorden wat ik nou eigenlijk wilde zeggen. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 17:32 

Hardtraxxer

Als E-Force hier niet staat heeft hij dus nooit op qlimax gestaan, zou toch gek zijn voor iemand die qua stijl perfect past bij wat qlimax ooit was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jul 2024 23:50 

Hardtraxxer

Voor mij was de ziel en identiteit van Qlimax al lang weg. Vanaf de allereerste was ik er bij. Compleet ander feest, andere muziek, andere tijd toen in 2000. Hoewel die eerste edities allemaal heel goed waren, was met name die editie in het Silverdome echt fantastisch. Snoeihard beuken en je merkte echt dat hardstyle het helemaal was.
Vanaf 2003 ging het naar Gelredome en werden de setjes nog maar 1 uur en werd er ineens afgesloten met hardcore, wat ik altijd jammer heb gevonden. Destijds klopte dat misschien beter dan later in de jaren dat hardstyle harder en diverser werd, waar een opbouw van hardstyle logischer zou zijn imo.

De jaren 2006 en 2009 springen er in mijn geheugen echt uit als legendarische edities. 2006 met die grote kop en die stem, dat show element was zooo goed. En de hardstyle was toen ook geweldig. Zany, Showtek, Hhz & The Prophet, grandioos! 2009 behoeft weinig uitleg (oranje q-dance pillen :P ) ik denk dat die avond het hoogtepunt was van de golden era. Psychedelic, Live The Moment, Davide Sonar met zijn gekke show, maar top muziek. 2010 was voor mij het keerpunt. De rare indeling van de zaal. Het flauwe anthem van Brennan Heart met z'n koor. Stephanie..... de muziek begon saai te worden, alles was wel gedaan in die style. Terwijl datzelfde jaar 10 jaar Q-Dance echt een hoogtepunt was, viel Qlimax zwaar tegen.

Ik ben daarna ook nooit meer geweest, al heeft het wel mijn interesse gehad om online te kijken, of achteraf alles te zien. Maar vond het echt steeds meer zoekende naar een balans, die helemaal weg was uit de hardstyle, waardoor er teveel geforceerd is in mijn ogen. Uitzondering was ineens 2017 waar Wildstylez - The Temple of Light met een geweldig anthem kwam, wat mij betreft was dát helemaal Qlimax ten voeten uit!

Vorig jaar had ik kaartjes maar wegens ziekte en plotseling een operatie moest ik op het laatste moment beslissen om niet te gaan, achteraf misschien ook maar beter, want ik zou alleen gegaan zijn voor Showtek en was rond 3u richting huis vertrokken. Ik trek die nieuwe shit gewoon echt niet.

Na corona is de muziek wereld ineens compleet anders. en zeker binnen dit genre is dat overduidelijk. Sowieso is die man van DE Qlimax stem ook al overleden, waardoor ik het echt stukken minder 'duister' vond. Eigenlijk gewoon slecht. Dat hele element ontbreekt dan en met de huidige 'hardstyle' die ik niet vind passen bij qlimax kun je dan beter gewoon stoppen. Verdrietig maar begrijpelijk besluit! Moedig ook, om je main event de nek om te draaien.

Dit gezegd hebbende hoop ik wel dat die 2020 online editie (The Scource) weer ergens online komt, want nadat die van Netflix is gehaald is die nergens meer volledig terug te zien.

Zeer benieuwd naar de line up van deze laatste editie. Waarschijnlijk gaat deze wel de moeite waard zijn om naartoe te gaan, wie weet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2024 13:29 

Hardtraxx Veteran

Ik zat me nog te bedenken, ID&T heeft Sensation (White) ook vrij abrupt laten stoppen. Heb wel even gezocht maar een heel duidelijke verklaring was er niet. Wel een wat "veranderend" publiek. Er lagen wel plannen om wat anders te proberen, het zogenaamde "Beyond Sensation". Het is er alleen nooit van gekomen, ook geen poging na Covid.
Wat dat betreft best wel gek, wat ooit toch het paradepaardje was van ID&T, is al twee jaar lang stil.
Dus lijkt Qlimax een zelfde route te volgen als Sensation....
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2024 13:38 

Hardtraxxer

Maar met Sensation zijn ze na het stoppen in Amsterdam nog wel een tijd de wereld over geweest. Volgens mij is die nieuwe editie die zou plaatsvinden in Amsterdam juist vanwege corona niet doorgegaan, maar kan me vergissen. het is nooit mijn event geweest. Black wel trouwens.

edit: op de website die nog in de lucht is staat wel een aankondiging van 2022 (en uitverkocht) maar daar heb ik uberhaupt nooit iets over gehoord. Maar ze hebben dus nog wel iets ondernomen na covid

https://www.sensation.com
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2024 13:59 

Hardtraxx Veteran

kbm_ schreef:
Maar met Sensation zijn ze na het stoppen in Amsterdam nog wel een tijd de wereld over geweest. Volgens mij is die nieuwe editie die zou plaatsvinden in Amsterdam juist vanwege corona niet doorgegaan, maar kan me vergissen. het is nooit mijn event geweest. Black wel trouwens.

edit: op de website die nog in de lucht is staat wel een aankondiging van 2022 (en uitverkocht) maar daar heb ik uberhaupt nooit iets over gehoord. Maar ze hebben dus nog wel iets ondernomen na covid

https://www.sensation.com

Ja klopt inderdaad, 2017 was al eens "The Final" in de ArenA. Toen zou in 2020 een nieuw concept "Beyond Sensation" komen maar dat is niet doorgegaan, door Covid en misschien ook door toch een andere visie?

Ik kan mij wel herinneren dat je voor de laatste edities nog vrij eenvoudig kaarten kon krijgen, in de beginjaren was dat wel anders. Wat dat betreft is dat een beetje vergelijkbaar met Qlimax 2023.

In 2022 is er een 'normale' Sensation gehouden inderdaad maar wel echt de laatste dan.
De laatste in het buitenland was in November 2018, nog voor Covid.

Dus al een hele tijd geen grote stadion events meer van ID&T zelf. Straks ook Q-Dance niet meer....
Dan blijft Art of Dance over met (mogelijk) Supremacy
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jul 2024 14:08 

Hardtraxxer

Van de ID&T groep idd niet meer. Maar vorige week Verknipt was wel iets magisch! En tot 8u in de ochtend volle bak.
Met de muziek die je op 'echte' hardstyle en hardcore feesten al lang niet meer hoort. Dat feest wordt hier (op dit forum) ook niet besproken is mij opgevallen :P
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 25  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten