Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2019 18:03 
 
Hardtraxxer

Mooie nacht gehad! Show en geluid dik in orde en heerlijk de ruimte. Nergens hoeven we wachten. Het leek wel of ze wat meer tijd hadden gereserveerd voor de top 10, blijft sowieso altijd iets speciaals. Ik heb zelf niet op Hurricane gestemd, maar hoe de hele zaal mee deed met de melodie gaf me wel een kippenvel momentje :loving:

Enige irritante dingen zijn geen flesjes bij de barren en al die opblaasdingen tijdens Power Hour. Daar heb je de rest van de avond last van, overal van die kapotte zooi op de grond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2019 18:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Toch even een verslagje. Was m’n eerste feestje weer na Defqon afgelopen zomer. Voor Defqon een aantal tegenvallende feestjes gehad waardoor ik het idee had dat ik de feestjes een beetje was ontgroeid, maar WoW WoW heeft het vuurtje wonder boven wonder weer aangewakkerd. Heb een bovenverwachting leuke avond gehad. Geluid vond ik persoonlijk wel iets minder. Aan het begin van de avond was het perfect, maar tijdens de top 10 hadden ze de bass zo hard gezet dat de melodie volledig werd overstemd. Dit werd in de loop van de nacht wel iets beter, maar ik bleef hem te hard vinden in verhouding tot melodie. Zonde. Geluid tijdens Rebelion en Partyraiser stond ook echt kneiterhard, heb nog steeds pijn in mijn oren ervan (kon m’n oordoppen niet vinden). Snap niet waarom het zo extreem hard moet, want het klinkt er niet mooier door.

Wel dikke pluim voor de Ziggo. Was er al een tijdje niet meer geweest maar ze hebben een aantal fijne verbeteringen doorgevoerd. Onder andere de groen/rode lampjes boven de wc’s zodat je niet onnodig staat te wachten voor een hokje dat niet bezet is. Betere afzuiging waardoor het minder warm was en het minder stonk. Af en toe voelde je een lekker windje van boven komen, heel fijn. En een coating op de vloer waardoor het niet meer zo’n schaatsbaan was aan het einde van de avond.

Setjes van de avond voor mij Mark with a K, Frequencerz, Neroz, Rejecta en Phuture Noize.

Ook heel chill dat het niet uitverkocht was want had de hele avond overal heerlijk de ruimte. Tijdens mijn feestjes voor Defqon was het zo druk dat je gewoon geen ruimte had om lekker te dansen. Stootte je continu met je armen tegen mensen aan enzo. Dit was wel een van de redenen waardoor ik minder van de feestjes genoot; ik zet dan net zo lief thuis een setje aan, kan je tenminste wel lekker dansen.

Wel benieuwd wat Q volgend jaar met dit feest gaat doen. Het concept heeft denk ik niet echt een lange houdbaarheidsdatum en het was ook niet uitverkocht. Maar volgend jaar sowieso weer want een hardstylefeestje is toch wel de leukste manier om Oud&Nieuw te vieren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jan 2019 20:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Een beetje slap dit van Q, als je het mij vraagt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2019 00:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

22:30 een kaartje gehaald en in m'n eentje toch maar die kant op gegaan. Bij wat bekende aangesloten en prima vermaakt, muziek was niet helemaal m'n ding maar zonder verwachtingen toch een leuk feestje gehad.

Drukte was ook echt meer dan goed te doen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2019 11:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Af en toe voelde je een lekker windje van boven komen, heel fijn.

Dat heeft Goku ook eens ervaren. Vond hij geloof ik wat minder fijn toen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2019 12:06 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Fuzzylogic schreef:
Sarabande schreef:
Af en toe voelde je een lekker windje van boven komen, heel fijn.

Dat heeft Goku ook eens ervaren. Vond hij geloof ik wat minder fijn toen.

xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2019 12:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Was het alweer bijna Vegeta
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2019 14:34 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

man man man.... :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2019 16:45 
 
Hardtraxx Veteran

:lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2019 22:41 
 
Hardtraxx Veteran

Ik wilde ook nog even een verslagje hieraan wijden.

Laat ik voorop stellen dat ik ook met hele lage verwachtingen deze kant op ging. En dat is best raar, want je betaald minimaal €72,25 om hier binnen te komen. Echter wist Q-dance vakkundig deze verwachting laag te houden door een best wel leuke line up te verfrommelen tot een karige timetable die er op papier heel kort en rommelig uit zag. Uiteindelijk is dit gelukkig niet zo'n ramp geworden als dat ik van te voren had verwacht, en heb ik het feest een 'zeer goed' gewaardeerd.

Wij waren rond 23:15 binnen en dat vond ik helemaal prima. Navraag bij de beveiliging deed mijn donkerbruine vermoeden bevestigen dat het niet heel druk was. Getallen laat ik lekker achterwege maar het zal niet het aantal zijn waar Q op had gehoopt. Ik kon ook zo overal doorlopen, had nog gewoon de kans op een kluisje en was zo klaar bij de munten machines. Het was nergens te druk. Eigenlijk zoals je elk feest zou willen hebben.

Eenmaal in de zaal viel mij op hoeveel werk Q in het decor had gestoken en aan het plafond. Dikke + daarvoor. Het zag er gelikt uit en je had direct wel het idee dat je tenminste nog ergens je entree geld terug zag.

Qua muziek viel het achteraf allemaal wel mee. Ik vond alleen Zazafront en Powerhour niks aan maar dat is dan ook niet echt mijn ding. Ik had weinig last van lopende mensen en tot 03:00 uur had ik ook zeker het gevoel dat het gezellig gevuld was. De mindere kaartverkoop werd echter vanaf Rebelion wel echt goed zichtbaar. Grote gapende gaten op de vloer en weinig mensen die er nog zin in leken te hebben. Erg jammer en ook niet bevorderlijk voor de sfeer. Om 06:05 gaven we er dan ook de brei aan en keerden we met goede maar gemixte gevoelens huiswaarts.

Persoonlijk, denk ik dat Q een beetje de top heeft bereikt van wat mensen willen en overhebben op een avond als oud en nieuw. De toegangsprijs lag erg hoog en aan de namen die er stonden kon het nog niet eens echt liggen. Het concept met thema's is wel leuk bedacht en in de praktijk kwam het mooi naar voren maar ik denk ook dat veel mensen zijn afgehaakt op vooraf uitgebrachte timetable. Ik zelf heb zowel Freaqshow als Wow Wow een kans gegeven maar ik vind een indoor feest tijdens oud en nieuw toch net iets teveel van het goede.
Ik ben heel erg benieuwd of en hoe ze dit concept gaan uitbouwen. Tegelijkertijd mogen ze wel kritisch kijken naar de ticketprijs en wellicht ook gewoon overwegen of het allemaal nog wel waard is om het in de ziggo te blijven houden. Er moet zo gigantisch veel personeel opgetrommeld worden en de kosten van een productie liggen ongetwijfeld zo hoog dat ze waarschijnlijk niet eens lager kunnen gaan met de prijs, maar dan moet je wellicht gaan afwegen of het organiseren van een feest op deze locatie het nog wel waard is met oud en nieuw.
Maar goed, dat zullen de heren en dames van Q-dance natuurlijk zelf het allerbeste weten. Dus voor mij blijft het verder bij speculeren en mijn mening geven. :)

afijn, ik heb een hele leuke avond gehad, over het algemeen goede muziek gehoord en ik kan terugkijken op een geslaagde avond.


+++ Neroz, Phuture Noize & Primeshock
+++ Geluid
++ Decor & show
++ Vuurwerk rond 12 uur/
+ lage wachttijden
+ Rebelion
+ Beveiliging

+/- Drukte. Enerzijds is het heerlijk om eens niet overal te moeten wachten, anderzijds is het jammer dat je na 04:00 uur kon merken dat het rustig werd.

---- Prijs
- setjes korter dan een uur.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2019 22:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik herinner mij vaagjes dat Q wel eens had gezegd dat ze Defqon deels bekostigden met Freaqshow, dus ben benieuwd naar of dit invloed heeft op andere Q feesten.

70 euro is eigenlijk toch ook van de zotte om voor in een zaal te mogen staan, met drankjes en reiskosten tik je al makkelijk 100-120 euro aan. Ik ben benieuwd tot hoeverre de trend van slechter verkopende feesten zich doortrekt, de echt grote feesten als Defqon en Qlimax zullen hier door pure hype alleen al immuun voor blijven maar ik denk dat feesten als X-Qlusive en Qapital het over de komende jaren een stuk lastiger zullen krijgen met uitverkopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2019 22:54 
 
Hardtraxxer

RTM93 schreef:
Ik ben heel erg benieuwd of en hoe ze dit concept gaan uitbouwen. Tegelijkertijd mogen ze wel kritisch kijken naar de ticketprijs en wellicht ook gewoon overwegen of het allemaal nog wel waard is om het in de ziggo te blijven houden. Er moet zo gigantisch veel personeel opgetrommeld worden en de kosten van een productie liggen ongetwijfeld zo hoog dat ze waarschijnlijk niet eens lager kunnen gaan met de prijs, maar dan moet je wellicht gaan afwegen of het organiseren van een feest op deze locatie het nog wel waard is met oud en nieuw.
Maar goed, dat zullen de heren en dames van Q-dance natuurlijk zelf het allerbeste weten.


RTM93, bedankt voor je uitgebreide verslag. Zoals mijn voorganger ook zegt is €70 echt te veel geld voor een dergelijk feest. De trend lijkt inderdaad dat steeds minder feesten uitverkopen. Er lijkt inderdaad een grens bereikt te zijn aan wat het gros van de mensen wil betalen voor een feest. Qlimax, Defqon en Mysteryland zullen waarschijnlijk wel blijven uitverkopen, maar voor de meerderheid is het niet meer zo vanzelfsprekend denk ik. Qapital, X-qlusive, Hardbass, Decibel, Emporium, Wish, Euphoria, etc zijn hier voorbeelden van. Hier zijn waarschijnlijk meerdere factoren voor aan te wijzen. Productiekosten zijn waarschijnlijk hard gestegen. De mensen die stage, licht en geluid doen worden waarschijnlijk streeds duurder door toenemende eisen en betere technieken. Maar ook de dames en heren DJ's doen hier deels aan mee. ik hoorde laatst van iemand die af en toe op dergelijke feesten draait dat de vergoedingen omhoog zijn gegaan en de top van de hardstyle DJ's dicht bij de vergoedingen voor house/EDM in de buurt komen. Of dit ook echt waar is durf ik niet te zeggen. Dan hebben we het waarschijnlijk niet over Tiesto, Martin Garrix enz, maar over de artiesten die daaronder zitten. Anderzijds hoef je ook echt geen medelijden met Q te hebben. Daar wordt echt nog genoeg verdiend. Uiteindelijk bepaald de markt wat de prijs gaat doen, maar voor Wow Wow zullen ze zo te zien nog een keer met elkaar om de tafel gaan zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2019 23:35 
 
Donateur
Avatar gebruiker

broodjebeenham schreef:
Ik herinner mij vaagjes dat Q wel eens had gezegd dat ze Defqon deels bekostigden met Freaqshow, dus ben benieuwd naar of dit invloed heeft op andere Q feesten.

Wat? :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2019 23:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Het is ook in haar breedste zin een achterhaald concept. Er zijn zo enorm veel alternatieven met oud en nieuw voor veel beter prijzen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2019 00:35 
 
Hardtraxxer

broodjebeenham schreef:
Ik herinner mij vaagjes dat Q wel eens had gezegd dat ze Defqon deels bekostigden met Freaqshow, dus ben benieuwd naar of dit invloed heeft op andere Q feesten.


Gast. Ik ben echt benieuwd in welke wandelgangen jij altijd loopt. Lijkt me vet om daar ook eens een rondje te lopen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2019 12:08 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

broodjebeenham schreef:
Ik herinner mij vaagjes dat Q wel eens had gezegd dat ze Defqon deels bekostigden met Freaqshow, dus ben benieuwd naar of dit invloed heeft op andere Q feesten.

Mind = blown
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2019 12:21 
 
Hardtraxx Veteran

broodjebeenham schreef:
Ik herinner mij vaagjes dat Q wel eens had gezegd dat ze Defqon deels bekostigden met Freaqshow, dus ben benieuwd naar of dit invloed heeft op andere Q feesten.


Je was wel heel vaagjes dan denk ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2019 12:29 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Natuurlijk bekostigen ze Defqon.1 van Freaqshow. Net als ze al hun omzet van alle feesten en alle randzaken gebruiken voor het volgende feest/festival. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2019 13:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Het is ook in haar breedste zin een achterhaald concept. Er zijn zo enorm veel alternatieven met oud en nieuw voor veel beter prijzen.

Idd Brutality was dik en dat voor de helft vh geld
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2019 17:17 
 
Hardtraxxer

broodjebeenham schreef:
70 euro is eigenlijk toch ook van de zotte om voor in een zaal te mogen staan, met drankjes en reiskosten tik je al makkelijk 100-120 euro aan.

Persoonlijk zit ik dan al op 100,- voor je überhaupt binnen bent, dan eindig je op een bedrag van omstreeks 200,- wanneer je een beetje normaal door drinkt. Wel erg veel geld inderdaad xd

Jawel schreef:
Maar ook de dames en heren DJ's doen hier deels aan mee. ik hoorde laatst van iemand die af en toe op dergelijke feesten draait dat de vergoedingen omhoog zijn gegaan en de top van de hardstyle DJ's dicht bij de vergoedingen voor house/EDM in de buurt komen.

Wat kost dat nou, laten we zeggen een uurtje Noisecontrollers? Heb daar echt geen flauw idee van. Van iedere Nederlandstalige zanger staan de prijzen heel transparant op internet, grappig dat dat in de DJ wereld niet zo is. Ja, hangt af van andere boekingen en package deals met boekingskantoren, maar dan nog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2019 17:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Svennn schreef:
Persoonlijk zit ik dan al op 100,- voor je überhaupt binnen bent, dan eindig je op een bedrag van omstreeks 200,- wanneer je een beetje normaal door drinkt. Wel erg veel geld inderdaad xd

Tering. Zonder me in te houden haal ik het makkelijk met 20/30 per feest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2019 17:22 
 
Hardtraxxer

patrickjeb schreef:
Svennn schreef:
Persoonlijk zit ik dan al op 100,- voor je überhaupt binnen bent, dan eindig je op een bedrag van omstreeks 200,- wanneer je een beetje normaal door drinkt. Wel erg veel geld inderdaad xd

Tering. Zonder me in te houden haal ik het makkelijk met 20/30 per feest.

Dat zijn in de Ziggo zo'n 4 glazen bier? Daar haal ik het eerste uur mee :P Rest van de nacht redelijk door drinken, flesje water, keer wat eten en je zit zo op 100,-.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2019 17:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Svennn schreef:
patrickjeb schreef:
Svennn schreef:
Persoonlijk zit ik dan al op 100,- voor je überhaupt binnen bent, dan eindig je op een bedrag van omstreeks 200,- wanneer je een beetje normaal door drinkt. Wel erg veel geld inderdaad xd

Tering. Zonder me in te houden haal ik het makkelijk met 20/30 per feest.

Dat zijn in de Ziggo zo'n 4 glazen bier? Daar haal ik het eerste uur mee :P Rest van de nacht redelijk door drinken, flesje water, keer wat eten en je zit zo op 100,-.


Pillen poppen of alleen cola drinken is de enige manier hoe ik kan bedenken dat je het met 20/30 euro vol kan houden. Aan de zuip gaan is altijd zo duur :mad: Maar wel leuk weer leuk :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2019 18:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Natuurlijk bekostigen ze Defqon.1 van Freaqshow. Net als ze al hun omzet van alle feesten en alle randzaken gebruiken voor het volgende feest/festival. :lol:


Het was inderdaad meer bedoelde met deze intentie, misschien niet helemaal duidelijk verwoord :lol:

svennn schreef:
Wat kost dat nou, laten we zeggen een uurtje Noisecontrollers? Heb daar echt geen flauw idee van. Van iedere Nederlandstalige zanger staan de prijzen heel transparant op internet, grappig dat dat in de DJ wereld niet zo is. Ja, hangt af van andere boekingen en package deals met boekingskantoren, maar dan nog.


Hier weer een paar bronloze claims die ik mij vaag herinner; volgens mij vroegen echt grote namen als gunz of Radical rond de 10k voor een optreden, en ik heb ooit 1250 euro gehoord voor een uurtje Jason Payne. Ik denk dat Noisecontrollers wel eerder richting die 10k kruipt, al zal dat ook wel wisselen tussen organisatie en grootte van optreden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2019 18:20 
 
Hardtraxxer

broodjebeenham schreef:

svennn schreef:
Wat kost dat nou, laten we zeggen een uurtje Noisecontrollers? Heb daar echt geen flauw idee van. Van iedere Nederlandstalige zanger staan de prijzen heel transparant op internet, grappig dat dat in de DJ wereld niet zo is. Ja, hangt af van andere boekingen en package deals met boekingskantoren, maar dan nog.


Hier weer een paar bronloze claims die ik mij vaag herinner; volgens mij vroegen echt grote namen als gunz of Radical rond de 10k voor een optreden, en ik heb ooit 1250 euro gehoord voor een uurtje Jason Payne. Ik denk dat Noisecontrollers wel eerder richting die 10k kruipt, al zal dat ook wel wisselen tussen organisatie en grootte van optreden.


Wat ik laatst hoorde (van iemand die samen met een organisatie een aantal feesten in een club is gaan organiseren), dat iemand als Warface rond de 5,5k ofzo zat voor dat ene uurtje.
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten