Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2019 14:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Patjee410 schreef:
Het hele premixen en afstemmen op de show was twee jaar geleden tijdens HDE nog een item. Radical zat er om vanuit MM te praten en hij vertelde dat ze bepaalde keypoints neerzetten, waar de show op draait. Verder voegen ze wel zelf 'live' elementen toe met draaien.

Ophidian zat er naast en die vond dat echt debiel. Voor hem moest live echt live zijn. Vandaar het live piano spelen.

Maar bij belangrijke/grote shows snap ik heel goed dat alles perfect moet zijn, en dus alles premix is. Het gaat uiteindelijk toch om de beleving van de bezoekers.


desbetreffende artikel: https://www.hardnews.nl/interview-met-m ... live-acts/

JarneNL schreef:

Bijvoorbeeld P1 op qlimax 2016. Als het een set was die niet pre-mixed was(geen idee dat dit zo is, maar ik ga daar even van uit) en P1 zou ineens The Zero Hour draaien die op dat moment niet aanslaat bij het publiek en het publiek raakt verveelt door deze impulsieve platenkeuze, en de mensen achter de show zijn hier niet op voorbereid, dan zal die hele set dus minder ''Legendarisch'' zijn dan dat deze nu is. Waarbij de set in alles klopte qua show en platenkeuze.
Snapte?


Dit zie ik juist eerder andersom, stel je voor dat The zero Hour in je gepremixte ding zit en je ziet dat die totaal niet lekker valt bij het publiek, dan kan je er niks meer aan doen. Als je echt aan het mixen bent kan je er nog een andere plaat in mixen. Laidback Luke had hier ooit een filmpje over waar hij dit zelf ook zei, dat hij in een liveset zag dat het publiek iets heel anders nodig had maar dat hij er niks meer aan kon doen. EDIT:

Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2019 14:15 
 
Hardtraxx Veteran

Die overgang naar Zero Hour was zonder prerecorden nooit zo gelukt :drool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2019 15:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2019 16:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Mooi om te zien weer, al snap ik nog steeds geen ene flikker van #1
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten