Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2015 19:47 

Hardtraxx Addict

Bouke schreef:
Richardd schreef:
Nou dat denk ik niet, een stukje herkenning doet al veel met een mens op de dansvloer. Natuurlijk zijn wij dat stukje herkenning al ruim te boven wat betreft boven genoemde platen maar wij zijn gewoon in de minderheid wat dat betreft.

Als die meerderheid zo verschrikkelijk veel waarde zou hechten aan herkenning zouden DJ's gewon jaren achter elkaar exact dezelfde tracks moeten draaien en nooit meer nieuwe tracks hoeven te maken / draaien. Ik ben het eens met je stelling dat groot deel van het publiek minder waarde hecht aan variatie dan de gemiddelde Hardtraxxer, maar er minder waarde aan hechten is iets anders dan er tegen zijn. Again, volgens mij komen er uit dat grotere deel van het festivalpubliek ook weinig boze reacties als er een keer een nieuw of verrassend nummer wordt gedraaid. Het gebrek aan variatie te wijten aan 'dagjesmensen' om ze zo maar even te noemen vind ik een drogreden.

Dat is toch eigenlijk ook wat DP of in dit geval Ran-D doet?. Ik bedoel die nummers zijn de twee jaar al gepasseerd. Mijn punt is dat 75% van de mensen die er gister stonden gewoon los gaat op dit nummer. En zeker 20% dat nummer nog nooit gehoord heeft of herkend. Bij die 75% zitten vast ook mensen die het nummer gewoon helemaal geweldig vinden en dat is prima, die mening respecteer ik. Ik heb Magic of Pattern 2 nou ook al tot in den treure aangehoord maar blijf er toch op los gaan om precies die reden, daar waar hier flink wat leden zoiets hebben van; nou joe ik ga ervandoor.
Maar goed, ik dwaal af. Ik kan helaas geen voorbeeld bedenken van gister, want hij draaide geen verrassend nummertje die ik bij naam kan noemen (laatste plaat, hardcore). Het ging toen om me heen minder los en je hoorde niemand lyrics mee blèren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2015 19:49 

Hardtraxx Addict

Was de 4e keer Mysteryland voor mij, Geweldig feest, wat een sfeer! Vind het lopen van rondjes en af en toe even bij een stage koekeloeren hier best leuk ^^ :D Vind het ook wel eens leuk om naar een feest te gaan en niet alleen Hardstyle te luisteren, verrast me vaak positief :) Drukte viel erg mee in vergelijking met vorig jaar!

Jeugd van Tegenwoordig, Oliver Helden en Mightyfools waren erg leuk :) Laatste stukje Noisecontrollers vanaf de berg gezien, altijd prima. Frontliner daarna is dan wel weer minder.. wilde naar Feestdjruud, maar daar was het net zo druk als op de A4 om half 6 's avonds. Stukje Audiofreq gezien op de Q, leuke plaatjes die je niet zo vaak hoort. Outbreak verraste me heel positief met een paar leuk plaatjes, Partylover, Rainbow in the Sky in het midden van z'n set (haha) draaide ie en nog wat vette platen die ik niet kende. B-Front viel me wat tegen, toen maar weer even gaan rondlopen na een minuut of 20. Laatste half uurtje Mad Dog was leuk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2015 21:29 

Hardtraxxer

@Richardd Ik beweer ook nergens dat die nummers (als Rebel to the Grave) niet populair zijn, en als jij zegt dat ongeveer 75% er op losging geloof ik dat meteen. Maar die 75% gaat hoogstwaarschijnlijk ook los als Ran-D i.p.v. RttG een andere track had gedraaid (bijvoorbeeld een nieuwe collab met Digital Punk). Dit vind ik dan ook geen reden om die track(s) jarenlang te blijven draaien, of sterker nog, om een nieuwe collab uit te stellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2015 23:04 

Hardtraxx Addict

Bouke schreef:
@Richardd Ik beweer ook nergens dat die nummers (als Rebel to the Grave) niet populair zijn, en als jij zegt dat ongeveer 75% er op losging geloof ik dat meteen. Maar die 75% gaat hoogstwaarschijnlijk ook los als Ran-D i.p.v. RttG een andere track had gedraaid (bijvoorbeeld een nieuwe collab met Digital Punk). Dit vind ik dan ook geen reden om die track(s) jarenlang te blijven draaien, of sterker nog, om een nieuwe collab uit te stellen.

Dan verschillen we van mening. Ik denk toch dat er meer mensen losgaan op Rebel to the Grave dan op een nieuw nummer die ze niet kennen. Dit is alleen maar een slechte zaak hoor en zie het ook liever anders. Dat over het uitstellen van een collab slaat natuurlijk nergens op, maar dat weten ze zelf ook best wel.
Hij kreeg natuurlijk voor de zoveelste keer de vraag wanneer ga je weer met Ran-D de studio in dat hij dacht; goh, laat ik er eens wat onzin bij lullen, ze knikken toch allemaal ja en amen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2015 07:20 

Hardtraxx Addict

Wel jammer dat mensen zich zo vaak druk maken over Rebel to the Grave of een andere track die in elke set van Digital Punk (of een andere artiest) gedraaid wordt.. Nou en? De Rolling Stones zingen toch ook al jaren Angie en Paint it Black, omdat de meesten dat willen horen.. Bovendien trekt in dit geval Mysteryland bij uitstek minder publiek naar de Q-stage dat regelmatig hardstyle luistert (denk ik), logisch dat Ran-D 'm draait. Als je het bovendien van tevoren zo goed als zeker weet dat bepaalde tracks gedraaid worden die je zat bent, dan ga je toch naar een andere stage, rondje lopen of een broodje eten? Heb je zelf weer wat meer plezier op het feest, terwijl het publiek dat om jou heen staat zich niet hoeft te irriteren aan jouw chagrijnige gezicht, omdat je wéér Rebel to the Grave hoort of omdat dat Digital Punk de melodie van het anthem onder de douche heeft verzonnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2015 08:53 

Hardtraxxer

Dit jaar was de eerste keer Mysteryland voor mij, helaas konden wij er pas om 2 uur zijn aangezien een aantal van de groep moesten voetballen diezelfde ochtend :thumbdown:.
Eenmaal in de bus 300 werden we direct voor de ingang (north) afgezet en waren we zo binnen zonder langen rijen. Na 5 min lopen direct aangekomen bij de Q-Dance stage waar toen net Max Enforcer werd aangekondigd.

Hier hebben wij een 3/4 uur gestaan om vervolgens op de Mainstage nog wat van de jeugd van tegenwoordig mee te pakken en vervolgens Oliver Heldens te bezichtigen, er was dan ook snel al een hele mensenmassa aanwezig maar desondanks was er genoeg ruimte om je dansje te doen en wat te drinken te halen.

Vervolgens weer snel terug naar de Q-Dance stage waar Noisecontrollers toen al 15 min bezig was, wat was de sfeer hier toch geweldig, het moment waarbij "World Of Madness" werd gedraaid is onvergetelijk, zoveel energie en iedereen die de letterlijk de melodie begon mee te schreeuwen, kippenvel momenten tijdens dit uurtje. Na Noisecontrollers heel even blijven hangen nog bij Frontliner wat mij aardig tegenviel. We waren dan ook snel weer weg en hebben we een ronde gelopen om alles een beetje te kunnen bezichtigen.
Even later kwamen we aan bij de Beatport stage waar Art Department aan het draaien waren en was het dus vooral even lekker relaxen en wat eten om vervolgens weer de hele avond door te gaan.

Nadat we onszelf hebben kunnen benuttigen van een vette hamburger en de gehele groep weer bij elkaar was, was het alweer tijd om richting de Mainstage te gaan waar R3HAB aan het draaien was gevolgd door Nicky Romero, 2 geweldige sets waarbij je het publiek zag genieten. Vervolgens rond 22:20 weer naar de Q-Dance Stage gegaan om de welbekende eindshow te zien, en wat was deze weer vet zeg! Alles klopte eraan, de tracklist, de lichtshow, het vuurwerk, één woord: GEWELDIGG!!! :yay:

En dat was z'n beetje mijn dag op mysteryland, ik was met een groep mensen waarvan de muzieksmaak nogal verschilden, nou ben ik zelf niet de moeilijkste en zie ik vaak wel waar wij uitkomen, desondanks heb ik echt genoten op Mysteryland en gaan wij volgend jaar zeker weer !

:thumbsup: :beer:

(Verticaal filmen :nono: ik weet het, was voor snapchat :P )
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2015 09:00 

Hardtraxx Veteran

@kevin: Wat mij betreft kan je er niet meer naastzitten dan dat. De vergelijking van DJ en band is er sowieso al een die kant noch wal raakt. En dat mensen zich niet hoeven te ergeren aan je chagerijnige gezicht, kom nou :lol: Komt echt over als een Facebook reactie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2015 09:15 

Donateur

kevin-field schreef:
Wel jammer dat mensen zich zo vaak druk maken over Rebel to the Grave of een andere track die in elke set van Digital Punk (of een andere artiest) gedraaid wordt.. Nou en?

Relativeren skills 10/10

kevin-field schreef:
De Rolling Stones zingen toch ook al jaren Angie en Paint it Black, omdat de meesten dat willen horen..

Voor de Rolling Stones is het niet zo heel makkelijk om even een plaat van iemand anders te doen. Of een oude van zichzelf. En dat is nog maar 1 argument. Hoe weet jij trouwens wat de meesten willen horen? Toen Radical met dat Be Amazed gebeuren begon kende ook niemand die plaat. Nu wordt de tent afgebroken als hij hem draait.

kevin-field schreef:
Bovendien trekt in dit geval Mysteryland bij uitstek minder publiek naar de Q-stage dat regelmatig hardstyle luistert (denk ik), logisch dat Ran-D 'm draait. Als je het bovendien van tevoren zo goed als zeker weet dat bepaalde tracks gedraaid worden die je zat bent, dan ga je toch naar een andere stage, rondje lopen of een broodje eten?

Altijd zo'n vreselijk non-argument tegen variëren. Ik wil helemaal niet naar een andere stage. En straks op Qlimax kán ik niet naar een andere stage.

kevin-field schreef:
Heb je zelf weer wat meer plezier op het feest, terwijl het publiek dat om jou heen staat zich niet hoeft te irriteren aan jouw chagrijnige gezicht, omdat je wéér Rebel to the Grave hoort of omdat dat Digital Punk de melodie van het anthem onder de douche heeft verzonnen.

Kritiek hebben equals chagrijnig gezicht op een feest. Figures..
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2015 12:26 

Hardtraxx Addict

M'n punt is niet helemaal duidelijk geloof ik, er wordt zoveel gezeken op bepaalde artiesten / tracklists dat ik me afvraag of dat wel in proportie staat met hoeveel waarde een plaat die nou eenmaal vaak wordt gedraaid of een tracklist van een bepaalde artiest die niet gevarieerd is heeft. Ik zie dat hier op het forum vaak elke gelegenheid wordt aangegrepen om een artiest / tracklist af te branden op basis van variatie, terwijl dat naar mijn mening maar een kleine onderdeel uitmaakt van de totale beleving van de muziek, helemaal op een festival / feest. Ik vind het gek dat dat voor mensen zo het verschil kan maken voor een geslaagde / minder geslaagde avond.

Mijn vergelijking met the Rolling Stones was toegegeven niet zo sterk, maar ik wilde alleen aangeven dat gebrek aan variatie niet alleen op 150 bpm plaatsvindt.

TiMOTHYb schreef:
Voor de Rolling Stones is het niet zo heel makkelijk om even een plaat van iemand anders te doen. Of een oude van zichzelf. En dat is nog maar 1 argument. Hoe weet jij trouwens wat de meesten willen horen? Toen Radical met dat Be Amazed gebeuren begon kende ook niemand die plaat. Nu wordt de tent afgebroken als hij hem draait.

Voor een artiest is het makkelijker / veiliger om een plaat te draaien die 80 % kent in plaats van een oude plaat, waarvan je nog maar moet afwachten hoe die wordt ontvangen. Uitzonderingen daargelaten.

TiMOTHYb schreef:
Altijd zo'n vreselijk non-argument tegen variëren. Ik wil helemaal niet naar een andere stage. En straks op Qlimax kán ik niet naar een andere stage.

Dat is natuurlijk jouw probleem, jij kiest er voor om naar Qlimax te gaan en weet wat je ongeveer kan verwachten.. Hard Bass zelfde verhaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2015 12:31 

Donateur

Als er op Qlimax 5/6 artiesten wel een normaal setje draaien is gewoon te verklaren dat ik daarheen ga en vervolgens op de 6e artiest kritiek lever. Of in ieder geval, ik vind dat best logisch. Je 'kiest' altijd om naar een feest te gaan waar je van tevoren niet met zekerheid kunt zeggen dat alles naar je zin is. Mag je dan achteraf als het tegenvalt niet (steeds) commentaar leveren? Vind het een rare redenatie.

Makkelijker en veiliger ja. En saaier en minder uitdagend ook. Bovendien draai je een uur. Jouw benadering hoeft toch niet een uur lang toegepast te worden? Is er echt geen ruimte voor 1 a 2 verassingen? Dat is de reden dat dat hier al jaren aangekaart wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2015 13:09 

Hardtraxxer

kevin-field schreef:
M'n punt is niet helemaal duidelijk geloof ik, er wordt zoveel gezeken op bepaalde artiesten / tracklists dat ik me afvraag of dat wel in proportie staat met hoeveel waarde een plaat die nou eenmaal vaak wordt gedraaid of een tracklist van een bepaalde artiest die niet gevarieerd is heeft. Ik zie dat hier op het forum vaak elke gelegenheid wordt aangegrepen om een artiest / tracklist af te branden op basis van variatie, terwijl dat naar mijn mening maar een kleine onderdeel uitmaakt van de totale beleving van de muziek, helemaal op een festival / feest. Ik vind het gek dat dat voor mensen zo het verschil kan maken voor een geslaagde / minder geslaagde avond.

Mijn vergelijking met the Rolling Stones was toegegeven niet zo sterk, maar ik wilde alleen aangeven dat gebrek aan variatie niet alleen op 150 bpm plaatsvindt.

Ik vind je punt nog steeds niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd. Je geeft geen enkel argument dat minder variatie ondersteunt of rechtvaardigt ('in andere genres doen ze het ook' vind ik geen argument), maar bent het wel oneens met de mensen die hier kritiek op hebben. Ben je een voorstander van minder variatie, of ben je een tegenstander van kritiek hebben op het gebrek aan variatie?

Voor mij is variatie inderdaad wel een belangrijke factor als we het hebben over een geslaagde of minder geslaagde avond, ik wil persoonlijk graag verrast worden, bijvoorbeeld door onverwachte tracks. Dus ja, variatie is voor mij wel degelijk een belangrijk onderdeel van mijn beleving van een feest. Uiteraard zijn er ook andere elementen die een rol spelen in die beleving. Maar als ik bijvoorbeeld een track beoordeel, is het eerste waar ik op let de kicks. Dat is ook maar 1 van de vele onderdelen van een track, maar wel een belangrijke factor in mijn eindbeoordeling. Net zoals variatie een belangrijke factor is in mijn beoordeling van setjes. En dan ga ik nog niet eens zo vaak naar feesten, er zijn ook mensen die bepaalde artiesten 20 keer per jaar zien draaien.

kevin-field schreef:
Voor een artiest is het makkelijker / veiliger om een plaat te draaien die 80 % kent in plaats van een oude plaat, waarvan je nog maar moet afwachten hoe die wordt ontvangen. Uitzonderingen daargelaten.

Ja, mee eens. Dat is denk ik juist het punt dat hier vaak gemaakt wordt, namelijk dat bepaalde artiesten altijd voor de makkelijke weg kiezen. De makkelijkste weg is niet altijd de beste weg.
Edit: Wat Timothy zegt eigenlijk.

kevin-field schreef:
Dat is natuurlijk jouw probleem, jij kiest er voor om naar Qlimax te gaan en weet wat je ongeveer kan verwachten.. Hard Bass zelfde verhaal.

Ik heb al jaren geen (solo)setje van bijvoorbeeld Frontliner of Digital Punk meer bijgewoond, juist om de redenen die hier aangehaald worden. Maar dat betekent toch niet dat ik mijn mening daar niet meer over mag geven? Dat brengt me ook bij jouw eerste post. No offence, maar die vind ik echt typerend voor de hardstyle scene van tegenwoordig. Als je iets niet leuk/goed vindt, mag je daar geen kritiek op hebben, dan moet je je stilhouden en maar iets anders gaan doen of luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2015 17:07 

Hardtraxx Addict

TiMOTHYb schreef:
Als er op Qlimax 5/6 artiesten wel een normaal setje draaien is gewoon te verklaren dat ik daarheen ga en vervolgens op de 6e artiest kritiek lever. Of in ieder geval, ik vind dat best logisch. Je 'kiest' altijd om naar een feest te gaan waar je van tevoren niet met zekerheid kunt zeggen dat alles naar je zin is. Mag je dan achteraf als het tegenvalt niet (steeds) commentaar leveren? Vind het een rare redenatie.

Ik heb toch ook niet gezegd dat je geen commentaar of kritiek kan geven op een set? In mijn ogen wordt er echter op bepaalde artiesten op zo'n manier kritiek geleverd in de trend van: 'Het is onbegrijpelijk dat Artiest X elke set track Y en Z draait'. Ik vind er namelijk voor een artiest wel degelijk wat voor te zeggen dat ze dit doen! Bijvoorbeeld: Een Digital Punk is écht populair geworden sinds zijn aanstelling bij A2 records en de releases die volgden. Dan snap ik wel dat hij op deze hitjes blijft teren en het lastig vind om hier vanaf te stappen. Dat betekent overigens niet dat ik zelf de setjes van hem de meest interessante vind.

TiMOTHYb schreef:
Makkelijker en veiliger ja. En saaier en minder uitdagend ook. Bovendien draai je een uur. Jouw benadering hoeft toch niet een uur lang toegepast te worden? Is er echt geen ruimte voor 1 a 2 verassingen? Dat is de reden dat dat hier al jaren aangekaart wordt.

Ik vind dat elke artiest op zijn of haar manier wel eens positief (of negatief) verrast. De ene artiest vaker dan de andere. Daarnaast kan een plaat (ik noem als voorbeeld de Firestorm-HC edit op Defqon van DP) een negatieve verrassing voor de één zijn, terwijl andere mensen het wel kunnen waarderen.

Bouke schreef:
Ik vind je punt nog steeds niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd. Je geeft geen enkel argument dat minder variatie ondersteunt of rechtvaardigt ('in andere genres doen ze het ook' vind ik geen argument), maar bent het wel oneens met de mensen die hier kritiek op hebben. Ben je een voorstander van minder variatie, of ben je een tegenstander van kritiek hebben op het gebrek aan variatie?

Minder variatie wordt in mijn ogen gerechtvaardigd door het feit dat het grote publiek (dus geen Hardtraxx-publiek) bepaalde platen wilt horen of verwacht bij een bepaalde artiest. Variatie kan daarnaast onder andere bewerkstelligd worden door het gebruiken van oude platen, wat enigszins risico's kan meebrengen (andere kicks, minder bekend bij het nieuwe publiek etc.). Bovendien willen artiesten vaak hun eigen status (Army of the Radical, Summer of Frontliner, War, Unleashed) bevestigen en daarbinnen past vaak minder variatie. Dat kan ik door de desbetreffende artiesten begrijpen. Ik ben zelf wel een voorstander van variatie, maar vind de kritiek soms te recht-toe-recht-aan.

Bouke schreef:
Ik heb al jaren geen (solo)setje van bijvoorbeeld Frontliner of Digital Punk meer bijgewoond, juist om de redenen die hier aangehaald worden. Maar dat betekent toch niet dat ik mijn mening daar niet meer over mag geven?

Wat ik eerder zei, iedereen mag kritiek geven. Maar ik vind dat er vaak te weinig begrip is voor de achterliggende gedachte van artiesten.. de kritiek komt vaak over als dat artiesten er helemaal niks van snappen, maar zij hebben vaak een andere agenda in vergelijking met de kritische luisteraars op hardtraxx.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2015 22:24 

Hardtraxxer

kevin-field schreef:
Ik heb toch ook niet gezegd dat je geen commentaar of kritiek kan geven op een set?

Dat maakte ik (net als Timothy) wel op uit je posts, vind het een beetje ongelukkig verwoord als je dit niet bedoelde te zeggen :P Maar dan vergeten we dat gedeelte even.

kevin-field schreef:
Ik heb toch ook niet gezegd dat je geen commentaar of kritiek kan geven op een set? In mijn ogen wordt er echter op bepaalde artiesten op zo'n manier kritiek geleverd in de trend van: 'Het is onbegrijpelijk dat Artiest X elke set track Y en Z draait'. Ik vind er namelijk voor een artiest wel degelijk wat voor te zeggen dat ze dit doen! Bijvoorbeeld: Een Digital Punk is écht populair geworden sinds zijn aanstelling bij A2 records en de releases die volgden. Dan snap ik wel dat hij op deze hitjes blijft teren en het lastig vind om hier vanaf te stappen. Dat betekent overigens niet dat ik zelf de setjes van hem de meest interessante vind.

kevin-field schreef:
Maar ik vind dat er vaak te weinig begrip is voor de achterliggende gedachte van artiesten.. de kritiek komt vaak over als dat artiesten er helemaal niks van snappen, maar zij hebben vaak een andere agenda in vergelijking met de kritische luisteraars op hardtraxx.

Oh, ik snap de achterliggende gedachte wel, die artiesten draaien in mijn ogen voornamelijk vanuit een commericeel oogpunt, en dat bevalt de gemiddelde Hardtraxxer niet. Ik heb zelf ook weinig respect voor artiesten die hun tracklists (of tracks, for that matter) aanpassen aan wat de grootste massa wil horen. En als artiesten nou alleen op een 'non-hardstyle-feest' als Mysteryland voor de makkelijke en veilige weg zouden kiezen zou ik het nog niet eens zo erg vinden, maar het beperkt zich bij veel artiesten niet tot de grote feesten.
Bij Digital Punk zou je het trouwens ook kunnen omdraaien; hij is nog vele malen populairder geworden door zijn podcast, die over het algemeen aardig gevarieerd is (ben hier niet heel goed van op de hoogte verder, dus correct me if I'm wrong). Dan zou je ook kunnen denken, laat ik mijn tracklist eens aanpassen aan die nieuwe fans die juist fan zijn geworden vanwege mijn podcasts.

kevin-field schreef:
Minder variatie wordt in mijn ogen gerechtvaardigd door het feit dat het grote publiek (dus geen Hardtraxx-publiek) bepaalde platen wilt horen of verwacht bij een bepaalde artiest. Variatie kan daarnaast onder andere bewerkstelligd worden door het gebruiken van oude platen, wat enigszins risico's kan meebrengen (andere kicks, minder bekend bij het nieuwe publiek etc.). Bovendien willen artiesten vaak hun eigen status (Army of the Radical, Summer of Frontliner, War, Unleashed) bevestigen en daarbinnen past vaak minder variatie. Dat kan ik door de desbetreffende artiesten begrijpen. Ik ben zelf wel een voorstander van variatie, maar vind de kritiek soms te recht-toe-recht-aan.

Hierbij ga ik even terugvallen op mijn punt op de vorige pagina; hoe weet je dat 'de massa' het liefst de eerste A2-releases van Digital Punk hoort? Is hij een keer aangevallen toen hij die niet draaide, was de massa boos toen hij een keer en onverwachte track erop legde? Of heeft DP zelf besloten om die tracks maar eeuwig te blijven draaien omdat mensen er toch wel op los gaan? Ik weet dat de massa minder waarde hecht aan variatie dan de gemiddelde Hardtraxxer, maar dat betekent nog niet dat ze er tegen zijn. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de 'risico's'. Als we 'de massa' dan toch op een hoopje aan het vegen zijn; zo kritisch zijn ze over het algemeen helemaal niet over wat er gedraaid wordt, dus hoe groot dat risico nou werkelijk is vraag ik me af. Nogmaals, ik heb nog nooit meegemaakt dat het publiek zich tegen een artiest keerde toen hij iets onverwachts deed, zelfs niet op grote feesten met veel 'dagjesmensen'. En ik verwacht ook niet dat een set voor 100% uit oude (of juist nieuwe) platen bestaat, maar voor af en toe een verrassing is altijd wel plaats in mijn ogen.
Wat betreft die statussen, daar past inderdaad minder variatie in, maar daar heb ik überhaupt al geen begrip voor het uitgangspunt. Nog even los van alle poespas eromheen, vind ik het raar dat je als artiest je eigen creatieve vrijheid inperkt door je muziek te creëren op basis van een imago. Daarnaast is dit iets wat ze zelf hebben gecreëerd, en toen ze daarmee begonnen wisten ze al dat dit hun creatieve vrijheid (zowel qua sets als qua tracks) zou verkleinen. Als de artiest zelf veel waarde zou hechten aan variatie zouden ze daar überhaupt niet mee begonnen zijn. Dit is dus een argument voor minder variatie dat volledig is gecreëerd door de artiest zelf.

Dus ja, het is niet zo dat ik niet weet wat de achterliggende gedachte is van een gebrek aan variatie in setjes, maar ik kan er gewoon weinig begrip voor opbrengen eerlijk gezegd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2015 12:44 

Iemand die bovenstaande discussie wil samenvatten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2015 13:10 

Hardtraxxer

Kiloknaller schreef:

Stelling: Valt er wat voor te zeggen dat bepaalde artiesten jarenlang week in week uit dezelfde tracks draaien?
Kevin-field: Ja
Bouke: Nee

Kort genoeg? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2015 13:15 

Dankjewel
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2015 14:12 

Donateur

Bouke schreef:
Kiloknaller schreef:

Stelling: Valt er wat voor te zeggen dat bepaalde artiesten jarenlang week in week uit dezelfde tracks draaien?
Ja: Kevin-field
Nee: Bouke, TiMOTHYb, Gangsterdwerg, Nazale, Thera

Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2015 14:35 

Hardtraxxer

TiMOTHYb schreef:
Ja: Kevin-field, Interviewer van HardNews die niet doorvroeg
Nee: Bouke, TiMOTHYb, Gangsterdwerg, Nazale, Thera, Lyst
TBA: Kiloknaller, bloemkool
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2015 14:36 

Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
Nee: Bouke, TiMOTHYb, Gangsterdwerg, Nazale, Thera, Lyst, sonnebloem
TBA: Kiloknaller, bloemkool
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2015 14:45 

Donateur

Hahahah Thera wilde ik er ook bij zetten ja vanwege die post laatst
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2015 15:08 

Hardtraxx Addict

Ik vind er inderdaad zeker iets voor te zeggen dat artiesten er vaak voor kiezen hetzelfde te draaien en weinig variëren!

Betekent trouwens niet dat ik geen voorstander van variatie en onderscheidend zijn ben, integendeel ;) Ik vind het een interessant punt, juist omdat het zo vaak wordt benoemt hier op het forum :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2015 15:20 

sonnebloem schreef:
TiMOTHYb schreef:
Nee: Bouke, TiMOTHYb, Gangsterdwerg, Nazale, Thera, Lyst, sonnebloem, Bloemkool
TBA: Kiloknaller
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2015 16:01 

Hardtraxx Elite

Laat maar, kern van de discussie gemist :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2015 19:36 

Hardtraxxer

kevin-field schreef:
Ik vind er inderdaad zeker iets voor te zeggen dat artiesten er vaak voor kiezen hetzelfde te draaien en weinig variëren!

Betekent trouwens niet dat ik geen voorstander van variatie en onderscheidend zijn ben, integendeel ;) Ik vind het een interessant punt, juist omdat het zo vaak wordt benoemt hier op het forum :)

Haha ja prima verder, ieder z'n eigen mening. Ik had die 'samenvatting' zo proberen te formuleren dat het volgens mij de kern van de discussie aangeeft, want dat je er iets voor te zeggen vindt is uiteraard iets anders dan dat je er voorstander van bent. En hoewel ik het niet met je eens ben qua standpunt, vind ik dat in ieder geval al leuker/interessanter om te lezen dan wanneer je alleen ja of nee zegt :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2015 20:58 

Bouke schreef:
Kiloknaller schreef:

Kevin-field: Ja
Bouke: Nee

Perfect! Zo kan het dus ook heren :x
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten