Ik vind het niet per se kut, vind het oprecht knap hoe je alles zo goed kent. Ik ben meer bezig met melodieën dan met kicks. Ik luister de hele dag door hardstyle en af en toe zitten die kickrolls wel goed ingebakken, maar tientallen nummers adequaat meedoen daar gaat volgens mij heel wat oefening aan vooraf. En als ik dan voor me zie dat die mensen voor de spiegel staan moet ik wel hard lachen ja.
wrote: Jaren geleden werd daar heel stoer over gedaan op hardtraxx
Maar verder, iedereen slaat wel eens mee met wat kicks. En dat hoef je niet eens te oefenen, als je inderdaad vaak genoeg nummers luistert en je bent enthousiast genoeg dan doe je het vanzelf.
Of, wat ik wel merk, is dat je na zo veel jaar een genre luisteren zelf wel door hebt wat voor kick(rolls) of fx er langs komen, ondanks dat je het nummer niet helemaal of uberhaupt kent. Hardstyle en hardcore is extreem voorspelbaar.
Echter is dat nog wel een groot verschil met mensen die inderdaad achterstevoren op een hek gaan zitten en alles meedoen. Of zelfs naar de DJ dat doen om te laten zien hoe goed ze hun nummer kennen. Er zit een verschil in je muziek kennen en uit enthousiasme meedoen en een beste bak cringe voor aandacht.