Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2025 11:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zaterdag een heerlijk dagje Hardclassics gedaan, E-force die piepte er zo ook ineens Hit the Floor unresolved versie tussendoor. (wat mij betreft :thumbsup: )
Ik denk om classic feesten houdbaar te houden dat nieuwe platen met de classic sound zeker welkom zijn. Het begint namelijk wel een hitjes parade te worden. (wat overiggens het standpunt opscure B-kantjes ondersteund)
3x renegades gehoord, dan denk ik. Jongens ff afstemmen, of kies wat anders.

Complimenten voor Mr. Payne die de set stil legde. "Als jullie een uur voor mij in de regen kunnen staan dan doe ik mee." en 2 flessen water over zichzelf heengooit :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2025 11:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

HanM schreef:
E-force die piepte er zo ook ineens Hit the Floor unresolved versie tussendoor


Bij Frequencerz: The Last Run ook al, hopelijk op z'n Origins dan de normale E-Force remix. :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2025 13:51 
 
Artiest

RTM93 schreef:
heggenschaar schreef:
Ik zie het ook als iets positiefs maat hoop dan wel dat DJs ook meer B kantjes durven te gaan pakken en niet alleen de hitjes draaien.
Als ze een nieuwe plaat kunnen draaien die niemand kent dan kan het vergeten B kantje dat niemand kent ook

Goed punt. Take notes Dj's...


snap dit ook helemaal, en ik hou ook echt van apartere platen alleen heb ik al regelmatig gemerkt dat als het n wat onbekendere of b-kant is dat dan de hele zaal stilstaat, op n handjevol na, dat kan wel 1 of 2 keer in de set maar niet te vaak, ik heb ook n verplichting naar n organisatie als ik geboekt wordt dat de zaal losgaat, Dat doe ik dan liever op wat kleinere classic feesten in n club ofzo waar meer diehards staan.

"Als ze een nieuwe plaat kunnen draaien die niemand kent dan kan het vergeten B kantje dat niemand kent ook"
hier ben ik het niet mee eens, enkele nieuwe platen die ik draai gaan 100 keer meer los dan een bkant die niemand kent.

Maar ik vaak vraag op mn insta stories track requests, en dan kom ik vaak leuke vergeten platen tegen, dus altijd tips blijven sturen! soms maak ik er ook n knipje van dat ie toch past in sets.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2025 17:07 
 
Hardtraxx Veteran

Adaro schreef:
RTM93 schreef:
heggenschaar schreef:
Ik zie het ook als iets positiefs maat hoop dan wel dat DJs ook meer B kantjes durven te gaan pakken en niet alleen de hitjes draaien.
Als ze een nieuwe plaat kunnen draaien die niemand kent dan kan het vergeten B kantje dat niemand kent ook

Goed punt. Take notes Dj's...


snap dit ook helemaal, en ik hou ook echt van apartere platen alleen heb ik al regelmatig gemerkt dat als het n wat onbekendere of b-kant is dat dan de hele zaal stilstaat, op n handjevol na, dat kan wel 1 of 2 keer in de set maar niet te vaak, ik heb ook n verplichting naar n organisatie als ik geboekt wordt dat de zaal losgaat, Dat doe ik dan liever op wat kleinere classic feesten in n club ofzo waar meer diehards staan.

"Als ze een nieuwe plaat kunnen draaien die niemand kent dan kan het vergeten B kantje dat niemand kent ook"
hier ben ik het niet mee eens, enkele nieuwe platen die ik draai gaan 100 keer meer los dan een bkant die niemand kent.

Maar ik vaak vraag op mn insta stories track requests, en dan kom ik vaak leuke vergeten platen tegen, dus altijd tips blijven sturen! soms maak ik er ook n knipje van dat ie toch past in sets.

Dit is toch ook gewoon vet. Als je een klein groepje puristen helemaal uit hun plaat zien gaan bij een bepaalde (vergeten/obscure) track (100% een hardtraxx lid) :D

Ik zou als DJ dan denk ik wel echt een glimlach van oor tot oor hebben.
Dat je iemand zijn set he-le-maal hebt gemaakt door het draaien van die ene specifieke plaat.

Zoals je dat deed met VWAB toen je uit het niets Zimmersion draaide of afgelopen zaterdag take it back er weer bij pakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 aug 2025 17:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik kan het ook wek waarderen als het wordt gedraaid. Maar wederom; mits gedoseerd en passend in de set.

Zelf probeer ik ook de kansen te benutten mocht ik ergens draaien, om ook mooie balans te vinden tussen hitjes, minder gedraaide platen en de vergeten plaatjes. En dan vooral de kick als het leuk wordt opgepakt door het publiek.

Je kan niet altijd 6 gooien helaas.

Maar er mag zeker meer ouder erbij gepakt worden dan recenter wat mij betreft, want er wordt wel teveel goud spul overgeslagen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 aug 2025 10:21 
 
Hardtraxxer

Ik denk dat het hele idee van classics draaien in 10 jaar tijd sowieso ook is meeveranderd met het publiek. Op de eerste edities van Tijdmachine gingen er mensen los op platen die ze zelf herkenden van feesten een paar jaar eerder, nu gaat het vooral los op platen die hun succes op eerdere classicsfeesten hebben bewezen. De grootste groep hoopt op momenten als Angel, Sutra en Rate Reducer-remix, dus ik snap wel dat dj’s zulke nummers dan ook draaien. Maar als je er volledig in meegaat, krijg je dus steeds meer een verdunning van wat die periode destijds te bieden had. Adaro is wat mij betreft gelukkig een van de dj’s die altijd blijft variëren, ook helemaal prima om dan met de tijd mee te bewegen zodat je datzelfde Tijdmachine-effect een beetje houdt.

Over de 2006-2009-periode - en de periode daarvoor nog veel sterker - kun je je als dj afvragen wie er nog interesse in heeft (het aantal mensen dat in die tijd zelf stond te feesten wordt in ieder geval steeds kleiner) en dus nieuwer gaan draaien om het publiek te laten springen. Maar op een podium dat expliciet is ingericht op 1998-2006 vind ik het wel bullshit om toch die melodieuze klappers te draaien om de massa op te zwepen. Het was echt druk bij Luna & Pavo en Deepack, en voor zover ik kon zien ging het publiek ook gewoon enthousiast mee met nummers als The Anthem, Sexbusters, Shutterspeed, originele Shithead etc. Het loopt gewoon lekker en dan komt opeens de remix van Disk Warrior voorbij, later nog gevolgd door oa Euphoria en Yerba Diabolika. Dat zijn wel echt vette platen om te draaien op een normaal classicspodium (zo vaak hoor je ze niet), maar in zo’n setting ben je mij dan wel echt kwijt. Vanuit het oogpunt van een dj ziet het er dan misschien uit alsof je eindelijk je publiek los laat gaan, terwijl die eerdere platen qua stijl natuurlijk mensen sowieso op een andere manier laten dansen/genieten (minder explosief, langere flow).

Hopelijk kunnen dj’s die oudere periode dus toch wat meer omarmen als ernaar wordt gevraagd, gelukkig zijn er best nog een aantal die dat wel doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2025 07:17 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ltmbr schreef:
Hopelijk kunnen dj’s die oudere periode dus toch wat meer omarmen als ernaar wordt gevraagd, gelukkig zijn er best nog een aantal die dat wel doen.
Vorige  1, 2, 3, 4
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten