wrote: Hardclassics (1998-2006).
Taa-tuu taa-tuu Tatanka 3 keer boete
wrote: Hardclassics (1998-2006).
Vergeet je Luna, Pavo en Deepack niet?wrote:Taa-tuu taa-tuu Tatanka 3 keer boetewrote: Hardclassics (1998-2006).
Nu ook toch? Zag geloof ik wat 2023 en 2025 platen in jullie sets dacht ik.wrote:
Klopt, in de briefing staat ook niks betreft jaren voor de raw classics. Alleen voor de Main (2006-2013) en Hardclassics (1998-2006).
My Eyes Spit Fire en Blast From The Blast zijn ook voor mij geen classics. Maar dat neemt niet weg dat ik wel een bepaald gevoel bij die platen heb dat ik denk ‘dat kan opzich prima’. Maar er zijn DJ’s bij die het structureel gewoon niet doen/negeren. Dat vind ik wel jammer. Ik zou het zelf niet zo snel doen, ook al heb ik weleens een 2023 remix van Joyenergizer in een early set gedraaid waarrvan ik vond dat het ook gewoon prima kon.
Ah dit had ik even gemistwrote:Wij hoefden ook geen classics te draaien, daar waren de andere stages voor. De nostalgische deuntjes is gewoon een freestyle stage waarbij veelal plaatjes worden gedraaid die enigzins herkenbaar zijn, of ze nou oud en nieuw zijn.
Absoluut eens! The Pitcher doet hetzelfde, als het die classic feeling maar heeft en niet vloekt qua sounds tussen de oudere classics.wrote:verhaal
Leuk dat je komt reageren!wrote:Als we met zn allen hard hieraan werken en vette muziek maken kan dit weer wat meer balans krijgen op de normale feesten. Gewoon weer flink opbouwen, en ik voel dat dit al flink aan t gebeuren is.
Oké netjes.wrote: Ik doe het ook alleen met platen die passen (catch the thunder bijv niet, daar zitten te moderne sounds in) en hou het 1 tot 3 tracks per set. En vraag altijd aan de organisator of het akkoord is. Indien niet respecteer ik t concept ofc, dan niet.
wrote: Wat ik merk is dat het echt zeer positief ontvangen wordt door het publiek, het gaat helemaal los en wordt overspoeld met leuke berichten. De mensen die t eigenlijk niet vinden kunnen, die vinden het eigenlijk ook wel ergens passen, dus helemaal tof allemaal.
Graag gedaan.wrote:Edit; dank voor je antwoord charon, zo simpel kan het zijn. Niks aan de hand verder
Je bent een voorbeeld voor de meesten qua platenkeuze op classic feesten. Vaak ook wat plaatjes die niet standaard voorbij komen. Maar nieuwe muziek draaien? Persoonlijk ga ik niet naar classic feesten voor nieuwe muziek. Als ik nieuwe muziek wil luisteren, dan zijn er 101 opties om dat te doen bij ''normale'' stages/feesten.wrote:Ik wil wel even reageren en uitleggen.
Ik kreeg steeds meer de vraag van classic gangers of ik ook een aantal nieuwe platen die dezelfde feeling als vroeger hebben (the tunnel, blast from the past, those were the days, family) wil draaien in classic sets.
Nadat ik erover nagedacht had en met wat collegas over gehad heb begin dit jaar , heb ik besloten om het te gaan doen. De scene is op een punt waarop het ook belangrijk is dat er ook nieuwe muziek gehoord wordt door classicspubliek, mits het maar ertussen past.
Voor mijn gevoel zijn we begonnen aan n nieuwe periode in de scene, waarin ook classic feesten een belangrijke rol spelen in de verspreiding van melodieuze en tijdloze hardstyle. Veel hardstyle liefhebbers krijgen op de normale hardstyle feesten ook niet meer genoeg te horen wat ze willen in lineups dus kopen ze alleen kaartjes voor classic events. Als we met zn allen hard hieraan werken en vette muziek maken kan dit weer wat meer balans krijgen op de normale feesten. Gewoon weer flink opbouwen, en ik voel dat dit al flink aan t gebeuren is.
Ik doe het ook alleen met platen die passen (catch the thunder bijv niet, daar zitten te moderne sounds in) en hou het 1 tot 3 tracks per set. En vraag altijd aan de organisator of het akkoord is. Indien niet respecteer ik t concept ofc, dan niet.
Wat ik merk is dat het echt zeer positief ontvangen wordt door het publiek, het gaat helemaal los en wordt overspoeld met leuke berichten. De mensen die t eigenlijk niet vinden kunnen, die vinden het eigenlijk ook wel ergens passen, dus helemaal tof allemaal.
Ik wordt er ook echt superblij van om de nieuwe muziek waar ik hard aan werk te laten horen aan precies de juiste doelgroep, geeft mij elke keer weer op maandag nieuwe energie in de studio❤️
More B-sides!!!wrote:Ik zie het ook als iets positiefs maat hoop dan wel dat DJs ook meer B kantjes durven te gaan pakken en niet alleen de hitjes draaien.
Als ze een nieuwe plaat kunnen draaien die niemand kent dan kan het vergeten B kantje dat niemand kent ook
Goed punt. Take notes Dj's...wrote:Ik zie het ook als iets positiefs maat hoop dan wel dat DJs ook meer B kantjes durven te gaan pakken en niet alleen de hitjes draaien.
Als ze een nieuwe plaat kunnen draaien die niemand kent dan kan het vergeten B kantje dat niemand kent ook
Deze helemaal gemist, maar inderdaad een vette plaat!wrote:Blast from the past is ook gewoon een heerlijk nummer.
Volledig mee eens!wrote:Ik vind het vooral persoonlijk heel jammer dat juist die 2006-2009/10 jaren heel erg overgeslagen worden. Dat is voor mij echt de pure nostalgie tijd, mijn eerste echte feestjes waar ik echt toffe herinneringen aan heb. Juist de plaatjes uit die jaren laten me het meest plezier beleven. Maar dat valt tegenwoordig al onder de noemer 'early hardstyle' terwijl dat de gouden jaren zijn die de hardstyle vorm zijn gaan geven.
wrote:Als ze een nieuwe plaat kunnen draaien die niemand kent dan kan het vergeten B kantje dat niemand kent ook