Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2025 13:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Charon_NL schreef:
Hardclassics (1998-2006).



Taa-tuu taa-tuu Tatanka 3 keer boete :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2025 13:23 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Charon_NL schreef:
Hardclassics (1998-2006).


Taa-tuu taa-tuu Tatanka 3 keer boete :P


Vergeet je Luna, Pavo en Deepack niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2025 13:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daar heb ik geen tracklist van gezien. Wel een filmpje met I Will Growl, foei.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2025 13:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Charon_NL schreef:

Klopt, in de briefing staat ook niks betreft jaren voor de raw classics. Alleen voor de Main (2006-2013) en Hardclassics (1998-2006).

My Eyes Spit Fire en Blast From The Blast zijn ook voor mij geen classics. Maar dat neemt niet weg dat ik wel een bepaald gevoel bij die platen heb dat ik denk ‘dat kan opzich prima’. Maar er zijn DJ’s bij die het structureel gewoon niet doen/negeren. Dat vind ik wel jammer. Ik zou het zelf niet zo snel doen, ook al heb ik weleens een 2023 remix van Joyenergizer in een early set gedraaid waarrvan ik vond dat het ook gewoon prima kon.


Nu ook toch? Zag geloof ik wat 2023 en 2025 platen in jullie sets dacht ik.
Heb er verder niet echt een mening over overigens (en dit is niet naar jou) maar kan begrijpen dat sommige bezoekers niet komen voor "nieuwe" muziek in een oud jasje. Blijft denk ik een discussie wanneer iets een classic is :lol: Welkom op het forum. Ik kijk zelf vaak naar het totale plaatje van een set en dat past wel in jullie geval. Al vond ik Godd is a DJ wat ver gaan vanwege de climax. Die sprong er iets te ver uit
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2025 13:56 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Wij hoefden ook geen classics te draaien, daar waren de andere stages voor. De nostalgische deuntjes is gewoon een freestyle stage waarbij veelal plaatjes worden gedraaid die enigzins herkenbaar zijn, of ze nou oud en nieuw zijn.

Kunnen beter iedereen opnoemen die dan niet over de schreef zijn gegaan, zijn we wat sneller klaar
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2025 14:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Charon_NL schreef:
Wij hoefden ook geen classics te draaien, daar waren de andere stages voor. De nostalgische deuntjes is gewoon een freestyle stage waarbij veelal plaatjes worden gedraaid die enigzins herkenbaar zijn, of ze nou oud en nieuw zijn.



Ah dit had ik even gemist :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2025 15:44 
 
Artiest

Ik wil wel even reageren en uitleggen.
Ik kreeg steeds meer de vraag van classic gangers of ik ook een aantal nieuwe platen die dezelfde feeling als vroeger hebben (the tunnel, blast from the past, those were the days, family) wil draaien in classic sets.
Nadat ik erover nagedacht had en met wat collegas over gehad heb begin dit jaar , heb ik besloten om het te gaan doen. De scene is op een punt waarop het ook belangrijk is dat er ook nieuwe muziek gehoord wordt door classicspubliek, mits het maar ertussen past.
Voor mijn gevoel zijn we begonnen aan n nieuwe periode in de scene, waarin ook classic feesten een belangrijke rol spelen in de verspreiding van melodieuze en tijdloze hardstyle. Veel hardstyle liefhebbers krijgen op de normale hardstyle feesten ook niet meer genoeg te horen wat ze willen in lineups dus kopen ze alleen kaartjes voor classic events. Als we met zn allen hard hieraan werken en vette muziek maken kan dit weer wat meer balans krijgen op de normale feesten. Gewoon weer flink opbouwen, en ik voel dat dit al flink aan t gebeuren is.

Ik doe het ook alleen met platen die passen (catch the thunder bijv niet, daar zitten te moderne sounds in) en hou het 1 tot 3 tracks per set. En vraag altijd aan de organisator of het akkoord is. Indien niet respecteer ik t concept ofc, dan niet.
Wat ik merk is dat het echt zeer positief ontvangen wordt door het publiek, het gaat helemaal los en wordt overspoeld met leuke berichten. De mensen die t eigenlijk niet vinden kunnen, die vinden het eigenlijk ook wel ergens passen, dus helemaal tof allemaal.
Ik wordt er ook echt superblij van om de nieuwe muziek waar ik hard aan werk te laten horen aan precies de juiste doelgroep, geeft mij elke keer weer op maandag nieuwe energie in de studio❤️
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2025 15:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker



Mag deze wel worden gedraaid??
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2025 15:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Adaro schreef:
verhaal


Absoluut eens! The Pitcher doet hetzelfde, als het die classic feeling maar heeft en niet vloekt qua sounds tussen de oudere classics.

Maar toch zijn er nog genoeg oude plaatjes die nooit gedraaid worden op feestjes helaas. This altijd Like Thiz :P Lost In Paradise etc.

Een leuke uitdaging voor een artiest zou denk ik zijn als hij alles wat ie afgelopen jaar heeft gedraaid aan classics eens niet te draaien, vervangen door Hardtraxx lievelings B-kantjes :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2025 16:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Adaro schreef:
Als we met zn allen hard hieraan werken en vette muziek maken kan dit weer wat meer balans krijgen op de normale feesten. Gewoon weer flink opbouwen, en ik voel dat dit al flink aan t gebeuren is.


Leuk dat je komt reageren!

Je ziet steeds meer ‘Journey’ sets, waar een artiest van alles draait uit z’n carrière, (meestal opbouwend van) oud tot nieuw.
Zoals op The Sound of Decibel stage, WiSH doet het ook, afgelopen Rebirth met verschillende 15 Years sets. Denk je dat we dit steeds vaker gaan zien?

Adaro schreef:
Ik doe het ook alleen met platen die passen (catch the thunder bijv niet, daar zitten te moderne sounds in) en hou het 1 tot 3 tracks per set. En vraag altijd aan de organisator of het akkoord is. Indien niet respecteer ik t concept ofc, dan niet.


Oké netjes. :)

Adaro schreef:
Wat ik merk is dat het echt zeer positief ontvangen wordt door het publiek, het gaat helemaal los en wordt overspoeld met leuke berichten. De mensen die t eigenlijk niet vinden kunnen, die vinden het eigenlijk ook wel ergens passen, dus helemaal tof allemaal.


ik vind de meeste die je noemt wel passen, Family wel iets te piepende kicks voor mijn smaak, daarvoor in de plaats hoor ik liever weer eens Struggle For Existence, My Name Is Hardstyle, Defect Your Brain en Fade To Grey.
Blast To The Past, The Tunnel en Those Were The Days vind ik dan wel weer erg fijn!


Wellicht tot op Decibel (Sound of Decibel stage)!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2025 16:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Jezus anus, doe eens ff kalm

Ik vraag alleen waarom hij die plaat erbij pakt, opzich niks mis mee toch? Het maakt mij echt geen fluit uit of iemand een hitje erbij pakt, maar voor mij zijn er toch wel een 5-tal platen die ik zelf nooit erbij zou pakken, mede omdat je deze toch wel bij een aantal anders sets gaat horen, waaronder like thiz en bijv. shiverz.

Zeggen dat ik doorsla.... Volgens mij zijn jullie niet helemaal lekker bezig nadat ik imo een normale vraag stel.

Wat nou als er had gestaan; 'Niet vervelend bedoeld, maar waarom The Stunned Guys and DJ Paul - Thrillseeka (Wild Motherfuckers Remix)?'

Edit; dank voor je antwoord charon, zo simpel kan het zijn. Niks aan de hand verder
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2025 17:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

dubbel
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2025 17:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

pim__ schreef:
Edit; dank voor je antwoord charon, zo simpel kan het zijn. Niks aan de hand verder


Graag gedaan. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2025 18:56 
 
Hardtraxx Newbie

Adaro schreef:
Ik wil wel even reageren en uitleggen.
Ik kreeg steeds meer de vraag van classic gangers of ik ook een aantal nieuwe platen die dezelfde feeling als vroeger hebben (the tunnel, blast from the past, those were the days, family) wil draaien in classic sets.
Nadat ik erover nagedacht had en met wat collegas over gehad heb begin dit jaar , heb ik besloten om het te gaan doen. De scene is op een punt waarop het ook belangrijk is dat er ook nieuwe muziek gehoord wordt door classicspubliek, mits het maar ertussen past.
Voor mijn gevoel zijn we begonnen aan n nieuwe periode in de scene, waarin ook classic feesten een belangrijke rol spelen in de verspreiding van melodieuze en tijdloze hardstyle. Veel hardstyle liefhebbers krijgen op de normale hardstyle feesten ook niet meer genoeg te horen wat ze willen in lineups dus kopen ze alleen kaartjes voor classic events. Als we met zn allen hard hieraan werken en vette muziek maken kan dit weer wat meer balans krijgen op de normale feesten. Gewoon weer flink opbouwen, en ik voel dat dit al flink aan t gebeuren is.

Ik doe het ook alleen met platen die passen (catch the thunder bijv niet, daar zitten te moderne sounds in) en hou het 1 tot 3 tracks per set. En vraag altijd aan de organisator of het akkoord is. Indien niet respecteer ik t concept ofc, dan niet.
Wat ik merk is dat het echt zeer positief ontvangen wordt door het publiek, het gaat helemaal los en wordt overspoeld met leuke berichten. De mensen die t eigenlijk niet vinden kunnen, die vinden het eigenlijk ook wel ergens passen, dus helemaal tof allemaal.
Ik wordt er ook echt superblij van om de nieuwe muziek waar ik hard aan werk te laten horen aan precies de juiste doelgroep, geeft mij elke keer weer op maandag nieuwe energie in de studio❤️


Je bent een voorbeeld voor de meesten qua platenkeuze op classic feesten. Vaak ook wat plaatjes die niet standaard voorbij komen. Maar nieuwe muziek draaien? Persoonlijk ga ik niet naar classic feesten voor nieuwe muziek. Als ik nieuwe muziek wil luisteren, dan zijn er 101 opties om dat te doen bij ''normale'' stages/feesten.

Daarbij: Hoe meer ruimte er komt op classic feesten voor nieuwe muziek, hoe minder ruimte er is voor daadwerkelijke classics. Zonde, want er zijn nog zoveel (daadwerkelijke) classics die niet gedraaid worden, pak die er dan bij zou ik zeggen (zoals jij ook eigenlijk altijd wel deed/doet).
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2025 22:34 
 
Hardtraxx Veteran

Ik vind het een mooi iets want dat betekent dat de oude sound ook bewust nu nog geproduceerd wordt.

Blast from the past is ook gewoon een heerlijk nummer.

Donkey Rollers begonnen er ook ooit mee, what we are te draaien in classic sets

Je hebt Thera met TCC platen

Degos 'n redone die Die slowly draaien, helemaaaal prima. ( ;) )

Ik juich het toe en goed te lezen dat collega djs dezelfde weg bewandelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2025 05:40 
 
Hardtraxx Elite

Ik zie het ook als iets positiefs maat hoop dan wel dat DJs ook meer B kantjes durven te gaan pakken en niet alleen de hitjes draaien.
Als ze een nieuwe plaat kunnen draaien die niemand kent dan kan het vergeten B kantje dat niemand kent ook
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2025 07:15 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

heggenschaar schreef:
Ik zie het ook als iets positiefs maat hoop dan wel dat DJs ook meer B kantjes durven te gaan pakken en niet alleen de hitjes draaien.
Als ze een nieuwe plaat kunnen draaien die niemand kent dan kan het vergeten B kantje dat niemand kent ook


More B-sides!!!
Er zijn nog zoveel classics die nauwelijks worden gedraaid, men mag meer diggen vind ik wel...
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2025 08:24 
 
Hardtraxx Veteran

heggenschaar schreef:
Ik zie het ook als iets positiefs maat hoop dan wel dat DJs ook meer B kantjes durven te gaan pakken en niet alleen de hitjes draaien.
Als ze een nieuwe plaat kunnen draaien die niemand kent dan kan het vergeten B kantje dat niemand kent ook

Goed punt. Take notes Dj's...
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2025 08:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Blast from the past is ook gewoon een heerlijk nummer.


Deze helemaal gemist, maar inderdaad een vette plaat!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2025 08:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wel een lastige discussie. De bezoekers van classics feesten willen inderdaad die classics sounds horen. En ja, dat kun je ook nu nog produceren in nieuwe tracks. Die je dan uiteraard ook graag wil laten horen aan dit publiek. Alleen er is 1 ding wat je niet kan produceren in een nieuwe plaat: Nostalgie.

Maar zoals gezegd; ik snap heel goed dat als je wat nieuws gemaakt hebt met juist het gevoel van toen er in te gooien, dat je die dan ook wil draaien. En ag, 2 of 3 van die tracks op een hele dag, ik vind het prima. Maar dan moet het wel echt die classic feeling hebben. The Pitcher draaide op VWAB een track uit 2024 waar ik 0,0 classics gevoel bij had. Ik kende de track niet, maar ik wist gelijk dat het geen oudje was. Het is veel vetter als je de track niet kent en verwacht dat het rond 2012 gemaakt moet zijn en dat het nieuw blijkt te zijn. Dan doe je wel iets goed.

Maar onder de streep, nostalgie kun je niet produceren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2025 10:21 
 
Hardtraxx Veteran

Eens met Parvuz. Zou het niet toejuichen als artiesten vaker nieuwe nummers gaan draaien die wel een feeling heeft van classics. Er wordt al niet diep gegraven met classics als er dan al wat nieuwere nummers bijkomen.. kijk naar een Atmozfears. Die draait geen een eigen plaat van voor 2013/2014 terwijl hij daar een rits aan lekkere platen heeft. De jaartallen gaan al richting 2015/2016 en dat snap ik enigszins wel, maar als iedere artiest wat nieuwere platen gaat draaien onder het mom van deze heeft wel een classic feeling is voor mij geen goede ontwikkeling omdat nostalgie
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2025 10:33 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik vind het vooral persoonlijk heel jammer dat juist die 2006-2009/10 jaren heel erg overgeslagen worden. Dat is voor mij echt de pure nostalgie tijd, mijn eerste echte feestjes waar ik echt toffe herinneringen aan heb. Juist de plaatjes uit die jaren laten me het meest plezier beleven. Maar dat valt tegenwoordig al onder de noemer 'early hardstyle' terwijl dat de gouden jaren zijn die de hardstyle vorm zijn gaan geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2025 10:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Charon_NL schreef:
Ik vind het vooral persoonlijk heel jammer dat juist die 2006-2009/10 jaren heel erg overgeslagen worden. Dat is voor mij echt de pure nostalgie tijd, mijn eerste echte feestjes waar ik echt toffe herinneringen aan heb. Juist de plaatjes uit die jaren laten me het meest plezier beleven. Maar dat valt tegenwoordig al onder de noemer 'early hardstyle' terwijl dat de gouden jaren zijn die de hardstyle vorm zijn gaan geven.


Volledig mee eens!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2025 10:57 
 
Hardtraxx Veteran

We moeten naar early stage voor jaartallen 2006-2010 inderdaad. Dit topic leeft door heerlijke classic discussie weer!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2025 11:45 
 
Hardtraxxer

heggenschaar schreef:
Als ze een nieuwe plaat kunnen draaien die niemand kent dan kan het vergeten B kantje dat niemand kent ook


:worship:
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten