Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 24  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2018 19:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Veruit de meeste kosten voor een feest worden gemaakt in de weken/maanden ervoor.

Het programmeren van de hele show, alle spots, lasers, vuurwerk, etc.. Is een proces van enkele maanden, hoe grootser de show, hoe meer er te programmeren valt. Voor 3 uurtjes Snollebollekes is dat al heel wat minder dan een hele nacht HB.

Ook het afhuren van die toko voor de opbouw, het inhuren van de bouwcrew, security etc. Hoe grootser en complexer de stage is, hoe meer tijd je nodig hebt. Als HB bijvoorbeeld de hele week nodig heeft voor de opbouw, en de Snollebollekes maar 2 dagen, dan scheelt dat al aanzienlijk in de prijs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2018 19:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daar valt denk ik geen spelt tussen te krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2018 19:33 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Echtzo, goed uitgelegd. En dan moeten ze er zelf natuurlijk ook nog iets aan over houden, wat vrij logisch is als je een organisatie bent.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2018 19:41 
 
Hardtraxxer

Norther66 schreef:
Veruit de meeste kosten voor een feest worden gemaakt in de weken/maanden ervoor.

Het programmeren van de hele show, alle spots, lasers, vuurwerk, etc.. Is een proces van enkele maanden, hoe grootser de show, hoe meer er te programmeren valt. Voor 3 uurtjes Snollebollekes is dat al heel wat minder dan een hele nacht HB.

Ook het afhuren van die toko voor de opbouw, het inhuren van de bouwcrew, security etc. Hoe grootser en complexer de stage is, hoe meer tijd je nodig hebt. Als HB bijvoorbeeld de hele week nodig heeft voor de opbouw, en de Snollebollekes maar 2 dagen, dan scheelt dat al aanzienlijk in de prijs.


Klinkt logisch
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2018 19:50 
 
Hardtraxxer

MelvinFR schreef:
Daar valt denk ik geen spelt tussen te krijgen.


Maar misschien wel een speld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2018 20:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zou ook apart zijn als ze zoveel voor een kaartje vragen terwijl ze moeite hebben met uitverkopen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2018 20:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

JJ97 schreef:
MelvinFR schreef:
Daar valt denk ik geen spelt tussen te krijgen.


Maar misschien wel een speld.


Scherp haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2018 12:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Veruit de meeste kosten voor een feest worden gemaakt in de weken/maanden ervoor.

Het programmeren van de hele show, alle spots, lasers, vuurwerk, etc.. Is een proces van enkele maanden, hoe grootser de show, hoe meer er te programmeren valt. Voor 3 uurtjes Snollebollekes is dat al heel wat minder dan een hele nacht HB.

Ook het afhuren van die toko voor de opbouw, het inhuren van de bouwcrew, security etc. Hoe grootser en complexer de stage is, hoe meer tijd je nodig hebt. Als HB bijvoorbeeld de hele week nodig heeft voor de opbouw, en de Snollebollekes maar 2 dagen, dan scheelt dat al aanzienlijk in de prijs.


Klinkt logisch, dankje voor de uitleg!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2018 13:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

74 euro? En dan nog service kosten erbij?
Nou dan mag de line up wel geweldig zijn wil ik dat ervoor neerleggen.
Als het 2e team bij wijze van al half raw zou zijn, dan laat ik deze lekker schieten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2018 13:40 
 
Donateur
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Zou ook apart zijn als ze zoveel voor een kaartje vragen terwijl ze moeite hebben met uitverkopen

Dit is uiteindelijk wel gewoon een groot probleem. Als je soms ziet wat je voor 30 euro aan muziek krijgt (Genesis, Resonate of een Gearbox avond voor wie dat wil) is dat velen malen 'beter' dan een bij elkaar geraapt zooitje als Qlimax of Hard Bass. Je zit daarnaast met torenhoge verwachtingen qua show wat op zich een heleboel geld zal kosten, maar aan de andere kant in de prijs een forse belemmering zal zijn. Men kan de prijs downplayen, maar 75euro voor entree an sich blijft gewoon een hele hoop geld. Vooral als je dus de alternatieven gaat bekijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2018 14:25 
 
Hardtraxxer

hurricane schreef:
74 euro? En dan nog service kosten erbij?
Nou dan mag de line up wel geweldig zijn wil ik dat ervoor neerleggen.
Als het 2e team bij wijze van al half raw zou zijn, dan laat ik deze lekker schieten.


Is inclusief de servicekosten. Dat dan weer wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2018 14:46 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Freankie schreef:
hurricane schreef:
74 euro? En dan nog service kosten erbij?
Nou dan mag de line up wel geweldig zijn wil ik dat ervoor neerleggen.
Als het 2e team bij wijze van al half raw zou zijn, dan laat ik deze lekker schieten.


Is inclusief de servicekosten. Dat dan weer wel.

Ow top zie het, gelijk maar twee kaarten gehaald
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2018 14:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Dit is uiteindelijk wel gewoon een groot probleem. Als je soms ziet wat je voor 30 euro aan muziek krijgt (Genesis, Resonate of een Gearbox avond voor wie dat wil) is dat velen malen 'beter' dan een bij elkaar geraapt zooitje als Qlimax of Hard Bass. Je zit daarnaast met torenhoge verwachtingen qua show wat op zich een heleboel geld zal kosten, maar aan de andere kant in de prijs een forse belemmering zal zijn. Men kan de prijs downplayen, maar 75euro voor entree an sich blijft gewoon een hele hoop geld. Vooral als je dus de alternatieven gaat bekijken.


Ik ben onderhand ook wel klaar met meer dan 60 euro voor een feest neerleggen. Voor mn eerste hard bass (2015) legde ik volgens mij rond de 55-60 euro neer, en ik vind nu niet dat er sindsdien voor 15 euro aan "waarde" is bijgekomen. Zeker als ik zie dat je voor een euro of 30 inderdaad een shockerz of loudness kan doen, zie ik er de meerwaarde niet echt meer van. Jammer, want het concept van Hard Bass spreekt me nog altijd aan qua een opbouwende avond van euforisch tot raw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2018 14:53 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Helemaal eens, behalve met het laatste denk ik. De twee uitersten liggen zo ver uit elkaar dat er vrijwel geen eenheid meer in het feest zit. Dat komt de sfeer niet ten goede omdat er een groot deel van de nacht een hele hoop mensen bij muziek staan waar ze weinig mee hebben. Als je dat vergelijkt met de sfeer op P1 of Genesis zit je met HB echt een bloedeind uit de buurt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2018 16:19 
 
Hardtraxxer

Bij een goede lineup heb ik het er wel voor over
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 okt 2018 18:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

broodjebeenham schreef:
Ik ben onderhand ook wel klaar met meer dan 60 euro voor een feest neerleggen. Voor mn eerste hard bass (2015) legde ik volgens mij rond de 55-60 euro neer, en ik vind nu niet dat er sindsdien voor 15 euro aan "waarde" is bijgekomen. Zeker als ik zie dat je voor een euro of 30 inderdaad een shockerz of loudness kan doen, zie ik er de meerwaarde niet echt meer van. Jammer, want het concept van Hard Bass spreekt me nog altijd aan qua een opbouwende avond van euforisch tot raw.


Dit inderdaad... Daarnaast vind ik de lineup van Shockerz en Loudness ook veel gevarieerder, beter en origineler. Het stagedesign is op Hard Bass wel veel beter, maar dat is voor mij geen reden om 2,5 keer zoveel te betalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2018 19:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Helemaal eens, behalve met het laatste denk ik. De twee uitersten liggen zo ver uit elkaar dat er vrijwel geen eenheid meer in het feest zit. Dat komt de sfeer niet ten goede omdat er een groot deel van de nacht een hele hoop mensen bij muziek staan waar ze weinig mee hebben. Als je dat vergelijkt met de sfeer op P1 of Genesis zit je met HB echt een bloedeind uit de buurt.


Ik denk niet dat dat een intrinsiek probleem is met een gespreide lineup. Granted,hardstyle is meer uit elkaar gegroeid de laatste jaren en er zal altijd volk zijn dat stilstaat tot rebelion komt, maar ik denk dat je met een goede gebalanceerd lineup het overgrote deel tevreden houd. Zorg dat team blue niet alleen cheesy synths en slappe kicks is dmv een Keltek of jay reeve, en zorg dat team red niet een schreeuwende kassa is dmv een regain of d-sturb en je hebt een mooie opbouw door je avond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2018 20:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nu D-Sturb: level 03 - The Breaktrough is aangekondigd op Reverze (23-02-2019), zal dit betekenen dat D-Sturb in ieder geval geen liveact zal doen (neem ik aan)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2018 23:36 
 
Hardtraxxer

Dat denk ik ook ja...

Maar is Reverze dan zo een Breakthrough geweest voor hem dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2018 23:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Freankie schreef:
Dat denk ik ook ja...

Maar is Reverze dan zo een Breakthrough geweest voor hem dan?

Slaat waarschijnlijk meer op zijn live-act en zijn Next Level concept op zich, dan op dit feest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 okt 2018 23:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Freankie schreef:
Dat denk ik ook ja...

Maar is Reverze dan zo een Breakthrough geweest voor hem dan?


FF wat gegoogeld en hij stond er voor het eerst in 2017, toen ie toch al een redelijk gevestigde naam was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2018 00:33 
 
Hardtraxxer

Naar mijn idee was zijn "breakthrough" het moment dat Warface zijn Menace Remix op HardBass in 2016 draaide. Sindsdien is het hard gegaan voor hem.

Reverze 2017 toen was hij inderdaad al redelijk bekend naar mijn idee
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2018 00:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Misschien hier toch heen gaan, omdat mijn broertje 2 dagen hiervoor 18 word en ook graag naar een feestje wil. :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2018 00:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Freankie schreef:
Naar mijn idee was zijn "breakthrough" het moment dat Warface zijn Menace Remix op HardBass in 2016 draaide. Sindsdien is het hard gegaan voor hem.


Hier kwam hij voor mijn gevoel inderdaad op de kaart bij het grote (lees: niet-Gearbox) publiek, en was het vanaf Kill Me al een redelijk bekende naam. Als doorbraaksetjes denk ik eerder aan samen met Warface in de Blue op defqon of samen met Act of Rage op supremacy .
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2018 19:02 
 
Organisator
Avatar gebruiker

A message from the Hard Bass facility ⚠ It's time to give you the first line-up clues for The Last Formation... More will be announced in the upcoming days.

Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 24  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten