Hardbass verslag Eindelijk was het zover Hardbass is vandaag.
Naar een paar maander er naar uit te hebben geleefd, was de dag eindelijk aangekomen.
Om 4 uur in de middag werd ik bij me huis opgehaald door Chukkels, zodat ik eerst naar Kampen kon en me daar
geestelijk/lichaamelijk kon voorbereiden op een zware/mooie nacht, iedergeval dat was me verwachting.
nadat ik bij Chukkels een happie had gegeten, en kansloos achter de computer had gezeten. Was het eindelijk
19:40, dus we gingen naar de trein toe, die ons naar zwolle zou brengen en daarna naar Arnhem.
Toen we om in zwolle aankwamen en daar de trein richting Arnhem namen, begon het feest eigenijks al. We zaten
in een coupe met allemaal feestgangers, dus de muziek stond er ook lekker aan

na een treinreis van een klein uurtje arriveerden we in Arnhem, wij naar de pendelbussen. Hier kwamen we al de eerste fail tegen.
De bordjes die ons naar de bussen wezen, zat namelijk een typ fout op, er stond namelijk "Pendelbussen Harde Base".
Nadat we die mooie bordjes hadden gevolgt, kwamen we aan bij de pendel bussen. Hier was ook meteen weer een pluspunt.
Op Qlimax moesten we 10 jaar wachten op een Bus kaartje, en nu was het maar 5 minuten, dat was dus weer mooi meegenomen.
na een korte busreis kwamen we aan bij het stadion waar het die nacht allemaal ging gebeuren.
Om 22:00 ongeveer kwamen we aan bij de kaartjes controle, dit verliep allemaal soepel en snel "Niet zoals bij qlimax dat we een halfuur voor een dicht hek stonden".
Nadat we een kluis sleuten hadden gekocht, en onze jassen en tassen veilig hadden opgeborgen was het tijd voor de o zo enge controle. Dit stelde zoals gewoonlijk ook niks voor, en was vrijsnel klaar
en konden we door lopen. Hier hadden we alleen een hele "moeilijke" bij de ene trap stond een hond, en de andere niet. Dus besloten we maar de trap te nemen zonder hond.
En eindelijk waren we binnen in het gelderdome was volgens mij rond kwart over 10 ofzo. We gingen eerst even muntjes halen, en toen maar een kijkje nemen in de zaal.
Terwijl we de zaal inliepen zag het er allemaal wat kaal uit, want er was ten eerste nog bijna niemand. En er waren alleen maar blauw gekleurde lampjes, waardoor je het metalen podium zag.
Eerst hebben we even fotootje van die mooie lege zaal gemaakt, want we wisten dat het niet lang leeg zou blijven. Na het fotootje gingen we maar de trap af. Om alvast de beentjes warm te maken, terwijl ruthless draaide.
In de zaal kwamen we meteen al de eerste hardtraxxer tegen. Namelijk Darkbeatz die stond daar ook gezellig met ze groepje bij de bar bier te drinken.
De zaal vulde zich al snel met mensen, en toen begon ik ook wel te denken "dit kan nog wel is heel erg druk worden" en daar zou ik even later ook wel me gelijk in krijgen.
Tijdens de act van Ruthless gingen wij alvast op de Hardtraxx meeting plek staan, waar zich al snel meer hardtraxxer's bevonden. En konden we gezamelijk ook nog los gaan op meneertje Ruthless.
Enigste nummer wat ik nog van ruthless weet is "motherfuck" volgens mij, kan ook nog wel fout zitten. Ben namelijk niet echt goed in dat soort dingen.
om 2300 breide meneertje ruthless een einde aan ze set, en was het tijd voor de openeing van het spectacel "Hardbass".
Nu kon de officiele opening van Hardbass beginnen, de grote schermen gingen aan, en daar werdt wat op afgespeeld. Heb helaas geen idee meer wat. er kwamen ook nog wat steekflammetjes bij kijken, en lasers en vuurwerk.
Het was wel 'leuk' .
na de openening was het tijd voor Team Red omzichzelf voor ons te bewijzen. Ze begonnen met Discorecord, goed begin dus. daarna kregen we speed of sound dus het beloofde een harde avond te worden.
Ging ik van uit tenminste, en die gekken klapten al heel snel het nummer torture erin, het was dus een zeer goed begin van de avond. Zulke platen zo vroeg al, dat beloofde wat voor de rest van de nacht.
Daarna nog een stuk of wat nummers, niet meer zulke harde maar wel leuke nummers. Opbouw was dus wel een beetje raar, maarja dat maakte niet zoveel uit. Daarna kwam Wildstylez met ze livesetje, ik vond
dit wel leuk, maar niet echt bijzonder vet ofzo. Had er wel wat meer van verwacht, maarja niet alles kan mee zitten op een avond.
Maar ja het leuke aan de set van Wildstylez was, we hadden de Hardtraxx meeting. Deze werdt ook zeer goed bezocht. Want de meeste waren wel aanwezig volgens mij.
Het was ook wel een leuke meeting, heb alleen geen idee meer wie ik nou allemaal ontmoet heb, maarja kan ook niet alles onthouden he

En de tijd was langzaamhand ook aangekomen voor team Green, ik had hier zelf wel goede hoop bij. Maar helaas kwam dit niet tot waarheid. Ik vondt hier echt niks aan.
Jongens jongens, jullie staan verdomme op HARDbass, niet op HandjeklapBass. Zeer jammer was dit dat ze aankomen zetten met nummers als just as easy, Faster'n Further en Kingdom (pitcher rmx).
Tijdens deze set heb ik me wel vermaakt, maar dat had een andere reden. Aan de muziek lag het iniedergeval niet. Ze hadden zo mooi de kans om hun naam is goed te doen, en is leker te draaien maarja. helaas...
Oh ja en het aller aller ergste was, ze sloten af met al zovaak en dood gedraaide "The space whe created" hoe durven ze !.
Tijdens deze set ben ik zelf ook iedereen kwijt geraakt helaas, dus ja heb ik beetje rond gelopen :whisle: maar was wel leuk.
Nu kwam trouwens ook nog de live act van dit team "psyko punkz" ik verwachte hier al niet veel van, maar dacht misschien na het slechte setje van hun andere team genoten, dat ze de boel toch nog een beetje konden goedmaken.
Helaas kwam deze gedachte niet uit. Want het was weer zoals gewoonlijk standaart. Serieus waarom is deze live act altijd echt altijd hetzelfde. Qountdown en Qlimax al het zelfde, en nu verdomd weer. Heel erg jammer.
Dus helaas had team Green voormij al verloren als het gaat om wedstrijdjes tussen de teams, want slehter kon het niet worden.
Tijdens deze set ook chukkels weer terug gevonden na bijna 2 uur. Was ik wel heel erg blij mee.
En nu was dan tijd voor team Blue, hier verwacht ik zelf heel veel van maar dan ook heel veel. Aangezien hun de schade van hun vriendjes ervoor maar moesten herstellen voor mij.
Nou en deze gedachte maakte ze zeker waar, ze begonnen hard en eindigde ook hard. 1 woord HEERLIJK. ook bioweapon die er lekkere knallers in gooide. Op het einde was er ook nog een live act door The One and Only MR. Ran-d.
Hij zij nu zelf live de vocals van under attack als ik het goed heb, geniaal was dit. stiekem gewoon een kippenvel momentje. Maar helaas aan al het goede komt een einde aan, helaas gaat die tijd ook altijd zo snel wanneer
iemand leuk draaid. Maar gelukkig hadden we hierna nog de live act van "Crypsis". Hier had ik mezelf zeer op verheugd, want hij zou namelijk wat nieuwe nummers erin laten horen.
De set begon al lekker hard, met een nieuwe plaat volgens mij, had hem nog niet eerder gehoord in iedergeval. Daarna knalde die Get Hit erin, het was lekker in iedergeval.
maar ze kunnen deze man beter laten afsluiten, want dan komt ie namelijk echt tot zijn recht. Want nu kan ie gewoon niet remmen los laten, en dat miste ik toch wel in zijn set. dus voortaan moet crypsis afsluiten.
Lijkt me voor iedereen beter, voor de muziek want die komt meer tot zijn recht, en voor mijn benen want die kunnen dan wat harder los gaan.
Hij eindigde zijn set overigens gepast met "Strike"
En dan was de tijd alweer gekomen voor de laatste act van de avond, team yellow dit beloofde als je de dj's zag die er inzaten een heerlijke set te worden.
Maar wat gebeurd er nou, ze beginnen met "Gold" WTF? dat om 5 uur? ik snapte er even niets meer van, al snapte ik er de rest van de avond ook geen reed van maar dat doet er niet toe.
Maar ze begonnen dus met gold, wat zeer spijtig was, want Max enforcer( die gooide hem er in volgens mij ) Jij snapt zelf toch wel dat wanneer je afsluit, je hard moet afsluiten ?
nou ja blijkbaar niet. Hier na kwam on the go, vindt dit zelf ook niet echt zo'n lekker nummer. Gelukkig draaide er nog wel 1 held in dat team, genaamd "B-Front".
Die gooide er meteen maar inner creativity in. Nou daar was ik toen echt wel even aan toe. En kon ik even heerlijk los gaan op dit nummer. Maar helaas kwam er aan het losgaan snel weer een einde.
Want iemand moest zonodig ""kuch alpha2 kuch"" Atrocious erin. Dit was echt weer even een huil momentje. zeer spijtig, je zou zeggen dat mannen als alpha2 wel wat ervaring hebben, en weten
hoe ze een feest moeten afsluiten. Nou blijkbaar niet, ze kunnen nog een hoop leren amateurs.. vrijsnel daarna gooide ze ook nog Breathe erin, nou dit zijn toch geen nummers om mee af te sluiten?
Dat ze dat zelf niet snappen, echt zo jammer is dat. Want het zijn toch min puntjes voor zo'n feest. Dit gekloot ging eigenlijks de hele set door, paar zachte nummers en dan weer een harde van BOB.
Echt heel erg verveled was dit. Ze gooide overigens de BPM'S op het einde ook erg hard omhoog, hoefde van mij nou ook niet. Aangezien ik toen al wist dat we kort daarna met WMF weer behoorlijk wat stappen terug moesten doen.
Helaas is mijn beoordeling voor dit team dan ook laag, maar wel hulde voor Bob die probeerde er tenminste wat van te maken, maarja dat gaat moeilijk als je amateurs in je team hebt die niet weten hoe het moet. Zeer jammer, volgend jaar
moet B2S daar maar is wat beter over nadenken, dat ze wat vergelijkbare dj's in de team's gooien, zodat je niet steeds "zacht, zacht, hard". Overigens werd er volgens mij ook tijdens deze set met het geluid geknoeid.
Want dan was het weer hard zacht, precies het zelfde als de set eigenlijks. Heel erg jammer.
Oh ja tijdens deze set ook nog even naar boven gegaan, chukkels moest daar wat geen idee meer wat. Maar zou wel belangrijk zijn geweest, maar hier meteeen een minpunt over de locatie.
Serieus dood angsten bij die trappen, geen trap leuning niets. Zeer gevaarlijk want trap lopen is al moeilijk in mijn lichaamelijke status, en dan wanneer je ook nog een hoge trap
en geen beschikking hebt tot een trap leuning, en de treden glad zijn. kan dit je dood worden. Aangezien er nog al wat skefe mensen op die trap lopen.
Dus was blij dat ik daar eindelijk boven was, maarja zelfde probleem weer na beneden, trede voor trede voorzichtig. Zat geen tempo in, maarja kon niet anders.
Want anders was ik sowieso gevallen, want het lopen ging al niet zo lekker meer.
Maar dat even terzijde, het was tijd voor de laatste live act Wild Motherfuckers.
Ik verwachte hier al geen poep van, aangezien Zatox mij de laatste tijd nooit meer verrast, zou die dat nu ook wel niet doen.
En ik had gelijk"vond ik zelf" Vond het setje niet afsluitwaardig, het was wel leuk. Met dat whe will rock you, met motherfock tekst eronder. Maar het is niet leuk als afsluiter.
Helaas, maarja andere mensen zouden het misschien leuk hebben gevonden maar ik in ieder geval niet.
Ook heel erg vervelend en pijnlijk, als een DJ (Zatox) zijn microfoon pakt en er echt door heen jankt. Alstublieft doe dat echt nooit meer, schrok me de tering.
Hierna nog geen speciale nummers, het tempo was trouwens ook weer behoorlijk naar beneden gehaald, en het tempo was volgens mij nog lager, dan waaarme team red mee begon.
Op een geven moment komen ze aanzetten met een gerelateerde hardcore track dacht ik, want het was "150bpm bam bam 180 bpm reng deng 200 bpm rengkedeng".
Volgens mij gaat dit nummer normaal altijd door met lekkere hardcore. Dat dacht ik tenminste, en daar ging ik toen ook van uit. Helaas was dat bij mr Zatox en Tatanka niet het geval.
Want het nummer Gangsta volgde, als er 1 lied is waar ik een shijt hekel aan heb is het dat nummer.
Tijdens dit nummer zijn we ook naar boven gegaan, en naar de kluisjes. Omdat we anders nooit de eerste trein zouden halen, en dat hadden we liever wel.
Terwijl we de trap op laag tempo omhoog liepen "wat een drama weer" kwamen we weer boven aan, eerst gingen we een heel stuk naar links lopen, toen we daar aankwamen
bleek dat Exit Q te zijn, dus konden we weer een kilometer naar de andere kant lopen, om bij E uit te komen. Wat uiteindelijk ook lukte, tijdens het lopen hoorden we ook nog zachte muziek
van WMF, was wel leuk als slaap liedje, maar om mee aftesluiten Nee bedankt. Toen we eindelijk bij Exit E aankwamen, moesten we eerst door die kou naar de kluisjes, en dit was me een partij koud
sinds tijden niet meer zulke kou gevoeld. Maarja eenmaal aangekomem bij de kluisjes was het ook alweer weer warm. En konden we onze spulletjes netjes uit het kluisje halen.
We hadden geluk dat het nog niet echt druk was, want konden snel alles pakken, en sleuteltje was ook zomaar ingeleverd. Meteen maar naar de bus gelopen die ons naar het station moest brengen.
Eerst moest ik ff stressen, want kon me bus kaartje niet vinden. Maar die bleek als een propje in me jas te zitten, gelukkig nog op tijd gevonden. En konden we de lekkere warme bus in.
Binnen een seconde waren we ook alweer bij het station, en dan denk je toch. Wat gaat zo'n feest snel voorbij. Want dat is echt niet normaal, want kan me nog goed herrineren dat ik gister in de bus zat hier naar toe.
Maarja helaas is dat zo, bij leuke dingen gaat de tijd snel.
Toen stapten we uit de bus, en liepen we het station binnen. Hier was allemaal politie aanwezig enz. En werd streng gecontroleerd op vervoers bewijzen, had ik nog nooit zo gezien.
Vond het wel grappig, en ik kreeg naar veel moeite ook mijn ov uit mijn beurs weg, zodat ik ook toegang kreeg tot het station. En was het alweer weer tijd voor de saaie terug reis.
De trein stond meteen al klaar, en was ook lekker groot. Dit was zeer goed geregeld, want kon nu lekker zitten. Heb dit ook wel is anders meegemaakt, na een feest in de hmh ofzo....
Helaas zou de trein rit nog 3 uren duren, had ik totaal geen zin in. Dus heb ik maar besloten om met chukkels mee te gaan naar Kampen, omdaar te slapen. Nou ja slapen, een boek schrijven over Hardbass.
en op dit moment typ ik alweer dit verslag dus, best wel erg. Want paar uren geleden stonden we nog los te gaan.
Helaas zijn voor mij niet alle verwachtingen uitgekomen voor dit feest. Want het was extreem druk ze hadden wel 3000 kaarten minder kunnen verkopen want dit werkt gewoon niet.
Want als al die mensen die nu op de tribune zaten, ook de vloer opkwamen om te stampen, tsja wil er niet eens over nadenken wat voor vieze stamp orgy dat wel niet zou worden.
Verder waren de setjes van Team yellow *max enforcer & A2 * want bob was wel goed, en de set van team groen niet lekker. En dat geld voor mij toch wel als een dikke minpunt.
Verder vondt ik de opbouw kwa hardheid met muziek echt dramatisch, B2S doe dit ons nooit meer aan. Want dit is echt niet lief, en voor ook niet leuk.
En nog wel het belangrijkste eigenlijks, de trap. God oh God wat een drama, echt ik voelde me niet veilig op die momenten, want het was gewoon echt gevaarlijk.
Helaas is dit feest voor mij niet over de Hardbass versie 2010 heen gegaan, die was toch veel beter. (kwa drukte, opbouw etc.)
Show:
Ja er was ook nog een mooie show, helaas heb ik hier vrijwel niks van meegekregen op de openening na, en de opkomst van Team Geel. Dit zag er toen wel leuk uit, maar voor de rest niks van gezien
dus hier kan ik niet over oordelen helaas...
Pluspunten:
- Set van Team Blue
- Set van Team Red
- Hardtraxx meeting *top dat er zoveel waren*
- Ran-d met ze live gezang, geniaal was dat.
- Bar service was snel
- Geen last van bewakers die me komen pesten omdat ik rook.
Minpunten:
- Setjes van Teem Blue en Alpha twis en Max enforcer...boehh
- die klote trappen
- geluid was echt niet altijd zo goed, beetje jammer.
- Mensen die niet van me cowboyhoed af komnden blijven.
- sommige mensen die denken dat ze grappig zijn, maar dat TOTAAL NIET ZIJN!!
- Drukte
Zullen vast nog wel wat meer plus/min punten zijn. Maar het is nog vroeg dus weet niet alles meer.
Nou ja zal vast nog wel veeel meer zijn vergeten, maar ja heb nog geen slaap gehad. Dus kan gebeuren dan