Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2024 22:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Feest: Elektrum Festival
Datum: 12-10-2024
Locatie: Velderse Bos, Boxtel
Leeftijd: 18+
Ticketsale: https://elektrumfestival.com/
Prijs: kweenie maat

Line-up:
TBA
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2024 22:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

https://www.hardnews.nl/elektrum-festiv ... lbeleving/

Citaat:
Elektrum Festival gaat een nieuwe richting op. Organisaties van Intents Festival en WiSH Outdoor voeren namelijk baanbrekende veranderingen voor de afsluiter van het festivalseizoen zoals we deze kennen: “Je gaat een transitie van dag naar nacht meemaken zoals je dat nog nooit gedaan hebt op een festival.”


lache
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2024 23:08 
 
Hardtraxx Addict

UptempoSoldaat0411 schreef:
https://www.hardnews.nl/elektrum-festival-verbaast-met-totaal-nieuwe-festivalbeleving/

Citaat:
Elektrum Festival gaat een nieuwe richting op. Organisaties van Intents Festival en WiSH Outdoor voeren namelijk baanbrekende veranderingen voor de afsluiter van het festivalseizoen zoals we deze kennen: “Je gaat een transitie van dag naar nacht meemaken zoals je dat nog nooit gedaan hebt op een festival.”


lache

Q-base vergeten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 02:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zo te lezen wordt het weer 1 groot verzadigd RAW festein, is het nog niet tot ze doorgedrongen dat er inmiddels meer behoefte is aan Euphoric Hardstyle feesten? Ik laat deze editie dan ook maar weer aan mijn neus voorbij gaan want het concept an sich klinkt wel leuk.. :/

Citaat:
Van mega headliners tot aanstormend talent en van Hardstyle tot Raw, Extra Raw, (Raw) Classics en Uptempo, we hebben het allemaal!
Zouden ze aan RAW hardstyle gedacht hebben? :yawn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 08:38 
 
Hardtraxx Elite

Fusionmania schreef:
Zo te lezen wordt het weer 1 groot verzadigd RAW festein, is het nog niet tot ze doorgedrongen dat er inmiddels meer behoefte is aan Euphoric Hardstyle feesten? Ik laat deze editie dan ook maar weer aan mijn neus voorbij gaan want het concept an sich klinkt wel leuk.. :/

Citaat:
Van mega headliners tot aanstormend talent en van Hardstyle tot Raw, Extra Raw, (Raw) Classics en Uptempo, we hebben het allemaal!
Zouden ze aan RAW hardstyle gedacht hebben? :yawn:


Een klein groepje hartrdraxxers vertegenwoordigd de sceneee!!!!!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 08:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fusionmania schreef:
dat er inmiddels meer behoefte is aan Euphoric Hardstyle feesten?


Ja mooi om die groeiende vraag te zien, maar je leeft wel erg in je bubbel als je denkt dat dat een grote groep is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 08:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Fusionmania schreef:
dat er inmiddels meer behoefte is aan Euphoric Hardstyle feesten?


Ja mooi om die groeiende vraag te zien, maar je leeft wel erg in je bubbel als je denkt dat dat een grote groep is.

Nee niet eens, ik lees het overal dat er steeds meer behoefte eraan is, niet alleen binnen mijn eigen kringen maar op heel veel platforms. Daarnaast wil je toch zo veelzijdig mogelijk zijn als festival? Ik vind het nergens op slaan wanneer je een Raw. Extra Raw en Raw Classics stages hebt (Up tempo stage daarbuiten gelaten). Dan heb je gewoon oogkleppen op als organisatie. Als organisatie mis je dan gewoon het bredere plaatje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 09:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja ik ben het volledig met je eens dat ik het zelf ook absoluut vind "horen bij" een veelzijdig festival hoor. Das ook de reden dat ik Defqon nog altijd op eenzame hoogte vind qua festival ervaring. Dus begrijp me niet verkeerd.

Alleen de meest luide "ontevreden" groep mensen hoor je natuurlijk het meest. Denk dat het overgrote deel van het harddance publiek de insteek van Elektrum perfect vinden, wat ook de reden is dat bijv. Intents het elk jaar zo extreem goed doet qua hoe snel ze uitverkopen. (al hebben die dit jaar gelukkig wel wat meer ruimte voor een veelzijdige lineup, dat moet ik dan ook wel weer bekennen).
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 10:01 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Online platform is een verschrikkelijke graadmeter.

Zelfs al pak je het van 10 forums, dan is het nog niet representatief. Helemaal een "ik hoor in mijn omgeving", dat is zo subjectief als wat. Is jouw omgeving 6000 mensen waar ze even zo'n feest gegarandeerd mee uitverkopen?

Zolang de UV niet uitpuilt en de overige euforische podia niet uit hun voegen barsten t.o.v. de raw, kan je niet zeggen dat er een enorme behoefte is over een groot draagvlak. De Indigo barstte vorig jaar echter wel een paar keer uit z'n voegen bij bepaalde namen, zeker op de vrijdag toen ze op een kleinere area werden neergeplempt.

Er is een behoefte, maar niet genoeg om dit soort acties te verantwoorden. Vergeleken met classic podia zit euforisch gewoon nog meer op dat niveau, een niche met een trouwe fanbase van redelijk formaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 10:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een groeiende niche, dat wel. En dat is top :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 10:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

edit laat ook maar

gemauw om euforisch steeds
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 10:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Fusionmania schreef:
Rickzel schreef:
Fusionmania schreef:
dat er inmiddels meer behoefte is aan Euphoric Hardstyle feesten?


Ja mooi om die groeiende vraag te zien, maar je leeft wel erg in je bubbel als je denkt dat dat een grote groep is.

Ik vind het nergens op slaan wanneer je een Raw. Extra Raw en Raw Classics stages hebt (Up tempo stage daarbuiten gelaten). Dan heb je gewoon oogkleppen op als organisatie. Als organisatie mis je dan gewoon het bredere plaatje.


Oogkleppen op voor wat dan? Grote kans dat je op deze manier je festival uit gaat verkopen. Wie zijn wij dan om te zeggen dat ze het niet goed doen? Ik zou ook het liefst op elk festival een euforische stage willen. Maar als een organisatie dat niet wilt, dan moeten ze dat toch lekker niet doen? Die Uiltjes stage was afgelopen zaterdag ook alleen bij Cyber écht druk. Dus die groep zal wel meevallen vrees ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 10:45 
 
Hardtraxx Veteran

RomanAnthony schreef:

Oogkleppen op voor wat dan? Grote kans dat je op deze manier je festival uit gaat verkopen. Wie zijn wij dan om te zeggen dat ze het niet goed doen? Ik zou ook het liefst op elk festival een euforische stage willen. Maar als een organisatie dat niet wilt, dan moeten ze dat toch lekker niet doen? Die Uiltjes stage was afgelopen zaterdag ook alleen bij Cyber écht druk. Dus die groep zal wel meevallen vrees ik.


Je moet jezelf ook wel beseffen dat het festival meer is dan alleen die euforische stage natuurlijk. Ik ken veel mensen die euforische Hardstyle top vinden, maar het niet zien zitten om bijna 80 euro neer te tikken voor een feest waar ze alleen maar pendelen tussen 2 kleine stages (Classics en Euforisch) en voor de rest het moeten doen met 80% muziek waar ze niks om geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 10:54 
 
Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Online platform is een verschrikkelijke graadmeter.

Zelfs al pak je het van 10 forums, dan is het nog niet representatief. Helemaal een "ik hoor in mijn omgeving", dat is zo subjectief als wat. Is jouw omgeving 6000 mensen waar ze even zo'n feest gegarandeerd mee uitverkopen?

Zolang de UV niet uitpuilt en de overige euforische podia niet uit hun voegen barsten t.o.v. de raw, kan je niet zeggen dat er een enorme behoefte is over een groot draagvlak. De Indigo barstte vorig jaar echter wel een paar keer uit z'n voegen bij bepaalde namen, zeker op de vrijdag toen ze op een kleinere area werden neergeplempt.

Er is een behoefte, maar niet genoeg om dit soort acties te verantwoorden. Vergeleken met classic podia zit euforisch gewoon nog meer op dat niveau, een niche met een trouwe fanbase van redelijk formaat.


:corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 11:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Euforisch hoort niet thuis op Elektrum
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 11:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Basshunterzz schreef:
RomanAnthony schreef:

Oogkleppen op voor wat dan? Grote kans dat je op deze manier je festival uit gaat verkopen. Wie zijn wij dan om te zeggen dat ze het niet goed doen? Ik zou ook het liefst op elk festival een euforische stage willen. Maar als een organisatie dat niet wilt, dan moeten ze dat toch lekker niet doen? Die Uiltjes stage was afgelopen zaterdag ook alleen bij Cyber écht druk. Dus die groep zal wel meevallen vrees ik.


Je moet jezelf ook wel beseffen dat het festival meer is dan alleen die euforische stage natuurlijk. Ik ken veel mensen die euforische Hardstyle top vinden, maar het niet zien zitten om bijna 80 euro neer te tikken voor een feest waar ze alleen maar pendelen tussen 2 kleine stages (Classics en Euforisch) en voor de rest het moeten doen met 80% muziek waar ze niks om geven.

Lees: Intents.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 11:21 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Basshunterzz schreef:
RomanAnthony schreef:

Oogkleppen op voor wat dan? Grote kans dat je op deze manier je festival uit gaat verkopen. Wie zijn wij dan om te zeggen dat ze het niet goed doen? Ik zou ook het liefst op elk festival een euforische stage willen. Maar als een organisatie dat niet wilt, dan moeten ze dat toch lekker niet doen? Die Uiltjes stage was afgelopen zaterdag ook alleen bij Cyber écht druk. Dus die groep zal wel meevallen vrees ik.


Je moet jezelf ook wel beseffen dat het festival meer is dan alleen die euforische stage natuurlijk. Ik ken veel mensen die euforische Hardstyle top vinden, maar het niet zien zitten om bijna 80 euro neer te tikken voor een feest waar ze alleen maar pendelen tussen 2 kleine stages (Classics en Euforisch) en voor de rest het moeten doen met 80% muziek waar ze niks om geven.


Zal dan bij Elektrum niet anders zijn toch, als ze een euforische stage toevoegen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 11:26 
 
Hardtraxxer

Ik zou het ook prima vinden als ze elk half jaar een feest a la Melodic Madness houden. VWAB bijvoorbeeld ga ik jaarlijks trouw heen en het voordeel is dat je lekker de hele dag tussen liefhebbers staat. Daarnaast is de ticketprijs ook een stuk aantrekkelijker. Wmb hoeft er niet op elk feest euforisch te staan. Liever een kleinere setting met dedicated fans waarbij je niet gelijk 100 euro hoeft af te tikken voor nog 4 stages waar je toch niet komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 11:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

beter niet elk topic zelfde discussie
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 11:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Birdieb1992 schreef:
VWAB bijvoorbeeld ga ik jaarlijks trouw heen en het voordeel is dat je lekker de hele dag tussen liefhebbers staat.

Normaal niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 11:36 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Alm1ghty schreef:
Birdieb1992 schreef:
VWAB bijvoorbeeld ga ik jaarlijks trouw heen en het voordeel is dat je lekker de hele dag tussen liefhebbers staat.

Normaal niet?


t.o.v. een mainstage van een groot festival op zich..

UptempoSoldaat0411 schreef:
beter niet elk topic zelfde discussie


Boeien, dan heb je iig wat leven in dit dooie forum.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 11:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Birdieb1992 schreef:
VWAB bijvoorbeeld ga ik jaarlijks trouw heen en het voordeel is dat je lekker de hele dag tussen liefhebbers staat. .


Wie zegt dat de fanatieke raw en uptempo fans geen liefhebbers zijn? Die zijn dedicated as fuck joh. Meppen elke PVC kick raak. Onzin statement altijd haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 11:46 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Birdieb1992 schreef:
VWAB bijvoorbeeld ga ik jaarlijks trouw heen en het voordeel is dat je lekker de hele dag tussen liefhebbers staat. .


Wie zegt dat de fanatieke raw en uptempo fans geen liefhebbers zijn? Die zijn dedicated as fuck joh. Meppen elke PVC kick raak. Onzin statement altijd haha.


Meer t.o.v. grote en populaire namen of een mainstage denk ik.

Juist op een specifieke raw of uptempo stage zie je het ook wel minder dan bijv een van de grote raw of uptempo namen op een mainstage. Maar dat geldt voor elk genre, dat populariteit of grote podia dagjesvolk trekken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 13:11 
 
Hardtraxxer

Rickzel schreef:
Birdieb1992 schreef:
VWAB bijvoorbeeld ga ik jaarlijks trouw heen en het voordeel is dat je lekker de hele dag tussen liefhebbers staat. .


Wie zegt dat de fanatieke raw en uptempo fans geen liefhebbers zijn? Die zijn dedicated as fuck joh. Meppen elke PVC kick raak. Onzin statement altijd haha.


Dit bedoelde ik er niet mee te zeggen. Ik wilde hiermee helemaal niemand bashen of zeggen dat het een beter is dan het ander. Ik bedoelde alleen te zeggen dat ik liever 35/40 euro neerleg voor een dedicated euforisch/classics feest in kleinere setting dan dat ik 80/90 euro betaal waar de euforisch ergens weggestopt zit. Het stukje over liefhebbers is achteraf inderdaad overbodig.

Dus om terug te komen op de originele discussie:

Ik zou het ook prima vinden om 2/3 keer per jaar een dedicated feest a la melodic madness te hebben ipv een kleine euforische stage op ieder groot festival. Voor mijn gevoel komt dat de geluidskwaliteit ook ten goede. Melodic Madness was een perfect voorbeeld hierin. Vorig jaar melodica op Intents was het gewoon net niet en dat vind ik zonde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2024 14:38 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Birdieb1992 schreef:
VWAB bijvoorbeeld ga ik jaarlijks trouw heen en het voordeel is dat je lekker de hele dag tussen liefhebbers staat. .


Wie zegt dat de fanatieke raw en uptempo fans geen liefhebbers zijn? Die zijn dedicated as fuck joh. Meppen elke PVC kick raak. Onzin statement altijd haha.

Haha eens. Afgelopen Rebirth op het eind ff naar Kruelty geweest en het verbaasde me hoe goed de nieuwe generatie (want het merendeel was echt jong volk) al die muziek kent (ik zelf niks iig). Elke kickroll deden ze met de gehele groep mee; climax na climax, plaat na plaat. Zij hadden exact dezelfde beleving/muziekvreugde als 'wij' 15 jaar geleden op Loudness of de groep euforische liefhebbers op Melodic Madness. Dat gezeur op Raw vind ik ook behoorlijk irritant worden. Accepteer gewoon dat het een teringpopulaire stroming is; als de area's nu uitgestorven waren maar organisaties er maar aan vast bleven hangen had je een reden om te klagen. Focus je lekker op wat je wel gave muziek vind, brengt zoveel meer vreugde. #mand
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten