Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2022 15:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Feest: EDC Las Vegas
Datum: 20-05-2022 tot 22-05-2022
Tijd: 17:00 - 05:30
Locatie: Las Vegas Motor Speedway
Leeftijd: 18+
Ticketsale: https://edclasvegas.frontgatetickets.com/
Prijs: GA & GA+: Sold Out - VIP: $899.90

Harder Styles Line-up:
Vrijdag:
Adrenalize
Audiofreq, Code Black & Toneshifterz: 3 Blokes
Darren Styles
Deadly Guns
LLLLNNNN
LNY TNZ
Mad Dog
Omar Santana
Soren
TNT
Tweekacore

Zaterdag:
Crime Family
Da Tweekaz
Junkie Kid B2B Geo
Lil Texas
Link
Radical Redemption
Rob Gee
Sound Rush
Sub Zero Project
Talon
Warface


Zondag:
Ben Nicky: Xtreme
D-Sturb
Darksiderz
DJ Anime
DJ Isaac
Dr Phunk
Headhunterz
Hpnotic B2B Lucky Rabbit
Kami
Lady Faith
Wildstylez

Volledige Lineup: https://lasvegas.electricdaisycarnival.com/lineup/
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2022 15:30 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hier ook aanwezig, combineren EDC met een vakantie in Vegas en LA. Ben ten eerste heel erg benieuwd hoe anders een festival in de VS is vergeleken met hier, qua muziek en sfeer maar ook qua publiek. Waarschijnlijk niet heel veel bij de hardstyle stage te vinden, aangezien ik de meeste artiesten een stuk dichter bij huis vaak genoeg kan zien. Maar ga uiteraard wel even een kijkje nemen en hier en daar een setje meepakken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2022 16:26 
 
Hardtraxx Addict

Omar Santana, wist niet dat die nog actief was
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2022 19:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wie partybus?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2022 09:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zou me voorbereiden op heel veel ravegirls in van die netpanty's en stringetjes (positief), PLUR en kandi (negatief).
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2022 10:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Weird flex but ok
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2022 10:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Wie partybus?

Net opgestapt komen zo richting Winterswijk maatje!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2022 11:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kutzooi, bus gemist. Iemand die mij nog via Kiss & Ride wilt en kan oppikken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2022 17:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mocht iemand benieuwd zijn hoe het was, bij deze een verslag:

Laat ik beginnen met het feit dat dit wel echt een hele andere festival ervaring was dan dat ik gewend ben. Puur hoe groots alles was, was voor mij op de 1e dag vooral toch wel een tikkie overweldigend. Het is ten eerste gewoon abnormaal druk, ze proppen zo'n 160k mensen in die speedway en tijdens de spitsuren is het soms echt proppen geblazen, vooral bij dingen zoals het eten en de WC's. De stages waren ook groots en zeer gedetailleerd, vooral de main was echt prachtig om te zien. Het had alles wat een goede mainstage moet hebben en ik kan zeggen dat dit de vetste stage is die ik live heb mogen aanschouwen. Het was ook duur, echt abnormaal duur vergeleken met Nederland. Denk aan $13 voor een biertje, 16$ voor een pre mix en $19+ voor een verse cocktail. Ook hebben we $16 neergeteld voor 3 chicken strips met een handje friet en volgens mij $11 voor 1 pizza punt. Non alcoholische dranken waren daarentegen wel redelijk geprijsd, $6 voor 550ml Cola of Powerade, en dan ook nog eens een normaal flesje met dop.

Dag 1 was dus vooral een beetje wennen en het terrein verkennen, er is echt zoveel te doen dat ik bij lange na niet alles heb kunnen zien. Stages, extra stages, secret stages, kermisattracties, dorpen, entertainment, barretjes en eetgelegenheden en ga zo maar door. Aangezien ik zelf vooral kwam om artiesten te zien die we in NL en Europa niet of nauwelijks zien hebben we toch vooral bij de grotere stages gestaan. Op dag 1 was er een zeer harde wind waardoor het geluid bij de meeste stages zacht was en er nauwelijks show elementen gebruikt mochten worden. Geen pyro, geen vuur en ook de grote vuurwerkshow ging niet door. Op deze dag even een stukje Adrenalize meegepakt en dat viel wel een beetje tegen, het geluid stond zo zacht dat ik icm de wind vaak niet eens kon horen welke plaat er gedraaid werd, dat was wel een minpuntje. Een ander minpunt waren de VIP toiletten, halverwege de nacht was 70% dicht omdat de toiletten vol waren, deze zijn de rest van de avond ook niet meer open gegaan. Bij de normale toiletten was het soms zo druk dat dit voor gevaarlijke situaties zorgde, een kleine bottleneck waar iedereen aan het duwen was om er door te komen. Rond 04:00 was het zo koud dat we afgehaakt zijn, we hadden 1 trui bij ons omdat mijn vriendin haar jas was vergeten en door de kou was de rij bij de merch 2/3 uur. Dat was jammer want Timmy Trumpet draaide op dat moment een van de beste sets van de avond, veel hardstyle en overall een gevarieerde set. Verder die dag nog Acraze, Madeon, Gigantic NGHTMRE, Diesel en Jessica Audiffred gezien. Vervolgens rond 04:00 met de pendelbus terug naar ons hotel op de strip, uiteindelijk lagen we rond 06:30 in bed.

Na een korte nacht was het tijd voor dag 2, het was een stukje warmer en de wind zou als het goed is gaan liggen. Dit klopte ook en dit was een veel beter vertoeven. Vroeg aangekomen om de set van Air2Earth rustig te bekijken op de tribune en ons mentaal voor te bereiden op de volgende nacht. Alles was veel beter geregeld, de WCs waren minder druk en beter toegankelijk en ook alle show elementen konden gebruikt worden door het betere weer. Ook was het geluid nu stukken beter, vooral op de main was het soms echt loep hard en zuiver. Jammergenoeg viel het geluid op de hardstyle stage vandaag nogsteeds tegen, dus hier hebben we deze dag eigenlijk niet gestaan. Verder Audien, Deorro, Yellow Claw, Tiesto, 4B, James Hype en Alesso gezien met Yellow Claw als uitschieter, veel hard dance gehoord hier en er hing een goede sfeer. Ook deze dag hebben we het niet tot het eind gered en zijn we rond 04:00 naar de pendelbus gegaan, deze was vandaag iets sneller waardoor we om 06:00 in bed lagen.

Op dag 3 had ik het toch wel moeilijk, na in principe 2 nachtfeesten van 10 uur achter elkaar had mijn lichaam er iets meer moeite mee. De blaren op de voeten waren aanwezig en ook mijn rug was niet zo blij. Nog 1 dagje overleven dus. Deze dag hebben we de setjes van Dr. Phunk en Headhunterz helemaal meegepakt, het begon toch een beetje te kriebelen en ik merkte dat ik van de EDM,Trap, Bass & House van de afgelopen dagen niet zoveel energie meer kreeg. Bij Headhunterz mijn laatste beetje energie er uitgegooid en op dag 3 hebben we om 03:00 de handdoek in de ring gegooid. Het was zo wel mooi geweest! Verder ook nog bij Imanbek, Zedd en Alok geweest.

Nog wat losse plus en min punten:
+++ VIP areas en ervaring. Ze hadden hier complete dorpen gebouwd puur en alleen voor VIP ticket holders met eten, drinken, chillplekken, eigen kermisattracties, eigen kluisjes en een stand met gratis festival goodies. Verder had elke stage een afgebakend stuk dansvloer links of rechtsvoor waar alleen mensen met een VIP ticket konden dansen. Zo sta je toch dichtbij maar heb je toch het comfort en de ruimte van VIP.
++Sfeer. Iedereen had er zin in en bij meerdere stages hing een leuke sfeer, al was het ook hier het beste bij de hardstyle stage.
+ Aanbod eten en drinken, je kon hier echt van alles krijgen! Van het normale festival voedsel tot aan dingen als popcorn, suikerspinnen, vers schepijs, wagyu wraps, pokebowls, pretzels. Ook werden cocktails live voor je gemixt in plaats van de pre-mix blikjes die we hier krijgen.
+/- De ''PLUR'' cultuur. Aan de ene kant is het echt mooi om te zien dat iedereen zich hier kan kleden en gedragen zoals ze willen, iets wat met onze ''doe maar normaal dan doe je al gek genoeg'' cultuur echt niet zou kunnen. De outfits die je allemaal voorbij ziet komen op een avond zijn allemaal uniek. Waarvan inderdaad vooral de dames er een wedstrijd van maken om met zo min mogelijk bedekking te feesten. Aan de andere kant vond ik het soms ook een beetje te veel, die hele ''Kandi'' cultuur snap ik niet helemaal als nuchtere hollander. Wel een aantal leuke praatjes gemaakt en daar wat mensen ontmoet, waar ik normaalgesproken op een feest niet echt van ben.
- Prijs. Van het ticket tot de kluisjes en de pendelbus. Alles was tussen de 2 en 4x duurder als dat we dat hier kennen.
-- Zakenrollers. Er waren hier veel bendes zakkenrollers actief en dat was te merken. Hierdoor ga je toch onbewust meer letten op de mensen om je heen en kom je er nooit helemaal in.


Al met al een hele vette ervaring! Over een aantal jaar willen we onze volgende vakantie is de VS combineren met een bezoek een EDC Orlando, en verder in de toekomst wil ik zeker EDC Vegas ook nog een keer meemaken!

Edit: De absolute set van het festival was trouwens voor mij DJ Diesel, nooit gedacht dat ik Shaquille O'Neal ooit live een DJ set zou zien draaien, maar dat ging echt los. 46 nummers in een uurtje en stuk voor stuk knallers. Als je een beetje van trap, dubstep en bass houdt echt een aanrader om eens terug te luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2022 18:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Toch wel tof om eens een verslag te lezen van zo'n feest. Thanks.

Wat een geld he, 13 voor een biertje haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2022 19:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ah leuk een verslagje :thumbsup:
Kijk al wel jaren filmpjes van EDC, ook om te zien hoe de Hardstyle daar nog leeft.
Viel me ook wel op dat er soms heel veel wind te zien is, jammer dat het dan zoveel invloed heeft op het geluid.
En gezandstraald worden lijkt me ook geen pretje :P
Dan zou voor mij de pret wel een stuk minder zijn, is dit dan wel zo'n geschikte locatie of moment in het jaar?
Verder die prijzen, nondeju, :surrender: Qua inkoop zullen de spullen daar toch niet veel duurder zijn dan hier
Lekkere cashcow lijkt me dat festival dan
Maarjah om het een keer meegemaakt te hebben is het wel tof :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2022 01:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

De sfeer bij de hardstyle stage was heel goed maar je merkte wel heel erg dat het anders was dan wat we gewend zijn. Ik merkte het vooral aan de manier van dansen, hier zie je bijvoorbeeld nooit echt mensen shuffelen op hardstyle. Ook zag ik veel zwevende techno dansjes voorbijkomen. Je probeert er zonder oordeel in te gaan omdat de cultuur gewoon heel anders is maar ik merkte wel erg dat ik de sfeer en manier van doen van thuis echt miste.

Dr Phunk draaide nog wat gated kicks, daar heb ik er even een bescheiden klaplongetje uitgegooid en er stond serieus een hele kring om ons heen te kijken hoe we aan het dansen waren. Het leek alsof dat iets is wat ze daar nog nooit gezien hadden en zo in het middelpunt van de belangstelling staan was voor mij ook wel even apart.

Ook merkte je wel echt dat veel artiesten hun set echt aanpasten op het publiek. Veel bootlegs van bekende edm platen, minder eigen nummers en veel spul waar het amerikaanse publiek goed op gaat. Aan de andere kant was het ook wel weer mooi om te zien dat "onze" muziek aan de andere kant van de planeet toch zo'n podium krijgt en dat er daar ook een hele dedicated scene is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2022 01:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tof verslag David! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2022 14:39 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Leuk om te lezen. Lijkt me een heel bijzondere cultuur om mee maken. En mezelf kennende, om daarna weer heel hard naar huis te verlangen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2022 20:45 
 
Hardtraxxer

Leuk verslag! Zou er ook heel graag een keer heen gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2022 11:40 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Mooi verslag, een hele andere festival ervaring leuk om dit zo terug te lezen vanuit een hardstyle(r)!
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten