Een verslagje dan maar:
Kwart over 9 vanuit Enschede vertrokken, om via Rijssen, Deventer en Zutphen in 2 uur en 3 kwartier naar Arnhem te rijden

Controle bij aankomst was erg goed, in tegenstelling tot andere festivals werd alles binnenste buiten gekeerd en mijn kameraad moest zelfs zijn schoenen uitdoen. Daar waar het normaal telefoon en portemonnee uit de zak doen is en even kort fouilleren.
Even een klein rondje gelopen en toen bij
Devon K blijven hangen, mja het was de standaard Early Hardstyle met Wreck The Remix etc., maar het was in ieder geval beter te pruimen dan Re-Volt. Via Get Up, Hardstyle Revolution en Partylover bouwde hij het op voor de volgende artiest, bij de laatste plaat naar de tent gegaan om
Blackburn te zien. Op zich een prima set, maar ik kon toen al merken dat 80% gewoon langs me heen ging (was nog niet hersteld van de feesten afgelopen week). Ik kan me nog wel een vrij gevarieerde set herinneren in ieder geval.
Daarna kort even bij
Slim Shore & Nitrouz geweest, omdat mijn kameraad enkel bekend was met de oude slim shore, maar dat viel al gauw tegen. Dus zijn we maar een hapje gaan eten. Vervolgens terug naar de tent voor
The Machine LIVE, ik weet niet wat het was, maar het geluid was verre van goed tijdens zijn set, ik heb een groot aantal platen een tijdje terug op Defqon gehoord en daar klonk het allemaal veel beter. Ook had ik liever meer oudere platen gezien, de meest recente tracks doen me niet zoveel. Nog wel Green Forest en Explorers of The Mind gehoord. Tijdens The Geminizers weer even gezeten, om daarna
Chris One te pakken. Weet eerlijk gezegd niet zo goed meer wat hij draaide, behalve de voorspelbare platen als Pwoap, Psycho en de platen met The Machine. Volgens mij gooide hij ook nog wel een aantal minder voorspelbare platen erin. Tijdens Digital Punk weer even wat gaan eten.
Thera LIVE had ik meer van voorgesteld helaas, na een jaar geen festival meer bezocht te hebben, werd mij toch wel het pijnlijke verschil duidelijk tussen de oude Thera kicks en de nieuwe. Die van Do The Happy Face sprongen er ver bovenuit.
Zany vs Titan half meegekregen Delete plaat (platen?) knalden weer erg lekker en Act of Rage was ook leuk, verder niet zo'n fan van de huidige Titan/Zany sound. Daarna een stuk meegepakt van Solutio & The I's, met o.a. Midnight. Op zich een prima set, maar we besloten om weer even te gaan zitten.
Deetox & Phrantic, veel leuke platen gehoord als Overdose en Contact. Kicks in On With The Show vielen zwaar tegen, Still Here (Delete Remix) daarentegen ging abnormaal hard. Ook jammer dat het geluid niet helemaal goed was tijdens deze set. Helaas het einde gemist van deze set, want mijn kameraad kreeg last van de knie. Ook
Donkey Rollers nog even meegepakt, maar daar eigenlijk alleen genoten van Justice 4 all. Nieuwe platen zijn allemaal middelmaat. Ook nog iets van een "vrachtwagen-track" gehoord, leek mij nieuw, maar goed ben niet meer zo op de hoogte. Daarna nog even bij
Crypsis & Radical gestaan, maar dat deed mij helemaal niets. Heb vrij weinig met mainstream hardcore, dus automatisch ook vrij weinig met deze twee mannen. Die CO2-kanonnen waren erg irritant. De synths zijn al zo moeilijk te horen in die MiM tracks vind iemand het ook nog leuk om continu dat gesuis erover te blazen. De eindshow bekeken vanaf een heuvel ergens in het midden, was leuk gedaan met dezelfde eindshow op 3 stages tegelijkertijd. Tijdens het vuurwerk maar weer terug naar de bus gelopen, waar men eindelijk eens allemaal op tijd terug was, maar waar een collega-buschauffeur zijn eigen bus niet kon vinden

, dus uiteindelijk nog een tijdje daar gestaan. Uiteindelijk waren we om half 4 terug.
Al met al een prima festival, organisatie was erg goed vond ik. Goede controle, 3 buiten stages waar vrij veel aandacht aan is geschonken. Geluid op de hardstyle main was prima, in de tent over het algemeen iets minder en op sommige momenten gewoon slecht. Meer dan genoeg dixies, hoewel niet iedereen dat doorhad, door de L-vorm, ook de platen een meter van de dixies af werkte perfect, iedereen stond er netjes te wachten, waar normaal iedereen ongeduldig op alle dixies slaat.

Eten was lekker, hoewel de pizza-punt bijna koud was

Verder 2,50 voor een muntje, dus ook dat was prima. Heel toevallig The Skribbler en Mr Vertigo gemeet. Ze vroegen mij om een foto van hen te maken, ik zei jij bent toch Dirk, maar het duurde even voordat het kwartje viel.

Sorry, maar ik kreeg niet veel mee van wat jullie zeiden, de volgende keer maar even goed meeten als ik wel wakker ben. Ondanks dat het feest goed was heb ik me niet echt geweldig vermaakt, ik werd op een gegeven moment een beetje moe van al diezelfde sounds. Het is immers bijna allemaal hoge screeches met bijna hardcore kicks tegenwoordig in de raw hardstyle. Platen als Assquake

waren een heerlijke afwisseling.