Wat een weekend. The Gathering was mooi, frenchcore blijkt goed geschikt te zijn voor een silent disco

. NCBM was ook wel even leuk. Verder was Traxtorm Gangstaz Allied wel tof, vooral leuk om de wat oudere platen te horen (Nothing else matters, Meccane etc), Neophyte zelfde verhaal. Angerfist en Partyraiser vond ik tegenvallen dus toen ben ik naar crypsis gegaan wat uiteindelijk ook wel tof was.
Zaterdagochtend flink chagrijnig wakker geworden omdat ik maar +-2 uur geslapen had. Nadat ik echt wakker was heb op het festivalterrein eerst een rondje gelopen. De meeste stages waren wel mooi, met name de red vond ik erg geslaagd. Daarna naar Prefix & Density gegaan, lekkere nummertjes voorbij horen komen waaronder de nieuwe collab met Udex. Ook was het leuk om te zien dat de rawboys er niks van snapten. Na het setje ben ik naar de silver gegaan, waar Sacerdos Vigilia draaide. Ik kende vrij weinig van deze man en m'n vrienden wilden niet mee, maar de kicks waren lekker. Na een tijdje zag ik wat HT'ers dus daar ben ik even mee gebleven en heb wat nieuwe mensen leren kennen. N-Vitral viel tegen, zowel het geluid op de black als het setje zelf. Toen maar weer terug naar de silver gegaan en de setjes van Mindustries en Wavolizer bijgewoond, kende wederom weinig maar wel prima muziek verder. Hierna ben ik naar de yellow gerend waar F. Noize en Andy the core de boel aan het afbreken waren, maar omdat het zo hard was gaan regenen ben ik maar naar de black gegaan waar angerfist draaide. Dit was helaas een niet al te bijzonder setje en het geluid was nog steeds slecht. Toen brak het grote moment aan voor de spoontech groepsfoto, wat niet heel soepel verliep maar heb wel flink gelachen. Aansluitend het geweld van Main Concern aangehoord wat weer erg lekker was (met name Voyager 2, Time has come en Last Resort). Heb nog een paar nieuwe platen van Wasted Penguinz meegepakt en daarna naar een van de redenen dat ik naar deze editie van Defqon gegaan ben: Delete VIP. Wat heeft die man weer een set neergegooid, niet normaal. Heb me de volledige set flink misdragen, waardoor ik jammer genoeg tijdens Hardstyle Mafia een beetje ziek werd door het temperatuurverschil. Hierdoor heb ik niet echt optimaal kunnen genieten van de set van de twee heren maar ik heb wel wat sterke nieuwe platen gehoord. Uiteindelijk ben ik als echte fanboy bij Vazard gebleven
, de eindshow is immers voor homo's. Deze beste man heeft uiteraard ook weer een heerlijke set neergegooid met als hoogtepunt natuurlijk Zimmersion. Hierna kwam delete op het podium, waarna ze samen het laatste kwartiertje gevuld hebben met hun collabs, uit mijn hoofd Let's get weird, Exist en Abduction. Na de set nog even blijven hangen en nog een groepsfoto gemaakt met de spoontech mensen, wat nog minder soepel ging dan de eerste keer. Terug op de camping was ik te moe en gebroken voor de after dus ik ben even in de wc's blijven hanger bij de enige echte wc-dj Spikestyle (als ik me niet vergis) en toen lekker naar m'n nest gegaan.
Zondagochtend bij de ochtendmis van Noisekick geweest, flink gelachen en lekker mee wakker geworden.
TL;DR:
oneindig +'jes voor Main Concern, Hardstyle Mafia en Delete en de sfeer tijdens die setjes
+++ P&D
+++ Gezellige Hardtraxxers die ook nog eens goed los kunnen gaan
++ Stages en aankleding
+ Bijzondere ideeën zoals de Terror Sitdown en de Silent Frenchcore Disco
- Het weer
- De spierpijn komende dagen, maar dat is het dubbel en dwars waard