ErikZ schreef:
Met welke verwachtingen gaan jullie naar DefQon dan?
Dit wordt mijn 8x, ben dus 5x op Almere Strand geweest en nu dan 3x Biddinghuizen. Waar het in het begin DefQon voor mij het Mekka van Hardstyle was is tegenwoordig mijn verwachting heel anders. Dit jaar ga voor een gezellig weekend met mijn vrienden en vriendinnen, voor veel lol en dansen op de muziek die mij zo lief is.
Mijn verwachtingen zijn door de jaren heen veranderd doordat het aanbod zo ontzettend gegroeid is. Waar DefQon vroeg een pionier was qua sfeer, decor en show heeft tegenwoordig ieder uit de kluiten gegroeid tentfeest (bijvoorbeeld Rebirth) deze 3 factoren ook.
Zijn julie verwachtingen dan zoveel anders dan de mijne of houdt iedereen nog vast aan de herinneringen van vroeger waardoor DefQon niet meer bijzonder lijkt door de overkill aan festivals met laser, vuurwerk en een 18 m hoog decor?
Dit wordt mijn 5de keer (eerste keer camping).
Maar Q-base is toch voor mij nog steeds HET festival, dat wordt dit jaar voor mij de 8ste
Op Q-base heb ik toch altijd het idee dat er meer echte liefhebbers rondlopen. Defqon is altijd wel meer het ZOMERfestival. Zeker toen het nog op Almere werd gehouden.
Wat ik altijd zo mooi vond is de grote keuze uit muziekstijlen. Ik kom niet alleen voor de Hardstyle. De laatste jaren stonden de Green, Magenta en Brown echter vrijwel leeg als ik er een kijkje kwam nemen, met als gevolg dat ze die areas dit jaar allemaal maar op een hoopje hebben gegooid naar mijn idee. Magenta heeft niet echt een duidelijke sound. Dit vind ik erg jammer.
Qbase lijkt elk jaar ook een soort van te krimpen. Er zijn nog genoeg areas/muziekstijlen en het terrein is supergroot, maar niet alle bunkers worden meer gebruikt en het hele day/night principe lijkt weg te zijn. Vergelijk de line ups van nu eens met die van 2006/2007