Chukkels schreef:
Mensen die piepen om de prijs... :')
Even snel geteld: Er staan 136 (!) artiesten. Er zijn 13 stages. Waar ook decor, licht, geluid, etc moet komen. Overal moeten er genoeg voorzieningen staan, zoals WC's en eetkraampjes. Ook is er enorm veel security nodig en ander personeel om 60.000 man in bedwang te kunnen houden en goed te kunnen helpen. 70 euro is inderdaad een hoop geld, en daar kun je inderdaad 2 andere festivals van meepakken. Maar niet een van deze opzet. Eigenlijk is Defqon spotgoedkoop als je het vergelijkt met WiSH. Daar betaal je 40 euro voor 6(?) stages met 60 artiesten, een opzet die nog geen kwart is van Defqon, stages en tenten die lang niet zo groot zijn als op Defqon en qua naam vele malen kleiner is.
75 euro voor een gare lineup (de hardstyle trekt me niet op deze editie, en vorig jaar was ik teveel van t pad af om er ook maar iets om te geven) is gewoon veel te veel geld. Als ik zou gaan zou ik voor de hardcore gaan. En 75 euro voor die lineup is gewoon bizar veel. Dan pak ik liever een TWAH. Dat feest duurt langer, stuk dichterbij en bovendien een stuk goedkoper. Aangezien ik daar hoogstwaarschijnlijk gewoon gratis naar binnen kan.