Zeer geslaagd feestje gehad!
Dag begon helaas niet zo best, namelijk ruim 1,5 uur lang wachten totdat we mochten parkeren en daarna nog helemaal naar de ingang lopen. Nadat we munten hadden gehaald en kluisje gehuurd was het inmiddels al over 4 uur en daardoor dus The Geminizers & The Machine gemist die ik eigenlijk zeker had willen zien!
Maar meteen naar de Blue gegaan waar we nog het laatste halfuurtje Exit Mind mee hebben kunnen pakken, en vervolgens ook nog Frequencerz en de helft van B-Front. Alle 3 dikke sets neergezet!
Op aandringen van de groep gebruik gemaakt van het laatste halfuur B-Front om nog even over het terrein te lopen en op sommige stages een kijkje te nemen. Normaal ben ik wel in voor de Hardcore, maar laat ik nou net het moment kiezen dat Endymion & Evil Activities draaiden, en dus was ik al snel weg. Nog even bij Dolphin gestaan op de Silver. Dat ging echt snoeihard, maar het geluid op dat moment stond ook niet normaal hard! Zelfs terwijl ik oordoppen in had, en daarom hield ik het daar ook al snel voor gezien.
Daarna weer terug naar de Blue, nog net op tijd om Digital Punk te zien openen. Hele vette set en nog een aantal dikke nieuwe nummers gehoord!
Aan het eind van Digital Punk's set stroomde de Blue ineens vol en was het echt abnormaal druk, net of half Defqon was uitgelopen voor de set van Minus Militia. Maar ondanks dat je wel wat ruimte voor jezelf moest maken gedurende dat hele halfuur vond ik dat ze echt een hele vette set hebben neergezet, met een hoop nieuwe tracks maar daarnaast ook nog wat oudere platen zoals Answers. Dat moment dat Reign Supreme gedraaid werd was echt een sfeervol moment, heerlijk!
Nadat Minus Militia hun laatste track had gedraaid liep de hele tent dan ook weer leeg. Dat was echt een verademing en je had ineens een zee aan ruimte. Maar totaal niet verdient dat iedereen vertrok tijdens Thera, want wat een set was dat zeg! Ook vet dat B-Front het podium op kwam om samen met Thera REM Sleep te draaien.
Hierna klapten Titan & High Voltage er ook weer aardig op. Had deze set eigenlijk helemaal willen zien, want de ene na de andere vette plaat werd erop gegooid, maar we besloten halverwege toch maar aan te lopen zodat we een beetje vooraan konden staan bij B-Freqz.
Eenmaal aangekomen op de main was direct het verschil in sfeer merkbaar (zoals altijd eigenlijk). Al meteen toen wij aan kwamen lopen werd er fanatiek ge-hee-hoo'd. We zijn zo ver mogelijk naar voren gelopen, want het geluid op de main was ook echt dramatisch. Maar toen we eenmaal een goede plek hadden gevonden, hebben we nog even kunnen genieten van het laatste kwartier Crypsis. En een beetje regen mocht de pret natuurlijk niet drukken! Toen B-Freqz begon was de regen al opgehouden. De ene na de andere dikke plaat werd gedraaid, en wat een drive had deze set! Zeker aan het einde werden platen lekker snel doorgemixt zodat het tempo er goed in bleef.
Het laatste halfuur wilden we eigenlijk nog even Drokz & Partyraiser meepakken. Iedereen was natuurlijk uitgelopen naar de Mainstage, dus we hebben er een kwartier over gedaan om uit de menigte te komen. Daardoor toch nog de helft van de eindshow kunnen zien

Snel een sprintje getrokken naar de Black, en dat was het zeker waard! Even nog alle energie eruit die nog over was.
Nog een uur gewacht bij de kluisjes totdat degene die onze sleutel had zich ook een weg had gebaand door de menigte (omdat ie nog bij de mainstage was blijven staan om de eindshow te bekijken). Vervolgens nog 2 uur gewacht op de parkeerplaats tot we konden vertrekken, maar dit was allemaal nageniet-tijd!
Volgend jaar ga ik toch maar voor een heel weekend denk ik
+++ Overal goeie sfeer
+++ Thera
++ Eigenlijk iedere andere set! Geen één die tegenviel
++ Gratis je water kunnen bijvullen
+ Goeie & snelle service bij bar en etenstenten
---- Enorm lang wachten voordat we konden parkeren waardoor we pas rond 4 uur op het terrein waren in plaats van 2 uur / half 3, en daardoor o.a The Geminizers & The Machine moeten missen !!
--- hee-hoo'en op de main.... Zelfs 1x is al teveel
-- Endymion draait geen hardcore op de hardcore stage
- Titan & High Voltage, Warface en Crypsis die tegelijk stonden: niet echt een minpunt, wel heel jammer! Zelfde geldt voor Deetox & Delete die helaas tegelijk stonden met DP en MM.