Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 55  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2022 15:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Revolting Against schreef:
Rickzel schreef:
Vgm kon je tot vorige week nog makkelijk een huisje pakken bij Zuiderzee of Europarcs Veluwemeer. Had je dat beter kunnen doen en de boel kosteloos annuleren. Als je nu naar Europarcs gaat dan? is er dan niet wat te regelen? Of is dat inmiddels allemaal weg.

Nee is allemaal al geblokt of vol helaas.


Ik weet niet met hoeveel personen je bent, maar Zuiderzee is nog vrij veel beschikbaar op het moment.

Landal 't Loo hebben wij ook een keer gezeten, toen zijn we steeds met de taxi heen en weer gegaan..
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2022 15:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Stoux schreef:
Revolting Against schreef:
Rickzel schreef:
Vgm kon je tot vorige week nog makkelijk een huisje pakken bij Zuiderzee of Europarcs Veluwemeer. Had je dat beter kunnen doen en de boel kosteloos annuleren. Als je nu naar Europarcs gaat dan? is er dan niet wat te regelen? Of is dat inmiddels allemaal weg.

Nee is allemaal al geblokt of vol helaas.


Landal 't Loo hebben wij ook een keer gezeten, toen zijn we steeds met de taxi heen en weer gegaan..

Was dat een beetje te doen en wat waren jullie kwijt voor een ritje?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2022 15:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Afhankelijk van de heen- of terugrit + met hoeveel man je bent.

Heen hebben we volgens mij twee keer busje geregeld voor 8 man voor € 100,- a € 120,- (is wel 2019).

Terug hebben we ter plekke staan afdingen bij een paar taxi's en één keer voor € 80,- een busje gefixed volgens mij. Maar dat is een beetje waar je aan moet denken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2022 17:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind het moeilijk. Ergens snap ik de prijzen wel gezien de inflatie e.d. maar er is een grens en die is langzamerhand wel bereikt. Daarnaast zijn de travel & stay prijzen echt belachelijk aan het worden (340 euro pp voor een tipi, en dan heb je je ticket nog niet eens, lazer op joh). In combinatie met het feit dat ze afgelopen editie organisatorisch echt wat steken hebben laten vallen (met als dieptepunten de faciliteiten op de camping en de drukte op de zondag) maakt dit dat het wel richting geldwolven gedrag gaat. :/

Ik merk in mijn vriendengroep dat er een aantal zijn gaan twijfelen of zelfs afhaken en dat is jammer. Ik begin mede daardoor zelf ook te twijfelen of dit voor mij nog de moeite is. Ik heb ook het idee dat de prijzen in verhouding met andere festivals hier ook alleen maar harder zijn gaan stijgen. Met een heel weekend Rebirth en Decibel samen bijvoorbeeld ben je nauwelijks meer geld kwijt. :lol: Zijn beide niet zo magisch als dat Defqon is, maar je krijgt wel echt veel meer waar voor je geld vind ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2022 17:21 
 
Hardtraxx Addict

Decibel is anders omgerekend per dag net zo duur
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2022 19:06 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

SL5961 schreef:
Ik merk in mijn vriendengroep dat er een aantal zijn gaan twijfelen of zelfs afhaken en dat is jammer. Ik begin mede daardoor zelf ook te twijfelen of dit voor mij nog de moeite is.

Hier precies hetzelfde. Zou zelf nog wel een weekend willen gaan, maar waar we vorig jaar zo'n 14 mensen hadden die stonden te popelen zijn het nu ik en één iemand anders. De rest is allemaal over de zeik door de prijs in combinatie met hoe schraal het allemaal geregeld was afgelopen jaar. Q-Dance mag zich dit echt wel aanrekenen wat mij betreft. Meesten in de groep willen eventueel nog wel een dagje gaan, maar je merkt gewoon dat het enthousiasme dat er eerder wel was nu enorm is weggezakt. Lijkt er nu op dat dit jaar dan Intents de voorkeur gaat krijgen. Jammer, want qua lineup en sfeer vind ik dat van een hele andere grootte. Kan het de rest echter moeilijk kwalijk nemen, want je krijgt wél een stuk meer waar voor je geld daar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2022 19:11 
 
Hardtraxx Veteran

Vorig jaar met 12 man een weekend en dit jaar blijven er maar 3 over die een weekend gaan. Ik ben zelf ook afgehaakt. Ik twijfelde al een beetje, maar als ik dan de prijs voor een huisje zie, vervoer voor 3 dagen, tickets en daar blikken bier harken, dan kom je al gauw uit op een weekend voor 1000 ekkies. Volgend jaar wordt echt op de pof naar festivals. Rebirth vind ik al te duur geworden, dus daar jagen voor ticketswap.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2022 19:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ach als het de week voor DQ slechte weers voorspellingen zijn, dan stroomt TS weer vol met afhakers :P
Dan mooi toeslaan ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2022 10:43 
 
Hardtraxxer

Juist. Hier nu zondagstickets besteld, en op laatste moment afhankelijk van het aanbod waarschijnlijk nog een dag extra.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2022 10:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Je merkt ook gedurende de jaren (en dan heeft Corona ook niet meegeholpen) dat de passie een beetje weg is bij Q en dat het op ordinair geld harken gaat lijken. Natuurlijk moeten ze de kosten drukken, maar het wordt gewoon veel te duur. Je bent zo duizend euro voor een weekend kwijt (als je rekening houdt met weekend ticket, verblijf, eten, drank en evt wat verdovende middelen). De gemiddelde Defqon ganger heeft (denk ik) gewoon een 'normale' baan en geen bankdirecteur salaris, dus dat loopt best in de papieren. Je gaat dan toch overwegen of je het nog wel waard vindt.

Wij hebben besloten nog één keer going out with a bang (omdat de meerderheid van onze groep tegen de 40 loopt en een gezin hebben) maar dan vind ik het wel mooi geweest. Het is dat alle voorgaande weekendjes geniaal waren en we er wel wat van maken, dat heeft de doorslag gegeven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2022 11:35 
 
Hardtraxxer

Het is inderdaad heel duur allemaal aan het worden en ik begrijp de kritiek, maar ik heb besloten om volgend jaar voor het eerst in mijn leven toch maar een keer naar Defqon te gaan. We doen het meteen goed. Een groot deel van de groep gaat zaterdag en de zondag. Vraag me niet waarom ik nog nooit ben geweest, het is er gewoon niet van gekomen.

Tickets zijn behoorlijk aan de prijs, maar ik moet wel heel eerlijk bekennen dat ik mij niet herken in de prijzen die hier worden genoemd voor een heel weekend. Je kan echt wel een leuk weekend hebben, maar zult misschien wat concessies moeten doen t.a.v. je verblijf of het vervoer. Wij zitten met een groep van 6 man op een camping in Elburg. Kosten nog geen 20 euro per persoon voor een heel weekend. De fietsen gaan achterop de auto en we zitten op 6 km van het festivalterrein. Even 20 min fietsen en we zijn er. Doe daar nog wat benzine, boodschappen en munten bij en je zit op maximaal 275 euro per persoon voor een zaterdag en zondag op Defqon.
Ik probeer op het festival op mijn consumpties te letten en eten heb ik niet altijd behoefte aan. Goed eten voor vertrek en de eetlust ontbreekt ook vaak als er wat genotsmiddelen zijn gebruikt.
Het is een hoop geld, maar niet heel veel duurder dan bijv. een Decibel of een ander weekend weg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2022 11:42 
 
Hardtraxxer

Precies dat! Ik ben zelf helaas nooit een weekend geweest. Toen Defqon een weekendfestival werd hadden wij andere prios (huisje boompje beestje) nu dat allemaal rond is begint het bij mij juist wel te trekken om een weekend te pakken. Maar iedereen zit midden in het gezinsleven, en de dames willen niet meer mee. En de heren trekken het niet zeggen ze.
Dus dan maar een dagje met een groepje.

Ik liet gister voor de grap de accommodaties en prijzen zien aan m'n vrouw. Als we met z'n 2en een weekend zouden pakken in een luxe 'houten' tent met 2 persoon bed, kwamen we op 1900 euro xd

Die 'tent' rekenen ze 690 euro pp voor, voor 4 dagen. Ik vind dat echt wel van de zotte worden.
Maar goed, het verkoopt toch wel uit, dus gelijk hebben ze, maar normaal kun je dit niet meer noemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2022 11:53 
 
Hardtraxx Veteran

MaartenV schreef:
Toen Defqon een weekendfestival werd hadden wij andere prios (huisje boompje beestje)


Dat is 11 jaar geleden he xd

Had vorig jaar mijn 15e DQ en in de groep gezegd dat het mijn laatste was, de groep is al bezig met alles regelen maar net als vele hier is de animo enorm laag. Van de vriendplek van 25 mensen vorig jaar gaan er nu 9
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2022 12:18 
 
Hardtraxxer

ErikZ schreef:
MaartenV schreef:
Toen Defqon een weekendfestival werd hadden wij andere prios (huisje boompje beestje)


Dat is 11 jaar geleden he xd



xd i know...
Maar goed, toen gingen we voor het eerst samenwonen, na een jaar verhuizen, daarna verbouwen, trouwen, daarna kinderen en we zijn ondertussen bij de 3e kleine aangekomen. Al die dingen kosten tijd en vooral geld, en dan is 10 jaar zo om :x

Eigenlijk zijn we sinds Dediqated een soort van herintreders :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2022 12:45 
 
Hardtraxxer

ErikZ schreef:
MaartenV schreef:
Toen Defqon een weekendfestival werd hadden wij andere prios (huisje boompje beestje)


Dat is 11 jaar geleden he xd

Had vorig jaar mijn 15e DQ en in de groep gezegd dat het mijn laatste was, de groep is al bezig met alles regelen maar net als vele hier is de animo enorm laag. Van de vriendplek van 25 mensen vorig jaar gaan er nu 9

Hi Erik,
Nou ben ik wel benieuwd.
De 25 mensen hadden waarschijnlijk 2020 kaarten nog, de zin na Corona was vermoedelijk ook groot.
Inmiddels zijn we 3 jaar verder van t moment dat de groep vorige keer de kaarten kocht.
Denk jij dat, zonder Corona, de groep van 2022 naar 2023, van 25 naar 9 was gegaan. Of was t dan meer geleidelijk geweest. Dus 2020: 25, 2021: 20, 2022: 15, 2023: 10.
Mijn vermoeden is dat laatste, maar ben benieuwd hoe dat bij jullie groep zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2022 13:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

2 tickets binnen met een 2 persoons queens tent. Eerste keuze met veldbedjes was helaas al weg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2022 13:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Jawel schreef:
Tickets zijn behoorlijk aan de prijs, maar ik moet wel heel eerlijk bekennen dat ik mij niet herken in de prijzen die hier worden genoemd voor een heel weekend.

Nou ja daar heb je ook gelijk in, maar wij zijn misschien een beetje verwend. We (ik) moeten er namelijk niet aan denken om op de (een) camping te zitten. De afgelopen vijf edities hadden we een huisje met douche, airco, vaatwasser en goed bed. Zonder drukte en rumoer om je heen, uitslapen, ontbijtje maken, douche pakken zonder rijen, nog even FIFA spelen voor het weg gaan, heerlijk. Op het gemak een pendelbus en voor de deur worden afgezet. :thumbsup:

Als ik dan op de Defqon Ter Apel camping loop en iedereen hutje mutje op elkaar zie zitten, waarbij de teen van de Duitse buurman in de reet van een Zwitserse gabber zit, heel de dag frenchcore door de speakers knalt en een geur van aangebrande worstjes je neus in komt (naast het gebruikelijke). Waar je 2 muntjes voor een gekookt eitje betaald en je moet betalen om je telefoon op te laden. Dan denk ik, laat mij maar wat meer uitgeven.

No offense overigens naar de campinggangers, wij hebben een paar keer geafterd bij bekenden en dat was best gezellig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2022 13:32 
 
Hardtraxxer

Revolting Against schreef:
Jawel schreef:
Tickets zijn behoorlijk aan de prijs, maar ik moet wel heel eerlijk bekennen dat ik mij niet herken in de prijzen die hier worden genoemd voor een heel weekend.

Nou ja daar heb je ook gelijk in, maar wij zijn misschien een beetje verwend. We (ik) moeten er namelijk niet aan denken om op de (een) camping te zitten. De afgelopen vijf edities hadden we een huisje met douche, airco, vaatwasser en goed bed. Zonder drukte en rumoer om je heen, uitslapen, ontbijtje maken, douche pakken zonder rijen, nog even FIFA spelen voor het weg gaan, heerlijk. Op het gemak een pendelbus en voor de deur worden afgezet. :thumbsup:

Als ik dan op de Defqon Ter Apel camping loop en iedereen hutje mutje op elkaar zie zitten, waarbij de teen van de Duitse buurman in de reet van een Zwitserse gabber zit, heel de dag frenchcore door de speakers knalt en een geur van aangebrande worstjes je neus in komt (naast het gebruikelijke). Waar je 2 muntjes voor een gekookt eitje betaald en je moet betalen om je telefoon op te laden. Dan denk ik, laat mij maar wat meer uitgeven.

No offense overigens naar de campinggangers, wij hebben een paar keer geafterd bij bekenden en dat was best gezellig.


Haha, is ook heerlijk die luxe. Maar er zit nog wel een verschil tussen onze camping, waar je heel gemoedelijk staat ,gewoon een lekkere douche kan pakken en de dag rustig kan opstarten, en de Defqon-camping. Inmiddels ook hier een gezinnetje en dit jaar een vouwwagen aangeschaft. Prima bed erin, keukentje erbij, goede stoelen om op te zitten. Ik heb er helaas geen fifa bij ;) Echt niks mis en voor die prijs is de keuze dan snel gemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2022 13:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Klopt, ik merk ook wel dat ik een beetje over de Defqon camping heen ben. Enige nadeel is dat ik vaak met 1 iemand anders ga en dan is zo'n huisje eigenlijk veel te groot (en dus duur) voor ons. Dat is jammer, want slapen op een bed, lekker veel ontbijt meenemen en slapen in stilte mij echt wel waard ondertussen. Prima zo'n feestje, maar als ik naar bed wil wil ik gewoon kunnen slapen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2022 14:16 
 
Hardtraxx Addict

Ik zit voor een dag echt niet op meer dan 100 aan uitgaven(meestal minder)
Dus ook ik zie die ruim over de 1000 niet terug

En het is nog steeds goedkoop als je het vergelijkt met ander soort concerten/festivala
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2022 14:54 
 
Hardtraxx Veteran

Sappers schreef:
ErikZ schreef:
vraag


Onze oudste in de groep is 40, de jongste is 26. Vele hebben kids of een nieuw huis. De extra dag werd al niet goed ontvangen in de groep (we zijn dan ook 3 dagen gegaan met 90% van de groep), grootste deel wilde een dag gaan dit jaar maar €110 vinden we veel te veel.

Dus eigenlijk heeft corona er niets mee te maken maar meer de weg die DQ is ingeslagen en de daarbij horende prijzen. Mijn keuze om niet te gaan was meer ''emotioneel'', stoppen met DQ op mijn hoogtepunt (ben zelf 35) ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2022 15:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

heggenschaar schreef:

En het is nog steeds goedkoop als je het vergelijkt met ander soort concerten/festivala


Miwer relativeert even voor iedereen, gezeik om die prijzen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2022 15:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

-
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2022 16:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ga het gokje maar wagen. Nu even geld tekort dus pas in december weekend kaart halen. Hopen dat het met niet te duur komt te staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2022 16:43 
 
Hardtraxx Addict

chas1n schreef:
heggenschaar schreef:

En het is nog steeds goedkoop als je het vergelijkt met ander soort concerten/festivala


Miwer relativeert even voor iedereen, gezeik om die prijzen!

Tuurlijk is het duur. Maar eigenlijk mogen we al jaren in onze handjes knijpen
Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 55  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten