Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 70  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2019 09:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
Q-dance schreef:
ghostwriter schreef:

Mogelijk zijn de Member sale tickets enkel uitverkocht, en tijdens de reguliere sale weer vol beschikbaar?


Nope, alle Weekend & Saturday Tickets zijn uitverkocht. Deze zullen dus ook niet meer beschikbaar zijn tijdens de Regular Sale. Sunday Tickets zijn nog wel beschikbaar.


Wauw, dat is best erg. Veel mensen zullen nu wel geen ticket hebben... Niet iedereen kan een uur aan zijn computer zitten op zaterdagnamiddag. Ik heb er 4 hoor, maar maten van mij waren bv. net te laat vorig weekend.

Jup. Hoop er nog ergens een paar aan te kunnen komen als TS weer toegestaan wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2019 09:44 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Ja lijkt mij ook tijdelijk.
Maar is dat ook echt zo?

Ik vind het wel een goeie actie. Natuurlijk zijn er gevallen waar er per ongeluk een kaartje teveel is besteld. Maar de meesten bieden ze aan om winst te maken.

Wat mij betreft stellen ze in dat je tickets alleen nog voor de originele prijs kan verkopen. Inclusief de fee voor ticketswap. Dan maak je er als verkoper dus altijd verlies op, maar dat is het risico dan maar.


Goed streven, maar TS is niet het enige 2e hands verkooppunt he.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2019 09:46 
 
Hardtraxx Addict

Broken Balance schreef:
zeke schreef:
Ja lijkt mij ook tijdelijk.
Maar is dat ook echt zo?

Ik vind het wel een goeie actie. Natuurlijk zijn er gevallen waar er per ongeluk een kaartje teveel is besteld. Maar de meesten bieden ze aan om winst te maken.

Wat mij betreft stellen ze in dat je tickets alleen nog voor de originele prijs kan verkopen. Inclusief de fee voor ticketswap. Dan maak je er als verkoper dus altijd verlies op, maar dat is het risico dan maar.


Goed streven, maar TS is niet het enige 2e hands verkooppunt he.

Maar wel het enige veilige
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2019 09:50 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ok, bedankt Mischa open deur Miwer.

Mensen die zijn vast niet zo wanhopig dat ze op Marktplaats en andere dingen gaan kijken waar de verkopers dan naartoe gaan en daar veel meer betalen als ze het op TS niet kunnen krijgen. Ook valt er met TS nog steeds te frauderen als er geen SecureSwap op zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2019 09:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sites als tickettack zijn net zo veilig als ticketswap zonder secure swap. En ook in de tijd dat ticketswap dat nog niet aan had staan voor Q-feesten, werd er meer dan genoeg verhandeld. Dus meer dan genoeg mensen accepteren die risico's wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2019 10:02 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Sites als tickettack zijn net zo veilig als ticketswap zonder secure swap. En ook in de tijd dat ticketswap dat nog niet aan had staan voor Q-feesten, werd er meer dan genoeg verhandeld. Dus meer dan genoeg mensen accepteren die risico's wel.


Precies, mensen die accepteren de risico's wel. Maar ik had het meer over waar de "doorverkopers" heen gaan als Ticketswap die regel zou invoeren. Er zullen altijd wel andere sites zijn waar zij heen gaan en wanneer de sites die de regel wel hebben ingevoerd geen tickets meer hebben, gaan de kopers vrolijk door naar de site waar ze geen regels hebben uit wanhoop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2019 10:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ja dat is inderdaad de andere kant weer.
Men zal gaan kopen waar er aanbod is.

Ik dacht eigenlijk dat de politiek een tijdje geleden al bezig was met wetgeving hiervoor.
Als het bij wet verboden wordt om tickets tegen woekerprijzen te verkopen, wordt het ook al een ander verhaal.

Alhoewel, terwijl ik dit type bedenk ik me dat ze dan gaan aanbieden op buitenlandse websites. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2019 10:15 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Ja dat is inderdaad de andere kant weer.
Men zal gaan kopen waar er aanbod is.

Ik dacht eigenlijk dat de politiek een tijdje geleden al bezig was met wetgeving hiervoor.
Als het bij wet verboden wordt om tickets tegen woekerprijzen te verkopen, wordt het ook al een ander verhaal.

Alhoewel, terwijl ik dit type bedenk ik me dat ze dan gaan aanbieden op buitenlandse websites. :/


Ik denk ook dat het vooral de buitenlanders zijn die er zulke prijzen tegenaan gaan gooien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2019 10:19 
 
Organisator
Avatar gebruiker

Spalken schreef:
Q-dance schreef:

Nope, alle Weekend & Saturday Tickets zijn uitverkocht. Deze zullen dus ook niet meer beschikbaar zijn tijdens de Regular Sale. Sunday Tickets zijn nog wel beschikbaar.


Gaan jullie nog wat doen aan die ticketswap handelaren? Het is een beetje te gek voor woorden dat er mensen zijn die dan bijv zo'n weekendpremium ticket in die presale kopen om hem er een half uur later voor 75 euro boven de normale prijs op ticketswap te gooien. Zou maar eens een keer goed kijken naar hoe de organisatie van Intents dat geregeld heeft...

Momenteel hebben we een stop op Defqon.1 tickets op Ticketswap staan in verband met de grote hoeveelheid (mogelijke) zwarthandelaren. Het is dan ook mogelijk dat we deze tickets annuleren. We willen dit natuurlijk wel eerst bewijzen, gezien we geen eerlijke kopers willen benadelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2019 10:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Keurig.

Citaat:
hoe de organisatie van Intents dat geregeld heeft..

Hoe hebben die het geregeld dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2019 10:46 
 
Hardtraxx Newbie

zeke schreef:
Ik dacht eigenlijk dat de politiek een tijdje geleden al bezig was met wetgeving hiervoor.
Als het bij wet verboden wordt om tickets tegen woekerprijzen te verkopen, wordt het ook al een ander verhaal.


Is weggestemd door de Eerste Kamer: https://nos.nl/artikel/2199520-eerste-k ... arten.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2019 10:48 
 
Hardtraxx Newbie

Q-dance schreef:
Momenteel hebben we een stop op Defqon.1 tickets op Ticketswap staan in verband met de grote hoeveelheid (mogelijke) zwarthandelaren. Het is dan ook mogelijk dat we deze tickets annuleren. We willen dit natuurlijk wel eerst bewijzen, gezien we geen eerlijke kopers willen benadelen.


Zodra een persoon een kaartje van € 159,- verkoopt voor € 200,- of een kaartje van € 89,- verkoopt voor € 125,- of een kaartje van € 72,50 verkoopt voor € 95,- dan is er toch bewijs dat het om een handelaar gaat? :thumbup:

Stel dat ik "per ongeluk" een ticket "te veel" heb gekocht, en dat vervolgens probeer te verkopen met een opslag van € 30,- is toch de enige reden winst maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2019 10:52 
 
Hardtraxx Newbie

Frank85 schreef:
zeke schreef:
Ik dacht eigenlijk dat de politiek een tijdje geleden al bezig was met wetgeving hiervoor.
Als het bij wet verboden wordt om tickets tegen woekerprijzen te verkopen, wordt het ook al een ander verhaal.


Is weggestemd door de Eerste Kamer: https://nos.nl/artikel/2199520-eerste-k ... arten.html


Voor geïnteresseerden:
Citaat:
Antwoorden op Kamervragen over bericht woekerhandel in concertkaartjes


https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... rtkaartjes
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2019 12:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Als jullie als Q-Dance het voorelkaaf krijgen de ticketswap handel stil te zetten kan je dan niet ook regelen dat er gewoon een maximum prijs (inkoopprijs) aan elk kaartje zit? Gezien dat ticketswap bijna een monopoly heeft zal niemand kaartjes kopen via andere sites en hebben de zwarthandelaren geen reden meer om kaarten in te slaan met het doel doorverkopen. Kan misschien wel weer leiden tot het groeien van een andere kaarten handel site maar lijkt me wel het proberen waard.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2019 12:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

https://www.marktplaats.nl/z/defqon.html?query=defqon&sortBy=price
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2019 13:03 
 
Hardtraxx Newbie

YWalen schreef:
Als jullie als Q-Dance het voorelkaaf krijgen de ticketswap handel stil te zetten kan je dan niet ook regelen dat er gewoon een maximum prijs (inkoopprijs) aan elk kaartje zit? Gezien dat ticketswap bijna een monopoly heeft zal niemand kaartjes kopen via andere sites en hebben de zwarthandelaren geen reden meer om kaarten in te slaan met het doel doorverkopen. Kan misschien wel weer leiden tot het groeien van een andere kaarten handel site maar lijkt me wel het proberen waard.


Ja, of overgaan tot deze maatregelen (die elders al gelden):

1. Het ticket blijft eigendom van de officiële promotors en moet op verzoek aan de promotors worden overgegeven.

2. Elk ticket dat niet direct via de officiële promotors wordt verkocht aan de consument wordt ongeldig gemaakt.

3. Tickets worden direct ongeldig gemaakt wanneer ze worden doorverkocht of te koop worden aangeboden, tenzij de verkoop plaatsvindt via de officiële doorverkoop partners.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2019 15:28 
 
Hardtraxx Veteran

Zijn genoeg alternatieven voor ticketswap als ze een maximum gaan stellen (https://www.tickettack.nl/, eticketbeurs, etc)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2019 15:30 
 
Hardtraxx Newbie

Wie kan mij uit de brand helpen en heeft er nog een weekendticket over voor een redelijke prijs??
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2019 15:41 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

ghostwriter schreef:
YWalen schreef:
Als jullie als Q-Dance het voorelkaaf krijgen de ticketswap handel stil te zetten kan je dan niet ook regelen dat er gewoon een maximum prijs (inkoopprijs) aan elk kaartje zit? Gezien dat ticketswap bijna een monopoly heeft zal niemand kaartjes kopen via andere sites en hebben de zwarthandelaren geen reden meer om kaarten in te slaan met het doel doorverkopen. Kan misschien wel weer leiden tot het groeien van een andere kaarten handel site maar lijkt me wel het proberen waard.


Ja, of overgaan tot deze maatregelen (die elders al gelden):

1. Het ticket blijft eigendom van de officiële promotors en moet op verzoek aan de promotors worden overgegeven.

2. Elk ticket dat niet direct via de officiële promotors wordt verkocht aan de consument wordt ongeldig gemaakt.

3. Tickets worden direct ongeldig gemaakt wanneer ze worden doorverkocht of te koop worden aangeboden, tenzij de verkoop plaatsvindt via de officiële doorverkoop partners.


Zou ook weer wat lastige zaken met zich mee brengen:

Als ik een kaartje koop en niet meer kan, mag ik deze dan dus kosteloos weer verkopen aan de organisatie? De organisatie zal dit niet tof vinden, want geld dat al binnen is, is dus nooit meer 100% zeker binnen. Als 15% van de mensen een paar dagen voor het feest van hun kaartje af wil, zit de organisatie met een feest dat uitverkocht was ineens met een feest dat maar voor 85% gevuld is. Om dit op te vangen zouden ze een regel in kunnen stellen dat men maar tot een week voor het feest hun kaart terug kunnen verkopen, maar wat doe je dan met de mensen die last minute niet meer kunnen gaan (om welke reden dan ook)? Verkopen op sites van derden mag niet, dus zit ik met mijn weekendkaart van €160 waar ik niks meer mee kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2019 16:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Benieuwd of Q-dance nog een officieel statement gaat versturen want heb het gevoel dat op fb heel wat mensen nog de indruk hebben dat ze tijdens de officiële verkoop nog steeds hun (weekend)ticket kunnen aanschaffen ...
Gaat ze door velen niet in dank worden afgenomen vermoed ik !
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2019 17:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ja jammer voor ze.
Het is toch echt best wel veel voorbij gekomen dat je moest inschrijven van te voren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2019 17:22 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Ja jammer voor ze.
Het is toch echt best wel veel voorbij gekomen dat je moest inschrijven van te voren.


Precies.. als je dat gemist hebt dan heb je onder een steen geleefd.. Als je naar Defqon wil/wou, dan kon je niet om die pre-sale registration heen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2019 17:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Zijn genoeg alternatieven voor ticketswap als ze een maximum gaan stellen (https://www.tickettack.nl/, eticketbeurs, etc)


Ticketswap heeft al een maximum maar toch wordt het het meest gebruikt. Verder kun je nu al op die sites je tickets plaatsen en op ticketswap niet, toch staan er maar 25 kaartjes voor defqon op tickettack terwijl ticketswap helemaal vol stond voor de blokkade.

Je zou ook ticketswap de enige legitieme doorverkoper kunnen maken door alleen kaarten die via andere sites worden verkocht te blokkeren. Zou alleen niet weten hoe je dit aan moet pakken want je weet nooit welke kaarten het zijn.

Lijkt me in ieder geval zo dat je de tickets wel door wil laten verkopen maar niet voor winst om zo de zwarthandelaren eruit te halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2019 18:13 
 
Hardtraxx Newbie

Nou... wij hebben ook mooi geen tickets. We hadden met EventTravel mailcontact om via hen Friends Camp te regelen met bustickets erbij... was eerst prima, kon geregeld worden. Nu te horen gekregen dat het niet mogelijk is.... geen Defqon weekend voor ons dus :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2019 18:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

GB47 schreef:
Benieuwd of Q-dance nog een officieel statement gaat versturen want heb het gevoel dat op fb heel wat mensen nog de indruk hebben dat ze tijdens de officiële verkoop nog steeds hun (weekend)ticket kunnen aanschaffen ...
Gaat ze door velen niet in dank worden afgenomen vermoed ik !


Dit wordt inderdaad hoog tijd...

Voorstel voor Q-Dance en TS: max 10 extra vragen per ticket op TS?
Hoe gaan jullie er trouwens vanuit gaan wie wel of niet zwarthandelaren zijn?

Ik en m'n vriendin hebben er samen 6 gekocht en deze zijn ook voor ons + 4 vrienden.
Zou toch geen problemen mogen opleveren? :p
Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 70  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten