Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 81  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2020 22:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Delt-A schreef:
Broken Balance schreef:
Wat had je liever dan, dat ze een beetje dood stonden te staren naar de decks of wat rondjes liepen?


Je hebt je koptelefoon niet nodig om effecten toe te passen en faders omlaag te doen.


Joh, maar zoals gezegd, 6 mensen die een beetje met hun hoofd op en neer staan te gaan achter de decks en verder niks doen is ook dood. Het is nou eenmaal een show. Het is voor het publiek, de energie en de sfeer, niet om jou voor de gek te houden.


Op het moment dat er 6 DJ's stonden, stonden 5 van de 6 helemaal niet niks te doen? Ze waren bezig met handen in de lucht, publiek meekrijgen etc. En dan kan de 6e DJ aan de effecten en faders zitten.
Ik bedoel dus gewoon zoals het nu was, maar zonder koptelefoon.

Broken Balance schreef:
Het is nou eenmaal een show. Het is voor het publiek, de energie en de sfeer, niet om jou voor de gek te houden.


Precies, en probeer me dan ook niet voor de gek te houden met die koptelefoon :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2020 22:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Er zat nu wel een lekker tempo in. En het is in de praktijk gewoon niet fatsoenlijk te doen om bijvoorbeeld 5 acts samen een half uurtje te laten draaien.


En dat snap ik ook wel.
Dus het was met dit volgepropte programma misschien ook wel een logische keuze om het zo te doen.

Zie het persoonlijk alleen liever weer anders een volgende keer, als ik dan terug aan de Feestfabriek aan bijvoorbeeld de 2 uurs set van Technoboy, Brennan Heart, Deepack, Zany & The Donkey Rollers & Alpha², dat was ook dik feest.

En dan Q-dance tussen de sets door met tijdcode shows. :)
Dan had Sacred Ritual, Q-base Legacy en Ode to In Qontrol misschien ook wat beter tot z'n recht gekomen.

(En ja, ik snap ook wel dat als je 20 jaar in 1 avond wil stoppen dat je niet allemaal 2-uurs setjes meer kan doen ;) )
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2020 23:11 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Haha hier kun je echt uren over twisten. Vet!

In deze setting kwam het echt goed tot z'n recht. Was goed uitgevoerd ook. Begon eigenlijk al bij de jump toen we binnenkwamen. Op vroegere PL edities had je dergelijk tempo ook altijd in die jump setjes zitten. Het is een bijzonder effectieve manier om zoveel mogelijk platen op een lekker tempo achter elkaar te knallen. Daarbij komt ook nog eens dat bijna geen DJ's überhaupt nog iets interessants doen en degene die dat wel doen kunnen het net zo goed premixen.

Als liefhebber van goed draaiwerk ben ik er geen voorstander van, maar als we eerlijk zijn zien we dat toch al jaren niet meer. Daarmee vervalt dat argument dus om het niet te doen. Die charme waar je over hebt zeke zie ik echt al jaren niet meer. Uitzonderingen daargelaten.

Ik vind wel: als je een premix set maakt, zorg dan ook dat het muzikaal echt wat toevoegt in je set. Die shows kunnen me persoonlijk aan m'n reet roesten, sterker nog begin een lichte afkeer tegen VJ's te ontwikkelen. Zal een substantieel deel van die 90 ballen naar toe gaan, je hebt af en toe het gevoel alsof je op de zon staat en ik kom uiteindelijk toch echt voornamelijk voor de muziek.

Zoals BB al aangeeft: niets nieuws onder de zon, maar wel goed uitgevoerd.

Wat ik veel interessanter vond is die onvoorspelbare line-up/timetable. Merkte dat ik van het begin tot het eind geboeid bleef omdat je niet bij binnenkomst al weet wat iedereen op een bepaald moment zal gaan draaien. Je ziet ook dat het publiek die verrassingen (Power Hour, Legends, Qlimax TT en nu dit) goed oppakt. Wat mij betreft ga je daar als organisatie wat meer mee experimenteren. DJ's zitten veel te veel in hun eigen bubble of op de hype-trein dus kunnen dat zetje wel gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 09:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Wat ik veel interessanter vond is die onvoorspelbare line-up/timetable. Merkte dat ik van het begin tot het eind geboeid bleef omdat je niet bij binnenkomst al weet wat iedereen op een bepaald moment zal gaan draaien. Je ziet ook dat het publiek die verrassingen (Power Hour, Legends, Qlimax TT en nu dit) goed oppakt. Wat mij betreft ga je daar als organisatie wat meer mee experimenteren. DJ's zitten veel te veel in hun eigen bubble of op de hype-trein dus kunnen dat zetje wel gebruiken.


Ik vind dit in interessante stelling en zou dit persoonlijk ook aanmoedigen. Echter zijn er zo veel factoren waar rekening mee gehouden moeten worden. Veel van de artiesten die momenteel aan de top staan zitten inderdaad gigantisch in hun eigen bubbel. Wat B-Front ook al in die podcast aan gaf, zou het mooi zijn als organisaties gewoon weer zouden kunnen bepalen hoe een feest eruit komt te zien en dat alle artiesten in dienst van het feest draaien. Ik durf wel met enige zekerheid te zeggen dat het egoïsme van sommige artiesten en de veel te grote inmenging van boekingskantoren een concept als Hard Bass de nek omgedraaid hebben en ik zie dit in de toekomst nog wel vaker gebeuren aangezien line-ups en setjes momenteel alsmaar voorspelbaarder worden.

Het feit dat op Dediqated een boel niet te voorspellen was was echt een verademing. Ik hoop dan ook dat organisaties, artiesten en ook bezoekers wel hebben ingezien dat het niet allemaal standaard hoeft en dat een opzet als deze gigantisch goed werkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 10:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

stelletje natnekke wat een gejank in dit toppa dit was voor mij alles wat ik ervan verwachtte maar dan nog meer. Nondeju alleen maar wezen auwhoeren, hossen, stampen, lachen, gieren, brullen, dansen, sjanzen, nakken, janken, schreeuwen, viben, poepen, zuipen, vreten en nog veel meer en tevens in optima forma. Heerlijk om gewoon zo tyvves veel gehoord te hebben. perfect voor het concept.
In een notendop:
- Early in het geldredome.. ik kan vredig sterven.
- Zelfs tering hard vermaakt tijdens power hour. In principe gewoon de sfeer van de gehele dag maar dan on steroids. Prachtig. wanne bende :lol:
- Wat een verademing om eens een keer een feest mee te maken wat niet een opbouw heeft wat van soft naar hard/snel gaat. Halfuurtje hakke op oa demons remix tussendoor allemachtig wat grandioos was dat jonge.
-EINDELIJK WEER EENS RAW HARDSTYLE OP 152 BPM HULDE voor dj premix aka met je gore tengels van die pitch schuif afblijve goddddverrrrrrrrrrdoame rodneys.
-Respect voor hardcore 2.0 dat die dikke bever pas de laatste 10 minuten zijn uptempo te gehoren mocht brengen :thumbsup: :thumbsup:
-Show was ook dik. Mooi eerbetoon aan die geluidsman.
-Top 25 zat gelukkig niet mega vol met nieuwe platen. Mijn hoop in de scene is nagenoeg hersteld.

Nu al zin om de broekies over 10 jaar jaloers te maken dat ik idd zo'n oude lul ben dat ik dediqated heb meegemaakt. Wat een legendarische dag.
oja q-dance niet elk fissa ineens dit gaan doen ok was voor nu wel leuk enzo maar hoef dit fenomeen niet op qlimax ofzo nou bedankt

over en uit
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 10:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wat een heerlijk feestje was dit zeg. Ook maar even een kort verslag van mijn kant.

Lekker om half 11 in de bus met een biertje en nakje richting Gelredome. Goed te pas bij aankomst dus lekker ingekomen met het laatste kwartiertje van de Qlubtempo Parade. Wel ff genieten, hoewel ik dit vroeger nooit echt vaak geluisterd heb.

Daarna dus één groot feest met gekkigheid, gezelligheid, stampen, alles door elkaar. Wel tyfusdruk inderdaad, maar op het alombekende "Hengelo deck" (rechtsvoor) was het wel redelijk te doen. Veel bekenden gezien en alleen maar blije gezichten. Niet van de drugs want dat vond ik inderdaad wel meevallen.. overdag in het Gelredome is ook een genot!

Veel mensen gezien van verschillende leeftijden. Van 18 tot een jaartje of 40 of 50 wat het ook wel weer speciaal maakte. De enige 2 dingen wat ik me kan herinneren als minpunt zijn de grote plasticglazen pils die na een minuutje of 10 al zo dood als wat zijn. Ook nog 2x m'n halve liter laten vallen, daar gaat weer 9 euro. Maar voor 9 euro een kus van een lekker wijf is ook wat waard (terwijl ze er niks aan kon doen :worship:)

Dat alles door elkaar loopt bevalt me wel. Normaal heb je rond een uurtje of 20:00u alleen nog maar raw of uptempo. Nu had je nog een leuk vooruitzicht met de Top25 waardoor de avond over het algemeen wel interessant bleef.

+ één groot feest, alles door elkaar waardoor de avond interessant bleef
+ stage, organisatie, sfeer, leuke mensen
+ premixed setjes wat zorgde voor tempo
+ overdag fissa in het gelredome
+ nieuwe beatbuzz van party-vervoer
- grote glazen bier. normaal geen probleem, maar i.c.m. gladheid en dood bier toch een minpuntje
- niet bij de wc's mogen roken. daar nog met een vrouwelijke beveiliger over gehad welke het eigenlijk ook onzin vond, maar dit lag aan de security organisatie waar zij voor ingehuurd werd

Dit soort feesten mag wat mij betreft vaker worden georganiseerd. Zo blijft de hele dag/nacht leuk en is het voor ieder wat wils. Wat mij betreft volgend jaar weer!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 11:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jordi schreef:
Nu al zin om de broekies over 10 jaar jaloers te maken dat ik idd zo'n oude lul ben dat ik dediqated heb meegemaakt. Wat een legendarische dag.


Dan ga ik de hipster uithangen en doen alsof Dediqated maar een commercieel kutfeest was en ik "gewoon" bij Feestfabriek was 20 jaar eerder.

Nee gvd ik heb echt een wereldfeest gemist, maar vind het wel tof te horen dat het zo'n succes was. Stream gaat nog vaak teruggekeken worden. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 11:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ronzz schreef:
dood bier

Domo hou wort eem? dit heb je toch echt aan jezelf te danken kleine spelert :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 11:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Krijg steeds meer spijt. :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 11:36 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Jordi schreef:
stelletje natnekke wat een gejank in dit toppa dit was voor mij alles wat ik ervan verwachtte maar dan nog meer. Nondeju alleen maar wezen auwhoeren, hossen, stampen, lachen, gieren, brullen, dansen, sjanzen, nakken, janken, schreeuwen, viben, poepen, zuipen, vreten en nog veel meer en tevens in optima forma. Heerlijk om gewoon zo tyvves veel gehoord te hebben. perfect voor het concept.
In een notendop:
- Early in het geldredome.. ik kan vredig sterven.
- Zelfs tering hard vermaakt tijdens power hour. In principe gewoon de sfeer van de gehele dag maar dan on steroids. Prachtig. wanne bende :lol:
- Wat een verademing om eens een keer een feest mee te maken wat niet een opbouw heeft wat van soft naar hard/snel gaat. Halfuurtje hakke op oa demons remix tussendoor allemachtig wat grandioos was dat jonge.
-EINDELIJK WEER EENS RAW HARDSTYLE OP 152 BPM HULDE voor dj premix aka met je gore tengels van die pitch schuif afblijve goddddverrrrrrrrrrdoame rodneys.
-Respect voor hardcore 2.0 dat die dikke bever pas de laatste 10 minuten zijn uptempo te gehoren mocht brengen :thumbsup: :thumbsup:
-Show was ook dik. Mooi eerbetoon aan die geluidsman.
-Top 25 zat gelukkig niet mega vol met nieuwe platen. Mijn hoop in de scene is nagenoeg hersteld.

Nu al zin om de broekies over 10 jaar jaloers te maken dat ik idd zo'n oude lul ben dat ik dediqated heb meegemaakt. Wat een legendarische dag.
oja q-dance niet elk fissa ineens dit gaan doen ok was voor nu wel leuk enzo maar hoef dit fenomeen niet op qlimax ofzo nou bedankt

over en uit

Kan me alleen maar aansluiten bij alles hierboven!
Die dikke bever :lol: :lol: :lol: :lol:
Even nieuwe koffie halen en een doekje om het beeldscherm af te poetsen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 11:41 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Interessant die discussie over de pre-mix setjes, en op Hardtraxx kan je die die discussie voeren. Maar vergeet niet dat waarschijnlijk het gros van het publiek het niet eens doorheeft dat het pre-mixed is. Als je dan opeens de DJs weglaat ipv hun setje 'faken' dan valt een heel show element weg.

Sterker nog. DJs kan je ze nauwelijks nog noemen. Het zijn entertainers, dat laat de noodzaak om aan knopjes te zitten weg en dan kan je eigenlijk ook heel deze discussie skippen ;).

Achteraf wel spijt dat ik niet gegaan ben. Had in de middag de kans om even te gaan kijken maar ook moest het dak nog afgewerkt worden zodat Zondag de pannen er niet af vlogen :P.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 11:59 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Bedankt Mark With A Open Deur

Elk feest werkt natuurlijk ook zoals Dediqated..
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 12:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Jordi schreef:
stelletje natnekke (...) over en uit


Perfect omschreven :thumbsup: geweldige dag gehad
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 12:05 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Interessant die discussie over de pre-mix setjes, en op Hardtraxx kan je die die discussie voeren. Maar vergeet niet dat waarschijnlijk het gros van het publiek het niet eens doorheeft dat het pre-mixed is. Als je dan opeens de DJs weglaat ipv hun setje 'faken' dan valt een heel show element weg.

Sterker nog. DJs kan je ze nauwelijks nog noemen. Het zijn entertainers, dat laat de noodzaak om aan knopjes te zitten weg en dan kan je eigenlijk ook heel deze discussie skippen ;).

Achteraf wel spijt dat ik niet gegaan ben. Had in de middag de kans om even te gaan kijken maar ook moest het dak nog afgewerkt worden zodat Zondag de pannen er niet af vlogen :P.


Mwah tussen iets tot in den treuren met de meest technische termen uit-discussieren of 'het niet doorhebben' zit een ontzettend groot grijs gebied. Ik sprak zaterdag best veel mensen die het een muzikaal geslaagde dag vonden, voornamelijk omdat het "een keer wat anders was".

Op jouw manier zit je ook behoorlijk in een cirkelredenatie. Als je daar zo mee om blijft gaan verandert er natuurlijk nooit wat, je kunt het echter wel proberen:

Citaat:
1. Publiek heeft niet door dat we saai mixen
2. We blijven saai mixen
3. Publiek heeft nog steeds niet door dat we saai mixen

Of:

1. Publiek heeft niet door dat we saai mixen
2. We gaan eens wat anders doen
3. Publiek heeft niet door dat er iets veranderd is OF: langzamerhand valt het mensen wel op en vinden ze het om de een of andere manier toch wel interessant.


Bovenstaande is nét zo met bijvoorbeeld gevarieerde tracklists. Of platen die wat langer zijn bijvoorbeeld met een mixbare mid-intro. Dit zeggen BM daarover:

Citaat:
2. We merken dat de spanningsboog van mensen op de dansvloer een stuk korter is. Sowieso is de mixintro van 50sec. naar 25sec. gegaan. De midintro's bestonden vroeger al gauw uit 2x 3 parts. Dit doen wij tegenwoordig niet meer, simpelweg omdat we merken dat als we een lange midintro draaien, mensen na 2 parts al stil beginnen te staan. Hetzelfde verhaal voor de breaks en de melodie parts. Als parts sneller opgevolgd worden, blijven mensen wat meer geboeid.


Ben het helemaal eens met Inno. Volgens mij is dit soort gedachtegoed helemaal niet zo heersend op de vloer. Kijk eens naar de top 10 op dat feest, de gemiddelde tracklengte en wat BM daarover zeggen... Bovendien HOEF je helemaal niet altijd je gehele plaat te draaien, maar beperk je jezelf ontzettend als je 2x identieke climax in 3 minuten platen maakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 12:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Top feest gehad :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 14:34 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Veel mensen die enthousiast zijn over de tijden van het feest. Zijn er ook mensen die zeggen toch echt liever 's nachts te feesten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 14:41 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Jesse Raver schreef:
Veel mensen die enthousiast zijn over de tijden van het feest. Zijn er ook mensen die zeggen toch echt liever 's nachts te feesten?


Natuurlijk zijn die er
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 14:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

mitch0162 schreef:
Jesse Raver schreef:
Veel mensen die enthousiast zijn over de tijden van het feest. Zijn er ook mensen die zeggen toch echt liever 's nachts te feesten?


Natuurlijk zijn die er

Is een topic van ^^
https://hardtraxx.com/algemeen/nachtfeesten-dagfeesten-t62957.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 14:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jesse Raver schreef:
Veel mensen die enthousiast zijn over de tijden van het feest. Zijn er ook mensen die zeggen toch echt liever 's nachts te feesten?

member/Norther66/
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 14:48 
 
Donateur
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Zelf niet echt fan van overdag feesten. Voor mij zou dan misschien 16:00 - 04:00 ofzo veel beter werken. Sta toch altijd lekkerder op een feest als ik overdag ff heb kunnen chillen en m'n maagje volgegeten heb. Nu een halve Breaker en een eierkoek en een sloot bier als ontbijt en om 09:00 uur op centraal. Bah
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 14:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afbeelding
cijfers liegen er ook niet om
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 14:53 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Kijk ik moe me eige aanpasse
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 15:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Al vanaf je geboorte
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 15:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Toch 6 mensen die de huidige Nederlandse taal/spelling niet beheersen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2020 15:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Qlimax tijden lekker laten zoals het is. :)
Vorige  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 ... 81  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten