The Skribbler schreef:
Zo gaat het lopen denk ik: de Tijdmachine feesten worden steeds populairder (zoals er nu ook al 2 dagen achtereen een editie is), er komen grotere namen die het de eerste paar keer heel vet vinden om in hun platenkoffers te duiken en de oude platen uit te zoeken. Er komt meer publiek op af. Ze moeten naar een grotere locatie, of de productie wordt groter (en dus duurder). Dus de drang om uit te verkopen/meer kaarten te verkopen wordt groter.
Dan moet je namen gaan neerzetten waarvan het publiek weet wat ze er van kunnen verwachten, en geen artiesten die onvoorspeelbaar (en daardoor misschien wel super divers) zijn. Zo kom je dan toch uit bij WEER een DBSTF of Josh & Wesz, die echt wel gevarieerd kunnen draaien, maar ook elke set Shiverz, Ride with uz, Like This en Lipservice radio draaien, om maar wat te noemen.
Ik vind het nobel dat je blijft geloven in de diversiteit, maar dat zit er gewoon niet in bij zulke concepten die groter gaan worden.
Wat niet wegneemt dat ik graag zou gaan als Heady, Wildstylez, weet ik veel nog een keer op Tijdmachine staan. Neemt zelfs niet weg dat ik alsnog twijfel over de zaterdag... ik bedoel alleen dat het nu nog een beetje bijzonder en uniek is maar dat gaat veranderen.
Heb je ook helemaal gelijk in. Maar wat als deze line ups over twee jaar niet meer volgeboekt worden met headliners? Dat 50% een grote naam is en dat de andere 50% DJ's zijn als Mind Illusion, Noisecult etc.? Of juist huidige DJ's die het misschien leuk vinden om op de tijdmachine te draaien, ook al waren ze niet zo populair in die tijd? Ik noem een Cellrock, Degos and Re-Done, Frequencerz, Geck-o of een Bass Modulators misschien? Dan kan je wel een erg gevarieerd feest geven.
Nogmaals ik zou het niet gek vinden als hoe jij het beschrijft het gaat verlopen. Ik denk echter dat er wel een verschil is tussen een Back in Time area als Defqon 1 of Q-Base en echt het tijdmachine feest. Er gaan genoeg mensen naar DQ Decibel en Q Base voor main/raw stages, terwijl de tijdmachine bijna alleen maar liefhebbers trekt als feest. Hierdoor zal de tijdmachine denk ik, uit noodzaak diverse namen moeten bieden.