Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 23  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 00:32 
 
Hardtraxx Veteran

Hekzitter schreef:
Super zonde... Want hun ideeën en line-ups waren altijd prima! Als je de line-up bijvoorbeeld vergelijkt met de line-up van Intents, was dit toch een stuk diverser. Maarja wie weet maken ze wel een doorstart! Zie q-dance trouwens het tijdmachine concept best kopen! Aangezien zij toch al betrokken waren bij de HMH editie etc.

Dat laatste lijkt me niet eens een heel slecht idee. Zie het nog wel gebeuren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 00:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik geloof dit niet zo. Waarom zou de organisatie van craft tot voor kort volop bezig zijn met het promoten van het festival en dan opeens maar een faillissement aanvragen? Dat moet je toch ver vantevoren zien aankomen. Zie ook Jeroen Sijtsma gewoon op de 13BV site staan dus die heeft dan toch wel kennis van de financiële zaken bij het gehele bedrijf? (Ik heb geen bedrijfskunde gestudeerd dus correct me if I'm wrong :lol:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 01:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zou zonde zijn van Craft... vorig jaar geweest en me prima vermaakt op een toplocatie
Stages (vooral de acces) zagen er vorig jaar wel karig uit maar dacht dat dit vooral te maken had met de vele gratis kaartjes die mensen hadden omdat het het jaar daarvoor is afgelast
Dit jaar geen kaartjes aangeschaft ivm locatie en datum
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 07:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Ik geloof dit niet zo. Waarom zou de organisatie van craft tot voor kort volop bezig zijn met het promoten van het festival en dan opeens maar een faillissement aanvragen? Dat moet je toch ver vantevoren zien aankomen. Zie ook Jeroen Sijtsma gewoon op de 13BV site staan dus die heeft dan toch wel kennis van de financiële zaken bij het gehele bedrijf? (Ik heb geen bedrijfskunde gestudeerd dus correct me if I'm wrong :lol:)


Ik denk dat ze vooral hebben geprobeerd alles eruit te halen, maar dat er de afgelopen weken geen vooruitgang is geboekt met de verkoop van kaarten. Dit kan hen hebben doen beslissen niet te wachten tot na CRAFT wanneer ze zichzelf diep in de schulden hebben gewerkt etc.

Verder denk dat organisaties zichzelf ook moeten afvragen of er juist niet teveel aanbod is aan feesten waardoor mennsen teveel voor het kiezen krijgen waardoor zo'n festival als craft samen met LYM, de afgrond in duikt. Want aan de line-ups ligt het niet. Je ziet nu juist dat festivals die het op safe spelen veel sneller uitverkopen dan festivals die wat nieuws proberen. Door deze verzadigde markt zullen we dus ook minder snel gewaagde line-ups gaan zien denk ik...
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 08:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

zuur... vooral erg kut voor de organisatie, maar betekent het ook dat wij kunnen fluiten naar het geld van ons kaartje? Mensen die al wel maanden kaartje in bezit hadden zouden dan juist de sjaak zijn :(

Zou wel een enorm gemis zijn als lym helemaal weg is, wat moeten die mensen kapot zijn... Maar altijd al afgevraagd hoe ze zulke mega line-ups konden betalen of hoe ze een feest in de HMH konden geven...
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 08:19 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Zullen we eerst maar eens afwachten wat de organisatie zelf heeft te zeggen voordat we allemaal conclusies en van alles gaan bedenken? :p

Zal heel zuur zijn..
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 08:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het zou idd wel de overdreven marketing kunnen verklaren want ik vond het allemaal toch wel zeer opmerkelijk. De reclame was leuk maar was echt over the top gewoon
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 08:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Waarom zou de organisatie van craft tot voor kort volop bezig zijn met het promoten van het festival en dan opeens maar een faillissement aanvragen?

Een naaistreek, maar slim. Ze hebben nu nog wat geld van gekochte kaartjes gekregen.

Rickzel schreef:
maar betekent het ook dat wij kunnen fluiten naar het geld van ons kaartje?

Ja, je bent nu in principe schuldeiser, dus je kan achteraan in de rij gaan staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 08:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heel eerlijk, dat vind ik nog het minst erg... Baal er nog meer van dat het niet doorgaat, en dat ik het sneu vind voor de organisatie (ondanks dat het lang nie altijd perfect was, zijn het wel sympathieke mensen met goeie ideeën)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 08:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Heel eerlijk, dat vind ik nog het minst erg... Baal er nog meer van dat het niet doorgaat, en dat ik het sneu vind voor de organisatie (ondanks dat het lang nie altijd perfect was, zijn het wel sympathieke mensen met goeie ideeën)

Dit inderdaad! Ze hebben altijd erg leuke feesten hier in de regio georganiseerd zoals Penoze en Reckless in de Kdanz en het zou natuurlijk een groot gemis zijn als tijdmachine nu ophoudt te bestaan. Al denk ik wel dat Q dance veel vinger in de pap heeft gehad bij de HMH editie. Aangezien Headhunterz dus kwam en waarom zou hij zomaar op een feest van LYM komen? Lijkt me dat Q zo'n naam makkelijker kan regelen
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 08:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Op Facebook staan er 14.000 mensen op aanwezig... hoe kan de kaartverkoop nou niet goed lopen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 08:45 
 
Hardtraxx Veteran

Cant Repay A Fucking Thing
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 08:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dien schreef:
Op Facebook staan er 14.000 mensen op aanwezig... hoe kan de kaartverkoop nou niet goed lopen?


Omdat je geen kaartje hoeft te kopen om op "aanwezig" te klikken

Hoop wel dat ze vandaag met informatie komen, anders gaat het voor veel mensen van "sneu vinden" naar pure irritatie denk ik...
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 08:52 
 
Hardtraxxer

Zou idd jammer zijn zijn... Vond zelf dat LYM toch wel altijd als unieke organisator er uit sprong door hun wijze van reclame maken, de line-ups e.d.
CRAFT was afgelopen editie verre van perfect maar ondanks de minpunten heb ik me prima vermaakt. Zelfde geldt voor de Tijdmachine afgelopen kerst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 08:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kan natuurlijk zo zijn dat 13 BV een overkoepelende partner is van LYM, en dat CRAFT een samenwerking was tussen beide waarbij 13 BV de locatieverzorging op zich nam (en dus ook bijvoorbeeld voor Damaris en Amsterdam Kookt), en LYM het muzikale gedeelte. Daar zijn redelijk veel structuren voor mogelijk, dus dit zou los van LYM kunnen staan (al krijgen die door het annuleren van CRAFT natuurlijk ook een financiële klap te voortduren).
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 09:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
maar betekent het ook dat wij kunnen fluiten naar het geld van ons kaartje?


Ach, wegens de tegenvallende kaartverkoop ben je dan iig (bijna) zeker van een Donkey Rollers album :cool:

Nee even serieus, heel zonde inderdaad en hoop dat 'gewoon' een storing betreft. Sympathieke organisatie met hele diverse line-ups. Zou zonde zijn dat dat opeens weg zou gaan! -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 09:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bij een storing zou er allang vermeld zijn dat het een storing betreft. Dus ga ermaar vanuit dat ze nu hun berichtje aan het klaarmaken zijn en straks met een zelfde soort melding komen. Dat doe je namelijk niet zo 1,2,3 :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 09:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Maar wat nou als dit 'faillissement' een typische LYM marketingstunt is? >.<

OT: Heel sneu verhaal, het zit ze ook niet mee. Maar door het maken van bepaalde keuzes roepen ze het imo deels wel op zichzelf af. Dan kan je nog zo veel geld in marketing stoppen en ontzettend next level artwork de wereld in brengen...

Op de vorige pagina stond iets in de trend van 'CRAFT vorig jaar was zeker niet foutloos'. Helemaal mee eens. De sfeer was top, line up dikke prima. Maar zaken als een wachtrij van 30-45min en die loopbrug waren ronduit kut. Het jaar daarvoor zorgden de weersomstandigheden gewoon voor pure overmacht. Ontzettend kut maar niets aan te doen. Dan moet je het volgende jaar toch verbeteren t.o.v. het voorgaande jaar? Dan switchen ze dit jaar opeens van locatie, terwijl ze weten dat het gros van de feesten daar totaal niet gehouden wordt. Ook de datum is gewoon totaal niet (goed) over nagedacht. Die oude locatie was nou juist hetgeen wat het festival vet maakte. Daarbij was de bereikbaarheid en centrale ligging gewoon prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 09:17 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

_theon_ schreef:
RoyAPO schreef:
Waarom zou de organisatie van craft tot voor kort volop bezig zijn met het promoten van het festival en dan opeens maar een faillissement aanvragen?

Een naaistreek, maar slim. Ze hebben nu nog wat geld van gekochte kaartjes gekregen.

Rickzel schreef:
maar betekent het ook dat wij kunnen fluiten naar het geld van ons kaartje?

Ja, je bent nu in principe schuldeiser, dus je kan achteraan in de rij gaan staan.

De curator zal ticketbedragen vermoedelijk als 'nihil' bestempelen.

Hekzitter schreef:
RoyAPO schreef:
Ik geloof dit niet zo. Waarom zou de organisatie van craft tot voor kort volop bezig zijn met het promoten van het festival en dan opeens maar een faillissement aanvragen? Dat moet je toch ver vantevoren zien aankomen. Zie ook Jeroen Sijtsma gewoon op de 13BV site staan dus die heeft dan toch wel kennis van de financiële zaken bij het gehele bedrijf? (Ik heb geen bedrijfskunde gestudeerd dus correct me if I'm wrong :lol:)


Ik denk dat ze vooral hebben geprobeerd alles eruit te halen, maar dat er de afgelopen weken geen vooruitgang is geboekt met de verkoop van kaarten. Dit kan hen hebben doen beslissen niet te wachten tot na CRAFT wanneer ze zichzelf diep in de schulden hebben gewerkt etc.

Verder denk dat organisaties zichzelf ook moeten afvragen of er juist niet teveel aanbod is aan feesten waardoor mennsen teveel voor het kiezen krijgen waardoor zo'n festival als craft samen met LYM, de afgrond in duikt. Want aan de line-ups ligt het niet. Je ziet nu juist dat festivals die het op safe spelen veel sneller uitverkopen dan festivals die wat nieuws proberen. Door deze verzadigde markt zullen we dus ook minder snel gewaagde line-ups gaan zien denk ik...

Vermoedelijk was er geen mogelijkheid om CRAFT nog te houden omdat de artiesten vooruit betaald willen worden. Daarom is een vroege kaartverkoop zo belangrijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 09:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wel een rare gang van zaken. Raar dat Lose your mind niet direct genoemd wordt in dat berichtje maar enkel de activiteiten en andere bv's. Ben echt benieuwd wat er nu allemaal waar van is...

Ze roepen het wel deels over zichzelf af. De datum en locatie zijn zo slecht gekozen. Als bijna de gehele community dit al roept in de eerste dagen van bekendmaking (ook al kun je dan contractueel gezien meestal niet terug) weet je dat het foute boel is.. ;)

Daarbij vond ik CRAFT organisatorisch gezien een van de slechtst georganiseerde feesten waar ik ooit heen ben geweest. Maar zou het toch zonde vinden :aww:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 09:54 
 
Hardtraxxer

Wat is er mis met die datum? Er zijn elk weekend weet ik hoeveel festivals. Er is gewoon teveel aanbod in festival land en daarom is er bijna geen datum te vinden die wel goed uitkomt. En mensen moeten keuzes maken want er zijn maar weinig mensen die het geld hebben om elk weekend alles af te lopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 09:57 
 
Hardtraxx Elite

RoyAPO schreef:
Bij een storing zou er allang vermeld zijn dat het een storing betreft. Dus ga ermaar vanuit dat ze nu hun berichtje aan het klaarmaken zijn en straks met een zelfde soort melding komen. Dat doe je namelijk niet zo 1,2,3 :P


Ben ik het mee eens...

Er zijn misschien op dit moment ook gewoon te veel feesten: Rebirth komt met gratis tickets op zondag, weliswaar op een slim gekozen manier. Je geeft het als extra weg aan de mensen die een B-Front album hebben gekocht. Megabase die gratis kaarten weggeeft voor de zondag.. en dat waren nog maar de eerste 2 weekenden van festivals.. Ik ben benieuwd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 09:58 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dien schreef:
Op Facebook staan er 14.000 mensen op aanwezig... hoe kan de kaartverkoop nou niet goed lopen?


Ikzelf sta ook op aanwezig, maar had bijvoorbeeld (gelukkig) nog geen kaartje gekocht.

Daarnaast zou het natuurlijk jammer zijn als LYM uit het organisatie landschap verdwijnt. Programmering en marketing vond ik met uitstek hun sterke punten, helaas was het organisatorisch vaak wat minder.

Ben benieuwd hoe dit afloopt..
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 09:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Love2Party schreef:
Wat is er mis met die datum? Er zijn elk weekend weet ik hoeveel festivals. Er is gewoon teveel aanbod in festival land en daarom is er bijna geen datum te vinden die wel goed uitkomt. En mensen moeten keuzes maken want er zijn maar weinig mensen die het geld hebben om elk weekend alles af te lopen.


Veel mensen, ik spreek dan namens mezelf, maar denk ik ook namens half Nederland, feesten op Bevrijdingsdag (een simpele Google toont al 124 feesten (https://www.djguide.nl/events.p/bevrijdingsdag?). Of dit nou bij een lokale kroeg of ander Bevrijdingsdag-evenement is maakt wat dat betreft niet uit. De dag daarna een feest geven is wat mij betreft niet echt handig.. Plus die locatie is gewoon kut, plus het is iets meer dan een week na koningsdag, plus het is nét voor het voor velen échte festivalseizoen. Kortom gewoon niet handig haha :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 10:04 
 
Hardtraxxer

STVK schreef:
Op de vorige pagina stond iets in de trend van 'CRAFT vorig jaar was zeker niet foutloos'. Helemaal mee eens. De sfeer was top, line up dikke prima. Maar zaken als een wachtrij van 30-45min en die loopbrug waren ronduit kut. Het jaar daarvoor zorgden de weersomstandigheden gewoon voor pure overmacht. Ontzettend kut maar niets aan te doen. Dan moet je het volgende jaar toch verbeteren t.o.v. het voorgaande jaar? Dan switchen ze dit jaar opeens van locatie, terwijl ze weten dat het gros van de feesten daar totaal niet gehouden wordt. Ook de datum is gewoon totaal niet (goed) over nagedacht. Die oude locatie was nou juist hetgeen wat het festival vet maakte. Daarbij was de bereikbaarheid en centrale ligging gewoon prima.

Voor zover ik weet was die loopbrug (en andere dingen) opgelegd door de gemeente, en die zaken hebben er juist voor een negatieve ervaring hebben gezorgd. AFAIK is dat de reden dat ze naar een andere locatie zouden verhuizen.. Om van deze negatieve punten af te zijn en er een betere ervaring van te maken.
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 23  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten