Ook eindelijk weer helemaal bekomen van deze geniale avond, en ergens wat tijd gevonden voor een klein verslagje
D-Verze & Infirium, Sasha F, GenoxNa wekenlang uit te hebben gekeken naar dit feest wilde ik er beslist vanaf het eerste moment zijn, zeker omdat ik de heren van D-Verze en ook Infirium graag wilde zien. Op het moment dat we aankwamen stond er al een enorme rij, wat ik eigenlijk ook wel had verwacht, dus binnenkomen duurde even. Rond 11 uur waren we dan eindelijk binnen, nog net op tijd voor Disappeared en Rise Up Together, een goede binnenkomer dus! Vanaf het eerste moment dat ik de zaal in kwam lopen leek de sfeer er al helemaal goed te zitten, en de ene na de andere vette plaat werd erop gelegd. De openingsset van deze 3 heren was een perfect voorproefje op de rest van de avond. O.a draaiden ze: Recovery, Specymen Remix, The Orange Tree Remix, Enlightening Contrast, Parallel Worlds, Deep Blue en WTF. Vooral die laatste 2 waren echt puur genieten, maar eigenlijk bestond de hele set uit geweldige platen. Ik vond het alleen erg zonde dat Sasha F besloot Enlightening Contrast voor de climax af te zetten omdat hij aan zijn eigen set wilde beginnen.
Sasha F zijn set stond in groot contrast met de rest van de sets deze avond. Het viel toch wel op dat veel platen de standaard raw formule volgden. Jammer ook dat hij Afraid of the Dark niet draaide, blijkbaar dus ook door Sasha F zelf een ondergewaardeerde plaat, gemiste kans! Tijdens deze set klom Rooler regelmatig het podium op om daar flink los te gaan. Uiteraard werden dan ook zowel Number 23 als Cruelty & Blood gedraaid. Overigens is Rooler echt een sympathieke gast, nog even mee staan praten

. Wat ik me verder nog kan herinneren is Lord Of Hatred, Did You Hear, F.R.E.A.K. en Devil.
Hierna was het de beurt aan Genox, die dan eindelijk voor het eerst mocht draaien in Nederland. Uiteraard draaide hij veel eigen platen, o.a: Diabolical Experiments, Dark Magic, YSFC, Inhuman en Black Is. Het was ook een aangename verrassing toen hij ineens Just A Memory draaide, wat een sfeer gaf dat! Verder draaide hij ook Brain Confusion, wat volledig out of place was, en dat had hij gelukkig zelf ook snel door
Hardstyle Mafia, RadianceTijdens Hardstyle Mafia ging het geluid ineens zwaar achteruit en dat was echt doodzonde. Desondanks was het een geniale set. Het gehele publiek deed de melodieën mee, en de sfeer was simpelweg fenomenaal. Vooral tijdens Sound Of Victory was dit echt prachtig. Infirium kwam er ook nog even bijstaan om Angel Spells te draaien. Verder draaiden ze nog o.a: Raw Resistance, Follow Me, Disco Inferno, Out Of Control, Far Away From Home, Can't Get You Back, Edge Of The Night, When Winter Comes en Something Inside Me.
Het was wel te merken dat iedereen inmiddels binnen was, want het was stampvol in de zaal tijdens Hardstyle Mafia. Gelukkig werd het bij Radiance alweer wat rustiger. Tijdens deze set zijn we nog even wezen kijken in de tweede zaal, maar deze bleek nu juist weer overvol te zijn, dus na gingen we vrijwel meteen weer terug naar de hoofdzaal. Hier heb ik vooral wat geouwehoerd, rondgelopen en een beetje bij staan komen van Hardstyle Mafia, dus heb er niet al te veel van meegekregen. Wel vond ik het erg vet dat Radiance Everything Changes draaide. Hij sloot uiteindelijk zijn set af met Innocence en Total Disorder (wat ook wel de platen waren waar ik het meest op zat te wachten).
Delete, Vazard & Delete, VazardHierna volgden voor mij de beste 3 sets van het feest. Vooral Vazard & Delete keek ik ontzettend naar uit, maar beide solo sets deden hier totaal niet voor onder. Tegen het eind van de set van Radiance stond de zaal ook weer helemaal vol, maar we hadden toch een goede plek gevonden waar nog redelijk wat ruimte was om los te gaan. De sfeer tijdens de set van Delete was al net zo fenomenaal als bij Hardstyle Mafia, echt onbeschrijfelijk. Op het moment dat hij zijn set met Formula 2012 opende schreeuwde de gehele zaal van voor tot achter dan ook mee, en ging volledig los. Vervolgens draaide Delete o.a: Pulse, D, Malfunction, Hardstyle Matters Remix, Syndrome, Proximity To Extinction, Eden en Time Travel. Wat heb ik hiervan genoten zeg, geweldig om al deze platen allemaal achter elkaar live te horen!
Hierna kwam Vazard op om samen met Delete te draaien, en het was al even geniaal als Delete solo. Tijdens hun set draaiden ze al hun collabs en de G.I.R. Remix. Ook hier heb ik echt ontzettend van genoten, wat een belachelijk vette set was dit om mee te maken.
Na deze topset kon er geen moment rust worden gepakt, want het was meteen tijd voor de soloset van Vazard. Hij draaide vrijwel alle tracks die ik graag wilde horen, o.a kwamen langs: Zimmersion, Musicbox, Tear Apart, Fall, Flow, The Debt, Jiggy, Who I Really Am, Feel Immortal en Misbegotten. De 3e geniale set op rij, puur genieten.
Mind Dimension, Main ConcernGek genoeg was ik nog helemaal niet gesloopt na de afgelopen 1.5 uur, dus ook na Vazard solo heb ik geen moment rust gepakt. Inmiddels was het de beurt aan Mind Dimension, die opende met Double Damage. Rooler was ook nu weer op het podium te vinden. Uiteraard kwam er veel eigen werk langs: Liberator, Dark Angel, D.M.M., Fear Me, Demons, Nothing en de Gravity Remix. Verder draaide hij nog o.a: Destructive Acts, New Level en Liberation (Vazard Remix). Vooral van die laatste werd ik ontzettend blij, want ik had nog gehoopt dat Vazard deze zou draaien. Het was inmiddels behoorlijk rustig geworden in de zaal en dat zou tot het einde zo blijven, wat eigenlijk wel prettig was.
Nadat Mind Dimension zijn set eindigde met de Gravity Remix was het aan Main Concern om de avond in stijl af te sluiten. Ze draaiden veel eigen werk in het eerste halfuur, o.a: Voyager 2, Thug Cookies, Where's Your Head At Bootleg, Machinery 2014, Time Has Come, Pineapple, Survive, Last Resort en Ultimate Reality. Een leuke verrassing was de Phuture Noize Remix van Outrageous. Toen de heren van Main Concern nog ongeveer 20-25 minuten over hadden begonnen ze Industrial te draaien. Van wat ik me herinner kwamen Crispy Bassdrum, Sam's Gospel, Psychological Warfare en Confessions langs, en uiteindelijk sloten ze hun set af met Alien Resistance (Sei2ure Remix). Heel erg vet om die laatste 2 eens live te horen!
Na de set van Main Concern verscheen de gehele Spoontech bende achter de DJ booth en bedankten Delete en Vazard het publiek. Alle lichten waren inmiddels aan, maar iedereen die er nog stond begon te roepen om een toegift, mooi moment. Delete - Punishment werd dus nog even in zijn geheel gedraaid, en dat was dan echt het eind van deze ontzettend vette avond en dit ontzettend lange verslag. Voor mij echt een muzikaal hoogtepunt, ben bang dat dit niet overtroffen gaat worden.
Plus & Minpunten+++++ Muzikaal gezien vetste feest waar ik ben geweest
+++++ Sfeer de hele avond
+++++ Delete solo en Vazard & Delete, sets van de avond
+++ D-Verze & Infirium, Hardstyle Mafia, Vazard en Main Concern
++ Andere sets ook gewoon erg vet, zelfs Sasha F was nog acceptabel
+ Bar en normale muntprijs
- Langzame binnenkomst
-- Drukte bij bepaalde sets. Alleen bij HSM écht storend, maar had toch liever een grotere zaal gehad