Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 35  Volgende
Bericht Geplaatst op 13 apr 2011 20:35 

Hardtraxxer

Squid schreef:
Abstractorz schreef:
Squid schreef:
De laptop waarop ik nu produceer stamt nog uit de klassieke oudheid, gelukkig kan ik me nog een beetje behelpen doordat ik een goede geluidskaart heb (Lexicon Omega). Maargoed volgende aankoop: Imac i5 + setje Genelec's of yamaha's :love:

Mac mac mac, mannonymous en Raw-Vizion waar zijn jullie? :D Ga je dan werken met logic? :D

Dat is idd wel de bedoeling ja -.-

:woot: Mooi zo, je hebt nu al een topaankoop gedaan :D
Bericht Geplaatst op 14 apr 2011 10:11 

Donateur

Heb eindelijk een nieuwe baan, en dus een wat breder inkomen. Ik denk te gaan sparen voor CDJ800's.
Bericht Geplaatst op 14 apr 2011 11:53 

Hardtraxx Addict

Teknizion schreef:
Heb eindelijk een nieuwe baan, en dus een wat breder inkomen. Ik denk te gaan sparen voor CDJ800's.

Dan zou ik voor de CDJ850's of als het geld er is de CDJ900's. De 800's worden al een tijdje niet meer geproduceerd en ik ben bang dat ze over een tijdje achterhaald zullen zijn.
Bericht Geplaatst op 14 apr 2011 12:43 

Hardtraxx Elite

CDj800jes zijn nog best prima hoor ;) je hebt voor relatief weinig geld toch spelers die zich hetzelfde gedragen als de CDJ1000 op een paar kleine dingen na. De 850 is wel mooi met rekordbox en de waveform etc, maar of je t ook gebruikt is een 2e..
Bericht Geplaatst op 17 apr 2011 19:01 

Hardtraxx Addict

TakkU schreef:
CDj800jes zijn nog best prima hoor ;) je hebt voor relatief weinig geld toch spelers die zich hetzelfde gedragen als de CDJ1000 op een paar kleine dingen na. De 850 is wel mooi met rekordbox en de waveform etc, maar of je t ook gebruikt is een 2e..

Zo bedoel ik het niet, je bent nu verplicht om ze tweedehands te kopen. Je kunt hier natuurlijk veel geluk mee hebben, of een grote hoop ellende mee krijgen.(Ik spreek uit ervaring :( ).
Bericht Geplaatst op 18 apr 2011 08:49 

Artiest

Ik raad sowieso de 850 aan, de 800 wordt niet voor niets niet meer gemaakt.
Plus het feit dat thuis draaien via usb of laptop met rekordbox vele malen handiger is.
Bespaart je in ieder geval geld voor elke keer cd's branden, maar idd ik zou eerder voor nieuw spul gaan dan 2dehands.
Zeker dingen die niet meer in productie zijn, mocht er iets gebeuren zal het repareren ook duurder zijn.
Toch een afweging die je dan moet maken.
Bericht Geplaatst op 18 apr 2011 17:05 

Hardtraxx Veteran

CD's zijn niet zo duur hoor >.<
Bericht Geplaatst op 18 apr 2011 17:07 

Artiest

Josh-T schreef:

Altijd duurder dan alles op een usb ofzo zetten voor thuis.
Bericht Geplaatst op 18 apr 2011 22:18 

Hardtraxx Newbie

Pioneer HDJ-2000 :D
Bericht Geplaatst op 18 apr 2011 22:20 

Hardtraxxer

Virtual Noizer schreef:
Pioneer HDJ-2000 :D
Bericht Geplaatst op 19 apr 2011 11:12 

Hardtraxx Veteran

Skedoedelefloeps schreef:
Josh-T schreef:

Altijd duurder dan alles op een usb ofzo zetten voor thuis.

Maar 850's zijn dan ook weer duurder dan 800's
Bericht Geplaatst op 19 apr 2011 11:45 

Artiest

Op den duur de betere keuze, zoals ik al zei de 800 is niet meer in productie.
Dat gaat problemen opleveren mocht er iets kapot gaan.
Net zoals je nog altijd wel een Rover kunt kopen als auto, maar die worden niet gemaakt, dus onderdelen worden duurder.
Dan moet je het 2de hands kopen, is er dus al een verhoogde kans dat hij kapot gaat, plus dat het meer risico's met zich meebrengt.
Uiteindelijk lijkt het me op z'n minst logisch deze dingen mee te nemen in je beslissing of het een 800 of 850 wordt.
Bericht Geplaatst op 19 apr 2011 11:51 

Hardtraxx Veteran

Ja dat weet ik.

Maar het lijkt me wel nog altijd het slimst om alles op CD's te branden, voor het geval je ergens moet draaien waar ze andere gear hebben.
En ik vind het persoonlijk overzichtelijker om een CD map met alles op chronologische volgorde te hebben, dan alles op een USB stick (ookal kun je daar vast ook een bepaalde
volgorde van de tracks in aanmaken).
Ik vind het gewoon fijner om in een map naar tracks te bladeren dan op zo'n klein schermpje.
Bericht Geplaatst op 19 apr 2011 12:12 

Artiest

Je kunt altijd nog cd's branden, usb hoef je niet te gebruiken.
Voornaamste risico is het feit dat je een gedateerd stukje techniek in huis haalt en hoewel het misschien nog jaren mee gaat, kun je ook net de pineut zijn waarbij het niet jaren mee gaat en dan mag je extra betalen.
De overweging moet hij zelf maken, persoonlijk zou ik denk ik voor de 850 doorsparen, sterker nog dat doe ik op het moment al.
Misschien maakt hij een andere keuze, maar je moet de voor- en nadelen van beide apparaten wel goed in de oren knopen.
Bericht Geplaatst op 01 mei 2011 08:48 

Donateur

@Squid: ga je dan voor de 27" of de 21,5"?? Als je voor de 27 gaat, kan ik zeker de upgrade naar een i7 aanraden :)
Bericht Geplaatst op 01 mei 2011 12:35 

Hardtraxx Veteran

Nog steeds Technics 1210/1200, maar die dingen zijn best duur, hopen dat ik er eentje goedkoop op de kop kan tikken..
Bericht Geplaatst op 01 mei 2011 21:51 

Hardtraxx Addict

Edwinn schreef:
Nog steeds Technics 1210/1200, maar die dingen zijn best duur, hopen dat ik er eentje goedkoop op de kop kan tikken..

Hangt er vanaf wat je duur vind natuurlijk...
Bericht Geplaatst op 03 mei 2011 12:14 

Hardtraxx Veteran

Ik draai nu al een jaar op me computer met VDJ en ik heb nu eindelijk bijna genoeg centjes om aan het 'echte' werk te beginnen.

Ik zat te denken om deze set te kopen: http://www.bax-shop.nl/cd-speler-sets/dj-cd-set-05-2x-reloop-rmp-1-scratch-zwart-+-rmx-40-blackfire/product-details.html

Lijkt dit jullie een goede set voor een 'beginner' of zeggen jullie van dat is niks... zou gaag willen weten waarom, zodat ik straks een goed product heb gekocht! ^^

PS: Dit leek me een goed topic hiervoor, klopt dat? Alvast bedankt! :thumbup:
Bericht Geplaatst op 03 mei 2011 13:24 

Artiest

Voor een beginner is het leuk, wel uitkijken met de cue knoppen.
Ik verkoop min of meer hetzelfde setje (alleen dan de RMX 30) voor 300 euro, 1 cd speler werkt de cue knop niet helemaal lekker. Dat is kwestie van even na laten kijken, vandaar dat ik het 300 euro doe.
Setje kost nieuw zo'n 800 euro, maar misschien wil je per se de RMX 40, voor beginner is het zeker vermakelijk en handig de basics te leren, je weet ook meteen of je verder wilt ermee of niet.
Bericht Geplaatst op 03 mei 2011 13:49 

Hardtraxx Addict

Ik verkoop min of meer hetzelfde setje (alleen dan de RMX 30) voor 300 euro, 1 cd speler werkt de cue knop niet helemaal lekker. Dat is kwestie van even na laten kijken, vandaar dat ik het 300 euro doe.
Setje kost nieuw zo'n 800 euro, maar misschien wil je per se de RMX 40, voor beginner is het zeker vermakelijk en handig de basics te leren, je weet ook meteen of je verder wilt ermee of niet.

Kwestie van een nieuwe switch erin zetten. Bij mijn pioneers koste het maar een paar euro's, exclusief montage natuurlijk.
Bericht Geplaatst op 03 mei 2011 13:52 

Artiest

Squid schreef:

Kwestie van een nieuwe switch erin zetten. Bij mijn pioneers koste het maar een paar euro's, exclusief montage natuurlijk.

Ja precies, maar ik ga een nieuwe set kopen dus ik verkoop het setje van nu gewoon.
Heeft niets te maken met de functonaliteit van de apparatuur, werkt verder allemaal nog prima en ziet er goed uit dus.
Bericht Geplaatst op 03 mei 2011 23:30 

Donateur

Maximum schreef:
Ik draai nu al een jaar op me computer met VDJ en ik heb nu eindelijk bijna genoeg centjes om aan het 'echte' werk te beginnen.

Ik zat te denken om deze set te kopen: http://www.bax-shop.nl/cd-speler-sets/dj-cd-set-05-2x-reloop-rmp-1-scratch-zwart-+-rmx-40-blackfire/product-details.html

Lijkt dit jullie een goede set voor een 'beginner' of zeggen jullie van dat is niks... zou gaag willen weten waarom, zodat ik straks een goed product heb gekocht! ^^

Zijn prima spelers voor thuis gebruik. Reloop is vind ik het kleinere broertje van Pioneer. Niet kwa kwaliteit maar wel kwa uiterlijk van de spelers en mixer. Alleen Pioneer is gewoon net wat anders kwa feeling en mogelijkheden.

Als je dit thuis hebt staan en je gaat naar een discotheek heen waar Pioneers staan zal dat geen probleem opleveren, prima keuze dus!
Bericht Geplaatst op 04 mei 2011 10:55 

Hardtraxx Addict

Maximum schreef:

Ik zou zelf meteen door sparen voor een Pioneer set, als je tenminste zeker weet dat je hiermee door wilt gaan. Ik heb zelf ook zo'n "overstap" setje gekocht, waarna ik 1,5 jaar later weer een nieuwe set Pioneers kon kopen.

Pioneer is en blijft gewoon de standaard en de feeling is wel degelijk anders als op een reloop (Niet Negatief bedoeld). Daarnaast hebben mijn CDJ's al zoveel doorstaan dat ik kan zeggen dat het verdomd degelijke dingen zijn.
Bericht Geplaatst op 04 mei 2011 11:52 

Hardtraxx Addict

Ik draai zelf met reloop rmp-2's en ben er nog steeds erg tevreden over! :)
Begrijp best dat Pioneers een andere feeling hebben, maar het moet nog wel steeds betaalbaar blijven.

En dan is Reloop een zeer goede keuze, als je later een stap wil maken naar Pioneer is dat altijd nog te doen
en heb je al een aantal jaren ervaring met draaien + is het ook echt de moeite waard om er veel geld in te steken,
omdat je echt mee verder wil.
Bericht Geplaatst op 04 mei 2011 11:52 

Hardtraxx Veteran

Wat veel mensen ook vergeten is dat Pioneers veel beter verkopen dan Reloops. Mocht je na een jaar toch vanaf willen kan je ze voor nog aardig wat centjes verkopen en heb je misschien wel verlies dan op de Reloops. Kortom de afschrijving van Pioneers zijn lager. ;)
Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 35  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner