Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 109, 110, 111, 112, 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2018 15:55 
 
Hardtraxx Veteran

Mijn ouders zijn naar een grote muziekwinkel gegaan en advies gevraagd, is uiteindelijk de XDJ-RX2 geworden :oh:

Wat een vet ding, met recordfunctie dus die setjes gaan binnenkomen binnenkort :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2018 19:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heuj,

Laatste tijd heb ik vaak een controller van een kameraad van mij geleend (hercules RMX2)
Heel standaard ding, maar nu wil ik graag een eigen nieuwe kopen.

Ik twijfel heel erg over het geld wat ik er aan uit wil geven, en over de functies die het moet hebben.
Raden jullie aan om een all in one systeem te halen waarop je de track ziet lopen in je controller ?
Als ik echt een dure ga halen, ben ik bang dat ik de helft van functies niet ga gebruiken..
Welk merk raden jullie aan ? (alleen Pioneer of zijn er ook nog andere merken die goed zijn)
Wat is het beste / fijnste software die je erbij kan krijgen (ik zag al dat bij sommige pioneer controllers je de volle versie van Rekordbox erbij kreeg)
Welke winkel / webshop kun je het beste de controller vandaan halen ?

Thanks
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2018 00:01 
 
Hardtraxxer

Zoals Spobbertiet hierboven ook al heeft gedaan zou ik de XDJ-RX2 halen. Is vergelijkbaar met een club set. Kost wat, maar dan heb je ook wat :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2018 09:05 
 
Hardtraxx Veteran

Bij de XDJ RX2 (maar ook de eerste RX) krijg je idd de ervaring van de echte CDJs 2000 (die ze overal in de clubs hebben). De RX2 heeft een touchscreen wat het nog fijner maakt.

Wat zijn je doelen voor het apparaat?? Zelf zou ik sowieso aanraden wel een mixer te halen en geen Midi-Controller(waar je sowieso je laptop aan moet sluiten).
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2018 14:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Bij de XDJ RX2 (maar ook de eerste RX) krijg je idd de ervaring van de echte CDJs 2000 (die ze overal in de clubs hebben). De RX2 heeft een touchscreen wat het nog fijner maakt.

Wat zijn je doelen voor het apparaat?? Zelf zou ik sowieso aanraden wel een mixer te halen en geen Midi-Controller(waar je sowieso je laptop aan moet sluiten).


Thuis gebruik, en af en toe misschien om mee te nemen naar kameraden (voor de rest niks spannends)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2018 21:55 
 
Hardtraxx Veteran

RX2 is wel prijzig(ook nog niet echt tweedehands te halen). De originele RX is wel voor een prima prijs te halen op Marktplaats bijvoorbeeld(als je budget tussen de 800+ zit). Andere merken heb ik weinig verstand van :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2018 01:36 
 
Hardtraxxer

Tomyio schreef:
Spobbertiet schreef:
Bij de XDJ RX2 (maar ook de eerste RX) krijg je idd de ervaring van de echte CDJs 2000 (die ze overal in de clubs hebben). De RX2 heeft een touchscreen wat het nog fijner maakt.

Wat zijn je doelen voor het apparaat?? Zelf zou ik sowieso aanraden wel een mixer te halen en geen Midi-Controller(waar je sowieso je laptop aan moet sluiten).


Thuis gebruik, en af en toe misschien om mee te nemen naar kameraden (voor de rest niks spannends)

Als je zeker weet dat je geen verdere ambitie met draaien hebt is een dj controller meer dan prima. XDJ-RX is nml al wel zo'n €1500
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2018 18:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Shatter schreef:
Tomyio schreef:
Spobbertiet schreef:
Bij de XDJ RX2 (maar ook de eerste RX) krijg je idd de ervaring van de echte CDJs 2000 (die ze overal in de clubs hebben). De RX2 heeft een touchscreen wat het nog fijner maakt.

Wat zijn je doelen voor het apparaat?? Zelf zou ik sowieso aanraden wel een mixer te halen en geen Midi-Controller(waar je sowieso je laptop aan moet sluiten).


Thuis gebruik, en af en toe misschien om mee te nemen naar kameraden (voor de rest niks spannends)

Als je zeker weet dat je geen verdere ambitie met draaien hebt is een dj controller meer dan prima. XDJ-RX is nml al wel zo'n €1500


https://www.bax-shop.nl/dj-controller/p ... controller
Ik zag deze staan.
Echter zoek ik eigenlijk een soort van middenklasser (Rond de 500 a 600 euro)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2018 14:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Inmiddels de RB gehaald voor 260 euro.
In de toekomst ga ik wel de RX2 halen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2018 22:45 
 
Hardtraxxer

Zijn er hier mensen aanwezig met een Reloop RP 7000, de Denon VL12 Prime en/of de Pioneer PLX 1000?

Ik ben van plan om over een paar maanden bezig te gaan met (digital) vinyl. Ik heb alleen twijfels tussen welke platenspeler ik ga nemen. De Reloop RP 7000 is nu te koop voor €499, de Denon VL12 Prime €699 en de Pioneer PLX 1000 €719 bij bax-shop. Ik vind het niet erg om wat meer geld neer te leggen voor een betere kwaliteit, maar dan moet de prijs er wel naar staan.

Ik heb ooit de Reloop Mixage (dj controller) gehad en die vond ik qua bouwkwaliteit niet je van het. Het is niet eerlijk om op die ene ervaring meteen Reloop als een fabrikant neer te zetten die slechte bouwkwaliteit levert, maar ik neem het wel mee in m'n gedachten. De reviews die ik over de Reloop RP 7000 heb gecheckt zijn goed.

Met Denon heb ik geen ervaring, maar ik weet wel dat ze de laatste jaren echt bezig zijn met stevige concurrentie tegenover Pioneer. De reviews over de Denon VL12 Prime klonken net als de Reloop RP 7000 goed.

Bij de Pioneer weet ik dat het veel kost, maar dan heb je ook wat.

Mochten er mensen zijn met andere platenspelers, laat graag je mening achter :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2018 16:30 
 
Hardtraxx Veteran

(XDJ)-RX (als je die bedoelt?) heeft wel een schermpje toch? Volgens mij is er weinig mis met die versie :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2018 17:44 
 
Hardtraxxer

De RX1 (als je die bedoelt) lijkt heel erg op de RX2. Je moet het meer zien als dat de RX1 de CDJ 2000 Nexus nabootst met een kleinere versie van de DJM 900 en de RX2 kan je zien dat die de Nexus 2 van de CDJ en DJM nabootst.

Ik heb zelf de RX1 en die is perfect hoor ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2018 00:27 
 
Hardtraxxer

Exterkate schreef:
Ah excuus. Ik was even in de war met die namen haha. Ik bedoelde deze: https://www.bax-shop.nl/dj-controller/pioneer-ddj-rx-dj-controller-voor-rekordbox-dj

Ik dacht even dat dat de voorloper van de RX2 was :whistle:

Maar er zijn dus vrijwel geen functies die de RX1 niet heeft tov de RX2? Ik zie bijvoorbeeld bij de RX2 wel de time functie en bij de RX1 niet.

Ik wil even goed ingelicht zijn over alles voordat ik een smak met geld ga betalen uiteraard :P

Als je nu over de "XDJ"-RX1 hebt dan zit de time functie er wel bij. Ik neem aan dat je de time knop voor de beat effects bedoelt? Op de afbeelding hieronder heb ik de time knop met rood omcirkeld

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2018 17:31 
 
Hardtraxx Veteran

Weet iemand hoe je op de XDJ-RX2(of RX) makkelijk een loop van 16/32 beats kan zetten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2018 20:33 
 
Hardtraxxer

Exterkate schreef:
Godver. Ik ben vreselijk onduidelijk :lol:

Ik ben constant in de war met de RX1 en de R1. Ik heb het telkens over de R1 (waar ik even van dacht dat dat de RX1 was haha). De R1 heeft volgens mij geen time functie voor de beats effects. Ik was namelijk benieuwd of jullie de R1 ook kunnen aanbevelen? Of heeft de RX1 wel echt aanmerkelijke pluspunten tov de R1? Ik wil een beetje weten of het die extra €500,- waard is.

https://www.bax-shop.nl/cd-speler-sets/pioneer-xdj-r1-all-in-one-draadloos-dj-systeem

Zeg dan nu ook gewoon de volledige naam zoals XDJ of DDJ ipv alleen weer RX1 of R1 :lol:

Een vriend van mij heeft de XDJ-R1, maar daar zit geen time knop op. Er zit wel een beat knop op. Misschien dat je met een bepaald programma zoals Traktor, Virtual DJ of Serato die beat knop als time knop kan gebruiken.

Misschien moet je ff research doen naar die beat knop. Zit links van de beat fx knoppen.

De XDJ-RX1 is imo echt veel beter dan de XDJ-R1. Je kan de XDJ-RX1 veel beter zonder pc/laptop gebruiken dan de XDJ-R1. De XDJ-RX1 is zoals ik al eerder zei een nabootsing van de CDJ/DJM Nexus 1 lijn.

Ik zou de XDJ-R1 zelf weggegooid geld vinden aangezien ik een persoon ben die liever iets langer door spaart voor iets beters.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2018 00:25 
 
Hardtraxxer

Exterkate schreef:
Shatter schreef:
verhaal


Haha excuus voor de onduidelijkheid. Bedankt voor je hulp :) Ik denk toch maar dat ik iets langer door spaar voor de XDJ-RX1 ja. Het is wel extreem veel geld maar godverdomme mooi speelgoed godverdomme.

No problem :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2018 08:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een vraagje. Wij hebben hier binnenkort een huisfeest maar het probleem is dat we werken met controllers en ik werk met een andere software (rekordbox) dan ze willen gaan gebruiken (traktor). Kan je gridlines en cue points op een of andere manier overzetten van rekordbox naar traktor? Ik zag wel een programmaatje ervoor maar die kost 60 dollar en dat vind ik t geld niet waard..
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2018 15:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Met Traktor gebruik je toch ook een laptop? Dan kun je toch heel makkelijk met de muis van de laptop naar het punt in de track gaan waar je wil starten en daar een cuepoint zetten tijdens je set.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2018 15:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En de gridlines dan? Ik zet meestal cue points met quantize aan en de gridlines vantevoren goed gezet want anders moet je meer moeite doen met beatmatchen. Zonder juiste gridlines en dus quantize uit moet je meer moeite doen om de cue goed te zetten. Ik kan nog niet echt puur op gehoor beatmatchen. Het is te hopen dat hij een mapping kan vinden voor z’n controller icm rekordbox want anders heb ik er weinig vertrouwen in xd. Helemaal icm Mn dronken harses dan hahaha. Of ik moet Mn platen even voorbereiden in traktor. Dan neem ik maar geen 100 platen mee want heb geen tijd om 100 platen opnieuw te gaan voorbereiden
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2018 20:05 
 
Hardtraxxer

Shatter schreef:
Zijn er hier mensen aanwezig met een Reloop RP 7000, de Denon VL12 Prime en/of de Pioneer PLX 1000?

Ik ben van plan om over een paar maanden bezig te gaan met (digital) vinyl. Ik heb alleen twijfels tussen welke platenspeler ik ga nemen. De Reloop RP 7000 is nu te koop voor €499, de Denon VL12 Prime €699 en de Pioneer PLX 1000 €719 bij bax-shop. Ik vind het niet erg om wat meer geld neer te leggen voor een betere kwaliteit, maar dan moet de prijs er wel naar staan.

Ik heb ooit de Reloop Mixage (dj controller) gehad en die vond ik qua bouwkwaliteit niet je van het. Het is niet eerlijk om op die ene ervaring meteen Reloop als een fabrikant neer te zetten die slechte bouwkwaliteit levert, maar ik neem het wel mee in m'n gedachten. De reviews die ik over de Reloop RP 7000 heb gecheckt zijn goed.

Met Denon heb ik geen ervaring, maar ik weet wel dat ze de laatste jaren echt bezig zijn met stevige concurrentie tegenover Pioneer. De reviews over de Denon VL12 Prime klonken net als de Reloop RP 7000 goed.

Bij de Pioneer weet ik dat het veel kost, maar dan heb je ook wat.

Mochten er mensen zijn met andere platenspelers, laat graag je mening achter :thumbsup:

Geen vinyl dj's hier aanwezig? :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2018 00:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Omdat ik van goed geluid hou, zou ik graag willen upgraden naar KRK’s RP5 of RP6. Ik heb nu de Pioneer DM-40 staan, maar vroeg me af hoe groot het verschil is tussen deze drie. Wil wel graag dat het de moeite waard is om te upgraden :)

En hoe sluit je die dingen het beste aan qua kabels icm ddj-RB? Dus welke kabel doe je tussen de monitors en op welke aansluiting sluit je je controller aan? Die heeft namelijk alleen een RCA aansluiting

Edit: oke ik heb op aanraden van Bax medewerker een setje JBL LSR 305 besteld
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2018 19:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Shatter schreef:
Shatter schreef:
Zijn er hier mensen aanwezig met een Reloop RP 7000, de Denon VL12 Prime en/of de Pioneer PLX 1000?

Ik ben van plan om over een paar maanden bezig te gaan met (digital) vinyl. Ik heb alleen twijfels tussen welke platenspeler ik ga nemen. De Reloop RP 7000 is nu te koop voor €499, de Denon VL12 Prime €699 en de Pioneer PLX 1000 €719 bij bax-shop. Ik vind het niet erg om wat meer geld neer te leggen voor een betere kwaliteit, maar dan moet de prijs er wel naar staan.

Ik heb ooit de Reloop Mixage (dj controller) gehad en die vond ik qua bouwkwaliteit niet je van het. Het is niet eerlijk om op die ene ervaring meteen Reloop als een fabrikant neer te zetten die slechte bouwkwaliteit levert, maar ik neem het wel mee in m'n gedachten. De reviews die ik over de Reloop RP 7000 heb gecheckt zijn goed.

Met Denon heb ik geen ervaring, maar ik weet wel dat ze de laatste jaren echt bezig zijn met stevige concurrentie tegenover Pioneer. De reviews over de Denon VL12 Prime klonken net als de Reloop RP 7000 goed.

Bij de Pioneer weet ik dat het veel kost, maar dan heb je ook wat.

Mochten er mensen zijn met andere platenspelers, laat graag je mening achter :thumbsup:

Geen vinyl dj's hier aanwezig? :/



Ja zeker :P

Ik heb zelf de Reloop 7000 en ik ben er zeer tevreden mee! Deze heeft een zeer sterke motor (Direct drive) wat verglijkbaar is met de Technics 1200 serie. Je kan de kracht van de motor afstellen met een klein rond knopje.
Wat mijn betreft een echte aanrader!
Ik heb de speler bij Tonecontrol gekocht.

https://www.tonecontrol.nl/reloop-rp-7000
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2018 22:10 
 
Hardtraxxer

dave schreef:
Ja zeker :P

Ik heb zelf de Reloop 7000 en ik ben er zeer tevreden mee! Deze heeft een zeer sterke motor (Direct drive) wat verglijkbaar is met de Technics 1200 serie. Je kan de kracht van de motor afstellen met een klein rond knopje.
Wat mijn betreft een echte aanrader!
Ik heb de speler bij Tonecontrol gekocht.

https://www.tonecontrol.nl/reloop-rp-7000

De Reloop RP-7000 MK2 zojuist aangeschaft en meteen 18 millennium hardcore platen gekocht :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2018 14:41 
 
Hardtraxx Elite

Kan het zijn dat je boxen een halve seconde achter lopen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2018 14:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

immuunm schreef:
Kan het zijn dat je boxen een halve seconde achter lopen?

Met bluetooth wel. Met kabels zou dit niet moeten gebeuren...
Vorige  1 ... 109, 110, 111, 112, 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner