Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2013 13:14 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dat is inderdaad het eerste wat ik checkte, Bas, maar die stond goed. En bedankt voor de info Firetrap, als ik vanmiddag thuis kom zal ik een poging wagen. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2013 14:11 
 
Hardtraxx Newbie

Heb van een maat van mij een reloop interface edition 2 geleend. Nu zou ik graag wat nummers willen mixen. Ik krijg echter de instellingen niet goed voor elkaar. Kom er helemaal niet meer uit. Iemand een idee hoe ik aan de juiste instellingen kom?(Laptop vs logitech x530 vs reloop interface edition2)?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2013 13:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Firetrap schreef:
Ik deed toen volgens mij iets veranderen bij configuratiescherm -> geluid -> opnemen -> rechtermuisknop op geluidskaart -> eigenschappen -> geavanceerd -> 2 kanaals - cd kwaliteit opnemen :thumbup: succes.


Dit was het! Mijn dank is groot :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2013 15:03 
 
Hardtraxx Veteran

Mijn geluid bij opnemen is niet helemaal goed, het kraakt heel erg. Ik kan niet echt de juiste instellingen vinden. Ik test nu alle opties. Iemand voor mij de beste tips?

Geluidskaart: Behringer UCA222
Mixer: Numark M6

--
Wat hier boven word vermeld heb ik allemaal al gedaan. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2013 15:17 
 
Hardtraxx Veteran

Hoe hard neem je op? D.w.z. hoe ver staat dat microfoonbalkje in Audacity? Die moet dan waarschijnlijk ergens tussen de 0.1 en 0.2 staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2013 16:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lenny schreef:
Mijn geluid bij opnemen is niet helemaal goed, het kraakt heel erg. Ik kan niet echt de juiste instellingen vinden. Ik test nu alle opties. Iemand voor mij de beste tips?

Geluidskaart: Behringer UCA222
Mixer: Numark M6

--
Wat hier boven word vermeld heb ik allemaal al gedaan. :P

Als je de lijningang gebruikt voor het opnemen, moet je wel even het stekkertje van je boxen of koptelefoon eruit halen. Bij mij stoorde / kraakte hij ook als die er nog in zat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2013 19:58 
 
Hardtraxx Veteran

Firetrap schreef:
Hoe hard neem je op? D.w.z. hoe ver staat dat microfoonbalkje in Audacity? Die moet dan waarschijnlijk ergens tussen de 0.1 en 0.2 staan.


Ja, ik heb die lager gezet en het werkt prima. Nog wat instellingen qua geluid op de mixer vervangen en nu is 't prima! Thanks :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2013 10:43 
 
Hardtraxx Veteran

En nu heb ikzelf naar aanleiding van mijn afgelopen twee gigs een vraag :P. Thuis heb ik een DJM250 en daarop zit dat 'Mixing'-knopje met aan weerskanten 'Cue' en 'Master'. Wanneer ik dan bijvoorbeeld kanaal 2 voorbeluister zet ik daarvan de 'Headphones' CH2 knop aan. Als ik die knop van CH1 uit laat kan ik dat kanaal wel alsnog horen door met dat draaiknopje van 'Mixing' de balans tussen het geluid van de 2 kanalen te regelen.

Dit verhaal lukt mij met het nieuwere materiaal op feesten blijkbaar niet. Het lukt enkel om één kanaal voor te beluisteren of om beide kanalen te horen via het aanzetten van de Cue-knoppen. Echter hoor je daarbij het inkomende kanaal amper omdat de draaiende plaat dan doorgaans een harder stuk afspeelt. Dat balansknopje waar ik het in het begin over had werkt dan gewoon niet bij mij, waardoor ik dat volumeverschil niet kan fixen.

Mijn prangende vraag is dan ook: Hoe doe ik dit? Is het überhaupt mogelijk om dit te kunnen doen op de nieuwere gear? Het is namelijk erg frusterend thuis wel foutloos te kunnen mixen en ik live steeds niet weet of de platen wel onbeat liggen. Graag hulp dus!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2013 12:52 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Firetrap schreef:
Mijn prangende vraag is dan ook: Hoe doe ik dit? Is het überhaupt mogelijk om dit te kunnen doen op de nieuwere gear? Het is namelijk erg frusterend thuis wel foutloos te kunnen mixen en ik live steeds niet weet of de platen wel onbeat liggen. Graag hulp dus!


Ik weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar bij mijn mixer moet ik de master cue altijd aan hebben staan (De cue knop onder Balance L/R) om die Mixing cue/master knop te kunnen gebruiken.

Stel er draait bij mij een nummer op kanaal 1, en ik wil zowel 1 als 2 in mijn koptelefoon willen horen en ik zelf daar balans tussen wil krijgen gebruik ik inderdaad die Mixing knop. Wat ik dan aanzet om dat te doen is Cue 2 en Cue Master. Cue 1 laat je dus gewoon uit. Wanneer die cue master uit staat zal die mixing knop inderdaad niet werken.

Ik hoop dat ik het goed begrepen heb, want ik zie dat er op jouw DJM 250 geen cue master zit en hij dat waarschijnlijk al automatisch doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2013 13:53 
 
Hardtraxx Veteran

Thx voor de tip, dat klinkt als iets dat weleens de oplossing zou kunnen zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2013 17:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heb sinds vanmiddag eindelijk de juiste monitors binnen gekregen, nu zit ik - als extreem beginneling qua draaien met apparatuur - met het volgende: Wat zijn de juiste ingangen voor de cd spelers/monitors, is eens gezegd tegen me dat je het niet verkeerd moet inpluggen wegens beschadigingen ofzo? Oh en als ik op de ene cd speler m'n usb stick in plug, hoe krijg ik dan die nummers ook te zien op de andere cd speler?

Wat ik heb staan is 1x Behringer DJX 700 en 2x Numark NDX400

Edit: Is inmiddels opgelost :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2013 16:31 
 
Hardtraxx Veteran

Je monitoren inpluggen op master. En je moet 2 USB's hebben. De USB kan maar op 1 scherm worden weergeven. Je spelers staat los van elkaar. Gewoon een 2de USB aanschaffen en inpluggen. En draaien maar!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2013 16:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ook ik heb een vraag. Ik heb zelf de CDJ's 1000 mk3, daar zit geen USB-aansluiting in helaas. Nu heb ik dus wel een klein beetje spijt dat ik deze toen gekocht heb. Nu vraag ik me af, of dit echt een persoonlijke keuze zou zijn of dat er mensen me aan kunnen raden om voor andere CD spelers te gaan, waar wel een USB-aansluiting is. Ik ben dan wel op zoek naar Pioneers uiteraard, omdat ik die inmiddels erg fijn vind en ik er aan gewend ben.
Wat is aan te raden qua Pioneers met USB-aansluiting?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2013 17:09 
 
Hardtraxx Veteran

Erg veel keuze is er niet wb Pioneer. Denk dat CDJ350's en CDJ850k's de enigen zijn die in je budget zouden passen :P

Ik zit trouwens met hetzelfde 'probleem' als jou. :( Heb wel iets in gedachte, maar dan moet ik eerst één van mn cdj1000's zien te verkopen....
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2013 17:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mwah, ik denk op zich dat het verkopen van die 2 cdspelers geen probleem hoeft te zijn, alleen niet meer 2 voor 900 euro :P Zal dan wel weer iets af moeten. Maar goed 1 cdspeler verkopen zal wel iets lastiger zijn dan 2 xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2013 17:16 
 
Hardtraxx Veteran

Haha dat klopt. Ik probeer er 1 te verkopen voor 450, maar tot nu toe nog geen enkele serieuze reactie, dus binnenkort de vraagprijs maar verlagen... :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2013 18:02 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

450 is ook wel erg hoog om eerlijk te zijn. Paar maanden terug zag je ze alleen nog maar voor 400+ weggaan, nu regelmatig voor 300 per stuk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2013 19:01 
 
Hardtraxx Veteran

Daar was ik al bang voor. :P Vraag ik me toch af waarom die prijs zo hard is gedaald in die paar maanden...
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2013 19:05 
 
Hardtraxx Veteran

Meer en meer stappen over op console/USB, waardoor een overschot aan cd-spelers zonder USB mogelijkheid leiden tot verminderde vraagprijs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2013 19:07 
 
Hardtraxx Veteran

He, had ik nou maar een paar maanden gewacht met kopen... :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2013 19:39 
 
Hardtraxx Veteran

chicken schreef:
He, had ik nou maar een paar maanden gewacht met kopen... :P


Dat is altijd zo, koop je nu een iPad is ie volgende week ergens actie. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2013 00:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Of gaan draaien met tijdcode platen. Heb je alleen wel altijd een laptop oid nodig...
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2013 11:37 
 
Hardtraxx Elite

Wist niet waar ik deze vraag anders neer moest zetten, maar...
Ik brand mijn CD's met NERO, bij de eerste paar CD's die ik gebrand heb zet hij alle tracknamen er keurig bij.
Maar de laatste paar CD's die ik gebrand heb staat er NO TEXT op m'n CDJ's bij alle nummers.
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Heb voor zover ik weet, niets aan de instellingen gedaan..
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2013 11:53 
 
Hardtraxx Elite

Never mind, het is me al gelukt :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2013 18:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat heb je gedaan dan? Want ik heb dat ook al vaker gezien bij mij.
Vorige  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner