Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 17:46 

Hardtraxxer

dat is hem kheb mailtje gestuurd en antwoorde daarmee bedankt alletwee :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2012 19:42 

Hardtraxx Veteran

Even een kort vragen wat betreft het branden van CD's.
Wat kan je het beste doen? Mp3's branden tot de 80min vol zijn of de cd vullen tot hij vol is (800mb).
Als ik het als mp3 brand (gewoon in WMP) dan kan ik op mn CD speler (Stanton C313) alleen maar 8% / 16% pitchen, en anders dus ook 25% en 100%.
En de 2e manier heb ik geen flauw idee hoe dat moet :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2012 19:54 

Hardtraxxer

Als je die 80 mins volmaakt dan heb je hele, hele, hele slechte kwaliteit muziek.
Als je onder de 800mb zit heb je altijd de beste kwaliteit. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2012 20:05 

Hardtraxx Veteran

MRN schreef:
Als je die 80 mins volmaakt dan heb je hele, hele, hele slechte kwaliteit muziek.
Als je onder de 800mb zit heb je altijd de beste kwaliteit. ;)

Waarom zou men er dan uberhaubt voor kiezen om via WMP te branden? Dan kan je je pitch dus minder verhogen of verlagen en dan is de kwaliteit van je tracks slechter :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 14:33 

Hardtraxxer

beter brand je gewoon met Nero en dan 10 tracks per cd ofzo ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 17:16 

Hardtraxx Veteran

Simplicity schreef:

Met itunes werkt het ook heel fijn hoor ^^
Doe alleen zelf per release. dus meestal stuk of 3 tracks op een cd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 19:27 

Hardtraxxer

Hoe is het op de makkelijkste/goedkoopste manier mogelijk om je track voor te luisteren met een digitaal programma als virtual DJ?

Heb je daarbij aan een laptop + Koptelefoon+ Externe geluidkaart voldoende?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 19:29 

Hardtraxx Veteran

Ja, dan moet er natuurlijk wel een geluids output op je laptop zelf zitten. want je met er in totaal 2 hebben of 1 die kan splitsen in 2 kanalen.

Bij virtual dj moet je wel VDJ pro hebben want de home/demo versie kan die instelling maar 15 minuten en dan sluit ie af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 19:35 

Hardtraxxer

Draidy schreef:
Ja, dan moet er natuurlijk wel een geluids output op je laptop zelf zitten. want je met er in totaal 2 hebben of 1 die kan splitsen in 2 kanalen.

Bij virtual dj moet je wel VDJ pro hebben want de home/demo versie kan die instelling maar 15 minuten en dan sluit ie af.

Ja heb macbook pro dus heb 2 kanalen. Dus daar moet het mogelijk mee zijn? Dan ga ik eens kijken of het me lukt. Want heb al wat zitten uitproberen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 19:38 

Hardtraxx Veteran

Welk programma heb je?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 19:41 

Hardtraxxer

Draidy schreef:
Welk programma heb je?

Virtual DJ Pro
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 19:44 

Hardtraxx Veteran

Oke, kan het me nog vaag herinneren van toen ik dat programma gebruikte. Moet je naar geluidsopties. En dan 1 van die 4 dingen aanklikken, weet niet meer welke.

Maar hier was je denk ik al achtergekomen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 19:46 

Hardtraxxer

Draidy schreef:
Oke, kan het me nog vaag herinneren van toen ik dat programma gebruikte. Moet je naar geluidsopties. En dan 1 van die 4 dingen aanklikken, weet niet meer welke.

Maar hier was je denk ik al achtergekomen?

Ja zover was ik al. Ben nog even aan het proberen. maar het is me nog niet gelukt
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 19:51 

Hardtraxxer

Ik kan drie instellingen wijzigen.

Input, output, en soundcard. of moet ik hier niet zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 20:04 

Hardtraxx Veteran

Jup denk het wel. Maar kan me niet meer herinneren hoe het eruit zag.
Heb je mischien een screenshot?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 20:34 

Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
Simplicity schreef:

Met itunes werkt het ook heel fijn hoor ^^
Doe alleen zelf per release. dus meestal stuk of 3 tracks op een cd.

Maar dan wil ik het alsnog als een DATA cd branden, zodat ik de pitch 100% kan verhogen :P heb het net geprobeert maar hij is nog steeds een mp3. Zou ik de tracks dan als .WAV moeten branden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 20:35 

Hardtraxx Veteran

Ow hier heb ik geen ervaring mee.
Brand altijd audio cd. enige wat mijn CD spelers kunnen.
Kan je heir niet mee helpen. sorry :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 23:00 

Hardtraxxer

Draidy schreef:
Jup denk het wel. Maar kan me niet meer herinneren hoe het eruit zag.
Heb je mischien een screenshot?

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Afbeelding

Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2012 23:07 

Hardtraxx Veteran

Ik doe dit vanaf mijn ipod dus beetje lastig maar zal mijn best doen.
Doe eerst de sound card erin
Dan ga ja naar sound kaart, selecteer je: 2 cards. Dan kies je daar rechts de goede kaarten.
Bij input klik je op none.
Bij output klik je op headphones. Dan staan rechts daarvan een paar opties. Moet je even aanklikken en testen tot je de goede hebt ;)

Hopelijk lukt het, ik hoor het wel :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2012 13:25 

Hardtraxxer

Ik heb sinds vorige week een nieuwe pc, hier heb ik weer mijn 5.1 logitech setje op aangesloten ( hetzelfde als op mn oude pc )
Nu is het zo, dat ik mijn dj set ( 2 X reloop rmp1 + reloop rmx40 ) aansluit op de pc via de blauwe ''in-ingang''. Het geluid wordt dan via m'n pc naar het logitech setje gestuurd.

Op de oude pc leverde dit geen problemen op, en ging het prima. Alleen nu is met de nieuwe pc zo, dat mijn geluid vanuit de mixer naar de pc een vertraging heeft van ongeveer 0,2 seconden. Dat terwijl het geluid van mijn koptelefoon geen vertraging heeft.. Onmogelijk om te mixen dus, aangezien je alles dubbel hoort dan..

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Heb al gezocht op internet, maar kan tot nu toe geen oplossing vinden..

Thnx alvast
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2012 15:12 

Hardtraxx Veteran

Lijkt iets te maken te hebben met de verwerkingstijd van je geluidskaart. Maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al bedacht. Is het niet mogelijk om meteen van je mixer naar je speakers te gaan? Een directe lijn is natuurlijk altijd beter dan in-uit-in-uit-etc
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2012 15:55 

Hardtraxxer

maarten1410 schreef:
Lijkt iets te maken te hebben met de verwerkingstijd van je geluidskaart. Maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al bedacht. Is het niet mogelijk om meteen van je mixer naar je speakers te gaan? Een directe lijn is natuurlijk altijd beter dan in-uit-in-uit-etc

Ja had vermoeden zelf ook al ja.. Toch wel raar, de oude pc was alweer 5 jaar oud, en daar werkte het prima, dus slechtere geluidskaart lijkt me raar.

Nee dat logitech 5.1 setje is aangesloten op de pc! Kan niet rechtstreeks vanuit de mixer naar dat setje helaas..
Nja misschien dan maar een nieuwe geluidskaart aanschaffen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2012 16:03 

Hardtraxx Veteran

Een nieuwere geluidskaart kan ook betekenen dat hij meer rekent om het mooi te krijgen. Dat probleem heb ik ook met mijn Sony tv, door die Bravia engine zit er een vertraging van 3ms op het beeld. Als ik dus het geluid van een DVD naar me versterker stuur, loopt het geluid 3ms voor op het beeld :x Heel irritant terwijl dit een nieuwe tv is.

Ik weet niet of je ergens een vertragingstijd in kunt stellen op je kaart, lijkt me niet want wie stelt er nou standaard een verstaging in? Misschien toch maar eens naar een apart setje kijken lijkt me geen slecht plan dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2012 19:30 

Hardtraxx Veteran

Okay ik word een beetje chagerijnig hier. Tech support nodig!

Ik heb van mijn neeffie even een dj console geleend, de Hercules MK4 (met interne geluidskaart). Ik heb hem geinstalleerd, en telkens doet hij het niet. Als ik naar Virtual DJ ga geeft hij constant aan dat er een error is met de ASIO geluidskaart, hij detecteert hem niet. Al meerdere keren opnieuw geinstalleerd, zelfs de nieuwere drivers geprobeerd, niets lijkt te helpen.

Oh trouwens, ze zeggen dat je het kan verhelpen door de console te openen en daar wat instellingen te veranderen, maar dat kan bij mij ook niet. Er zijn geen apparaten beschikbaar..

Iemand die hier ervaring mee heeft?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2012 13:48 

Hardtraxx Veteran

Alle poorten al meerdere keren geprobeerd, niets werkt. Het is volgens mij niet alleen ASIO, maar ook Bulk..
Vorige  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner