Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 113  Volgende
Bericht Geplaatst op 19 sep 2011 15:50 

Hardtraxxer

okee nouja daar heb k niet zo'n probleem mee... moeilijke keuzen vind de effecten op de ddm4000 wel erg handig want moet tog beetje met die dinge om leren gaan
Bericht Geplaatst op 19 sep 2011 16:22 

Hardtraxx Veteran

Eigenlijk heb je effecten helemaal niet nodig maar het is wel leuk als het erop zit natuurlijk. Ik zou persoonlijk ook voor de Behringer gaan, niet voor de effecten maar voor de degelijkheid. Ook is dat een 4-kanaal in plaats van 2 zoals de RMX-30.
Bericht Geplaatst op 19 sep 2011 16:27 

Hardtraxxer

je bedoelt de behringer ddm-4000?:P
Bericht Geplaatst op 19 sep 2011 16:46 

Hardtraxx Veteran

Jaaaa, zeg ik. Groot verschil in degelijkheid is er dan trouwens niet haha.
Bericht Geplaatst op 23 sep 2011 08:51 

Hardtraxx Veteran

Mensen, ik weet niet of dit het goede topic is maar ik gok erop.

Sinds kort heb ik het probleem dat mijn Audio Output steeds in gebruik is.
Het is niet "MS GS WaveTable Synth" dus gebruikt een andere applicatie die output.
Zoals in onderstaande afbeelding een onbekend programma.

Afbeelding

Heeft iemand enig idee hoe ik bovenstaande geluidsbron kan weghalen/verwijderen?
Bericht Geplaatst op 25 sep 2011 21:17 

Hardtraxxer

Ik wil goede headphones kopen voor ongeveer €50-60 iemand ideeen?
Bericht Geplaatst op 25 sep 2011 22:18 

Hardtraxx Veteran

Stanton DJ Pro 2000, is wel iets duurder volgens mij maar voor 50 euro heb je geen echte goede headphone.
Bericht Geplaatst op 26 sep 2011 11:15 

Hardtraxx Veteran

PierrePruuk schreef:
voor 50 euro heb je geen echte goede headphone.

Dat dus.. Tenzij je standaard echt heeeeel laag is... Maar dan heb ik het over DJ koptelefoons. Misschien is het handig om eerst even aan te geven waarvoor je hem wilt gebruiken ;) Voor een iPod waar je 1 keer per maand een nummer op luisterd zou ik een andere koptelefoon kiezen dan waarneer je er 5 uur per week mee moet 'werken'.
Bericht Geplaatst op 26 sep 2011 15:39 

Hardtraxx Veteran

een echt goeie zul je niet vinden, maar heb zelf de Sennheiser HD 205, was volgens mij 40-50 euro, en bevalt me toch prima. ben niet beter gewend maar hij sluit redelijk goed af en het geluid is ook niet slecht, gebruik hem ook als ik gewoon muziek zit te luisteren thuis, nu bijv.
Bericht Geplaatst op 26 sep 2011 16:00 

Hardtraxx Veteran

Ja het ligt er natuurlijk heel erg aan wat je eisen zijn en wat je ermee wilt doen... Ik was zelf een paar geleden nog tevreden met een Sony voor 40 euro maar nu weet ik wel anders.
Bericht Geplaatst op 26 sep 2011 17:07 

Hardtraxx Addict

Draidy schreef:
een echt goeie zul je niet vinden, maar heb zelf de Sennheiser HD 205, was volgens mij 40-50 euro, en bevalt me toch prima. ben niet beter gewend maar hij sluit redelijk goed af en het geluid is ook niet slecht, gebruik hem ook als ik gewoon muziek zit te luisteren thuis, nu bijv.

Komt prima geluid uit de Sennheiser HD205 hoor!
Heb zelf alleen twee keer last gehad van een kabelbreuk, waardoor ik twee keer een compleet nieuwe headphone moest kopen. Daarom heb ik maar een Sennheiser HD215 aangeschaft. Als je daar een kabelbreuk hebt hoeft je simpelweg alleen een nieuwe kabel te kopen! :) http://www.bax-shop.nl/dj-hoofdtelefoons/sennheiser-hd-215-mkii-dj-/-studio-hoofdtelefoon/product-details.html
Bericht Geplaatst op 26 sep 2011 17:14 

Hardtraxxer

Sennheiser staat bekend om goed geluid dus 't zou geen verkeerde aankoop zijn, t'is wel vrij duurzaam dus die paar tientjes meer-ach dan kun je er ook langer mee doen ;)
Bericht Geplaatst op 26 sep 2011 17:18 

Hardtraxx Addict

Simplicity schreef:
Sennheiser staat bekend om goed geluid dus 't zou geen verkeerde aankoop zijn, t'is wel vrij duurzaam dus die paar tientjes meer-ach dan kun je er ook langer mee doen ;)

Met die insteek had ik ook de HD215 gekocht, zodat ik niet voor de derde keer een HD105 zou moeten kopen :P
Bericht Geplaatst op 26 sep 2011 20:49 

Hardtraxx Veteran

Kies nou eens eerst waarvoor je zo'n ding gaat gebruiken >.< :x
Bericht Geplaatst op 26 sep 2011 21:43 

Hardtraxxer

mixen natuurlijk (:
Bericht Geplaatst op 07 okt 2011 12:59 

Hardtraxxer

Als ik mijn tulp volledig aansluit(als ik de witte stekker erbij in plug) op de input(1 en 2) van mn u46xl usb soundcard en de 6,3 mm jacks in de output heb krijg ik een stotterend geluid over de monitoren, maar dit moet toch gewoon kunnen samen?

Als ik alleen de rode tulp in de output heb samen met de 6,3 mm jack plug is er niks aan de hand. Heb m ook op de ander input(3 en 4) gedaan, maar dan komt er niks binnen.
Bericht Geplaatst op 07 okt 2011 13:07 

Hardtraxx Veteran

Jeroentjuh82 schreef:
Als ik mijn tulp volledig aansluit(als ik de witte stekker erbij in plug) op de input(1 en 2) van mn u46xl usb soundcard en de 6,3 mm jacks in de output heb krijg ik een stotterend geluid over de monitoren, maar dit moet toch gewoon kunnen samen?

Als ik alleen de rode tulp in de output heb samen met de 6,3 mm jack plug is er niks aan de hand. Heb m ook op de ander input(3 en 4) gedaan, maar dan komt er niks binnen.

Oké en probeer het nou a.u.b. eens duidelijk uit te leggen. Wat wil je doen en wat zit waarop aangesloten?

Je hebt een externe geluidskaart, de ESI u46xl. Je wilt daar monitoren op aansluiten? Waar komt het geluid vandaan, dus wat zit er aan de andere kant van de tulp? Waar gaat de jack naartoe, welke speakersmonitoren zijn het?
Bericht Geplaatst op 07 okt 2011 13:38 

Hardtraxxer

maarten1410 schreef:
Jeroentjuh82 schreef:

Oké en probeer het nou a.u.b. eens duidelijk uit te leggen. Wat wil je doen en wat zit waarop aangesloten?

Je hebt een externe geluidskaart, de ESI u46xl. Je wilt daar monitoren op aansluiten? Waar komt het geluid vandaan, dus wat zit er aan de andere kant van de tulp? Waar gaat de jack naartoe, welke speakersmonitoren zijn het?

Als ik mn tulp aansluit, waarvan de andere kant op de master output van mn mixer hangt, en de mix out (6.3)aangesloten heb op de laptop dan krijg ik gestotter over mn behringer truth's 2030a. Als ik de tulp op de andere input aansluit dan hoor ik dat geluid niet, maar dan komt er geen signaal binnen als ik een setje wil opnemen.

Excuses voor de uitleg, maar zo kwam t in me op.
Bericht Geplaatst op 07 okt 2011 14:10 

Hardtraxx Veteran

Met jack naar je laptop? Dat lijkt me niet juist.

- Dit is een usb geluidskaart dus je zou hem via de usb moeten aansluiten op je latop.

- Van je mixer (master 1/2 of rec out) naar de u46xl zit het goed, dat zou aan beide kanten tulp moeten zijn.

- De 6.3 jack out op de u46xl zouden naar je speakers (in) moeten gaan, die hebben immers ook 6.3 jacks.

Als je het zo doet zou je via je laptop moeten kunnen opnemen, het geluid komt vanaf je mixer en gaat door naar de laptop en je speakers. Mocht je het nu al met usb hebben aangeloten, heb je dan ook een stroomadapter aan de u46xl hangen? Het kan zijn dat het stotteren komt door een te laag voltage vanaf de usb in je laptop. Dan is er een adapter nodig. En, check ook even of je de schuifjes aan de voorkant goed hebt staan, CH1/2 zou op line moeten staan.

Succes! Ben benieuwd of het opgelost is.
Bericht Geplaatst op 07 okt 2011 15:58 

Hardtraxxer

maarten1410 schreef:
Met jack naar je laptop? Dat lijkt me niet juist.

- Dit is een usb geluidskaart dus je zou hem via de usb moeten aansluiten op je latop.

- Van je mixer (master 1/2 of rec out) naar de u46xl zit het goed, dat zou aan beide kanten tulp moeten zijn.

- De 6.3 jack out op de u46xl zouden naar je speakers (in) moeten gaan, die hebben immers ook 6.3 jacks.

Als je het zo doet zou je via je laptop moeten kunnen opnemen, het geluid komt vanaf je mixer en gaat door naar de laptop en je speakers. Mocht je het nu al met usb hebben aangeloten, heb je dan ook een stroomadapter aan de u46xl hangen? Het kan zijn dat het stotteren komt door een te laag voltage vanaf de usb in je laptop. Dan is er een adapter nodig. En, check ook even of je de schuifjes aan de voorkant goed hebt staan, CH1/2 zou op line moeten staan.

Succes! Ben benieuwd of het opgelost is.

Is ook aangesloten op de laptop. Ik bedoelde dat de 6.3 jack's gewoon in de mix out gaan vd geluidskaart komende vanuit de monitorspeakers. Ik heb dr geen losse adapter bijgekregen, maar ik heb nu de tulp op de andere tulp (input)vd u46xl geplugd tesamen met de 6.3 jacks en dat gaat vreemd genoeg wel. Wel apart nog steeds dat het geluid gedempt wordt zoals bovenstaand beschreven. Heb dit al wel nagevraagd en dat hoort blijkbaar zo.
Bericht Geplaatst op 07 okt 2011 16:16 

Hardtraxx Addict

Jeroentjuh82 schreef:

Dat stotterende geluid zou mischien een slechte afstelling van latency kunnen zijn. Dan staat de latency te laag en de CPU kan dat dan niet aan. Dat is het enigste wat ik me kan indenken...
Bericht Geplaatst op 07 okt 2011 17:35 

Hardtraxx Veteran

Squid schreef:
Dat stotterende geluid zou mischien een slechte afstelling van latency kunnen zijn. Dan staat de latency te laag en de CPU kan dat dan niet aan. Dat is het enigste wat ik me kan indenken...

Dat is ook het enige wat het nog kan zijn denk ik...
Bericht Geplaatst op 08 okt 2011 18:03 

Hardtraxx Veteran

Ik heb een klein probleempje met mijn box en weet niet hoe ik het kan oplossen
soms als ik aan het draaien ben hoor ik opeens minder geluid uit mijn rechter box, komt alleen voor bij mijn rechter. als ik dan de muziek stop zet hoor ik een erge, soort van lage ruis. gaat niet weg als ik hem uit en aan zet, gaat alleen weg als ik hem uitzet, stekker eruit, erin, en weer aan.
Bericht Geplaatst op 08 okt 2011 20:59 

Hardtraxx Veteran

Project 141 schreef:
Zeker dat het geen kabelbreuk is?

is dit naar jeroentjuh of naar mij gericht?
Bericht Geplaatst op 09 okt 2011 08:46 

Hardtraxx Veteran

Ok, nee dat weet ik eigenlijk niet zeker, maar zou het bij een kabelbreuk niet altijd slecht moeten klinken?
Vorige  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner