Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2011 18:37 

Hardtraxxer

Wij zijn bezig met het bouwen van een studio, maar ik zit nog met iets kleins waar ik niet echt uit kom hoe ik dat het beste kan doen.

We hebben een soort van Hok wat ondertussen helemaal geisoleert is. Maar we willen hier ook een soort van ventilatie hebben. Als we gewoon met een ventilator door het dak werken, ben ik bang dat er teveel geluid ontsnapt via de ventilator en zo het hele isoleren voor niks was.

Hoe kan ik dit het beste oplossen? zijn er misschien dakisolatorren die geen geluid mee naar buiten voeren.

het moet een electrische ventilator zijn die we aan en uit kunnen zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2011 18:42 

http://www.jestorkair.nl/paginas/ventil ... ing__sw1a_
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2011 18:49 

Hardtraxx Veteran

Misschien een idee is een airco in de studio neerzetten met een condensbak. Dan hoef je geen weg naar buiten te zoeken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2011 18:54 

dan krijg je gezoem of trillingen.
en mooiste: aparte groep voor de airco aanleggen.
met t systeem van Stork kun je gelijk t hele huis doen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2011 19:11 

Hardtraxxer

gezoem is niet belangrijk, zolang we zelf kunnen bepalen wanneer hij aan staat of uit staat.

maar zijn niet op zoek naar oplossing van meer dan 1000 euro.

eerst maar is kijken hoe de lucht reageert op enkel luchtverplaatsing in de ruimte.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2011 21:34 

Hardtraxx Newbie

hooi iedereen

ik ben 13 jaar en beginnende DJ.
ik heb de numark DXM06 en wil daar graag table-tops by
ik zag de Numark NDX-200 voor bij komen, aangezien mijn budget.
zit hier ook scratch functie op, en past het by my set?

khoor t graag

BVBD, Romano
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2011 22:14 

Hardtraxx Veteran

Nope, helaas, geen scatch functie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2011 22:17 

Hardtraxx Veteran

maarten1410 schreef:
Nope, helaas, geen scatch functie.

Idd, maar je gebruikt het toch never nooit niet ;) NDX-200 tja... als je egt geen hoger budget heb is het wel te doen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2011 22:26 

Hardtraxx Addict

Jij misschien niet maar er zijn er veel die het nog wel gebruiken hoor...

Om te beginnen is het leuk en idd niet duur, maar als het ff kan zou ik doorsparen voor iig de ndx400. Dan heb je wel scratch functie en ook usb aansluiting.

Mocht je niet door willen sparen dan is de ndx200 wel de beste keus voor dat geld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2011 16:10 

Hardtraxxer

hallo allemaal
ik heb een vraagje, ik heb 2 Pioneer CDJ-350 & een DJM-350 gekocht alleen hoor ik geen geluid uit mijn koptelefoon.
heb ik hier voor een versterker nodig? zoja wat voor soort versterker (ik ben van plan om 2 KRK RP 6 G2 te kopen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2011 16:35 

Hardtraxx Veteran

pkadini schreef:
hallo allemaal
ik heb een vraagje, ik heb 2 Pioneer CDJ-350 & een DJM-350 gekocht alleen hoor ik geen geluid uit mijn koptelefoon.
heb ik hier voor een versterker nodig? zoja wat voor soort versterker (ik ben van plan om 2 KRK RP 6 G2 te kopen)

1. Zit de stekker van je koptelefoon in je mengpaneel?
2. Heb je de cue-knop boven het kanaal wat je wilt voorbeluisteren ingedrukt/brand deze?
3. Heb je het cue-volume openstaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2011 17:13 

Hardtraxxer

maarten1410 schreef:
pkadini schreef:
hallo allemaal

2. Heb je de cue-knop boven het kanaal wat je wilt voorbeluisteren ingedrukt/brand deze?

Als k zo de afbeelding van de djm350 zie moet je dacht ik beide cue channel knopjes aanzetten en dan (indd) opletten of je de cue volume ook hebt open staan. Dan met de cue-master knop even draaien of je iets hoort ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2011 18:03 

Hardtraxx Veteran

Simplicity schreef:
maarten1410 schreef:
pkadini schreef:
hallo allemaal

Als k zo de afbeelding van de djm350 zie moet je dacht ik beide cue channel knopjes aanzetten en dan (indd) opletten of je de cue volume ook hebt open staan. Dan met de cue-master knop even draaien of je iets hoort ;)

Waarom beide :/ Je wilt toch óf kanaal 1 óf kanaal 2 afluisteren? Met je mixing knop onder de headphones knoppen kun je dan de balans tussen je cue kanaal en de master bepalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2011 18:30 

Hardtraxxer

via de koptelefoon hoor nu wat, alleen via de luidsprekers nog niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2011 18:48 

Hardtraxx Veteran

Hoe heb je ze aangesloten en staat je master level open?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2011 20:10 

Hardtraxxer

maarten1410 schreef:

master level stond dicht :$
bedankt voor je hulp
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2011 22:15 

Hardtraxx Veteran

pkadini schreef:
maarten1410 schreef:

master level stond dicht :$
bedankt voor je hulp

Wist het ;) Geen probleem
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2011 22:29 

Hardtraxxer

maarten1410 schreef:
Waarom beide :/ Je wilt toch óf kanaal 1 óf kanaal 2 afluisteren? Met je mixing knop onder de headphones knoppen kun je dan de balans tussen je cue kanaal en de master bepalen.

Bij mijn DJM600 in iedergeval wel ja.. dan doe ik de cue knop van channel 2 of 1 plus de cue knop bij de master fader ;)
Zo werkt t bij die van mij ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2011 22:35 

Hardtraxx Veteran

Simplicity schreef:
maarten1410 schreef:

Bij mijn DJM600 in iedergeval wel ja.. dan doe ik de cue knop van channel 2 of 1 plus de cue knop bij de master fader ;)
Zo werkt t bij die van mij ;)

Jaaa oke! Dan snap ik waarom je dat zegt, maar de DJM350 heeft geen master cue-knop hè ;) Dus dat gaat dan niet op. En op de afbeelding die je waarschijnlijk zag, staan beide cue-kanaal-knoppen (is dat een woord?) aan. De cue-master ontbreekt, anders hadden er drie cue knoppen op gezeten.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2011 22:38 

Hardtraxxer

dat zeg je goed, de cue master knop ontbreekt- dus je wilt luisteren tussen kanaal 1 en 2 =)
t draaiknopje met cue-master gebruik je tussen de master ('t kanaal waar de volume omhoog is) en de cue
Wat voor mengpaneel heb jij dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2011 22:43 

Hardtraxx Veteran

Simplicity schreef:
dat zeg je goed, de cue master knop ontbreekt- dus je wilt luisteren tussen kanaal 1 en 2 =)
t draaiknopje met cue-master gebruik je tussen de master ('t kanaal waar de volume omhoog is) en de cue
Wat voor mengpaneel heb jij dan?

Ja precies. Eén kanaal cue aan, dan master/cue mixen met de draaiknop.

DJM800 hier :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2011 22:48 

Hardtraxxer

Okee :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2011 00:00 

Hardtraxxer

ik heb nog een vraagje.
waar zit de pitch knop op de cdj-350?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2011 00:14 

Hardtraxx Veteran

Heb je de apparatuur al staan? Misschien moet je er eerst even mee gaan spelen, dan wordt je vanzelf een hele hoop duidelijk ;)

Hint: De pitch is geen knop, maar een schuifje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2011 11:58 

Hardtraxxer

maarten1410 schreef:
Heb je de apparatuur al staan? Misschien moet je er eerst even mee gaan spelen, dan wordt je vanzelf een hele hoop duidelijk ;)

Hint: De pitch is geen knop, maar een schuifje.

ik heb hem al staan maar kan hem echt niet vinden :cry:
Vorige  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner