Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2010 14:25 
 
Hardtraxx Veteran

93Wesley93 schreef:
Ik ben nu al een goed jaartje bezig met het mixen en klooien met DJ Software zoals VDJ, ik weet ondertussen aardig hoe een track is opgebouwd en hoe het in zijn werk gaat. Ben er ook achter gekomen dat deejayen mij behoorlijk aanspreekt en dat ik er geld voor over heb om er dieper op in te gaan. Tijd voor mijn eerste aankoop van "DJ Gear" dus :P

Echter weet ik niet zo heel veel van de echte booth en heb ik wat advies nodig van jullie Hardtraxxers :$ Mijn eerste aankoop moet iets degelijks zijn voor een goedkope prijs, al gauw zit ik dan aan Hercules te denken de MP3 E2 bijvoorbeeld, voor 90 euro heb je dan al wat degelijks maar goed ik weet niet echt wat de nadelen en voordelen hiervan zijn en misschien er wel betere dingen bestaan. Die Hercules mixers zijn erg compact met VDJ en aangezien ik daar het laatste jaar flink wat mee heb geklooid is dat misschien ook wel een voordeel om het daarmee te gebruiken. Maar goed heb verder geen idee wat nog aan de goedkope kant zit buiten Hercules en misschien wel beter voor me is! Verder heb ik ook nog een headphone nodig , heb daar totaal geen idee van in welke categorie ik er een moet gaan kopen.

Ik heb niet echt een precies budget, maar ik wil voor enkele honderden euro's hooguit al klaar zijn gewoon om maar een degelijk begin te maken met het deejayen.
Ik ga sowieso geen aankopen doen op de "zwarte markt" als het aan mij ligt tenzij jullie mij anders kunnen adviseren, maar heb liever bij mijn eerste aankoop wat vertrouwelijkheid en garantie.

Hopelijk kunnen jullie me wat advies geven wat ik het beste kan aankopen van een DJ Controller+Headphone , iets degelijks met kwaliteit in een goedkope prijsklasse liefst ook vermelden waar ik dit het beste kan bestellen/halen. :thumbsup:

oke ten eerste zou je niet met cd's gaan werken? dan leer je pas egt hoe je moet dj'en. waar je het beste kan bestellen is www.bax-shop.nl hier heb je wat links voor headphones/midi controllers

dit is een wat duurdere hp maar deze heb ik zelf ook en is egt super
http://www.bax-shop.nl/dj-hoofdtelefoon ... tails.html
hier een wat goedkopere maar ook wel een best dingetje
http://www.bax-shop.nl/dj-hoofdtelefoon ... tails.html
hier een echte goedkope maar kwaliteit kan ik niet garanderen
http://www.bax-shop.nl/dj-hoofdtelefoon ... tails.html

hier wat midi controllers allemaal wel degelijk
http://www.bax-shop.nl/cadeau-kelder/he ... tails.html
http://www.bax-shop.nl/koopjes-kelder/h ... tails.html
http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-gear ... tails.html
http://www.bax-shop.nl/digitale-djgear/ ... tails.html
http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-gear ... tails.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2010 18:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gisteren een begin gemaakt aan een leuke beginnende (digitale) gear samen te stellen door een nieuwe Headphone gekocht te hebben (Sennheiser HD 205) Ik weet dat het niet je van het is maar ik ben er tevreden mee om een begin te maken. Nu heb ik een ander dilemma : Speakers, ik heb het forum eens doorzocht en zoveel namen van speakers zien vallen, actief, passief noem het maar op. Wat vast staat is dat ik in ieder geval nieuwe speakers wil voor op mijn kamer bij mijn computer heb zo een budget tot hooguit 200 € (voor 2 speakers uiteraard)

Kan iemand wat leuke voorbeeldjes noemen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2010 18:34 
 
Hardtraxxer

93Wesley93 schreef:
Gisteren een begin gemaakt aan een leuke beginnende (digitale) gear samen te stellen door een nieuwe Headphone gekocht te hebben (Sennheiser HD 205) Ik weet dat het niet je van het is maar ik ben er tevreden mee om een begin te maken. Nu heb ik een ander dilemma : Speakers, ik heb het forum eens doorzocht en zoveel namen van speakers zien vallen, actief, passief noem het maar op. Wat vast staat is dat ik in ieder geval nieuwe speakers wil voor op mijn kamer bij mijn computer heb zo een budget tot hooguit 200 € (voor 2 speakers uiteraard)

Kan iemand wat leuke voorbeeldjes noemen?

http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html
http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html
http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html
http://www.bax-shop.nl/koopjes-kelder/a ... tails.html

Op zoiets kom je dan snel uit met een budget van 200 euro ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2010 22:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dankje, zitten zeker wat goede opties tussen! Heb je zelf toenvallig ook een van die speakers? En wat raad je aan actief of passieve boxen? Ik wil liever als iets koop alles in een hebben dus dat er genoeg volume uit komt en uiteraard bass, dus liefst niet nóg een versterker erbij moeten kopen.
Het is ook weer niet dat het extreem hard moet, het is puur en alleen voor op me kamer bij me PC (en DJ controller binnenkort) want ben beginnende DJ en me kamer is goed geïsoleerd en ligt redelijk ver van zeurende ouders :P dus er mag ongetwijfeld genoeg uit komen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2010 22:57 
 
Hardtraxxer

93Wesley93 schreef:
Dankje, zitten zeker wat goede opties tussen! Heb je zelf toenvallig ook een van die speakers? En wat raad je aan actief of passieve boxen? Ik wil liever als iets koop alles in een hebben dus dat er genoeg volume uit komt en uiteraard bass, dus liefst niet nóg een versterker erbij moeten kopen.
Het is ook weer niet dat het extreem hard moet, het is puur en alleen voor op me kamer bij me PC (en DJ controller binnenkort) want ben beginnende DJ en me kamer is goed geïsoleerd en ligt redelijk ver van zeurende ouders :P dus er mag ongetwijfeld genoeg uit komen :P

Ik heb zelf de KRK RP8 G2 :) (dus niet 1 van die links xD)

Ik zou je in ieder geval actieve monitoren aanraden.
En ja, dan moet je ook kijken naar het frequentie bereik etc ;) (Vooral in verband met lage tonen dan xD)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2010 12:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoe zit dat eigenlijks als je die monitors rechtstreeks op de pc wilt aansluiten?
Aangezien ik niet produceer/dj e.d.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2010 12:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dan zou ik zeggen neem geen monitors, maar gewoon een leuk speakersetje ;) Heb je in dat geval veel meer aan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2010 12:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

zou iemand mij kunne helpe met een beslissing?:)

wil namelijk overgaan op tabletops heb namelijk nu een flut ding staan omnitronic - xcp2800

maar nou zit k te kijke naar een Denon DN-S700 & Numark NDX-400 wat rade jullie mij aan? of wete jullie een andere tabletop die onder de 270 euro zit want dat is mijn budget, per stuk bedoel k dan he:P

die usb aansluiting van de numark is leuk dat het er bij zit maar niet echt belangrijk voor me aangezien k ook nog een behringer BCD 2000 heb staan..

ohja ik heb een Behringer DJX-750 mochte jullie dat willen weten :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2010 12:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

ALs je echt een keuze moet maken, zou ik voor de Denon gaan. Maar eerlijk gezegd denk ik dat je beter wat meer door kan sparen en dan wat betere kwaliteit spelers kan kopen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2010 12:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

en wat raad je dan aan met wat betere?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2010 12:55 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
ALs je echt een keuze moet maken, zou ik voor de Denon gaan. Maar eerlijk gezegd denk ik dat je beter wat meer door kan sparen en dan wat betere kwaliteit spelers kan kopen ;)


nou op about dj stond een review over die denon s700, en daar waren ze erg positief over de robuustheid. Maar die dingen zijn zo klein, dat vind ik dan echt minder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2010 12:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

klein valt wel mee volges mij had erges filmpje ervan gezien vind die rmp1 & 2 van reloop kleine knoppies hebbe :P

dn-s700 is alleen nogal hoog :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2010 13:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mjah sommige knoppen van de RMP1/2/3 zijn vrij klein, maar de knoppen die je het meest gebruikt zijn toch een beetje in Pioneer stijl gedaan ;) Zelf vind ik van de Denon de CUE en Play knoppen ronduit ruk...
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2010 13:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ja zulke knoppe heb ik ook op me omnitronic en erger me er nogal aan :/ 9/10 x druk je fout in en speelt die nummer niet af denk je dat die afspeelt heb je nie geod ingedrukt :/

maarja hoor van mense dat denon soms uitvalt als het erges te warm is ofso maarja over ndx-400 van numark ken niemand me wat vertelle want die komt over paar weke uit ofso?:P

ben al 4 jaar dj maar heb nie zo verstand van het apparatuur alleen verstand van hoe ik het gebruik:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jul 2010 19:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

the_sequence schreef:
ben al 4 jaar dj maar heb nie zo verstand van het apparatuur alleen verstand van hoe ik het gebruik:P


Word een keer tijd toch?! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jul 2010 10:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ja maar heb nu mooie leeftijd omdat soort dinge te begrijpe:P vroeger snapte ik echt nooit wat alles was als k het las wist het alleen als k het gebruikte:P ben in laatste half jaar stuk wijzer geworde met wat bepaalde dinge inhouden enz:) eerst was het gwn van oh dat ziet er wel leuk uit die koop ik , nu kijk ik echt precies van wat heb ik er aan voldoet het aan mij eisen, werkt het goed en dat soort dinge :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2010 18:34 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik ben aan het sparen voor leuke dj gear. Ik wil wss 2x CDJ 350 kopen, maar ik ben nog aan het kijken voor een leuke mixer. Ik zat al aan de de djm 350 te denken voor 499 euries maar dat vind ik beetje duur. Iemand nog suggesties voor een leuke 2 of 4 kanaals mixer met effecten graag dat onder de 499 euries ligt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2010 19:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik heb een Behringer DJX-750 bevalt me zeer goed ;)

maar denk dat er wel betere zijn onder de 499 >.<


misschien moet je is kijke naar een reloop rmx-40 of een Behringer DDm- 4000 die zie k nog wel is voorbij kome op dj fora's ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2010 19:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

De geluidskaart van Behringer mixers zijn meestal behoorlijk slecht. Kijk is naar de mixers van Reloop, deze zijn best goed!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2010 19:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

daar heb ik anders totaal geen last van heb een Behringer BCD-2000 staan en een Behringer DJX-750 en enigste minpunt is bij djx-750 dat als master helemaal open staat dat je soort van ruis hoort als je geen muziek aan hebt staan verder geeft die gwn prima geluid
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2010 19:48 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

juist dat je die ruis hoort is een teken dat de geluidskaart niet goed is ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jul 2010 19:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ja maar als je muziek aan hebt heb je daar totaal geen last van xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2010 17:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

the_sequence schreef:
ja maar als je muziek aan hebt heb je daar totaal geen last van xd


xd xd xd :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2010 17:30 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Kijk is naar de mixers van Reloop, deze zijn best goed!


Maar zit er echt zoveel kwaliteitsverschil tussen de Pioneer en de Reloop wat bij de cd-spelers wel zo is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2010 20:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb de laatste paar dagen met men Denons, dat ze de platen laten overslaan of soms hele stukken ervan weghappen.
Het ligt volgensmij niet aan mijn cd's aangezien ik gister bij Skitzo gedraaid heb en er daar geen last van gehad heb ....
Zou dat dan aan mijn cd spelers liggen ?
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner