Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2011 10:50 
 
Donateur

Hallo,

Ik vroeg me af of hier wat mensen zijn die wat meer weten over PC en benodigdheden voor een goede producent computer. Bedoel hiermee welke hardware ik moet aanschaffen voor het beste resultaat.
Ik gebruik puur softwarematig de pc voor muziek maken. Denk aan programma's zoals cubase, reason, flstudio enz. het gaat dus niet om externe keyboards, synthesizers of ander apparaten. De pc moet ook goed genoeg zijn voor video bewerking, zoals sony vegas, after effects e.d. flinke 3D kaart dus.

Nu wil ik een nieuwe PC aanschaffen, zeg maar compleet nieuwe kast. Wat kan ik het beste gebruiken voor dit. Me oude pc nu is ruim 8 jaar oud en bewijs van spreken kan ik niet 4 of 5 lagen van melodie afspelen in FL studio bijvoorbeeld omdat hij dan hapert. Ik heb ook geen geluidskaart in deze pc.

Ik hoop dat jullie misschien mij een handje kunnen helpen richting een nieuwe PC.

Kort omschreven wat belangrijk is:

- Geluidskaart voor muziek. (nodig of niet?)
- 3D kaart
- Snelle harde schijf
- prijs richtlijn max 1500 €

In ieder geval als vast bedankt voor de moeite.

John
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2011 11:06 
 

ook hallo,

ik zal ns een mooie pc voor je zoeken. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2011 15:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

de nieuwste i7, met 6 of 8 cores
8gb ram ddr3
ati radeon 4890, je hoeft geen extreme 3d kaart voor videobewerking, is niet nodig en het kost allemaal teveel geld xD
audio 2 dj geluidskaart
2x 500gb of 1 ssd van 512gb
1 of 2 beeldschermen
2 studio monitoren, tannoy 501a bijvoorbeeld.


zo zit het wel goed ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2011 19:19 
 

en de geluidskaart extern laten lopen via firewire. met xlr of gebalanceerd jack.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2011 20:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Een goeie processor, vette geluidskaart, flink wat Ram-geheugen en genoeg plaats op je disk zou het moeten doen. Ook best je pc wat schoon houden, scheelt veel ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2011 20:46 
 

Wat ik aanraad is een sterke (8-core) processor, een goed werkende moederbord, een geluidskaart waar je wel wat geld aan uit mag geven. Een mainstream videokaart waar je toch wel wat leuks mee kan doen (bijv eentje uit de nvidia 560/460 serie)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2011 21:00 
 

in elk geval SSD disk nemen. en de koeling is uitgebreid te doen door m te laten koelen door een airco. met een wisselaar. kost maar 450 euro.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2011 22:41 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Quad core met 4 GB RAM is al genoeg.
en dat heb je al voor 300 Euro.

Dan nog een goede videokaart erin (heb toevallig een gamers kaart) en een goede geluidskaart.
Die is hierboven al genoemd

Zit je rond de 500 Euro volgensmij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2011 23:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Voor het produceer werk zou ik meer dan 4GB ram gebruiken... met 4 gig ram ga je snel tegen geheugen problemen lopen bij projecten met veel tracks.. Zou eerder richting 6/8GB gaan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 15:24 
 
Hardtraxxer

TakkU schreef:
Voor het produceer werk zou ik meer dan 4GB ram gebruiken... met 4 gig ram ga je snel tegen geheugen problemen lopen bij projecten met veel tracks.. Zou eerder richting 6/8GB gaan!


heb ook wel 4, werkt super bij mij geen last van, en als t toch zwaar gaat lopen, met n full track ofzo gebruik ik assio4all drivers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 16:04 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Als ik mn draaiuitrusting compleet heb plus een studiomic heb gekocht moet ik ook maar langzamerhand gaan sparen voor een goede pc. Ik heb nu al regelmatig gekraak tijdens het werken met FL en veel plugins.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 18:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

als je 1500 te besteden hebt. Doe dan een leuke iMac of een Powermac :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 18:50 
 
Donateur

Ik ben niet echt van de mac, gebruik liever windows omdat ik daar vertrouwt mee ben. Weet dat vele zeggen dat je met apple beter kan werken. Zou kunnen, persoonlijk niet veel zin om de stap naar een ander bestuuringssysteem te maken, (niet nodig voor prive) + alles van apple is duurder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 19:07 
 
Donateur

Ik ben even wat wezen zoeken enzo, maar waar of hoe vind ik de 8 core processoren?
Heb niet echt bekend bij specificaties en benamingen van een prosessor namelijk.

Als ik deze bijvoorbeeld kijk:

Afbeelding
Intel Processor Core i7-960, s13663.20GHz,4.80 GT/s QPI,8MB,BOX

Staat op doosje Quad core, en kost bij mycom: € 264, 98

Neem aan dat dit geen 8 core is dan?

Of Deze

Afbeelding
Intel Processor Core i7-990X Extreme, s13663.46GHz,6.40 GT/s QPI,12MB,BOX

Staat op doosje Extreme Deskotp en kost bij mycom: € 907, 98

Is did dan een 8 core? Of Duo quad core ofzo? Tell me hoe moet ik dit zien...... en die 2e vind ik beetje te prijzig voor een processor


Bedankt!

PS: nu ff mycom voor snel zoeken, niet dat ik daar perce koop.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 19:17 
 

Soundscrollerz schreef:
Ik ben even wat wezen zoeken enzo, maar waar of hoe vind ik de 8 core processoren?
Heb niet echt bekend bij specificaties en benamingen van een prosessor namelijk.

Als ik deze bijvoorbeeld kijk:

Afbeelding
Intel Processor Core i7-960, s13663.20GHz,4.80 GT/s QPI,8MB,BOX

Staat op doosje Quad core, en kost bij mycom: € 264, 98

Neem aan dat dit geen 8 core is dan?

Of Deze

Afbeelding
Intel Processor Core i7-990X Extreme, s13663.46GHz,6.40 GT/s QPI,12MB,BOX

Staat op doosje Extreme Deskotp en kost bij mycom: € 907, 98

Is did dan een 8 core? Of Duo quad core ofzo? Tell me hoe moet ik dit zien...... en die 2e vind ik beetje te prijzig voor een processor


Bedankt!

PS: nu ff mycom voor snel zoeken, niet dat ik daar perce koop.


Een i7 gebruikt HT technologie, wat ervoor zort dat elke processor 2 thread aanpakt waardoor Windows de computer ziet als 4x2 processoren = 8.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 19:31 
 
Donateur

Nog een keer gekeken, specificaties zeggen. bij de bovenste 4 core, en bij de onderste (zwarte doos) 6 core.

8 core zijn er nog niet zo veel en volgens mij starten die prijzen vanaf de 800 ofzo :P
dat wordt me iets te veel :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2011 20:45 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Soundscrollerz schreef:
Nog een keer gekeken, specificaties zeggen. bij de bovenste 4 core, en bij de onderste (zwarte doos) 6 core.

8 core zijn er nog niet zo veel en volgens mij starten die prijzen vanaf de 800 ofzo :P
dat wordt me iets te veel :)


Lees die post boven je eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 00:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zou iig niet voor Wintel gaan. Die shit is binnen een jaar van de markt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 00:58 
 
Hardtraxx Veteran

Mannonymous schreef:
Zou iig niet voor Wintel gaan. Die shit is binnen een jaar van de markt.

idd.. mac is the way to go my friend :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2011 01:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RAW-vizion schreef:
Mannonymous schreef:
Zou iig niet voor Wintel gaan. Die shit is binnen een jaar van de markt.

idd.. mac is the way to go my friend :whistle:

in een mac zit ook intel (toch? :P )

maarja idd mac ftw :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2011 10:48 
 
Donateur
Avatar gebruiker

marsiascout schreef:
Als ik mn draaiuitrusting compleet heb plus een studiomic heb gekocht moet ik ook maar langzamerhand gaan sparen voor een goede pc. Ik heb nu al regelmatig gekraak tijdens het werken met FL en veel plugins.

van dat gekraak en gehaper heb ik ook last van,en mij cpu bij FL schiet de pan uit dan.

ook maar eens een keer na een nieuwe pc kijken.
want dit zuigt.
als je 1 melo hebt en paar keer gelayerd.dan flipt hij hem al.
en steeds renderen en dan luisteren etc zuigt ook :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2011 12:01 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Gewoon voor een Windows pc gaan, Apple is veel ste overpriced voor wat erin zit. Plus Logic kan niks meer dan Cubase, FL Studio, Pro Tools etc. Ik draai zelf nog steeds een dual core e8400 met fl studio en heb geen last van haperingen. Dus als je een quad core of i series neemt met meer dan 3 ghz zit je echt wel goed, en dan ook met 4 gig ram of meer. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2011 12:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

C-Mind schreef:
marsiascout schreef:
Als ik mn draaiuitrusting compleet heb plus een studiomic heb gekocht moet ik ook maar langzamerhand gaan sparen voor een goede pc. Ik heb nu al regelmatig gekraak tijdens het werken met FL en veel plugins.

van dat gekraak en gehaper heb ik ook last van,en mij cpu bij FL schiet de pan uit dan.

ook maar eens een keer na een nieuwe pc kijken.
want dit zuigt.
als je 1 melo hebt en paar keer gelayerd.dan flipt hij hem al.
en steeds renderen en dan luisteren etc zuigt ook :thumbdown:


Als je gekraak heb zit je denk ik op FL Studio´s eigen audio drivers, je moet Asio4allV2 eens installeren, dit zal zorgen dat dat weg is, maar haperingen is idd echt de pc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2011 20:55 
 
Hardtraxxer

Weet niet of je uit de buurt van Eindhoven komt?
Kijk hier anders maar eens op :

http://www.i4-muzique.nl/

Het blijkt dat de Fusion PC's er ook vandaan komen, dus lijkt me een goede winkel ;) .
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2011 21:11 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hidden Source schreef:
Als je gekraak heb zit je denk ik op FL Studio´s eigen audio drivers, je moet Asio4allV2 eens installeren, dit zal zorgen dat dat weg is, maar haperingen is idd echt de pc.



Kijk dit scheelde bij mij al n hoop.
Bedankt.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner